Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

welke laptop budget 1600 euro

Pagina: 1
Acties:

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
Beste mede tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig ik ben nu een paar dagen bezig met het kijken naar een laptop. Heb me weer ingelezen in de huidige stand van zaken mbt van de techniek. en heb gekeken naar enkele laptops.

Het budget voor de laptop incl garantieregeling is max 1500~1600 euro, verder moet deze laptop een stevige behuizing bezitten, want ik wil minimaal 3 jaar verder kunnen met deze laptop en er word veel gereisd dus moet die wel tegen stootje kunnen

Ook moet de hardware voldoende capiciteit bezitten om de komende 3 jaar solidweroks/ photoshop/ simulink(matlab)/ labview/ 20-sim en natuurlijk alle multimedia applicaties kunnen draaien. Verder is het natuurlijk leuk als je een beetje kunt games maar dit is nice to have geen must have.

Verder wil ik graag een goede garantieregeling graag eentje zoals bij Dell dat ze gewoon binnen 24 uur of op afspraak komen je laptop maken om zodoende je laptop neit 30 dagen kwijt te zijn ofzo. Dat kan niet ivm mijn studie want heb ik de laptop elke dag nodig ! en ik heb inprincipe geen vervangende laptop die dezelfde capiciteiten beschikt en/of computere

De laptops waar ik nu op uit kom zijn :
  • Dell xps 15 l521x
  • Lenovo ideapad Y580
  • Asus N56
  • BTOX•BOOK 15CL46-GTX675 i7 QUAD
als iemand anders nog een betere laptop weet laat het weten?

Nu heb ik zelf zeer goede ervaringen met dell en hoewel ik met mijn laptop diverse malen de garantie regeleningen moest aanspreken is dit allemaal uitermate netjes en snel opgelost. (bezit nu een xps studie 1640)

Ik weet van de dell laptop dat de bouw kwaliteit van deze serie erg goed is door de getoten aliminum behuizing. Verder weet ik dat de garantie regeling erg goed is(uitgaande van mijn eerdere ervaringen). maar ik vind de bang voor de buck tegenvallen want er zit slechts een 'magere' 640m in de laptop

Van de andere 2 weet ik dat ze goede hardware bezitten beter dan de dell voor minder geld. Maar ik vraag me af hoe de garantieregelingen zijn en de bouw kwaliteit. Ik zou graag van jullie de ervaringen hiervan horen ?

En de BTO laptops zijn heel log of niet ?

Met vriendelijk groet,

Peter

Ps : Heb 3 keer alles nagekeken op spelfouten, ik weet dat jullie er nog veel uit zullen halen maar beter lukt
niet.

edit : is het handig om nog even af te wachten ivm de nieuwe vrijgegeven intel processoren voor de notebooks ?

Verwijderd

Niet doen. Bagger koeling en slechte wifi ontvangst. Dell heeft in jouw segment niet echt veel. In het 17" segment heeft dell wel een echte knaller: de M17x.
• Lenovo ideapad Y580
• Asus N56
Goede keuzes.
• BTOX•BOOK 15CL46-GTX675 i7 QUAD
Die is duurder dan de M17x, ondanks dat die laatste kwalitatief veel beter is en een ~50% snellere grafische kaart bevat. In het 15.6" segment heb je niet veel keuze, maar veel, zeg alles, bij BTO is echt te duur voor wat je krijgt.
edit : is het handig om nog even af te wachten ivm de nieuwe vrijgegeven intel processoren voor de notebooks ?
Die zijn niet nieuw. En alleen in het hogere segment merk je daar wat van.

In het 15.6" segment is gewoon niet veel. Eigenlijk blijven alleen de N56 en Y580 over, zelfs als je bereid bent €2000 uit te geven (al zou je dan een thinkpad kunnen nemen. Maar dat is met dat budget krap)

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
De Asus en de Lenovo zijn de beste keuzen.. De Dell XPS15 is een epic fail, en heeft een hele hoop issues... zoals slechte koeling en wifi problemen..

edit: Darkstone was eerst... :(

[ Voor 10% gewijzigd door Vinand op 04-09-2012 23:12 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Stevigste behuizing in dit segment en goede gameprestatie is geen must?

Asus N56VZ.

Ondanks dat neig ik naar het aanraden van een Thinkpad T/W model, want die zijn écht stevig en hebben bovendien uitstekende garantievoorwaarden en service. Iets waar je ook naar vraagt, wat bij de consumentenmodellen zoals de N56 en Y580 absoluut minder zal zijn (zowel in termijn als in voorwaarden).

En dat zeg ik als Y580-bezitter, let wel!

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Omni schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:20:
Stevigste behuizing in dit segment en goede gameprestatie is geen must?
Ik zet er €10 op in dat de M14x steviger is :P

Maar ik las er even overheen dat gamen geen must is. Waarom zou je dan geen (low-end) latitude E6520 of thinkpad nemen? Van wat ik heb gehoord is een quadro videokaart ook best handig met solidworks. Ik weet niet of dat ook voor jou opgaat.

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:27:
[...]

Ik zet er €10 op in dat de M14x steviger is :P

Maar ik las er even overheen dat gamen geen must is. Waarom zou je dan geen (low-end) latitude E6520 of thinkpad nemen? Van wat ik heb gehoord is een quadro videokaart ook best handig met solidworks. Ik weet niet of dat ook voor jou opgaat.
De M14x is geen 15.6" multimedianotebook, Darkstone! :+

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• pwghost
wow superbedankt voor jullie snelle reacties allemaal !

@darkston en vinand dankje de xps 15 valt dus zeker af ! en bto ook, ik zal nooit een alienware laptop kopen want die vind ik echt spuglelijk vandaar die bto.

jammer dat er zo weinig keuze is in dit segment maar ik ga natuurlijk geen 17'' laptop overal rondslepen.
heeft iemand ervaring met de garantie regelinng van lenovo en de bouwkwaliteit van deze laptop ?

ik denk dat ik de verkeerd indruk heb gewekt het is leuk om games te spelen ja tuurlijk wie vind dat niet maar dat is niet het core gebruik van mijn nieuwe laptop. Dat is dus al die programma's gebruiken voor de komende 3 jaar op een soepele en snelle wijze !

verder is het het wachte waard op de samsung 9 serie in 15'' formaat ?
video: Hands-on: Samsung Series 5 & 9

alvast bedankt

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Hilarish hoe iedereen zegt dat een alienware spuuglelijk, terwijl als iedereen hem in het echt ziet dat ze hem ongelooflijk mooi vinden, ik ben nog steeds niet iemand tegen gekomen die een alienware lelijk vind.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• pwghost
uhm thja ... iedereen zijn voorkeuren daarom staan er ook honderden laptops in de pricewatch ;-)

natuurliijk wil ik de laptop altijd wel een keer in het echt bekijken :D

• pwghost
ik heb nog een tijdje gezocht maar ik kan geen betere laptop dan de lenovo ideapad Y580 vinden.

Heeft iemand nog een laptop gevonden die beter is dan de ideapad ?

• Omni
  • Niet online

Omni

Maar wat is er dan met je eisen: "uitstekende garantievoorwaarden" en de uitstekende bouwkwaliteit/tegen een stootje kunnen/erg veel ermee reizen gebeurd?

De Y580 is een consumentenmodel met carry-in garantie en net als de N56 een consumentenlaptop met een behuizing en stevigheid die niet kan tippen aan de eerdergenoemde zakelijke modellen.

• pwghost
Omni schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:26:
Maar wat is er dan met je eisen: "uitstekende garantievoorwaarden" en de uitstekende bouwkwaliteit/tegen een stootje kunnen/erg veel ermee reizen gebeurd?

De Y580 is een consumentenmodel met carry-in garantie en net als de N56 een consumentenlaptop met een behuizing en stevigheid die niet kan tippen aan de eerdergenoemde zakelijke modellen.
Ik vroeg me gewoon af of ik nog een laptop over het hoofd gezien had die meer prestatie kan leveren dan de ideapad Y580. en ik dacht toen ik dat schreef dat het mogelijk was hier in nederland in home garantie te krijgen maar dat kan blijkaar alleen in amerika. Wat wel balen is want het is wel een mooie laptop opzich.

Verwijderd

Waarom zeg je eerst dat gamen een nice to have is, en vervolgens vraag je of er een model is met nog betere specificaties dan de Y580. Heb je je prioriteiten wel goed op orde?

En het antwoord is nee. Er is niets met betere specificaties van de Y580 zonder al te veel in te boeten op kwaliteit. Tenzij je de M17x neemt. Die is momenteel <€1500 met i7 en 1080p en HD 7970m. Maar de vraag is of je zo'n log apparaat wilt.

Verwijderd

Ik kan hier ook wel in mee aangezien het ook mijn prijsklasse is maar ik wil zeker een 17"

Ik zat zelf aan deze te denken http://www.laptopshop.nl/.../medion-erazer-x7817.html of aan de inspiron 17r se (3d uitvoering) Maar als ik de reactie van darkstone zie is de M17x ook het overwegen waard, maar welke opties moet ik erbij nemen en welke niet in dat geval (ik ben zelf a-technisch) maar ik wil er wel graag een SSD hardeschijf in vanwege de snelheid e.d. Ik wil voorbereid zijn op de innovaties van morgen.

• StijnDP
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb geen idee wat Darkstone zo constant tegen BTO heeft. Ik heb verleden jaar een 15CL37 gekocht en ben er uitermate tevreden van. Zo tevreden dat ik deze week een 17CL44 voor een van mijn kinderen en een 17CL47 voor mijn zaak heb bijgekocht. Wat mij betreft biedt BTO uitstekende kwaliteit voor zijn aankoopprijs en kan ik van de service en het advies van hun dealer (NBT) helemaal niet klagen, integendeel. Bij een andere leverancier zou ik stukken duurder uitkomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:20:
Ik kan hier ook wel in mee aangezien het ook mijn prijsklasse is maar ik wil zeker een 17"

Ik zat zelf aan deze te denken http://www.laptopshop.nl/.../medion-erazer-x7817.html of aan de inspiron 17r se (3d uitvoering) Maar als ik de reactie van darkstone zie is de M17x ook het overwegen waard, maar welke opties moet ik erbij nemen en welke niet in dat geval (ik ben zelf a-technisch) maar ik wil er wel graag een SSD hardeschijf in vanwege de snelheid e.d. Ik wil voorbereid zijn op de innovaties van morgen.
De M17x heb je voor <€1500 met i7, 1080p, HD 7970m, kwalitatieve behuizing. Ik zeg niet voor niets dat er tussen de Y580 en de M17x niet is. Als je toch al richting de €1300 gaat uitgeven, leg dan een klein beetje bij voor de veel betere m17x. De behuizing van de medion is slechts gemiddeld, alhoewel beter dan de clevo's. Aldus anandtech.
StijnDP schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:10:
Ik heb geen idee wat Darkstone zo constant tegen BTO heeft. Ik heb verleden jaar een 15CL37 gekocht en ben er uitermate tevreden van. Zo tevreden dat ik deze week een 17CL44 voor een van mijn kinderen en een 17CL47 voor mijn zaak heb bijgekocht. Wat mij betreft biedt BTO uitstekende kwaliteit voor zijn aankoopprijs en kan ik van de service en het advies van hun dealer (NBT) helemaal niet klagen, integendeel. Bij een andere leverancier zou ik stukken duurder uitkomen.
Niet BTO, clevo. Daarnaast is de uitspraak over de prijs incorrect. Kun je een voorbeeld geven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:39:
[...]

De M17x heb je voor <€1500 met i7, 1080p, HD 7970m, kwalitatieve behuizing. Ik zeg niet voor niets dat er tussen de Y580 en de M17x niet is. Als je toch al richting de €1300 gaat uitgeven, leg dan een klein beetje bij voor de veel betere m17x. De behuizing van de medion is slechts gemiddeld, alhoewel beter dan de clevo's. Aldus [url=http://www.anandtech.com/show/4339/cyberpower-x6-9300-msi-gt680r-mobile-gaming]
Hoe zie je de volgende laptop tov de M17x

Dell inspiron 17r se 3D
44 cm (17.3") 3D High Definition+(1920 x 1080) LED met TrueLife3e génératie
Processor Intel® Core™ i7-3610QM (6M Cache, up to 3.30 GHz)
Geheugen 8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Hårddisk 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Additional Hard Drive 32GB mSATA SSD
Grafische kaart 2 GB nVidia GeForce GT 650M (3D)
BESTURINGSSYSTEEM Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Optische stations Blu-Ray Disc-rom-station (cd/dvd lezen/schrijven en Blu-ray Disc lezen)

Komt op rond de 1400 euro uit.

Verwijderd

De bouwkwaliteit van de inspiron kan simpelweg niet tippen aan die van de alienware. Los daarvan is de HD 7970m ongeveer 2x zo snel als de GT650m. De HD 7970m is de snelste mobiele grafische kaart die je op dit moment kan krijgen.

Als je de inspiron neemt, ga dan voor de goedkoopste variant met een i7, met een losse SSD erbij ben je dan nog onder de €1000 klaar met behulp van Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

Verwijderd

Dus een alienware met 1080 + hd790m (zonder SSD) is de beste keuze ? Dan ga ik daarop af. Of raad je me aan om er een SSD hardeschijf in te laten bouwen?

Verwijderd

Of het de beste keuze is hangt af van je eisen. Maar als je meer wilt dan de Y580 of inspiron 17R SE, dan kan je moeilijk om dat ding heen. Bestel wel vóór donderdag. Ik heb het donkerbruine vermoedden dat de huidige 5% korting dan vervalt.

Verwijderd

Ik twijfelde niet over de Y580, maar over deze versie van de erazer http://www.laptopshop.nl/.../medion-erazer-x7817.html
de specs zien er (in mijn leken ogen) gruwelijk goed uit alleen de behuizing is niet goed dus twijfel ik over die.

maja die epp + 2 x 5% korting maakt de dell wel erg interessant

Verwijderd

Punt is dus dat de M17x ~€130* goedkoper is met een heel significant snellere grafische kaart. In wat voor opzicht zijn de specs van de erazer dan 'gruwelijk' ?

*zonder 16GB RAM. Maar voor €80 heb je 22GB RAM in je alienware, dus dat is niet zo belangrijk.

Verwijderd

Ik dacht inderdaad aan het hoge werkheugen icm SSD. Maar ik ga dan denk ik voor alienware en mocht ik het nodig achten laat ik er een SSD schijf inbouwen van 256 GB

Verwijderd

Je krijgt geen SSD. Je krijgt 2x pricewatch: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm in de medion aldus de specs.

Verwijderd

Oke, dan hadden ze me bijna te pakken daarmee, dan wordt 't de alienware icm 1080 en de hd7970m. Ik wil tweakers en met name jou bedanken voor de hulp. Ik koop hem trouwens via spaarwinkelen.nl en ik zal tweakers daarmee op de hoogte houden aangezien er nog geen ervaringen mee zijn vanuit hier.

• StijnDP
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:39:
[...]

Niet BTO, clevo. Daarnaast is de uitspraak over de prijs incorrect. Kun je een voorbeeld geven?
Jouw aanbeveling in de thread 17" laptop kopen: In het 17" segment: de inspiron 17R SE of M17x (momenteel in de aanbieding. € 1,450 voor i7, 1080p, HD 7970m. Bestel vóór donderdag).

Voor die prijs vind ik bij BTO veel beter.

[ Voor 29% gewijzigd door StijnDP op 09-09-2012 20:23 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:34:
Ik twijfelde niet over de Y580, maar over deze versie van de erazer http://www.laptopshop.nl/.../medion-erazer-x7817.html
de specs zien er (in mijn leken ogen) gruwelijk goed uit alleen de behuizing is niet goed dus twijfel ik over die.

maja die epp + 2 x 5% korting maakt de dell wel erg interessant
De GTX670M is een rebrand van de GTX570M, die al door een licht overklokte GTX660M uit de Y580 voorbij wordt gestreefd. Geen gruwelijke specs dus.

Verwijderd

Je kan de GTX 670m natuurlijk ook overclocken. Het overclocken van kaarten vind ik meestal een non-argument tenzij je toevallig te maken hebt met precies dezelfde chip. Wat helaas vrij vaak voor komt.

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:33:
Je kan de GTX 670m natuurlijk ook overclocken. Het overclocken van kaarten vind ik meestal een non-argument tenzij je toevallig te maken hebt met precies dezelfde chip. Wat helaas vrij vaak voor komt.
Dat is het punt niet, het gaat om de vergelijking GTX670M vs GTX660M. De nieuwprijs van de Medion met de GTX670M is 1599, die van de Lenovo met de GTX660M is 1099.

1599 / 1099 betekent dat de Medion 45,5 % duurder is, maar de GTX670M presteert stock maar 10-15% beter. Daarbij vreet hij meer stroom en produceert hij meer warmte dan de GTX660M. Naar verhouding heb je dus een veel betere koop aan de GTX660M.

De nieuwprijs rechtvaardigt de prestatiewinst niet, vandaar mijn opmerking "niet bepaald gruwelijk".

• pwghost
Na wat verder onderzoek heb ik nog geen laptop gevonden die aan mijn wensen voldoet (helaas).
Maar ik wil alle medetweakers wel bedankt voor jullie goede adviezen dus bedankt daarvoor !

mvg
peter

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:04
Of je kunt kijken naar de MSI GT60, en als je geduld hebt is wellicht de MSI GX60 een optie. Heeft wel een zwakke CPU, maar gaat dan wel 1000 euro kosten.

• pwghost
Hallo allemaal,

Ik dacht via otto.nl nog net 1 van de laaste lenovo Y580 772CMH besteld te hebben. Helaas is dit allemaal niet helemaal goed gegaan en heb ik nu nog steeds geen laptop.

Nu heb ik bij bto gekeken en heb een paar mooie laptops gezien, ook heb ik over de service goede verhalen gelezen en moet de bouwkwaliteit ook goed zijn. ik twijfel alleen tussen de :

X•BOOK 15CL46-GTX675 i7 QUAD
X•BOOK 15CL47-7970 i7 QUAD

de prijs van deze laptops is hetzelfde maar de videokaart verschilt. nu heb ik op notebookcheck het opgezocht en blijkt de ati kaart beter te zijn maar ik weten niet hoe betrouwbaar deze bron is dus zou ik nog wel even jullie advies willen.

http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.72675.0.html
http://www.notebookcheck....rce-GTX-675M.70785.0.html

alvast bedankt,

peter

Verwijderd

De HD 7970m heeft heeel veel driver problemen in de clevo's. Niet kopen. Al sinds januari klaagt iedereen over slechte performance.
Tevens is de GTX 675m eigenlijk de GTX 580m, wat dus eigenlijk een vrij oude kaart is.

De kwaliteit van de BTO/clevo's is trouwens driewerf ruk. Dus koop die alsjeblieft niet. De Y580 is het enige wat ik ken met significante grafische prestaties zonder enorme enorm in te boeten op bouwkwaliteit of mobiliteit. Alleen in het 17" segment zijn op dit moment echt goede high-end notebooks. Het beste compromis in het 15.6" segment vind ik de N56. Aangezien de Y580 niet meer leverbaar is...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 20:54 ]

Verwijderd

Ik kan onmogelijk een m17x bestellen met voornoemde grafische kaart voor minder dan 1600euro? Hoe kom je erbij dat dit mogelijk is? Ik ben namelijk ook op zoek naar een game laptop en ik heb een budget van +-1600 euro daarvoor.. Deze moet ook wel nog relatief mobiel blijven omdat ik hem ook van en naar de unief mee wil kunnen nemen. Mijn voorkeur ging momenteel naar Alienware m14x omdat deze erg mooi is en ook wel goede spec's heeft. Bto en msi vind ik redelijk lelijk (en scheelt niet zo heel veel in spec's..)

Verwijderd

Met de truuks uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 kom je as we speak op € 1,516 voor de M17x met HD 7970m, of €90 meer voor GTX 680m.

De M14x vind ik zelf een matige laptop om 2 redenen: de fan is onder load erg luidruchtig. En het belangrijkste aan een laptop ontbreekt: een 1080p scherm. Ik zie geen grote redenen om niet de N56 of Y580 te nemen eigenlijk. Ja de M14x is erg stevig en heeft een lange accuduur en veel features. Maar met een 900 scherm zou ik niets kunnen.

Verwijderd

Maar dan is deze zonder 1080p scherm of niet? En met maar 6gb ram waarsschijnlijk?

Verwijderd

Met 1080p scherm. En inderdaad 6GB RAM. Maar RAM is erg goedkoop in de pricewatch en zou dus geen argument moeten zijn.

Verwijderd

Is 6gb ram genoeg om recente games te spelen? En weegt deze laptop niet te veel/te groot om mee te nemen naar unief? (bedankt voor alle info trouwens!) Ik zou de laptop begin December willen bestellen dus ik hoop dat er nog bepaalde dingen in prijs zakken/nieuwe onderdelen komen/promoties zijn..

Verwijderd

6GB RAM is genoeg. Maar aan de andere kant ook weer weinig. 3 jaar geleden was elke laptop uitgerust met 4GB RAM. Voor de prijs waarvoor je destijds 4GB RAM had heb je nu bijna meer dan 16GB... Maar als je tekort komt: upgraden is een kleine moeite. Net als met een SSD.

Verwijderd

Ok bedankt (die kleine caching ssd die ik voor een meerprijs kon laten inbouwen in de m14x was namelijk ook een vd dingen waarvoor ik deze overwoog..) Is de grafische kaart echt veel beter dan deze in de m14x? Ik kom trouwens nog op € 1.628,45 uit met EPP korting, of bedoel je toch het 1600x900 hd+ scherm? Al is deze prijs eventueel wel nog te doen maar je zei 1516? Of zie ik een korting over het hoofd? Bestel vanuit België..

Verwijderd

Er bestaan verschillende cashback sites. Zoals beschreven in het dell waardebonnen topic. Maar voor belgie zijn er een stuk minder. Je komt dan iets duurder uit dan in nederland. Sowieso is dell belgie standaard iets duurder dan nederland.

Verwijderd

En het is onmogelijk om via de Nederlandse site te bestellen? Of zouden er nog bepaalde promoties komen op deze laptop die nog interessant kunnen zijn voor begin December? Is een 1080p scherm zo n groot verschil? Ik ben toch van plan om met een extern beeldscherm te werken op de momenten dat ik niet op de unief of onderweg ben.. Investeer ik het geld voor het betere scherm dan niet beter in een ander onderdeel? (Maar dan wel met de betere gpu of is deze ook niet zoveel beter?)

• pwghost
ik heb ook naar de alienware laptops gekeken super laptop. reden dat ik hem niet koop is dat ik het of te klein of te groot vindt. asus N56 leuk alternatief maar de videokaart is relatief matig dus deze wil ik dan ook niet kopen voor rond de 1000 euro. Blijkbaar zal ik ergens compromissen moeten stellen want wat ik wil is er gewoon niet te krijgen :P

Verwijderd

Heb een beetje hetzelfde probleem.. Ik neig dan toch eerder naar de Alien omdat deze toch wel niet overtroffen kan worden qua uiterlijk..

Verwijderd

Er staat nu bij afrekening in het winkelmandje 'tijdelijk 200 euro korting op geselecteerde laptops' geldig tot 23/10, maar dit stond eergisteren nog tot vandaag. Kan ik er van uit gaan dat deze korting er altijd zal zijn of zal deze niet langer meer gelden wanneer ik begin december bestel? (en de laptop dus weer 200 euro duurder maken)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:12:
Is een 1080p scherm zo n groot verschil?
JA! De hele reden dat de M14x slechts matig is is het scherm. Het is totaal onacceptabel dat ze uberhaubt de keuze voor 900p aanbieden op de M17x.
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:08:
Er staat nu bij afrekening in het winkelmandje 'tijdelijk 200 euro korting op geselecteerde laptops' geldig tot 23/10, maar dit stond eergisteren nog tot vandaag. Kan ik er van uit gaan dat deze korting er altijd zal zijn of zal deze niet langer meer gelden wanneer ik begin december bestel? (en de laptop dus weer 200 euro duurder maken)
Klopt. De aanbiedingen lopen het hele jaar door.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vinand schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:04:
Hilarish hoe iedereen zegt dat een alienware spuuglelijk, terwijl als iedereen hem in het echt ziet dat ze hem ongelooflijk mooi vinden, ik ben nog steeds niet iemand tegen gekomen die een alienware lelijk vind.
iemand @ hoge school in dezelfde richting heeft er een en ik vind die AW gewoon belachelijk.. (wanna-be style)
En blaast soms ongeloofelijk luid aswell _O-

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 17:42
Als ik jou eisen zo lees is de volgende notebook wel iets voor jou pricewatch: Lenovo Thinkpad W530 (N1K48MH) zit wel een beetje boven je aangegeven budget maar voldoet voor de rest compleet. 3 jaar on-site garantie een grafische kaart die jou gebruikte software goed ondersteund en een zeer stevige behuizing.

• pwghost
sorry voor de late reactie, laatste tijd erg druk geweest met mijn stage.
Ik ben onlangs naar de mediamarkt even wezen kijken naar de lenovo y500. maar het was wel een teleurstelling :(

alle specs zijn gewoon helemaal top en natuurlijk ook leuk dat je later nog een extra gpu erbij kunt doen (nog niet bevestigd in nederland). maar :
1 : wat is dat ding lelijk zeg, daar kan ik niet mee voor de dag komen op vergaderingen. (geheel persoonllijk mening)
2: toen ik de laptop eenmaal in de handen kon houden gaf het wel een erg fragiel gevoel. En dan dacht ik dat mijn xps1640 niet zo stevig was .... dit is nog erger.
niels_vlaar schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:52:
Als ik jou eisen zo lees is de volgende notebook wel iets voor jou pricewatch: Lenovo Thinkpad W530 (N1K48MH) zit wel een beetje boven je aangegeven budget maar voldoet voor de rest compleet. 3 jaar on-site garantie een grafische kaart die jou gebruikte software goed ondersteund en een zeer stevige behuizing.
op een gegeven moment zat ik toen op de website van lenovo te kijken bij de thinkpads.
deze lijken mij inderdaad geschikter aangezien ik er ook veel mee moet reizen.

zijn deze laptops echt zo goed als ik lees ?
en de grafische oplossing die ze gebruiken in deze laptops kunnen die zich meten aan de gt(x)650/660m ?

alvast bedankt
peter

[ Voor 40% gewijzigd door pwghost op 14-12-2012 16:07 ]

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 09:37

wph

pwghost schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:05:
sorry voor de late reactie, laatste tijd erg druk geweest met mijn stage.
Ik ben onlangs naar de mediamarkt even wezen kijken naar de lenovo y500. maar het was wel een teleurstelling :(

alle specs zijn gewoon helemaal top en natuurlijk ook leuk dat je later nog een extra gpu erbij kunt doen (nog niet bevestigd in nederland). maar :
1 : wat is dat ding lelijk zeg, daar kan ik niet mee voor de dag komen op vergaderingen. (geheel persoonllijk mening)
2: toen ik de laptop eenmaal in de handen kon houden gaf het wel een erg fragiel gevoel. En dan dacht ik dat mijn xps1640 niet zo stevig was .... dit is nog erger.

[...]

op een gegeven moment zat ik toen op de website van lenovo te kijken bij de thinkpads.
deze lijken mij inderdaad geschikter aangezien ik er ook veel mee moet reizen.

zijn deze laptops echt zo goed als ik lees ?
en de grafische oplossing die ze gebruiken in deze laptops kunnen die zich meten aan de gt(x)650/660m ?

alvast bedankt
peter
Ik deel je mening volledig over de Lenovo Y500 qua design/uiterlijk.

Qua grafische kaart zit het in die Thinkpad W530 wel goed voor waar je de laptop voor wilt gaan gebruiken, zag staan dat gamen niet heel belangrijk was en je kan er best een spelletje op draaien, verwacht alleen niet de laatste games op high te kunnen spelen.

Persoonlijk zou nooit minder nemen dan een 1080P scherm en dat heeft die Thinkpad niet, 900px verticaal is echt niet veel. Persoonlijk vind ik bv. in Matlab alle extra ruimte welkom.

Waar je nog wel naar zou kunnen kijken is of de Asus N56 je beter bevalt qua bouw, qua uiterlijk is het naar mijn idee sowieso een veel mooiere laptop dan de Y500, dus rest de vraag of de bouwkwaliteit je bevalt.

Een ander punt, ik zag dat je met studie bezig bent. Ik weet niet wat je studeert en waar, maar heb je geen kennissen die op TUDelft of TU/e zitten? Dan zou je die kunnen vragen een laptop voor jou te bestellen, waarmee je als voordeel hebt dat je voor veel minder geld een stevige laptop hebt met goede garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door wph op 14-12-2012 18:43 ]

• pwghost
beste tweakers,

Ik heb bij de ut gekeken en deze heeft alleen de lenovo laptops die nu net niet zo stevig zijn.
ik heb op de website van lenovo nog verder gezocht : http://shop.lenovo.com/SE...t-9=9&facet-3=5&facet-1=1

maar ik kan geen thinkpad vinden met een beter grafische kaart, iemand hiermee bekend of er ene beter is ? of een andere optie is, zeg een sata grafische kaart om de performance te boosten met photoshop/spelletjes ?

Verder heb ik vandaag een dergelijke thinkpad in de handen gehad en ben toch wel overtuigd nu, ze zijn echt stevig ! maar dan wel de hd variant !

alvast bedankt,

edit: ik zat op de verkeerde pagina te kijken het is mogelijk om een k2000m erin te krijgen. op notebookcheck heb ik gelezen dat dit een vergelijkbare vid kaart is als de gt650m, klopt dit met de praktijk ? en draait deze video kaart daadwerkelijk grafisch programmas beter of is dat weer verkooppraat ?

edit2: heeft iemand ervaring met de dell precision laptops ?
gr
peter

[ Voor 97% gewijzigd door pwghost op 17-12-2012 15:30 ]

Pagina: 1