Welke game?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:05
Beste mensen,

Ik wil me eens gaan begeven op het (voor mij) onbekende pad van de RPG's/adventures.
Hiervoor speelde ik altijd strategy games (c&c, red alert, supreme commander, starcraft, diablo, etc), laatste paar jaar voornamelijk ook FPS (call of duty, battlefield, crysis), maar dit heb ik wel een beetje gezien.

Ik hou van mooie graphics, en bij voorkeur speel ik op 5760x1200 (eyefinity).

Ik zit nu een beetje te kijken naar de volgende games:
http://tweakers.net/price.../437/272853;295228;272944

Mijn vraag is echter of iemand ervaring heeft met deze games (of andere) en mij 'de beste' kan aanbevelen.
(ik ga ze niet alle 3 kopen)

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

er was al eerder een topic hierover ;)
en heb je skyrim al geprobeerd? ik ken de andere niet maar skyrim is met steam zeker de moeite waard.
met steam kan je extra content downloaden die door de community zijn gemaakt.

in dit topic staan een aantal ervaringen:
[Gezocht] Top RPG

[ Voor 70% gewijzigd door mrc4nl op 04-09-2012 22:33 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Sorry, ik kwam een dergelijk topic niet tegen in de eerste 2 pagina's.
(en GW2 is net uit dus ik heb niet verder terug gezocht)

Ik heb nog niks geprobeerd, alleen filmpjes gekeken, maar dat zegt zo weinig over de gameplay dus ik kom er nog niet echt uit :P

Waaraan moet ik denken bij extra content? Texture packs?
Meer items heb ik voorlopig niet nodig denk ik omdat de games al zo uitgebreid zijn...?

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 04-09-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

mitsumark schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:35:
Waaraan moet ik denken bij extra content? Texture packs?
Meer items heb ik voorlopig niet nodig denk ik omdat de games al zo uitgebreid zijn...?
van alles, ook zelfgemaakte voorwepen, nieuwe quests ed.
http://steamcommunity.com/workshop/browse?appid=72850

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er is in mijn ogen geen beste in deze 3 omdat het totaal verschillende games zijn. Persoonlijk vind ik Witcher en Skyrim saai omdat ze offline zijn en je daarom geen interactie hebt met andere spelers.

Guild Wars2 is een goede game die ik vanaf launch speel. Heb me er tot heden aardig mee vermaakt, maar het is wel vrij veel repeterende quests/events uitvoeren om te levelen. Begint voor mij persoonlijk nu dus een beetje te vervelen maar dat kan ook aan mijzelf liggen. Online spelen is sociaal leuk en daarnaast is er een heel handelssysteem waar je zelfgemaakte/verzamelde items kunt verkopen om weer andere items terug te kopen waar je iets aan hebt. Dat handelen is iets wat online gebaseerde games leuk maakt imo.

Over het algemeen zijn deze games heel anders dan FPS of strategy, omdat je hier aan je character werkt en dus relatief veel tijd moet investeren voordat het echt leuk wordt. Een FPS bijvoorbeeld is gewoon direct actie, een RPG is relatief saai op lage levels. Wat mij dus vaak gebeurt is dat ik na een week of 2 mezelf ga vervelen en dus stop met de RPG.

Persoonlijk weet ik niet of ik GW2 lang blijf spelen. Er komt een nieuwe uitbreiding van WoW en dat vind ik een beter spel omdat het meer op party/samenspel in dungeons/raids gericht is. Misschien komt dat nog voor GW2, is natuurlijk net pas nieuw.

Anyway, als je het leuk vindt om online met mensen te praten en elkaar te helpen + de GoT guild te joinen en gezellig te chatten dan is GW2 op dat gebied een betere keuze dan de offline games.

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 04-09-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:16
Ik heb ze alle 3.

In het kort

GW2 ; online, met heel veel mensen kunnen spelen, interaxie. Zetting komt vriendelijker over dan de andere 2

Skyrim. Groot, uitgebreidt, setting met draken.

The Witcher 2 ; Volwassen thema's (incl. sex), donkere wereld, keuzes die je nu maakt merk je het effect pas in de toekomst.

Tja, leuxte = GW2
Meest uitdagende (en dan vooral via allerlei mods) ; Skyrim
Gierend verhaal dat je echt meezuigt ; TW2.

Dus goed om je heen kijken en dan nu TW2 en Skyrim kopen en dan op een iets later moment (als d eprijzen wat zakken) GW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik ben doorgaans niet echt van het online spelen (heb simpelweg de tijd/concentratie niet om uren achter elkaar te gamen, meestal is het (maximaal) een uurtje per keer.
Singleplayers speel ik wel vrij snel uit.
Enige uitzonderingen hierop zijn tot nu toe red alert 2 (hele avonden/nachten) en call of duty 4 (ook vaak kortere stukjes)...

Ik heb heel vroeger nog iets gespeeld met een vrouw als character, ook iets met een groot open veld en een draak (waarop je kon vliegen) als 'huisdier', iemand die weet hoe deze heette?

Ik hou overigens wel van verschillende characters en unieke 'spells', zoals bv bij diablo, echter ik ben slecht met teveel toetscombinaties (assassins creed kon ik niet aan wennen).

Ik heb het idee dat het 'simpele' TW2 me het meest trekt (niet vanwege de sex:P), maar ik hoor graag nog meer meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik TW2 het minst eenvoudig spelen. Je hebt een menu met spells, waarvan je er 1 kan selecteren. Dit doe je door Q in te houden en vanuit hier kun je switchen tussen spells. Persoonlijk vind ik dat erg irritant omdat je steeds een soort van pauze menu in moet om een wijziging aan te brengen, terwijl je prima met de knoppen 1 t/m 7 de spells uit had kunnen voeren.

Wat ik met offline altijd heb bij dit soort spellen is dat ik me na een tijdje afvraag waarvoor ik precies aan het levelen ben. Er is niet echt iets om krachten mee te meten, behalve de offline mobs maar dat is anders dan bijvoorbeeld PvP.

Online is enerzijds wel meer investeren qua tijd zoals je aangeeft, aan de andere kant kun je het ook prima op je eigen tempo doen.

D3 is overigens qua actie veruit het leukst en heeft geen lastige knoppencombinaties.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 04-09-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:45:
Ik heb ze alle 3.

In het kort

GW2 ; online, met heel veel mensen kunnen spelen, interaxie. Zetting komt vriendelijker over dan de andere 2

Skyrim. Groot, uitgebreidt, setting met draken.

The Witcher 2 ; Volwassen thema's (incl. sex), donkere wereld, keuzes die je nu maakt merk je het effect pas in de toekomst.

Tja, leuxte = GW2
Meest uitdagende (en dan vooral via allerlei mods) ; Skyrim
Gierend verhaal dat je echt meezuigt ; TW2.

Dus goed om je heen kijken en dan nu TW2 en Skyrim kopen en dan op een iets later moment (als d eprijzen wat zakken) GW2.
Serieus? Interaxie en leuxte.... 8)7

Wat betreft ontopic: kijk eens in dit topic. Iemand heeft hier een soortgelijke vraag gesteld over welke RPG hij moet gaan spelen, komen aardig wat goede tips voorbij! Zeker de moeite waard om even door te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom niet gewoon allemaal?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als je aan The Elder Scrolls begint, pak dan meteen Morrowind of zo (en als de graphics je niet aan staan is er flink wat te modden, op dit moment stresst het spel mijn HD4870, maar het resultaat mag er wezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Aghanim schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:08:
Persoonlijk vind ik TW2 het minst eenvoudig spelen. Je hebt een menu met spells, waarvan je er 1 kan selecteren. Dit doe je door Q in te houden en vanuit hier kun je switchen tussen spells. Persoonlijk vind ik dat erg irritant omdat je steeds een soort van pauze menu in moet om een wijziging aan te brengen, terwijl je prima met de knoppen 1 t/m 7 de spells uit had kunnen voeren.

Wat ik met offline altijd heb bij dit soort spellen is dat ik me na een tijdje afvraag waarvoor ik precies aan het levelen ben. Er is niet echt iets om krachten mee te meten, behalve de offline mobs maar dat is anders dan bijvoorbeeld PvP.

Online is enerzijds wel meer investeren qua tijd zoals je aangeeft, aan de andere kant kun je het ook prima op je eigen tempo doen.

D3 is overigens qua actie veruit het leukst en heeft geen lastige knoppencombinaties.
Koop een game pad en assasin's creed speelt heerlijk!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• mitsumark
Thanks allen,
Na een uurtje youtube filmpjes kijken weet ik het helemaal niet meer :P
In plaats van de originele 3 heb ik nu 10+ games op mn lijstje staan, even kijken of ik ergens demo's kan vinden..
Ik denk dat ik voor een game ga dat nog enigszins aansluiting heeft bij strategy en/of fps.

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 07-09-2012 02:34 ]

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 09:01
Hmm moeilijk een aanbeveling te doen als je nog nooit een RPG gespeelt heb.

De witcher is een geweldige verhaalgedreven (Actie) RPG, met 1 van de beste graphics van het moment.

De sfeer moet je wel liggen die is rauw en donker en vol met intriges. De RPG elementen (lees keuzen/stats etc) zijn redelijk beperkt en op de lagere moeilijkheids graat kan die zelfs enigsinds links laten liggen mocht het je ding niet zijn. Dit spel is van de 3 het waarschijnlijk het meest geschikte voor een beginner in het gerne.

Guildwars2

Online multiplayer is redelijk complex als je nog nooit een rpg gespeelt heb. Als je niet bekend bent met de meeste rpg termen kan dit een vrij stijle leercurve zijn. Een MMORPG heeft een totale andere speelwijze dan een single player RPG. Aangezien je aangeeft geen tijd hebt om online te spelen zou deze dan ook al afvallen.

Skyrim

Geweldige omgevingen om te ontdekken. Character aanmaken en stats is redelijke te doen. Maar kan even duren om alles te begrijpen . Medium leercurve. Naar mijn mening is dit vooral een game als je houd van rondneuzen in een open wereld (sandbox). Er zit wel een verhaal in ,naar mijn mening stelt dit niet echt veel voor. Dit is dus niet een game die je speelt om het verhaal.

Je moet dus voor jezelfs vastellen wat je belanglijker/intresanter vind. En op basis daarvan een keuze maken.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:16
snakeye schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:19:
Hmm moeilijk een aanbeveling te doen als je nog nooit een RPG gespeelt heb.
Oftewel, alledrie aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Waarom specifiek een van die drie rpg's ik vind witcher echt tegenvallen en skyrim vervelen na een character had ik het wel gezien kijk anders een trailers vab mass effect dat spel schitterd in eyefinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Witcher *1*. Prachtige sfeer+verhaal, simpele real-time combat. Dus meer role playing dan stat whoring ;) Een van de meest memorabele RPGs die ik gespeeld heb.

Skyrim - Meh, weinig boeiend verhaal en veel te makkelijk. Maar dat is een mening...

Dragon Age Origins / II - Micromanaged (paused) combat. Meer een traditionele RPG.

Morrowind - Oud, maar door de meeste wordt het de beste elder scrolls RPG gevonden.

Never Winter Nights 2 - Oud, maar een hardcore RPG, als in pen&paper naar de PC. Waarschijnlijk te ingewikkeld.

Diablo 3 - Hack 'n slash. Een actie spel, weinig RPG aan, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:20
mitsumark schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:25:
Beste mensen,

Ik wil me eens gaan begeven op het (voor mij) onbekende pad van de RPG's/adventures.
Hiervoor speelde ik altijd strategy games (c&c, red alert, supreme commander, starcraft, diablo, etc), laatste paar jaar voornamelijk ook FPS (call of duty, battlefield, crysis), maar dit heb ik wel een beetje gezien.

Ik hou van mooie graphics, en bij voorkeur speel ik op 5760x1200 (eyefinity).

Ik zit nu een beetje te kijken naar de volgende games:
http://tweakers.net/price.../437/272853;295228;272944

Mijn vraag is echter of iemand ervaring heeft met deze games (of andere) en mij 'de beste' kan aanbevelen.
(ik ga ze niet alle 3 kopen)

Gr.
Gezien je voorliefde voor FPS en strategy zou ik zeggen Guild Wars 2.

Skyrim is een schitterende game, met eindeloos veel sandbox mogelijkheden, maar in vergelijk met FPS en RTS games is het een game welk uitermate traag speelt. Dingen gaan zijn gangetje zullen we maar zeggen, er is relatief weinig action. Zoals de gehele elderscrolls serie is het daarom een spel dat je moet aangrijpen, en de setting je moet liggen. Zo niet dan is de kans uitermate groot dat je het spel al snel op de stapel gooit omdat je helemaal geen zin hebt om 2 minuten te lopen tussen 2 combat encounters.

Moet wel zeggen, wat betreft eyefinity setups en dergelijke is de wereld in skyrim wel één van de meest indrukwekkende uit deze reeks games.

The Witcher 2 is wat meer action oriented, en heeft veel diepgang in het verhaal. Maar is vaak toch nog wel een grote stap vanuit het RTS / FPS genre. Daarnaast is de single player focus vaak een gemis voor RTS en FPS spelers. Als jij RTS en FPS games met name singleplayer gespeeld hebt, dan zou ik je zeker aanraden The Witcher 2 als eerste te proberen. Indien dat je goed bevalt, kun je altijd Skyrim nog oppaken op een later tijdstip.

Indien je met name gewend bent multiplayer te spelen, zou ik voor Guild Wars 2 gaan. Structured PvP is goed te vergelijken met FPS deathmatches, CTF, etc binnen een RPG setting. WvWvW (server PvP) kent voldoende strategische elementen om ook een beetje dat gevoel er bij in te behouden. En daarnaast is het een zeer action oriented game met een lage RP waarde. Iets wat het veelal gemakkelijker maakt om het genre binnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

psychodude schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:46:

Indien je met name gewend bent multiplayer te spelen, zou ik voor Guild Wars 2 gaan.
mitsumark schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:04:
Ik ben doorgaans niet echt van het online spelen (heb simpelweg de tijd/concentratie niet om uren achter elkaar te gamen, meestal is het (maximaal) een uurtje per keer.
Singleplayers speel ik wel vrij snel uit.
Uit het topic welk mrc4nl al noemde staan een hele hoop RPG spellen, sommige ook nog met toelichting maar reviews zijn van elk spel met google wel te vinden ;)
mitsumark schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:30:
Thanks allen,
Na een uurtje youtube filmpjes kijken weet ik het helemaal niet meer :P
In plaats van de originele 3 heb ik nu 10+ games op mn lijstje staan, even kijken of ik ergens demo's kan vinden..
Ik denk dat ik voor een game ga dat nog enigszins aansluiting heeft bij strategy en/of fps.
Als je wat dichter bij strategie wilt blijven dan zou ik Spellforce aanraden. Vooral het eerste deel vond ik erg goed qua verhaal, het tweede deel vond ik qua verhaal iets minder maar blijft verder wel even lekker spelen :)

Wil je wat meer FPS dan zou ik de hele Mass Effect reeks aanraden (wel bij deel 1 beginnen!). Dat gezegd hebbende zijn er wel meer RPGs die een FPS stijl combat hebben zoals Vampire The Masquerade: Bloodlines (heb ik toevallig gisteren weer eens geinstalleerd (met comunity patch)) en de Deus Ex reeks.

Maar goed, RPGs hebben meestal veel minder vaart dan FPS en strategiespellen en veel meer verhaal. Sommige mensen noemen dat saai, ik vind het daardoor een veel diepere ervaring (heb BF3 wel om me af en toe eens af te reageren)

Oh ja, indien je een wat meer aktie RPG wilt dan zou ik Kingdoms of Amalur aanraden. Daarnaast blijft Skyrim natuurlijk ook fantastisch.

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 09-09-2012 12:15 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
makje schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:13:
[...]

[...]

Uit het topic welk mrc4nl al noemde staan een hele hoop RPG spellen, sommige ook nog met toelichting maar reviews zijn van elk spel met google wel te vinden ;)

[...]

[...]

Als je wat dichter bij strategie wilt blijven dan zou ik Spellforce aanraden. Vooral het eerste deel vond ik erg goed qua verhaal, het tweede deel vond ik qua verhaal iets minder maar blijft verder wel even lekker spelen :)

Wil je wat meer FPS dan zou ik de hele Mass Effect reeks aanraden (wel bij deel 1 beginnen!). Dat gezegd hebbende zijn er wel meer RPGs die een FPS stijl combat hebben zoals Vampire The Masquerade: Bloodlines (heb ik toevallig gisteren weer eens geinstalleerd (met comunity patch)) en de Deus Ex reeks.

Maar goed, RPGs hebben meestal veel minder vaart dan FPS en strategiespellen en veel meer verhaal. Sommige mensen noemen dat saai, ik vind het daardoor een veel diepere ervaring (heb BF3 wel om me af en toe eens af te reageren)

Oh ja, indien je een wat meer aktie RPG wilt dan zou ik Kingdoms of Amalur aanraden. Daarnaast blijft Skyrim natuurlijk ook fantastisch.
Mass effect 2 is een actie game en mass effect 3 is gewoon een schiet spel. Alleen die eerste kan misschien nog in aanmerking komen voor een rpg. Die andere 2 zijn gewoon actie spellen en deel 3 is gewoon een 3rd person shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik vind ME1 ook de beste uit de reeks maar ME1 en ME3 zijn net als ME1 gewoon RPS-games. Vooral het verhaal en de keuzes is typisch iets van een RPG en daarom zou ik het zeker geen third-person shooter noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Compizfox schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:19:
Ik vind ME1 ook de beste uit de reeks maar ME1 en ME3 zijn net als ME1 gewoon RPS-games. Vooral het verhaal en de keuzes is typisch iets van een RPG en daarom zou ik het zeker geen third-person shooter noemen.
Shooter met een goed verhaal?

Het is inderdaad zeldzaam shooters met een goed verhaal of immersie. De enige die ik me voor de geest kan halen is half-life (de orginele). Maar ik heb ze recentelijk achter elkaar gespeeld. En het wordt ieder deel meer als gears of war (half hoge muurtjes hype). Het goede verhaal doet daar niks aan af. Maar het verschil tussen alle delen merk je echt enorm. Deel 3 blijft in mijn ogen gewoon een 3rd person shooter/actie game. Ik denk opzich voor iemand als de TS een ideale reeks om in te stappen in het genre. Maar dan zou ik met ME2 beginnen en deel 1 laten zitten want die is het minste shooter van allemaal eigelijk. Enige reden om deel 1 te spelen is wrex :9

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 10-09-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Postius schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:56:
[...]

Shooter met een goed verhaal?

Het is inderdaad zeldzaam shooters met een goed verhaal of immersie. De enige die ik me voor de geest kan halen is half-life (de orginele). Maar ik heb ze recentelijk achter elkaar gespeeld. En het wordt ieder deel meer als gears of war (half hoge muurtjes hype). Het goede verhaal doet daar niks aan af. Maar het verschil tussen alle delen merk je echt enorm. Deel 3 blijft in mijn ogen gewoon een 3rd person shooter/actie game. Ik denk opzich voor iemand als de TS een ideale reeks om in te stappen in het genre. Maar dan zou ik met ME2 beginnen en deel 1 laten zitten want die is het minste shooter van allemaal eigelijk. Enige reden om deel 1 te spelen is wrex :9
Ik noem het maar gewoon een RPG (Role-playing shooter). Het is een mix van FPS en RPG.

Maar shooters met een goed verhaal zijn er ook wel hoor (Bioshock, Crysis, Half-Life idd, Metro 2033). Het ging me meer om het feit dat het verhaal van ME niet alleen goed is, maar ook RPG-achtig, met als beste kenmerk de keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 07:50

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Als er 1 shooter is met een goed verhaal, is het wel Deus Ex!

De eerste zal misschien wel wat te oud zijn voor je, maar de derde is misschien wel wat. ;)

Overigens is The Witcher 2 ook wel een dijk van een RPG. De eerste is ook nog steeds de moeite :)

[ Voor 24% gewijzigd door ETzPliskin op 10-09-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ETzPliskin schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:53:

De eerste zal misschien wel wat te oud zijn voor je, maar de derde is misschien wel wat. ;)

Overigens is The Witcher 2 ook wel een dijk van een RPG. De eerste is ook nog steeds de moeite :)
Is daar niet door een stel enthousiastelingen een soort HD mod van voor gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Compizfox schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:19:
Zo is dragon age gewoon een hack en slash game.... Juist het verhaal lijn en custom abilities maken mass effect 2 de beste RPG ooit ( mijn mening) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ETzPliskin schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:53:

True that, Fallout 3 is ook retegoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
marineII7 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 07:54:
[...]

Zo is dragon age gewoon een hack en slash game.... Juist het verhaal lijn en custom abilities maken mass effect 2 de beste RPG ooit ( mijn mening) :P
Sorry maar als je een ME een echte RPG speelt dan ben je misschien iets te jong om de echte RPG's te hebben meegemaakt. Deel 1 van ME is nog wel een soort van RPG te noemen. De rest zijn actie games met een leuk verhaaltje. Niveau RPG a-la Fallout 3. Een dood simpele shooter met wat minimale stat points verdeling. Mass effect 2 en 3 zijn gewoon actie spellen emt een bovengemiddeld goed verhaal. Maar mass effect 2 en 3 zijn actie/adventure games of een shooter. Misschien een RPG-lite maar het zijn gewoon geen RPG's. En als je die de beste ooit vindt, dan ben ik benieuwd wat je van de echt goede echte RPG's vindt. Dat moet dan echt een genot zijn om te spelen, wat een geluk als je die nog niet hebt gedaan.

Maar mass effect en ook skyrim, zijn door hun eenvoudigheid en hun makkelijkheid wel ideale games voor het publiek van tegenwoordig.

Dus voor de TS is het wss wel een uitkomst. Ik zou tussen fallout 3 en ME altijd voor de ME reeks gaan want wat ze met fallout hebben gedaan is echt... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Skyrim, met afstand het beste spel dat ik gespeeld heb sinds Total Annihilation in de jaren 90.
Een beetje buggy en grafisch niet top notch, maar mods maken veel goed :)

@ hierboven
Wat vindt je dan dat er mis is met Fallout? Fallout 3 is een echte topper met de beste DLC die ik tot nu toe gespeeld heb (BS) en vegas was ook alleraardigst. Het mist misschien diepgaan en de fans van vroeger zijn misschien teleurgesteld, maar Fallout3 is een dijk van een game en staat zeker in mijn top tien games ooit

Mijn top 10 RPG's (indien je het RPG's kunt noemen)

1 Skyrim
2 LoZ a link to the past
3 Fallout3 GotY
4 LoZ Ocarina of Time
5 Fable 1 (in zijn tijd geniaal)
6 Jade Empire
7 System Shock 2
8 Deus Ex (de oude)
9 Final Fantasy 7
10 Knights of the Old Republic

Met uitzondering van Fable (laadtijden op xbox |:( ) zijn dit allemaal spellen die ik je nu nog kan aanraden om te spelen.

[ Voor 68% gewijzigd door eL_Jay op 11-09-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:00:
[...]

Sorry maar als je een ME een echte RPG speelt dan ben je misschien iets te jong om de echte RPG's te hebben meegemaakt. Deel 1 van ME is nog wel een soort van RPG te noemen. De rest zijn actie games met een leuk verhaaltje. Niveau RPG a-la Fallout 3. Een dood simpele shooter met wat minimale stat points verdeling. Mass effect 2 en 3 zijn gewoon actie spellen emt een bovengemiddeld goed verhaal. Maar mass effect 2 en 3 zijn actie/adventure games of een shooter. Misschien een RPG-lite maar het zijn gewoon geen RPG's. En als je die de beste ooit vindt, dan ben ik benieuwd wat je van de echt goede echte RPG's vindt. Dat moet dan echt een genot zijn om te spelen, wat een geluk als je die nog niet hebt gedaan.

Maar mass effect en ook skyrim, zijn door hun eenvoudigheid en hun makkelijkheid wel ideale games voor het publiek van tegenwoordig.

Dus voor de TS is het wss wel een uitkomst. Ik zou tussen fallout 3 en ME altijd voor de ME reeks gaan want wat ze met fallout hebben gedaan is echt... :o
Wat mis jij dan zoal aan RPG elementen in Fallout 3? Keuze in stats is inderdaad redelijk beperkt vergeleken met sommige andere RPGs, maar jouw interactie met de wereld kan een groot verschil maken in de uitkomst en beleving van het spel. In mijn ogen is dat dus een van de meest essentiële elementen in een RPG. (Role Playing Game :))
Buiten dat heb ik nooit Mass Effect gespeeld aangezien ik een hekel heb aan space achtige shooters/FPS games. (enige spacegame die ik de moeite vind is EVE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 21:08
Postius schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:00:
Sorry maar als je een ME een echte RPG speelt dan ben je misschien iets te jong om de echte RPG's te hebben meegemaakt. ...
Tja, laten we hier niet in discussie gaan over wat wel en geen RPG is, want daar is geen steekhoudende definitie voor. Elementen die een RPG tot een RPG maken (hoofdkarakter die een verhaal doorloopt, keuzes maken, statpoints / karakterontwikkeling, enz) zijn wel degelijk aanwezig in games als Mass Effect 3 en Fallout 3. Er zit minder diepgang in dan in een Planescape Torment of een Baldur's Gate, maar wie ben jij om dan te zeggen dat het daarom geen RPG's zijn? Dat zijn het naar mijn mening wel, maar of je deze moderne games wat vindt is een kwestie van voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik denk dat je het spel Drakan: The Order of The Flame bedoeld. Waarom probeer je League of Legends niet? Ik weet dat het niet echt een RPG is, maar vermakelijk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Vergeet niet dat de TS op hoge resolutie wil spelen. De beste RPG ooit imho, Final Fantasy VII, wordt 't niet.

Als je vanuit de FPS wereld komt, denk ik dat je 't beste met een recent spel kan beginnen dat ook nog een FPS element heeft, zoals Fallout 3 / Mass Effect. Dan krijg je geleidelijk door dat je je char moet opbouwen, en wat voor effect dat heeft voor je speelwijze.

• mitsumark
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:22:
Haha, ik denk dat je het spel Drakan: The Order of The Flame bedoeld.
JA! die bedoelde ik, heb ik me best mee vermaakt destijds.

Bedankt voor de reacties weer allemaal.

Ik heb inmiddels Diablo3 t/m de skeleton king gespeeld, op zich wel aardig voor tussendoor, maar ik zoek toch iets meer verhaal en minder raggen.

Op zich denk ik dat het science fiction me meer trekt dan de sfeer van 1000-2000-3000 jaar geleden.
Aangezien Mass Effect 3 en Deus Ex Human Revolution niet zoveel meer kosten denk ik dat ik daar eens mee ga beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 12-09-2012 18:00 ]

• Postius
mitsumark schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:56:
[...]

JA! die bedoelde ik, heb ik me best mee vermaakt destijds.

Bedankt voor de reacties weer allemaal.

Ik heb inmiddels Diablo3 t/m de skeleton king gespeeld, op zich wel aardig voor tussendoor, maar ik zoek toch iets meer verhaal en minder raggen.

Op zich denk ik dat het science fiction me meer trekt dan de sfeer van 1000-2000-3000 jaar geleden.
Aangezien Mass Effect 3 en Deus Ex Human Revolution niet zoveel meer kosten denk ik dat ik daar eens mee ga beginnen.
Niet met mass effect 3 beginnen. Met 2 kan nog wel. Met 1 is natuurlijk het beste en dat is ook het meest RPG. Ook is het niet echt verouderd omdat al die delen kort op elkaar zijn uitgekomen. Maar ik zou minimaal met 2 beginnen eigelijk met 1 anders ga je er verdomd weinig van snappen en gaat er wel wat diepgang verloren.

Ook zijn ze lekker goedkoop :9

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Mass Effect echt met deel 1 beginnen inderdaad, het is 1 doorlopend verhaal!

9800x3d

Pagina: 1