Goedemiddag,
ik ben aan het kijken voor een nieuwe nas voor mijn VMWare vsphere-lab.
Doel is om 1 centrale storage middels iscsi aan te maken voor ca. 12 VM`s voor een lab-omgeving.
Daarnaast moet ik nog ca. 1.5 TB aan ruimte beschikbaar hebben voor userdata (films etc).
Dus ik zat te denken aan een Raid5-set en daarop ISCSI voor de vmware omgeving.
Daarnaast 1 aparte schijf voor de Userdata (die word geupload met Crashplan)
De betreffende NAS moet 2 Nic`s hebben voor het gebruik van Link aggregation.
Ik twijfel echter of Raid5 met 3 schijven voldoende performance levert voor 12 Vm`s. Iemand enig idee of dit voldoende zou moeten zijn? Zou raid10 nog een optie zijn en de userdata op een andere manier aanbieden?
In eerste instantie keek ik naar de synoogy DS412+ en de 1512+ (beide op basis van link aggregation icm deze switch : pricewatch: D-Link DGS-1100
Echter lijkt het mij dat de de 1512+ nogal wat geluid gaat maken met deze fans aan de achterkant.
Kwa performance maakt het volgens mij niet heel veel uit:
http://www.synology.com/p...ance.php?lang=enu#tabs-10
Daarnaast is er nog de variant van QNAP : QNAP TS-419P II
De Qnap 469-pro is natuurlijk een mooi apparaat.
Ik zou echter niet meer dan 500 euro zonder schijven willen uitgeven.
Misschien dat andere tweakers hun ervaringen kunnen delen met dit type storage icm vmware?
Ik hoor graag suggesties!
Thx
ik ben aan het kijken voor een nieuwe nas voor mijn VMWare vsphere-lab.
Doel is om 1 centrale storage middels iscsi aan te maken voor ca. 12 VM`s voor een lab-omgeving.
Daarnaast moet ik nog ca. 1.5 TB aan ruimte beschikbaar hebben voor userdata (films etc).
Dus ik zat te denken aan een Raid5-set en daarop ISCSI voor de vmware omgeving.
Daarnaast 1 aparte schijf voor de Userdata (die word geupload met Crashplan)
De betreffende NAS moet 2 Nic`s hebben voor het gebruik van Link aggregation.
Ik twijfel echter of Raid5 met 3 schijven voldoende performance levert voor 12 Vm`s. Iemand enig idee of dit voldoende zou moeten zijn? Zou raid10 nog een optie zijn en de userdata op een andere manier aanbieden?
In eerste instantie keek ik naar de synoogy DS412+ en de 1512+ (beide op basis van link aggregation icm deze switch : pricewatch: D-Link DGS-1100
Echter lijkt het mij dat de de 1512+ nogal wat geluid gaat maken met deze fans aan de achterkant.
Kwa performance maakt het volgens mij niet heel veel uit:
http://www.synology.com/p...ance.php?lang=enu#tabs-10
Daarnaast is er nog de variant van QNAP : QNAP TS-419P II
De Qnap 469-pro is natuurlijk een mooi apparaat.
Ik zou echter niet meer dan 500 euro zonder schijven willen uitgeven.
Misschien dat andere tweakers hun ervaringen kunnen delen met dit type storage icm vmware?
Ik hoor graag suggesties!
Thx
[ Voor 4% gewijzigd door pitchdown op 04-09-2012 16:10 ]