Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:46

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Wat achtergrondinformatie: ik ben 16 jaar (verjaardag in januari), en zit op het gymnasium (VWO5). Tot op heden heb ik nog niet echt nagedacht over een bijbaan. Ik verdiende wel wat met klusjes m.b.t. computers voor kennissen: een virus verwijderen, even opschonen, de behuizing schoonmaken, een nieuwe harde schijf, en ga zo maar door. Hier verdien ik redelijk wat aan; tot ik echte onkosten krijg.

Tot nu toe had ik geen lasten, en met het zakcentje kon ik mezelf een high-end smartphone veroorloven, tablet erbij, en er blijft nog wat over wat ik opzij leg om te sparen. Kleedgeld e.d. betalen mijn ouders.

Maar voor de zomervakantie staat het plan om op vakantie te gaan met vrienden, mijn oude telefoon zou ik liever ook vervangen, en wat extra sparen om, zeg 1500 euro minder te hoeven lenen wanneer ik ga studeren is ook mooi meegenomen: alle beetjes helpen, en nu ik weet dat ik in de gelegenheid ben om een bijbaan te hebben zonder in de knel te komen met schoolwerk wil ik daar gebruik van maken.

Ik ben dus al op zoek gegaan naar werk in de buurt. Hierbij wil ik het liefst werken in het weekend, op vrijdag en 1 andere doordeweekse dag. Ik kan uiteraard terecht bij een supermarkt om te vakkenvullen, maar het betaalt minimumloon en het is een baan waar ik echt geen zak aan vind, en ik weet gewoon dat ik er tegenop zal zien om te gaan werken.

Als gevolg ben ik dus wat gaan zoeken naar baantjes in de verkoop: voor minimumloon zou ik best willen werken bij een elektronicazaak en mensen advies geven over welke telefoon geschikt is, en welke tablet ze voor hun grootmoeder moeten halen. Het feit dat het te maken heeft met technologie vind ik een groot voordeel, maar belangrijker: ik vind het contact met mensen heel belangrijk.

Ik praat graag, en help mensen graag met vragen, en daartegenover zou ik het geen enkel probleem vinden om voor 3 euro in een winkel te staan.

Dus: 16 jaar, zit op het gymnasium, weet veel van technologie af en komt spontaan over (volgens anderen). Het enige probleem: ik lijk geen winkel te kunnen vinden die een 16-jarige aanneemt.

Is het gewoon een verloren zaak vanwege mijn leeftijd? Vanwege het feit dat ik maar 4 van de 7 dagen (incl. zondag) wil/kan werken? Ik vind het momenteel eigenlijk gewoon jammer dat nu ik de tijd heb om me met mijn hobby bezig te houden geen baantje kan vinden in die branche om er echt wat mee te doen waar ik ook iets van merk in mijn portemonnee.

Iemand advies om misschien toch in een winkel terecht te komen? (In before bijdehande opmerkingen: aan de andere kant van de balie, of als verkoper die enkel advies geeft) Of kent iemand misschien een winkel die hier wat minder moeilijk mee is? Telecomzaken, winkels als de MediaMarkt, gamewinkels: allemaal geen enkel probleem, als het maar iets is wat ook ter sprake kan komen op T.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Tja, Ik heb niet gesolliciteerd of iets maar kreeg een aanbod om gewoon even 6 maanden mee te werken in de grote rode reus. Natuurlijk wilde ik op de PC/Telecom afdeling want ja daar had ik het meeste verstand van dus kon ik gebruikers (de echte waarheid vertellen) enthousiasmeren. De filiaal manager die dan mij ging screenen zei dat dat echt niet kon. Dat was omdat ik te jong was voor die bedragen. Ik kon er misschien meer vanaf weten dan al zijn verkopers van de PC afdeling, een man van 50 koopt geen pc van 1200euro bij een snotjoch van 16/17 jaar. De telecom werd hem ook niet want contracten afsluiten uhuh nee dus he. Goed, ik kwam terecht op de portable afdeling en heb daar ook gemerkt dat oudere klanten liever door een wat ouder persoon geholpen worden. Een collega van mij verkocht aan mijn klant(want zo ging dat daar) een Bose dock omdat meneer hem meer vertrouwde. (en dan baal je flink dat die 500euro niet op jou teller staat en jij weer voor 229euro iPod touches moet verkopen)

Snel samengevat de leeftijd is echt het probleem. Je kan zoeken naar een klein computer bedrijfje waar je dan kleine dingen kan fixen voor 2/3 euro per uur maar echt makkelijk vinden zal het niet worden en grote kans dat dan de baas je zwart gaat betalen aangezien het niet heel makkelijk is voor een klein bedrijf om al dat papier werk te doen voor jou.

Ben bang dat het dan toch de supermarkt wordt of dat jezelf nog wat naamsbekendheid moet maken zodat je bovenstaand computer bedrijfje eruit kan concurreren. Oh en dat sparen gaat lastig worden. Voor 3euro per uur netto met het aantal uur wat je kan werken/ze je willen hebben gaat een telefoon(600e) + vakantie (600e) wel lukken maar die 1500euro sparen word lastiger. Dan zou je 17uur in de week moeten werken en bij een supermarkt zal dat lastig worden. Heel veel succes ermee.

Ik vind computer/electronica bedrijven niks. Toen ik na 6 maanden weg was, het was een leuke ervaring maar als je ziet hoeveel mensen je 'bedriegt' en ik ben geen persoon die 2 uur op een klant wacht, ik moet wat doen dus daarom werk ik met veel plezier toch in de supermarkt waar ik nu 4 jaar werk en als jonger persoon met ervaring nu ook mensen mag opleiden, opdrachten geven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 12:38
Is een office centre, mycom of iets dergelijks nies? Die hebben vaak ook nog dienst verleningen erbij waar ze kleine reparaties uitvoeren, wat jij al deed dus.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 23:59

kishan4uall

kiesjan mag ook

Ik was begonnen bij een grote elektronicaketen op de computerafdeling toen ik 16 was. Zolang je bij je sollicitatiegesprek degene er maar van kunt overtuigen dat jij de man bent voor de job, moet het geen probleem zijn. Zo heb ik het immers ook gedaan.

En wat fotografie999 zegt klopt enigszins wel, maar zolang je de klant (en je baas) kan overtuigen dat jij de kennis en kunde hebt moet het wel lukken.

desktop, laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:46
voor je wilt beginnen met PC's fixen, lees dit eens door: "Vriendenprijsje" voor jaren bewezen diensten, wrang gevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Mijn vertrouwen in de mensheid neemt weer toe, wat een enthousiasme iChaos!! Hulde!!

Veel beter dan het geluid in dit topic Nee zeggen op de zoveelste zogenaamde werkplek

Wellicht is zoiets trouwens een idee voor je?

Als ik nog/weer een eigen ICT/bedrijf had/heb dan had je in ieder geval zeker op gesprek mogen komen.

Ik ga mijn ogen en oren voor je open houden. In welke regio zoek je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Ik woon in Bergen op Zoom (Noord-Brabant). Halsteren, Hoogerheide of Steenbergen zou ook nog wel te doen zijn, maar langere afstanden worden moeilijker doordat ik nog geen scooter oid. heb en mijn ouders me vaak niet zullen kunnen rijden, dus dan wordt het al snel rottig om regelmatig >45 minuten te moeten fietsen voor enkel de heenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 08:15

RBH

Ik ging met mijn 16e bij de BCC werken, zit die niet toevallig in jouw omgeving? (Desnoods met de trein? Reiskosten kreeg ik deels vergoed) Die nemen vaak parttimers aan van die leeftijd. :)

Edit: Snelle check op de BCC site; jep, er zit er één in Bergen op Zoom. :)

http://www.bcc.nl/storedetails/index/index/storeid/37

[ Voor 26% gewijzigd door RBH op 04-09-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Hmm, dus die namen je met 16 jaar aan? Interessant! Bedankt voor de tip, ik ga morgen eens contact met ze opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:58
fotografie999 schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:16:
Tja, Ik heb niet gesolliciteerd of iets maar kreeg een aanbod om gewoon even 6 maanden mee te werken in de grote rode reus. Natuurlijk wilde ik op de PC/Telecom afdeling want ja daar had ik het meeste verstand van dus kon ik gebruikers (de echte waarheid vertellen) enthousiasmeren. De filiaal manager die dan mij ging screenen zei dat dat echt niet kon. Dat was omdat ik te jong was voor die bedragen. Ik kon er misschien meer vanaf weten dan al zijn verkopers van de PC afdeling, een man van 50 koopt geen pc van 1200euro bij een snotjoch van 16/17 jaar. De telecom werd hem ook niet want contracten afsluiten uhuh nee dus he. Goed, ik kwam terecht op de portable afdeling en heb daar ook gemerkt dat oudere klanten liever door een wat ouder persoon geholpen worden. Een collega van mij verkocht aan mijn klant(want zo ging dat daar) een Bose dock omdat meneer hem meer vertrouwde. (en dan baal je flink dat die 500euro niet op jou teller staat en jij weer voor 229euro iPod touches moet verkopen)

Snel samengevat de leeftijd is echt het probleem. Je kan zoeken naar een klein computer bedrijfje waar je dan kleine dingen kan fixen voor 2/3 euro per uur maar echt makkelijk vinden zal het niet worden en grote kans dat dan de baas je zwart gaat betalen aangezien het niet heel makkelijk is voor een klein bedrijf om al dat papier werk te doen voor jou.

Ben bang dat het dan toch de supermarkt wordt of dat jezelf nog wat naamsbekendheid moet maken zodat je bovenstaand computer bedrijfje eruit kan concurreren. Oh en dat sparen gaat lastig worden. Voor 3euro per uur netto met het aantal uur wat je kan werken/ze je willen hebben gaat een telefoon(600e) + vakantie (600e) wel lukken maar die 1500euro sparen word lastiger. Dan zou je 17uur in de week moeten werken en bij een supermarkt zal dat lastig worden. Heel veel succes ermee.

Ik vind computer/electronica bedrijven niks. Toen ik na 6 maanden weg was, het was een leuke ervaring maar als je ziet hoeveel mensen je 'bedriegt' en ik ben geen persoon die 2 uur op een klant wacht, ik moet wat doen dus daarom werk ik met veel plezier toch in de supermarkt waar ik nu 4 jaar werk en als jonger persoon met ervaring nu ook mensen mag opleiden, opdrachten geven etc.
Een bedrijf die op provisie werkt zou ik nooit wat kopen..maar ja je hebt wel gelijk service is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

iChaos schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:37:
Hmm, dus die namen je met 16 jaar aan? Interessant! Bedankt voor de tip, ik ga morgen eens contact met ze opnemen :)
Toen wel iig (2006). En mijn uurloon was 2,67 toen ik begon. Dus verwacht geen vetpot. ;) Maar als je beetje lekker kan verkopen kan je het wel beetje boosten met provisie. Ik had volgens mij meestal zo'n 50 euro provisie per maand toen. En ik werkte 11 uur per week plus evt. koopzondagen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Liep je gewoon de winkel binnen en heb je jezelf verkocht met een goede babbel, of heb je gereageerd op een vacature op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:21

D4NG3R

kiwi

:)

iChaos schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:55:
Liep je gewoon de winkel binnen en heb je jezelf verkocht met een goede babbel, of heb je gereageerd op een vacature op de website?
De winkel binnenlopen is iets wat ik sowieso al aanraad. Je komt veel directer over en bent meteen een bekend gezicht. Bij een mailwisseling of telefoongesprek met een vreemde kan niemand een gezicht plakken 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik hoorde dat ze parttimers zochten dus gewoon binnengelopen. :) En wat D4NG3R al zegt; gewoon binnenlopen en vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:46
RBH schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:51:
[...]

Toen wel iig (2006). En mijn uurloon was 2,67 toen ik begon. Dus verwacht geen vetpot. ;) Maar als je beetje lekker kan verkopen kan je het wel beetje boosten met provisie. Ik had volgens mij meestal zo'n 50 euro provisie per maand toen. En ik werkte 11 uur per week plus evt. koopzondagen. Succes!
wow dat is weinig.

Misschien andere branche en gekkere tijden, maar toen ik in 2006 begon als bakkershulp kreeg ik al 8 euro per uur (en dan nog eten en drinken in de bakkerij zelf). ik moest er wel om 5u smorgens zijn natuurlijk, dat was af en toe wel pijnlijk. Maar minder dan 3 euro? das echt weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
OGD al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Tarkin schreef op woensdag 05 september 2012 @ 07:58:
[...]

wow dat is weinig.

Misschien andere branche en gekkere tijden, maar toen ik in 2006 begon als bakkershulp kreeg ik al 8 euro per uur (en dan nog eten en drinken in de bakkerij zelf). ik moest er wel om 5u smorgens zijn natuurlijk, dat was af en toe wel pijnlijk. Maar minder dan 3 euro? das echt weinig
Ook als 16-jarige? En ja, ik weet dat het weinig was/is, genoeg mensen die op hun 16e bij de AH al 5€ kregen. Maar goed, ik had het wel super naar m'n zin daar. Da's ook wat waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Klinkt als redelijk normaal voor 16-jarige, als in gewoon minimum jeugdloon. Meer dan een euro daarboven zou ik meestal niet verwachten, en dan moet je blij zijn. 8 euro per uur is echt extreem veel voor een 16-jarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
RBH schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:15:
[...]

Ook als 16-jarige? En ja, ik weet dat het weinig was/is, genoeg mensen die op hun 16e bij de AH al 5€ kregen. Maar goed, ik had het wel super naar m'n zin daar. Da's ook wat waard. ;)
Als je consequent in de avond of op zaterdag/zondag werkt. Als je een keer doordeweeks wilt werken in de vakantie dan moet het maar kunnen en je krijgt daarbij een heel stuk minder.

Overigens krijg je bij de supermarkt in de regel all-in loon. Je krijgt elke cent uitbetaald waar je recht op hebt en voor de rest zoek je het maar uit. Je hebt theoretisch recht op vakantie, adv en vakantiegeld, maar dat is dus al voorgeschoten. Als je een keer twee weken weg wilt dan heb je een half salaris.

Een optie die je moet overwegen is om te kijken of er ergens tuinders in de buurt zijn. Zo heb ik in een ver verleden wel eens prei gestoken en werd je betaalt per strekkende meter. Aardbeien plukken kregen we per kistje betaald. Anderen hielden geen minimum(jeugd)loon aan etc. Pizza's/maaltijden bezorgen (fooi). Er zijn verschillende manieren om iets meer te verdienen dan het minimumloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06

Seraphin

Meep?

spreading schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:54:
Is een office centre, mycom of iets dergelijks nies? Die hebben vaak ook nog dienst verleningen erbij waar ze kleine reparaties uitvoeren, wat jij al deed dus.
Dit dus. Als ik een beetje vanuit klantperspectief redeneer + de wensen van de TS, dan zou Mycom een prima werkgever zijn. Staan vaak jonge(re) mensen in de winkel, maar altijd zeer hulpvaardig & met een goed kennisniveau. Oftewel; als je de winkelmanager van je kennis kan overtuigen, dan verwacht ik dat je daar minder snel te horen krijgt dat je ongeschikt bent ivm leeftijd.

Is in mijn ervaring ook een van de weinige winkel(ketens) waar de verkopers eerlijk zijn in hun advies. bij BCC / MM / overige gooi-en-smijt ketens heb ik persoonlijk toch sneller het gevoel dat de verkoper gewoon zsm een zo hoog mogelijke omzet wil binnentrekken.

[edit]

8 euro p.u. als 16-jarige? Dat kan haast niet anders dan dat het zwart werd uitbetaald. (niet bedoelt als morele veroordeling, maar constatering van een vermoeden).

Ik heb zelf in m.n. Middelbare school / studententijd 5 jaar bij de Appie gewerkt. Qua uurloon niet het allerbest betaalde baantje, maar ik vond het dan weer relaxed dat je op zaterdagochtend je verstand op 0 kon zetten en puur fysiek je ding kon doen. Knallen met vakkenvullen, na sluitingstijd een biertje in de kantine (we hadden een relaxte manager) en dan je netverdiende geld weer uitgeven ;)

Ik herken daarbij overigens totaal niet wat hierboven werd gezegd over supermarktsalarissen; je kreeg gewoon ADV, vakantiegeld, vrije dagen en andere zaken. Maar wellicht is dat in de laatste jaren veranderd; ben al ergens sinds '98 of '99 appie-af damn ik ben oud

[ Voor 31% gewijzigd door Seraphin op 05-09-2012 10:38 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Ik kan op hun site alleen vinden dat je er pas als tweedejaars student terechtkan. Daarnaast zitten ze niet echt in de buurt. Hoe gaat dat dan in zijn werk: werk je dan vanaf thuis aan projecten oid., of had je het deel over mijn woonplaats en transportmogelijkheden gemist?

Bedankt voor de tips iig allemaal! _/-\o_

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Heb even wat rondgekeken, de Dynabyte hier zoekt verkoopmedewerkers die al wat ervaring hebben in detailhandel, dus het lijkt moeilijk te worden om daar binnen te komen. Verder ga ik morgen ook even langs de BCC, om de filiaalmanager te overtuigen (is dit de beste manier?), al hadden die geen vacatures staan op de 'werken bij BCC'-pagina.

Edit: wat is dat toch met 'ervaring is een must'.. Hoe verwachten ze dat, bij wijze van spreken, een 18 jarige die bij een callcenter gaat werken al ervaring heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door iChaos op 06-09-2012 18:05 ]

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 22:10
Als je veel van computers afweet kan je ook bij studentaanhuis.nl gaan werken. Zij doen naar mijn weten niet zo moeilijk over je leeftijd/opleiding als je maar kan aantonen dat je kennis goed is. Ze betalen naar mijn weten 10 euro per uur aan al hun werknemers, ook 16 jarigen.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
..

..
Een vakantie kost echt wel iets meer dan €600,-.. :P Reken maar op €1200 - €1500 ..

@TS, je zegt dat het plan is om in de zomervakantie op vakantie te gaan.. Maar is die niet net voorbij? Of plan je al voor over een jaar :/ ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
Wil je meer verdienen dan moet je overigens eens gaan kijken in andere sectoren. Zo maakte ik schoon toen ik zestien was en verdiende ik geloof ik een euro of 5 - 6 per uur. Ik ben gestopt toen ik 19 was en toen verdiende ik bijna 10 euro per uur. Wat ik nog steeds best veel vind.

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:21

D4NG3R

kiwi

:)

Sunnie schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:57:
Als je veel van computers afweet kan je ook bij studentaanhuis.nl gaan werken. Zij doen naar mijn weten niet zo moeilijk over je leeftijd/opleiding als je maar kan aantonen dat je kennis goed is. Ze betalen naar mijn weten 10 euro per uur aan al hun werknemers, ook 16 jarigen.
Slechte ervaring met die keet.. Half jaartje terug gesolliciteerd. Alles was leuk, goed en aardig. CV keurig precies wat ze zochten. Werd ik uitgenodigd voor een skypgesprek waar ik keurig en enthousiast op reageerde.

Sindsdien stil. Al meermaals een mail terug gestuurd in de hoop op een reactie, maar niks :| .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:00
Misschien iets heel anders, maar ik zelf ben vroeger (toen ik 15 werd, nu ben ik 20) bij een schoen en sleutelmakerij naar binnen gestapt en gevraagd om een bijbaantje voor de de koop avond en de zaterdag.
Ik ben toen aangenomen en heb het zelfs tot nu erg naar mijn zin gehad, je leert er veel en het vak zelf is erg interessant.

qua loon hangt het er denk ik een beetje vanaf hoe snel je leert en werkt, ik zit nu rond 6,90 netto per uur en dat is erg redelijk.

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Awsom schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:02:
[...]

Een vakantie kost echt wel iets meer dan €600,-.. :P Reken maar op €1200 - €1500 ..

@TS, je zegt dat het plan is om in de zomervakantie op vakantie te gaan.. Maar is die niet net voorbij? Of plan je al voor over een jaar :/ ?
Ik plan inderdaad voor de zomervakantie van 2013. Veel te vroeg? Nee, ik denk het niet. Ik heb nu nog een jaar waarvan ik weet dat ik tijd overhoud om te kunnen werken en later een last van mijn schouders een beetje weg te kunnen halen, en misschien kan ik dat in VWO6 nog doorzetten. Een nieuwe telefoon à 350 euro is een luxeproduct, maar het liefst wil ik er wel voor gaan. Verder wil ik dus nog iets kunnen sparen om later mijn lening voor een studie te kunnen verminderen (alle beetjes helpen, en ik wil mezelf niet over 5 jaar voor mijn kop slaan dat ik nu te lui was om in plaats van het repareren van computers van kennissen iets te gaan doen wat een betere inkomstenbron was). Daarnaast wil ik mijn rijbewijs halen op mijn 17e, want als ik 18 ben zit ik mogelijk met examens e.d., en dan wil ik niet teveel aan mijn hoofd hebben.

Al met al heb ik dus wat kostenposten die ik ''met de tijd' ook wel kan betalen, maar nu ik er iets aan kan doen om dat zo makkelijk mogelijk te maken wil ik me daar ook gewoon vol voor inzetten :)

Oh, een vakantie zal niet boven de 600 euro uitkomen denk ik (en ik denk/hoop dat ik het dan nog best breed pak). Met het vliegtuig naar Portugal voor een weekje, we blijven in een appartement van kennissen van een vriend die ook meegaat = geen verblijfkosten. Dus als ik het presteer om >50 euro per dag te spenderen daar moet ik me eens achter mijn oren krabben of het financieel een goed plan is, maar ik denk toch niet hiermee in de knel te komen zitten :)

Misschien nog iets te vroeg om dit allemaal in mijn achterhoofd te houden en er nu al aan te beginnen, maar liever nu dan dat ik vroeg of laat mezelf voor mijn kop sla dat ik niet eerder begonnen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
iChaos schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:41:
[...]

..

Oh, een vakantie zal niet boven de 600 euro uitkomen denk ik (en ik denk/hoop dat ik het dan nog best breed pak). Met het vliegtuig naar Portugal voor een weekje, we blijven in een appartement van kennissen van een vriend die ook meegaat = geen verblijfkosten. Dus als ik het presteer om >50 euro per dag te spenderen daar moet ik me eens achter mijn oren krabben of het financieel een goed plan is, maar ik denk toch niet hiermee in de knel te komen zitten :)

..
Volgens mij moet er meer gedronken worden daaro :7

Maar wel erg goed van je dat je het nu al plant :P Heb je in ieder geval geen geld tekort vlak voor de vakantie zoals zoveel jongeren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vijftig euro opzuipen op een dag is niet goed voor een mens hoor 8)7 Of je moet naar goedkopere tenten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:28:
Vijftig euro opzuipen op een dag is niet goed voor een mens hoor 8)7 Of je moet naar goedkopere tenten gaan.
Nee tis zeker niet goed voor de mens maar wat ik hoor van mijn vrienden is dat ze elke ochtend €100 uit de automaat trekken en die is de volgende ochtend gewoon weer weg.
WilliamP schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:06:
Misschien iets heel anders, maar ik zelf ben vroeger (toen ik 15 werd, nu ben ik 20) bij een schoen en sleutelmakerij naar binnen gestapt en gevraagd om een bijbaantje voor de de koop avond en de zaterdag.
Ik ben toen aangenomen en heb het zelfs tot nu erg naar mijn zin gehad, je leert er veel en het vak zelf is erg interessant.

qua loon hangt het er denk ik een beetje vanaf hoe snel je leert en werkt, ik zit nu rond 6,90 netto per uur en dat is erg redelijk.
TS wil echt in de PC Business. Hij wil liever niet in de supermarkt dus ik gok niet dat hij iets wil leren in een schoenmakerij. Kan ik fout hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Zuipen is sowieso geen probleem. Mijn vrienden drinken wel, maar ik heb er helemaal geen behoefte aan, dus die kosten heb ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35
Misschien is Studentaanhuis.nl iets voor je?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
iChaos schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:57:
...
Edit: wat is dat toch met 'ervaring is een must'.. Hoe verwachten ze dat, bij wijze van spreken, een 18 jarige die bij een callcenter gaat werken al ervaring heeft?
Welkom in de echte wereld. Het liefst hebben ze 15 jarigen met 30 jaar werkervaring en tegen stagevergoeding.

Probeer de verantwoordelijke ter plekke gewoon te overtuigen. Meer kun je waarschijnlijk niet doen.
Hoe is het gegaan bij BCC?

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb ongeveer zo'n zelfde situatie als TS.

Ben ook 16 en en een baan in een computerwinkel oid lijkt me wel wat. Niet dat ik daar veel moeite voor heb gedaan, want veel computerzaken oid zitten hier nou ook weer niet en het lijkt me inderdaad dat ze je niet zullen aannemen op deze leeftijd.
Toen ik nog 15 was heb ik een keer navraag gedaan bij Azerty (zit 6 kilometer van waar ik woon), toen kreeg ik te horen dat ik 16 moest zijn.

Ondertussen werk ik ongeveer sinds ik 15 ben bij de Plus bij mij in het dorp. Niet de meest enerverende baan en het loon is gewoon volgens het CAO (dus iets van €3,60 voor een 16-jarige), maar het zit wel mooi dichtbij.

Daarnaast doe ik 'freelance' klussen bij mensen aan huis. Vaak is dat dan PC's repareren, malware removal, enz. Maar soms ook grote projecten zoals websites.
Vooral dat laatste tikt dan mooi aan omdat je met gemak €10 per uur daarvoor kun vragen, ook als 16-jarige.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 24-09 11:55
Ik ben nu 17 (6VWO) en ik heb eerst van mijn 9e tot mijn 13e een krantenwijk gehad samen met mijn (oudere) zus. Van mijn 13e tot mijn 16e de krantenwijk in mijn eentje gedaan op mijn eigen naam.

Op mijn 16e wilde ik echt iets anders. Toen ben ik begonnen bij de Albert Heijn. Tuurlijk het is niet het meest interessante werk, maar na een half jaar hebben ze al door dat je goed voldoet, en slimmer bent dan de gemiddelde vakkenvuller daar (no offense). Dan ga je van het vullen ineens andere klusjes doen, teamleider taken. Als je 18 bent kun je (ik hoplijk ook) waarschijnlijk beginnen met een teamleidercursus, en vanaf dat moment zit je goed.
Je wordt er niet meer uitgegooid omdat je te oud bent, en je hebt een dik salaris (10-15 euro/uur), niet slecht voor een 18-jarige.

Ik weet dat dit iets anders is dan de computerbranche, maar je bent wel zeker van een vast inkomen. In de vakanties is het geen enkel probleem om 30 uur per week te werken bijvoorbeeld. En, vakkenvullen is inderdaad saai, maar ik schat iemand van 5 gymnasium (toen ik begon bij appie zat ik ook in 5 gym, maar halverwege heb ik grieks toch laten vallen, omdat ik er echt niets meer van begreep, maar dat terzijde :+ ) best hoog in, dus een teamleider worden zit er waarschijnlijk wel in (zeker als ik je verhaal lees dat je je handen best uit je mouwen wil steken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Arthas schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:40:
[...]

Welkom in de echte wereld. Het liefst hebben ze 15 jarigen met 30 jaar werkervaring en tegen stagevergoeding.

Probeer de verantwoordelijke ter plekke gewoon te overtuigen. Meer kun je waarschijnlijk niet doen.
Hoe is het gegaan bij BCC?
Gevraagd aan iemand die die dag op de plaats van de filiaalmanager stond, en hij vertelde me dat er op dit moment geen nieuwe werknemers nodig waren. 16 jaar was wel het minimum om er te kunnen werken, dus wanneer er een vacature open staat ga ik er zeker nog eens langs als ik tot die tijd nog niks gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
iChaos schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:31:
[...]

Gevraagd aan iemand die die dag op de plaats van de filiaalmanager stond, en hij vertelde me dat er op dit moment geen nieuwe werknemers nodig waren. 16 jaar was wel het minimum om er te kunnen werken, dus wanneer er een vacature open staat ga ik er zeker nog eens langs als ik tot die tijd nog niks gevonden heb.
Eén tip: laat overal je naam en telefoonnummer (en eventueel CV) achter. Je weet namelijk nooit wanneer er een plek vrij komt bij zo'n bedrijf.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Ik heb gevraagd of ik mijn telefoonnummer kon opgeven zodat ze me konden informeren wanneer er een plek beschikbaar was, maar ze zeiden dat dat niet mogelijk was en ik maar gewoon de site in de gaten moest houden.

Ik ga vanmiddag even wat inlezen over StudentAanHuis, eens zien wat de ervaringen daar mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Verkopen heeft niks met leeftijd te maken, maar met overtuigingskracht. Als dat wordt gezegd ben je gewoon niet zo'n beste verkoper ;-). Sorry for the truth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
iChaos schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:05:
Ik heb gevraagd of ik mijn telefoonnummer kon opgeven zodat ze me konden informeren wanneer er een plek beschikbaar was, maar ze zeiden dat dat niet mogelijk was en ik maar gewoon de site in de gaten moest houden.

Ik ga vanmiddag even wat inlezen over StudentAanHuis, eens zien wat de ervaringen daar mee zijn :)
Ga ook langs bij winkels die geen advertenties hebben staan. Wat mij is opgevallen is dat veel winkels geen 'moeite' doen voor een weekendhulp. Als je binnenloopt blijken ze er echter wel eentje kunnen gebruiken of je naam op een lijst oid te willen zetten.
Borden waar om fulltime/parttime medewerkers wordt gevraagd zijn vaak voor leidinggevenden etc. Met parttime wordt (iig in mijn ervaring) niet iemand bedoeld die 1 weekenddag en 2 avonden wil werken, maar iemand die 25 uur maakt (een volwassene dus die gewoon parttime werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Laatst online: 30-09 23:19
Ik ben zelf begonnen met een krantenwijk op mijn 13e, dit heb ik volgehouden tot mijn 15e, ik ben daarna bij de lokale supermarkt gaan werken en nu, 2 jaar verder werk ik op de vlees- en kaasafdeling en verdien ik 5,50 netto per uur als 17 jarige. Daarnaast heb ik af en toe ICT-klusjes bij familie/vrienden.

Het voordeel van het werken in de supermarkt is, dat je kan werken wanneer jij kan/wilt, je werkt met leeftijdsgenoten en ik vindt het leuk en sociaal werk.

Overigens staat de Appie bij ons niet echt bekend als een goede werkgever, door de vele lakse jongeren die er werken. Zelf werk ik in de Jumbo.

Het is op deze leeftijd niet heel makkelijk om naar volwassen klanten te gaan en te zeggen dat je hun computer komt maken. Veel volwassen mensen hebben liever niet dat er een jongeman van 16/17 aan hun computer gaat sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Je woont in Bergen op Zoom dus misschien is KBCS of DCC iets? Dat zijn van die kleine lokale computer winkeltjes.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat je VWO deed, je kan dan ook bijles gaan geven! Zeker bij de bèta vakken zoals Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde(A/B/C/D) en Biologie is er altijd vraag naar. En het verdient natuurlijk véél beter dan een normaal baantje. Je kan makkelijk €8-€15 per uur vragen als je écht goed bent in bepaalde vakken. (8+ Gemiddeld staan etc)

Of natuurlijk oppassen aka slapend/huiswerkmakend rijk worden. Ga naar je oude basisschool en vraag of je een briefje mag ophangen waarop jij je diensten aanbiedt als oppas. Succes gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Farid. schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:32:
Het voordeel van het werken in de supermarkt is, dat je kan werken wanneer jij kan/wilt, je werkt met leeftijdsgenoten en ik vindt het leuk en sociaal werk.
Absoluut mee eens. Je werkt daar gewoon met vrienden (tenminste, ik wel), en dat is altijd een pluspunt.
Het is op deze leeftijd niet heel makkelijk om naar volwassen klanten te gaan en te zeggen dat je hun computer komt maken. Veel volwassen mensen hebben liever niet dat er een jongeman van 16/17 aan hun computer gaat sleutelen.
Toen ik nog wat jonger was (13-14 of zo) had ik daar inderdaad veel last van. Tegenwoordig (ben nu 16) valt dat erg mee. Ik woon in een dorp dus mond-tot-mond reclame gaat redelijk snel en ik hoef niet actief te 'adverteren' dat ik computerproblemen aan huis oplos.
Ik heb meestal toch wel zo'n 3 klanten per 2 maanden oid. Niet genoeg als enige inkomen, maar leuk voor erbij.
Ik heb al 1 complete website gebouwd waarmee je dan in 1 keer €300 kunt verdienen. Daarnaast al een website flink opgeknapt (al was dat lastig werk, want het was een crappy zelfgebouwd CMS wat zo moest blijven)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Kijk anders ook even bij Pepperminds. Werk doe ik nu ook en bevalt prima. Vooral als je zegt dat je sociaal bent draagt grotendeels bij aan wat je verdiend aangezien je op provisiebasis uitbetaald krijgt.
Pagina: 1