Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HD6990, veel te hoge temps...

Pagina: 1
Acties:

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:07

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een goede maand geleden vond ik het tijd worden voor een custom-watercooling setup.

Hiervoor heb ik enkele componenten gekocht en verkocht hier op Tweakers.

Net vandaag heb ik alles afgerond en mijn PC gestart. Alles werkte naar behoren alleen:
Mijn HD6990, gekoelt door een EK Fullcover waterblock geeft extreme temperaturen...

Idle: 51C, wat op zich prima is.

Alleen wanneer ik een game start, bijvoorbeeld Counter Strike Source, stijgt deze temperatuur binnen no-time naar 100C+. Wanneer ik het spel dan weer beëindig, is de temperatuur binnen 20 sec alweer op 50C.
Voordat ik uberhaupt een game had gestart wou ik testen met 3Dmark Vantage. Hierbij stegen de temperaturen al tot 100C+, tijdens het laden en controleren van het systeem, had nog geen daadwerkelijke test gezien...

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Mvg, Pascal

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

51c idle is niet prima en dan verbaasd het me niets dat het ding binnen een paar seconde naar 100+ gaat.

Het probleem? Waarschijnlijk maakt het koelblok / waterblok geen contact met de gpu. als je dat kunt fixen is het probleem opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 03-09-2012 15:40 ]

-_-

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
M2M schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:39:
51c idle is niet prima en dan verbaasd het me niets dat het ding binnen een paar seconde naar 100+ gaat.

Het probleem? Waarschijnlijk maakt het koelblok / waterblok geen contact met de gpu. als je dat kunt fixen is het probleem opgelost.
Nja prima als in de zin van: Niet extreem hoog...

Verder heeft m'n 2e GPU nog een veel lagere idle temp: 34C

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het lijkt mij vrij duidelijk dat je waterblok er niet goed op zit. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

een remount zal de oplossing wel geven. ookal kan dat een probleem zijn in een custom waterloop, mag je alles weer loshalen.
als het blok tweedehands is, is het misschien handig om het blok even schoon te maken.
sommige kun je los draaien, anders moet je ze even goed door laten spoelen buiten je systeem.

[ Voor 42% gewijzigd door Fordox op 03-09-2012 16:26 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Misschien een hele domme opmerking, maar een 6990 heeft 2 gpu's, heb je wel op alle twee een blok zitten 8)7

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:46:
Misschien een hele domme opmerking, maar een 6990 heeft 2 gpu's, heb je wel op alle twee een blok zitten 8)7
:') het zijn 2 gpu's op èèn pcb. zulke kaarten koel je met een full cover block. dus als de èèn watergekoeld is is de ander dat ook ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2011/03/radeon_6990_2_geek.jpg

ora et labora

• -The_Mask-
  • Niet online
:Y PC kan niet eens starten dan omdat die binnen een seconde al oververhit is, daarnaast heeft die een fullcover waterblok, waterblok bestaat dus uit één stuk.

AMD Nieuwsdiscussie

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Heb 'm regemount en heb zo'n gevoel dat dat wel 't probleem was.
Maar wou 't gewoon niet weten omdat ik 't een hel vind om de loop (bijna) leeg te laten lopen en 'm dan te remounten. Rot werk haha.

Voor mijn gevoel zit die nu veel steviger, en ik kon trouwens ook duidelijk een verschil zien aan de koelpasta op beide blokken.

Nu heb ik alleen een probleemje dat m'n powersupply maar 1 sec start en dan na 3 sec weer reboot?
Eventjes uitvogelen wat er fout gaat :P

Wanneer ik de temp's heb laat ik jullie meer weten

In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je hebt kortsluiting en de voeding schakelt uit om erger te voorkomen?

AMD Nieuwsdiscussie

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:22:
Je hebt kortsluiting en de voeding schakelt uit om erger te voorkomen?
Ik heb geen idee.
Heb hier een topic gemaakt. (Klik)

Hopelijk heeft er iemand een antwoord, want ik snap 't niet meer...

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
wat voor setup heb je? (qua case en waterkoeling?)

mixing a drink and music

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 07:24
Misschien koeler te strak gemonteerd? Ik heb wel eens meegemaakt dat daardoor videokaart niet meer startte.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Verwijderd

Of de rubbetjes vergeten wa tik vaker tegenkom bij mensen die hun vga kaart gaan waterkoelen.
Dit gaat vaak gepaart met RMA's

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

vind het verdacht stil... :X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1