• TweakersNiels
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-10-2025
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe pc voor gewoon dagelijks gebruik en soms een game (skyrim, assassins creed 3).
De bedoeling is dat het systeem niet meer dan 600 euro gaat kosten, mag er wel iets over, maar liever niet.
Zelf heb ik niets qua randapparatuur dus vandaar dat de pc niet al te veel moet kosten en verder ben ik niet van plan zelf een systeem in elkaar te prutsen.
Ik hecht geen waarden aan het merk, al zou ik wel graag willen dat hij een aantal jaar mee gaat en hij een beetje stil draait (geen opholgeslagen koelers waardoor ik het gevoel krijg op schiphol te staan) :P

Ik heb zelf ook al wat rondgekeken en weet dat het erg lastig is een goed systeem te vinden (mede hierom heb ik dit topic gestart). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een geschikte pc te vinden en alvast bedankt voor de moeite. :)

Verwijderd

Wil je dan dat iemand er eentje voor je bouwt en jij deze ophaalt of...?

• TweakersNiels
Ik ben eigenlijk op zoek naar een pre-built systeem, maar als iemand het gewoon netjes in elkaar zet en dat ik het op kan halen of dat het thuis bezorgd wordt vind ik dat ook prima. (als alleen ophalen mogelijk is wel in de buurt van haarlem graag).

[ Voor 49% gewijzigd door TweakersNiels op 03-09-2012 12:19 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05 08:24
En die 600 euro is alleen voor het systeem? of wil je dat daar al die randapperatuur ook bij komt?

• TweakersNiels
Nee, zelf heb ik nog een oud beeldscherm en een toetsenbord kost toch niets dus die 600 mag naar het systeem. Het gaat mij er om dat alles gewoon snel genoeg gaat en dat skyrim en andere games met een redelijke fps medium tot high settings kunnen draaien. Als het minder dan 600 kan zou dat ook mooi zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door TweakersNiels op 03-09-2012 12:23 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05 08:24
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012 dan zou je evt. bij de alternate systembuilder iets tussen deze twee systemen in kunnen bouwen van 550 euro, en dan betaal je nog 50 voor assemblage (wel rekening houden met dat Win7 nog moet worden aangeschaft evt. via Slim.nl of iets dergelijks).

• TweakersNiels
Ja, ik was wel op zoek naar een pc inc win7, wifi connector en ik ben zelf totaal niet handig met losse componenten. Ik heb zelf totaal geen kennis van een systeem bij elkaar rapen van losse onderdelen dus ook al is het veel moeite, zou ik het waarderen als iemand zelf iets leuks voor mij samen zou kunnen stellen.

Heb trouwens ook al menig vergelijk site afgezocht, maar het blijkt bijna onmogelijk een goede verhouding tussen processor en videokaart te vinden in mijn prijsklasse. http://www.medion.com/nl/...6296?category=hot_deal_13 Deze is iets te duur, maar misschien kan ik nog een bijdrage van mijn vader krijgen. Wat denken jullie er van? :?

[ Voor 39% gewijzigd door TweakersNiels op 03-09-2012 12:39 ]

Verwijderd

Kan goedkoper...

• TweakersNiels
Ja, daar ging ik wel van uit. Als iemand iets beters weet sta ik daar natuurlijk ook voor open!

Edit:
Als iemand handig is met het in elkaar zetten van een leuk systeem bij bijvoorbeeld alternate zodat zij het in elkaar zetten is dat ook goed, zelf heb ik alleen een beetje verstand van processor en video kaart dus durf ik dat niet aan. :P

[ Voor 56% gewijzigd door TweakersNiels op 03-09-2012 15:35 ]

• TweakersNiels
Heb dit net gevonden, onder mijn budget, maar volgens mij toch nog redelijk. Is wel rework, maar dat betekend toch alleen beschadigde doos ofzo? Het systeem is nog wel gewoon ongebruikt dacht ik. :P
http://www.medion.com/nl/.../410016731?category=pc_34

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Beetje trage videokaart voor Skyrim.

Dit is beter:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 69,90€ 69,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Aerocool Vs-3 Advance€ 30,40€ 30,40
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Intel Core i3 2120 Boxed€ 106,90€ 106,90
1Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5€ 126,-€ 126,-
1Antec VP450P€ 42,39€ 42,39
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 19,45€ 19,45
1MSI B75MA-P45€ 56,99€ 56,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,55

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• TweakersNiels
Ok, stel dat ik dat bij afuture of een andere winkel bestel, krijg ik dan een vooraf inelkaargezette kast of losse onderdelen? Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik opzoek naar een compleet systeem en ben ik niet van plan zelf iets in elkaar te zetten.

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-04 13:23
Dit verschilt per winkel. Je kunt aangeven dat je het systeem gebouwd en al wilt hebben. Hou er wel rekening mee dat ze arbeidsloon rekenen voor het in elkaar schroeven van een systeem. Je moet niet gek opkijken als je er meer dan 50 euro bij op moet tellen.

Ik raad je aan om via V&A iemand te zoeken die je kan helpen met bouwen. Je kunt ook op youtube kijken, daar staan heel veel bouwvideo's. Een PC in elkaar zetten is makkelijker dan een IKEA-kast in elkaar zetten.

PS: YouTube: how to build a pc

edit2: je kunt ook bij V&A kijken voor een redelijke gamePC van een paar maandjes oud.

[ Voor 25% gewijzigd door tostyijzer op 04-09-2012 09:42 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Niel6s schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:33:
Ok, stel dat ik dat bij afuture of een andere winkel bestel, krijg ik dan een vooraf inelkaargezette kast of losse onderdelen? Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik opzoek naar een compleet systeem en ben ik niet van plan zelf iets in elkaar te zetten.
Bij Afuture kost de assemblage 50 euro wat een normale prijs is

• TweakersNiels
ok bedankt, ik zal ook eens bij V&A kijken.

Edit:
Ik denk tock dat ik voor nieuw ga, ik zou er graag nog minimaal 6 jaar mee doen (zelfs mijn laptop doet het nu nog na meer dan 5 jaar). Ik weet niet hoe mensen met hun systemen omgaan en ik heb toch liever de zekerheid van een winkel tenzij daar echt niets te vinden is.

Verder dank ik jullie voor het geven van nieuwe ideëen voor een nieuwe pc, maar eigenlijk begon ik deze thread om een pc te zoeken en dacht dat hier misschien mensen zaten die er wat meer vestand van hebben en nog een leuk systeem voor me zouden weten te vinden waar ik nog niet in geslaagd ben. Nu zie ik alleen maar mensen die aan komen met zelf bij elkaar gezochte onderdelen en dat aanraden die toch nog duur zijn. Bij een pre-built pc heb je ook nog w7 en een office, als je dat nog bij een zelf gekozen systeem moet kopen ben je toch nog wel wat duurder uit.

Ik vraag nu niet of iemand zijn tijd wil verspillen met het zoeken van een pc voor mij, maar als iemand toch nog iets weet of iets interessants tegenkomt zou ik dat graag horen. :)

Edit 2:
http://www.medion.com/nl/...tspots&utm_term=410016731
Ik denk toch dat dit wel aardig is ondanks de video kaart. Op game-debate is me verteld dat ik het zonder problemen op med-high zou kunnen spelen. :*) En voor die prijs denk ik dat dat mijn beste keus zou zijn, of zijn er mensen die hier anders over denken?

[ Voor 115% gewijzigd door TweakersNiels op 04-09-2012 16:33 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Die HD6670 hou echt niet over qua prestaties. Skyrim zal eerder op med moeten dan op high.

http://azerty.nl/1-1979-5...get-game-syste.html#media
Dit is een BBG samenstelling, met een krachtige HD6850 videokaart. Veel beter voor Skyrim dan die Medion.
Het is btw een leuk, degelijke kastje en je krijgt er een fatsoenlijke voeding bij.

Office en een virusscanner zit er ook bij, alsook assemblage en 2jr garantie. Of Windows erbij zit, is me niet helemaal duidelijk. Dat zou je ff na kunnen vragen daar.

Wat scheelt dat dan ,hoor ik je denken. Wel, hier zie je hoeveel:
http://www.anandtech.com/bench/Product/613?vs=539
Heel veel!

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 04-09-2012 17:10 ]

• TweakersNiels
ok, dat verschilt inderdaad! Toch vind ik het niet helemaal geweldig met een pentium processortje. Ik ben geen hardcore gamer en gebruik het meer voor internetten en mijn school. Een vriend van mij heeft toevallig skyrim en op mijn prehistorische laptop zonder shader model 3 gaat dat zeker niet. Voor de rest is hij al oud en met een slechte pentium is hij ook nogal traag. Hierom ben ik opzoek gegaan naar een nieuw apparaat, maar het is niet de bedoeling dat ik er een koop die geoptimaliseerd is voor games maar dat hij, als ik daar in het weekend, vakanties zin in heb, gewoon de normale games aan kan. als het later toch nodig is omdat die videokaart niet meer voldoende ondersteund kan ik die altijd nog vervangen door een betere radeon HD, maar voor op dit moment denk ik niet dat ik zoïets nodig heb.
Toch bedankt voor de moeite en aandacht die je er aan hebt besteed. d:)b

Verwijderd

Ik snap jouw reactie niet en volgens mij snap je zelf ook niet wat je wilt. Lees je eens in over de verschillende mogelijkheden om tot een gamesysteem te komen en welke onderdelen daar bij horen. Wat is een 'pentium processortje'? Wat is volgens jou dan een goed alternatief? Je linkt steeds naar prebuilt systemen, waarvan anderen aangeven dat het zelf samengesteld goedkoper/beter kan maar blijkbaar is dat verspilde moeite.

Waarom ga je niet gewoon naar Mycom?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Niel6s schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:23:
ok, dat verschilt inderdaad! Toch vind ik het niet helemaal geweldig met een pentium processortje. Ik ben geen hardcore gamer en gebruik het meer voor internetten en mijn school. Een vriend van mij heeft toevallig skyrim en op mijn prehistorische laptop zonder shader model 3 gaat dat zeker niet. Voor de rest is hij al oud en met een slechte pentium is hij ook nogal traag. Hierom ben ik opzoek gegaan naar een nieuw apparaat, maar het is niet de bedoeling dat ik er een koop die geoptimaliseerd is voor games maar dat hij, als ik daar in het weekend, vakanties zin in heb, gewoon de normale games aan kan. als het later toch nodig is omdat die videokaart niet meer voldoende ondersteund kan ik die altijd nog vervangen door een betere radeon HD, maar voor op dit moment denk ik niet dat ik zoïets nodig heb.
Toch bedankt voor de moeite en aandacht die je er aan hebt besteed. d:)b
Beste jongen, dit "pentiumpje" bevat zogoed als dezelfde architectuur als de sandy bridge. Maarja, als jij denkt beter af te zijn met een HD6670 icm met een i3 ...veel plezier ermee!

oja, de cpu kan je ook vervangen btw. Kan je een dikke quacore i5 3450 in zetten.

Oja, die kast van de medion wil je denk ook al niet hebben:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=37&t=80888

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 04-09-2012 19:13 ]

• TweakersNiels
Nou ja, ik dacht inderdaad dat een i5 2300 beter zou zijn en dat je een cpu net zo makkelijk vervangt, maar op het moment ik skyrim zeker het zwaarste wat ik speel en dacht ik dat ik dan beter alvast eerst een iets betere processor kon hebben.
Echter na het lezen van de radar klachten weet ik ook niet zeker meer of ik wel voor medion moet kiezen.
De reden dat ik steeds op pre-built terug viel is omdat ik dacht dat dat gewoon zekerheid bood, al blijft daar ook weinig van over na het radar bericht. :N

Wel jammer dat ik bij azerty niet gewoon de processor kon veranderen, ook al zou het dan wel wat duurder uitkomen. (heb een vriend die zegt dat ik toch wel een 3ghz processor nodig heb en wijst naar de i5 reeks en haalt zijn neus op voor pentium)

Als iedereen het hier er echter over eens is dat zo'n processor ook een prima keus is zullen jullie waarschijnlijk wel gelijk hebben.

Ik heb verder zo goed als geen verstand van een moederbord en ik zou toch graag een hdmi en min 4 usb poorten hebben en uitbreidmogelijkheid naar andere processor voor als ik toch liever iets meer power in dat onderdeel wil. voeding zal waarschijnlijk prima zijn en de 500gb harde schijf voldoet op zich ook, al ken ik alleen barracuda omdat ik er wel eens van gehoord heb is die caviar blue ook een betrouwbare snelle hdd?
Verder wel een goede kast met luchtstroom? (ziet er uit als een vierkante houten subwoofer i.p.v. een pc)
Zal ook nog eens proberen te achterhalen of er win7 bij zit aangezien dat anders toch ook weer bijna 100 euro extra is :-(

Mijn excuses voor mijn onwetendheid en voorkeur voor de pre-built pc's, ik hoop dat jullie mij nog verder willen helpen naar de beste keus voor een part-time gamer als ik.

• TweakersNiels
Nog even apart samengevat:

- pc voor werk en af en toe games

- een samengestelde pc zonder beeldscherm voor max 600 eigenlijk iets minder

- videokaart van radeon HD x7xx of beter

- processor die alles zonder problemen en snel draait

- minimaal 4 gb werkgeheugen

- aansluiting minimaal 4x USB + 1x HDMI

- voldoende koeling (door goede kast of koelinstallatie)

- harde schijf van minimaal 500 GB

- inbegrepen win7 + office

kan natuurlijk altijd een beetje afwijken, maar ik denk dat dit redelijke richtlijnen zijn voor wat ik zoek ;)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Je kunt ook gewoon bij Alternate of Azerty een systeem in elkaar laten zetten als je zelf de componenten even uitzoekt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

YouTube: Skyrim gameplay on Intel G620 + Radeon 6670 (Max settings)

Niles: Skyrim met een G620 plus een HD6670. Niet slecht he ? Bedenk dan dat je een HD6850 hebt ;)

Works as advertised, best bang for buck

Pros: Been using this to play Skyrim with a Radeon 7770 at max settings. Works wonderfully. Planning to buy an Ivy Bridge i3/i5 in the future and using this G620 in a fileserver, but this already does everything I want the Ivy Bridge for.

This is only an entry-level processor, but when on sale it is one of, if not the best values in its price range and feature set. Great for office and medium gaming.

Cons: 100% satisfied.

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16819116399
En jij hebt straks een HD6850 :P

Neem gewoon die G620, het is een klein monstertje en helaas zwaar onderschat.

[ Voor 60% gewijzigd door Madrox op 04-09-2012 22:35 ]

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:50
Madrox schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:15:
Beetje trage videokaart voor Skyrim.

Dit is beter:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 69,90€ 69,90
1Intel Core i3 2120 Boxed€ 106,90€ 106,90
1Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5€ 126,-€ 126,-
1Antec VP450P€ 42,39€ 42,39
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 19,45€ 19,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,55
Waarom een i3 met een dure koeler, dat kan toch gewoon boxed een i5 zijn?
pricewatch: Intel Core i5 650 Boxed

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:32
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 70,21€ 70,21
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 222,99€ 222,99
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 58,-€ 58,-
1Cooler Master Elite 310€ 29,45€ 29,45
1AMD FX-6100 Boxed€ 103,70€ 103,70
1Corsair Builder CX430 V2€ 38,94€ 38,94
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 603,80

E.v.t. de koeler weghalen.

http://specs.tweak.to/18230

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:25
Dat gaat die voeding niet leuk vinden :P

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012
Het basis game systeem lijkt me prima, eventueel iets bezuinigen op moederbord en harde schijf.

Verwijderd

Er moet ook nog Windows 7 bij....

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
HeldereM schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:36:
[...]

Sorry maar als je met dergelijke adviezen komt kun je beter niet posten...

Intel Core i3-2120 @ 3.30GHz 4217
Intel Core i5 650 @ 3.20GHz 3213

De gekozen i3 is een sandy bridge, de i5 waar jij mee komt is een verouderde clarkdale die minstens een kwart trager is.

Die fx 6100 zou ik overigens niet nemen, dan kun je inderdaad beter een "pentium" pakken.

G620 zou ik persoonlijk ook overslaan, dat is meer iets voor een budget pc met een budget van 400 euro:
Intel Pentium G620 @ 2.60GHz 2483

Literatuur:
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
http://www.tomshardware.c...iew-overclock,3106-3.html
http://www.tomshardware.c...pu-benchmark,3120-10.html
With the sub-$100 Pentiums performing so well, Intel's $125 Core i3-2100 easily beats more expensive Phenom II and FX models. And the $190 Core i5-2400 dominates the sub-$200 landscape without challenge, really. As such, we're almost-shockingly left without an AMD CPU to recommend at any price point
ps
In mijn wenstlijst staat nog een oude build; een 2500k met 4 gb ram een gtx560 en een 1 TB hdd. Kosten €635. Natuurlijk niet gemaakt voor dit topic en boven het budget (zonder OS). Maargoed er is dus heel wat mogelijk :+ .

Zou zelf overigens niet te veel bezuinigen op de cpu. Die grafische kaart heb je zo vervangen (oude verkopen op V&A/marktplaats) en de kosten hiervan zijn beperkt. Mijn laatste upgrade koste me €165-€90. Terwijl een cpu vervangen meestal nieuwe RAM en moederbord betekent en snel richting de €300 eur gaat (+ een hoop werk).

[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 04-09-2012 23:25 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• TweakersNiels
Oké dan, zo te zien is het het best een systeem samen te stellen met i3 en dan nog de radeon x770 of beter. Ik heb al eerder aangegeven dat ik alleen een beetje verstand had over cpu en gpu, de rest niet en ik hoop dus dat iemand iets leuks voor me samen kan stellen. (wat wel compitabel is met upgrades enz.) Helaas zijn er nu ook weer mensen die beter op een andere thread kunnen reageren, want binnen mijn budget van 600 wil ik dus ook windows en office inbegrepen hebben.
Madrox kwam tot nu toe nog met het beste advies, alleen misschien de videokaart een stapje terug en dan een betere processor omdat een videokaart mij toch ook iets makkelijker lijkt te vervangen.

Stel a.u.b. een leuk setje samen wat binnen mijn budget blijft en aan de eisen voldoet en roep niet zomaar dingen, beter 1 goed advies waar ik wat aan heb dan 20 suggesties voor systemen die ik toch niet zal nemen.

bedankt voor de nuttige informatie tot nu toe, je blijft toch steeds dingetjes bijleren. :)

• mitsumark
Je kunt natuurlijk zelf ook even de armen uit de mouwen steken en zelf een systeem bedenken, dan kunnen wij daarop reageren. Zie de BBG voor een goede basis.
Ik zou toch de phenom II X4 verkiezen boven de i3.

Edit: omdat ik me verveel.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB€ 57,90€ 57,90
1Thermaltake V3 Black Edition€ 36,50€ 36,50
1Gigabyte GV-R785OC-2GD€ 192,49€ 192,49
1Corsair Builder CX500 V2€ 53,90€ 53,90
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 34,40€ 34,40
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 85,95€ 85,95
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 61,70€ 61,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,36

Bij culgame heb je windows 7 en office 2010 voor 45 dollar = 35 euro.
http://www.culgame.com/so....html?dir=asc&order=price

[ Voor 81% gewijzigd door mitsumark op 05-09-2012 00:26 ]

• TweakersNiels
Ja, kijk ik zou dolgraag mijn eigen zysteem bij elkaar zoeken, maar ik heb er gewoon geen verstand van, ik kan naar de prijzen kijken wat ik daar redelijk voor vind maar iets goeds zal daar niet uitkomen.

Verwijderd

mitsumark schreef op woensdag 05 september 2012 @ 00:24:
Bij culgame heb je windows 7 en office 2010 voor 45 dollar = 35 euro.
http://www.culgame.com/so....html?dir=asc&order=price
Kun je even exact aangeven waar? De enige die ik zie zijn namelijk al meer dan 4 weken out of stock en zeer waarschijnlijk niet meer leverbaar.
Niel6s schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:02:
Ja, kijk ik zou dolgraag mijn eigen zysteem bij elkaar zoeken, maar ik heb er gewoon geen verstand van, ik kan naar de prijzen kijken wat ik daar redelijk voor vind maar iets goeds zal daar niet uitkomen.
Wat let je om er zelf verstand van te gaan krijgen? Je kunt je toch inlezen in de materie? No offence, maar je hebt geen zin om energie te steken om jezelf in te lezen, maar anderzijds maak je wel ongefundeerde op- en aanmerkingen op samengestelde systemen door anderen.

Continu roepen dat je het niet kunt slaat nergens op. Waarom ga je dan niet gewoon naar de Mycom of een andere computerwinkel? De mensen daar zijn er om je te adviseren. Dat kunnen wij hier ook, mits je topic voldoet aan de minimumeisen waaronder het feit dat je zelf inzet toont. En dat doe jij niet.

Hoe doe je dat bijvoorbeeld wanneer je een auto of een huis koopt? Zeg je dan ook: ik heb er geen verstand van dus roepen jullie maar welke auto/huis ik het beste kan kopen? Waarschijnlijk niet, daar steek je ook zelf tijd en energie in. Dus waarom nu niet bij deze PC? Is toch leuk en leerzaam?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 09:16 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HeldereM schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:36:
[...]

En in welk opzicht is een twee generaties oude dual-core i5 beter dan een nieuwe i3? (naast dat je er een "oud" s1156-moederbord voor nodig hebt, met bijbehorende "oude" features van de chipset etc.)

Ik ben het trouwens eens met madrox over dat voor RPG-achtige games een pentium met HD6850 de krachtigste combinatie is. Een i5 quad is natuurlijk leuk maar ook erg duur, en een i3 geeft slechts een beetje extra kloksnelheid voor een véél hogere prijs. Dat je "een 3GHz CPU" nodig hebt is wat kort door de bocht, want een 2,6GHz sandy bridge is sneller dan een 3GHz AMD of 3GHz core 2 (en een 3GHz core 2 is wat bij mij alle games nog prima speelt).

Als je zware RTS zoals civilization speelt is een betere CPU wel leuker, maar daar voldoet een pentium ook al wel.
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:15:
[...]

Kun je even exact aangeven waar? De enige die ik zie zijn namelijk al meer dan 4 weken out of stock en zeer waarschijnlijk niet meer leverbaar.
Winkels die voor 35 euro een windows-licentie aan alle klanten aanbieden zijn m.i. van discutabele betrouwbaarheid. Een OEM-licentie (de goedkoopste) kost bij microsoft minstens een euro of 70,- dus als een winkel het voor de helft daarvan aanbiedt is dat via een rare constructie. Via onderwijsinstellingen en werkgevers e.d. kan natuurlijk wel, in een "algemene" winkel niet.

[ Voor 33% gewijzigd door bwerg op 05-09-2012 09:30 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:19:
Winkels die voor 35 euro een windows-licentie aan alle klanten aanbieden zijn m.i. van discutabele betrouwbaarheid. Een OEM-licentie (de goedkoopste) kost bij microsoft minstens een euro of 70,- dus als een winkel het voor de helft daarvan aanbiedt is dat via een rare constructie. Via onderwijsinstellingen en werkgevers e.d. kan natuurlijk wel, in een "algemene" winkel niet.
Mee eens, ikzelf zou hier ook nooit een licentie kopen. Gaat er puur om dat er gedaan wordt alsof Windows tegenwoordig niks meer kost bij Culgame, maar dat het daar al wekenlang niet meer leverbaar is.

• mitsumark
Toch hebben al veel mensen succesvol gekocht bij Culgame.
Daarnaast staat er letterlijk met koeieletters boven:

"All Microsoft products are in stock, please click here to buy or compare prices."

http://www.culgame.com/so...s-application-suites.html

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tsjah, maar het is hoogstwaarschijnlijk niet 100% legaal. OEM-licenties verkopen die een OEM met grote korting heeft gekregen is bijvoorbeeld niet legaal, die moeten dan ook met die pc's gebundeld worden. Of ze worden ingekocht in een land waar de prijzen lager zitten, dat mag doorgaans ook niet. Of MSDN-keys verkopen mag ook niet. Zo ken ik ook wel game-winkels waar je voor de helft van de prijs steam-games kon kopen. Ging meestal goed, maar is een hele batch van geblokkeerd door steam, omdat dat niet toegestaan was. Of de games bleken Tsjechisch te zijn of zo. Bij culgames lijke (als ik in het relevante topic kijk) ook wel eens wat geblokkeerd te worden, of windows is ineens niet "genuine". Dus mijn mening is dat een windows-licentie gewoon 80,- kost als je het legaal wilt doen, of je werkgever/onderwijsinstelling moet het goedkoper voor je regelen.

Als je weet dat het toch niet helemaal 100% legaal is, crack je windows dan gewoon (en nee, ik zeg dit niet omdat ik dat wil aansporen, maar om een punt te maken: ga geen geld uitgeven aan een niet-helemaal-legale bron).

Maar goed, verdere discussie hierover kan beter in dat topic denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 05-09-2012 13:59 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

sdk1985 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:15:
G620 zou ik persoonlijk ook overslaan, dat is meer iets voor een budget pc met een budget van 400 euro:
Intel Pentium G620 @ 2.60GHz 2483

Literatuur:
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
http://www.tomshardware.c...iew-overclock,3106-3.html
http://www.tomshardware.c...pu-benchmark,3120-10.html

[...]
Het is idd een budget chip, zijn systeem is ook aardig budget. Zijn budget zit ook aardig tegen de 400 euro aan, want hij wil er office en Windows bij hebben, nietwaar ;)
Enne: http://www.tomshardware.c...iew-overclock,3106-2.html
Dat is ook literatuur. Gewoon keihard aanbevolen dooe Tom, en mij.

Dont listen to people who tell you a HD6670 can run BF3 at Medium-High its aload of rubbish at anything over 800x600 ress... You need a GTX560ti or HD6950 to run at High at 45+ FPS on a 1920x1080 resolution.
Of een HD6850 en een Pentium G620 ;)
http://www.tomshardware.c...adeon-hd-6670,3140-6.html
En met een HD6850 blaast die G620 die AMD-APU helemaal omver.

[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 05-09-2012 14:34 ]

• mitsumark
Mja, als Windows + Office 160-180 euro van je budget opeten blijft er 'niks' meer over voor een degelijke PC...
Suit yourself.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Echt he.. voor 600 euro kan je mooie dingen mee doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 95,-€ 95,-
1Antec One€ 45,95€ 45,95
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 165,51€ 165,51
1Intel Core i3 3220 Boxed€ 116,95€ 116,95
1be quiet! Efficient F1 400W€ 52,28€ 52,28
1G.Skill Sniper F3-12800CL9D-8GBSR2€ 39,50€ 39,50
1Asrock H77M€ 69,45€ 69,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 584,64

Voor ~160-180 euro minder toch iets minder leuk:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G860 Boxed€ 62,45€ 62,45
1Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB€ 57,90€ 57,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1339DS1S00€ 32,95€ 32,95
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 165,51€ 165,51
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 42,17€ 42,17
1MSI H61MA-E35 (B3)€ 51,99€ 51,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 443,37

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Mja, dat is bekend. Hij wil er office en windows bij hebben dus hier kale systemen van 600 euro neer gaan kwakken heeft niet veel zin.

• TweakersNiels
Nee klopt, eigenlijk zie ik niet heel veel voordeel van het zelf samenstellen aangezien ik die software ook nodig heb en het nog eens in elkaar gezet moet worden. Heb net nog iets samen proberen te stellen (of eigenlijk een van de lijsten van madrox een beetje aangepast) , maar toch komt dta nog hoog uit, misschien dat iemand nog iets weet te veranderen om op een redelijke prijs uit te komen? inventaris: noob-pc versie 1 (duur) :(

• TweakersNiels
ja, mijn voorkeur ging ook uit naar dat systeem tot ik las dat mensen vaak problemen hadden met de power knop en kortsluiting ofzo. Zouden natuurlijk ook net weer een paar mensen kunnen zijn die hier gewoon veel ophef over maken terwijl het allemaal wel mee valt maar je weet het toch niet. Ook is het een rework, dus dan ga ik me afvragen of het niet zo'n ding is waar eigenlijk wat mis mee is en medion dat niet ziet of verzwijgd.

Aan de andere kant, als het prima werkt is dat ook een goed begin voor een systeem, als er iets mis is met de kast kan ik die misschien nog vervangen en de videokaart kan later ook nog verbeterd worden.

Wat zijn de meningen hierover? Zelf onderdelen bij elkaar zoeken en waarschijnlijk duurder uit zijn of de gok wagen op dit ding?

Verwijderd

Niel6s schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:14:
Wat zijn de meningen hierover? Zelf onderdelen bij elkaar zoeken en waarschijnlijk duurder uit zijn of de gok wagen op dit ding?
Je hebt toch gewoon garantie? Wat valt er dan te gokken?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Niels, zet die conf in je wenslijst en niet in je inventaris. Is voor ons ook handiger.

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 12:41

rzn

SmokingCrop schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:13:
[...]
Bij Afuture kost de assemblage 50 euro wat een normale prijs is
59,90 inmiddels.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Oke, met een G860 op 3Ghz!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G860 Boxed€ 62,45€ 62,45
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 58,-€ 58,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,30€ 84,30
1Microsoft Office Home and Student 2010 PKC NL€ 81,50€ 81,50
1Kaspersky Antivirus Personal 2012 Benelux, 1u€ 19,-€ 19,-
1AOpen ES45F€ 39,90€ 39,90
1Club3D Radeon HD 7770 GHz Edition€ 111,80€ 111,80
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 19,35€ 19,35
1Asrock H61M-S€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,82

Met Win 7, Office en Anti-virus. Nu alleen nog een shop die dit in elkaar zet. Zit je zo rond de 600 euro.

Verwijderd

Met zo'n bedrag voor Office zou ik toch liever voor OpenOffice of LibreOffice gaan. Scheelt een hoop geld dat aan andere zaken besteed kan worden en werkt net zo goed (en in mijn ogen zelfs beter).

Dat is echt zonde van het geld.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:15:
Met zo'n bedrag voor Office zou ik toch liever voor OpenOffice of LibreOffice gaan. Scheelt een hoop geld dat aan andere zaken besteed kan worden en werkt net zo goed (en in mijn ogen zelfs beter).

Dat is echt zonde van het geld.
Precies wat ik net wilde gaan zeggen. Scheelt een hoop geld inderdaad. Idem voor antivirus, gewoon Microsoft Security Essentials of Avast free pakken of iets dergelijks.

[ Voor 8% gewijzigd door mach2 op 05-09-2012 19:21 ]

Hallo

• TweakersNiels
Antivirus licensie heb ik al van mijn huidige laptop en het toch liever MS office, maar ik heb nu ook de piratebay versie dus dat is misschien ook een optie. Ook gaat mijn voorkeur uit naar een snelle processor en dat ik later de videokaart vervang, ook al moet ik toegeven dat de G860 ook best aardig is. Op zich handig dat er al voeding in de kast zit maar 350 watt lijkt een beetje weinig. (en de aercool uit mijn wenslijs vind ik er ook best cool uitzien en heeft hij al standaard 2 fans meegeleverd, al kost dat wel weer meer)

[ Voor 58% gewijzigd door TweakersNiels op 05-09-2012 20:14 ]

• mitsumark
Als een tpb versie goed genoeg is, kun je natuurlijk ook bij culgame kopen :P

De G860 is wel een heel stuk minder dan een i5...

350W is overigens zat voor een G860 met 7770 setup. Het maximale verbruik zit niet eens op 50% daarvan.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mitsumark schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:22:
De G860 is wel een heel stuk minder dan een i5...
En die is weer heel wat minder dan een i7 hexacore...

Zo kom je natuurlijk nooit bij een mooi gebalanceerde budget-pc uit. Je hebt er weinig aan als je je eigen voorkeuren op iemand anders gaat projecteren. Ik zou ook doorsparen om een i5 te kunnen krijgen maar een pentium kan ik moeilijk een slechte keuze noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 05-09-2012 20:35 ]

• TweakersNiels
Ok, wat denk je nu van mijn wenslijst? Voor office vind ik nog wel wat, antivirus heb ik en de rest zit er bij. wenslijst: noob-pc V.1 Kunnen jullie zeggen waar ik hierbij misschien kan bezuinigen of wat ik beter kan veranderen? Heb trouwens voor 4GB ram in één zo'n plaatje in mijn lijst staan, maar is 2x 2GB beter?

Verwijderd

Niel6s schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:59:
Antivirus licensie heb ik al van mijn huidige laptop en het toch liever MS office, maar ik heb nu ook de piratebay versie dus dat is misschien ook een optie.
Waarom heb je dat liever? Heb je het geprobeerd? Het lijkt me nogal zonde om zoveel geld uit te geven (terwijl er best een strak budget is) voor iets dat voor jou waarschijnlijk net zo goed werkt. Ik ben zelf overgestapt en heb nooit meer teruggekeken, met als bijkomend voordeel dat de open source-pakketten veel minder schijfruimte in beslag nemen, maar wel dezelfde functionaliteit hebben.
Op zich handig dat er al voeding in de kast zit maar 350 watt lijkt een beetje weinig. (en de aercool uit mijn wenslijs vind ik er ook best cool uitzien en heeft hij al standaard 2 fans meegeleverd, al kost dat wel weer meer)
Wat ga je allemaal doen dat je denkt dat je meer nodig hebt? Heb je een reëel beeld van het verbruik van een dergelijke pc?

Verwijderd

Ik word er niet warm van, vooral niet omdat de 7770 niet geweldig presteert en daarnaast kom je ruim boven je budget met 595 excl. verzendkosten en assemblage.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

bwerg schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:32:
[...]

Zo kom je natuurlijk nooit bij een mooi gebalanceerde budget-pc uit. Je hebt er weinig aan als je je eigen voorkeuren op iemand anders gaat projecteren. Ik zou ook doorsparen om een i5 te kunnen krijgen maar een pentium kan ik moeilijk een slechte keuze noemen.
Precies. hij zocht gewoon een pc met al die software erop en waar hij Skyrim o.a. leuk op kon draaien.
Wel, de G860 kan dat met gemak icm met een HD7770. Kan het sneller, tuurlijk kan het sneller. Kost alleen meer.

Eerst is hij tevree met zo'n Medion pc, en nu zitten we al op een quadcore cpu. Hoe snel kan het gaan :o
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:40:
Ik word er niet warm van, vooral niet omdat de 7770 niet geweldig presteert en daarnaast kom je ruim boven je budget met 595 excl. verzendkosten en assemblage.
Dat laatste klopt maar de HD7770 is gewoon een leuk game kaartje. Wat zou jij dan doen? Zijn budget is beperkt, weet je.

[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 05-09-2012 20:49 ]

• mitsumark
bwerg schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:32:
[...]

Maar de i5 past in het budget als je windows en office niet via de pricewatch uitzoekt.
(al is het dan inderdaad de vraag of een betere videokaart niet eerder gewenst is)

Verwijderd

mitsumark schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:48:
Maar de i5 past in het budget als je windows en office niet via de pricewatch uitzoekt.
(al is het dan inderdaad de vraag of een betere videokaart niet eerder gewenst is)
Office kopen is niet nodig (want gratis te krijgen), Windows is in mijn ogen toch wel prettig.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Oke, gewoon ff doorsparen en dan dit kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 300R€ 65,98€ 65,98
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,90€ 17,90
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 194,-€ 194,-
1Thermaltake Smart 630W€ 54,-€ 54,-
1Samsung 830 series 128GB€ 91,90€ 91,90
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 38,09€ 38,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,43

Prima prijs/prestatie systeem, goede kwalteit. Nu alleen je OS en Office nog :*)

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:48:
Dat laatste klopt maar de HD7770 is gewoon een leuk game kaartje. Wat zou jij dan doen? Zijn budget is beperkt, weet je.
Eens, maar de standaard PC taken kun je op een G620 of A4-3300 prima uitvoeren. Hij wil ook kunnen gamen, anders was een PC van 300 euro meer dan voldoende. Ik zou dan niet 170 euro aan een CPU besteden, dat is bijna 1/3 van het gehele budget. Een i3 2100 lijkt me meer dan voldoende en zo blijft er 50 euro extra over voor een wat betere videokaart dan de 7770, wellicht is de 7850 haalbaar. Naar mijn mening is het systeem dan beter in balans.

• TweakersNiels
Ok, mee eens, maar als ik de i3 neem is de 7850 niet haalbaar maar een 6870 wel, is dat het ook waard?
Dan kom ik op dit: wenslijst: noob-pc V.2

[ Voor 37% gewijzigd door TweakersNiels op 05-09-2012 21:34 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ja, dat is een mooi in balans game pc :-)

• mitsumark
Prima systeem inderdaad.
De 6870 vind ik tegenwoordig wel vrij duur, voor een tientje meer heb je deze: pricewatch: Club3D Radeon HD 7850 royalQueen
De voeding ken ik niet zo goed, is de Corsair CX430W V2 niet beter?
Heb je die processor koeler wel nodig?

• TweakersNiels
nou ja, ik wil dat het zooitje wel even mee gaat dus dacht ik dat een koeler wel handig was (ook al koelt de behuizing zelf ook een beetje). Het verbruik van een pc als die ik nu heb samengesteld weet ik niet. Hoeveel denken jullie dat ik nodig heb. anders kan ik daar ook weer 7 euro op besparen. Ik heb nu nog een 6870 gevonden voor 145, dus is die 20 euro het waard om voor een 7850 te gaan?

Hoe kom ik er trouwens achter of componenten compatible zijn met elkaar, nu zal dat wel kloppen maar voor het geval ik later iets wil vervangen lijkt me dat wel handig om te weten.

[ Voor 56% gewijzigd door TweakersNiels op 06-09-2012 16:15 ]

• TweakersNiels
Heb even wat specs bekeken en ik denk dat ik de 6870 prima vind, maar ik zou graag willen weten of de koeling en power supply goed zijn (en als het kan lekker stil).

• bladerash
HD7850 is zuiniger, sneller, stiller en geadvanceerder dan de HD6870. Prijsverschil is maar 20 euro..

http://www.techpowerup.co...D_7850_RoyalQueen/28.html

Een jaar geleden kost een HD7850 performance nog ~300 euro --> HD6970.. terwijl de HD6870 toen ook al zo'n ~160-180 kostte..

[ Voor 26% gewijzigd door bladerash op 06-09-2012 16:41 ]

• TweakersNiels
Ok, de 7850 is inderdaad beter. Maar, hoe zit het met de geselecteerde koeling en power supply? Op de koeling kan ik niet veel besparen, die kost immers al niet al te veel maar de voeding kan toch weer een tientje schelen. (mits mijn systeem niet tekort komt bij een 300 of 350 watt voeding)

Edit:
Was even vergeten dat ik nog een goede netwerkkaart nodig heb aangezien ik op zolder zit en de wifi router aan de andere kant van het huis staat, videokaart is dus maar weer terug bij af (6850 of 7770). De 6850 zou iets betere prestaties hebben, maar volgens de tests op de site waar bladerash naar verwees staat dat de 7770 wel wat minder lawaai maakt en minder stroom verbruikt. De 6850 is toch wel wat duurder dus zal ik weer terug komen op de hd7770.

[ Voor 47% gewijzigd door TweakersNiels op 06-09-2012 20:10 ]

• TweakersNiels
wenslijst: noob-pc V.2 En? wat vinden we er van, doen of zijn er nog mensen die menen dat het beter kan voor deze prijs?
Ik weet trouwens dat de club3d versie van de hd7770 iets goedkoper is, maar die schijnt wat meer lawaai te maken volgens sommige reviews.

[ Voor 26% gewijzigd door TweakersNiels op 06-09-2012 20:12 ]

• bladerash
Je hebt geen aftermarket koeler nodig. Die Hyper TX3 is overbodig als je niet overclockt.. standaard koeler uit de doos voldoet prima, de i3 2120 wordt niet heel warm.

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 22:37
Voor een vriend gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970DE3/U3S3€ 55,95€ 55,95
1Sharkoon Vaya Value€ 34,99€ 34,99
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB€ 54,90€ 54,90
1Xigmatek Loki SD963 Heatpipe Cooler 92mm€ 17,70€ 17,70
1Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 120mm, 120mm€ 5,89€ 5,89
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 194,-€ 194,-
1Lepa N-series N500-SA-EU 500W€ 35,70€ 35,70
1Transcend 8GB DDR3 Dual/Triple Channel Kit€ 31,32€ 31,32
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 516,40

Snelle PC met leuke looks. Kan nog de aftermarket koeler schrappen, dan kan er nog een DVD drive bij.

• mitsumark
Vanwaar die koeler, voeding en geheugen? Of heb je gewoon de goedkoopste uitgezocht?

• TweakersNiels
nop sry, zoals al eerder in de thread staat ben ik op zoek naar een systeem met win7 inbegrepen en een goede wifi kaart. Dan kom je toch iets hoger uit en ik geef de voorkeur aan intel processoren, zoek een ander moederbord met o.a. hdmi en wat meer usb poorten en een dvd drive. Al met al dus niet voordeliger dan wat ik zelf samengesteld heb.

Edit:
mitsumark schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:19:
Vanwaar die koeler, voeding en geheugen? Of heb je gewoon de goedkoopste uitgezocht?
omdat ik daar geen verstand van heb en dacht dat ik daar misschien nog iets op kon besparen.

en wat betreft een wifi kaart, in een laptop zit ook een geïntegreerde, die in mijn systeem is extern met antennes en gbit internet, dus ik denk dat die wat betere verbinding geeft en sneller.

[ Voor 42% gewijzigd door TweakersNiels op 06-09-2012 21:24 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik zelf heb dit: pricewatch: TP-Link TL-WN822N

Dit werkt beter dan de wifi kaart in mijn laptop vanuit dezelfde locatie :+

• Cassie789
mitsumark schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:19:
Geheugen is het goedkoopste inderdaad, maar werkt prima. De koeler is een leuk budgetkoelertje dat de CPU toch wel naar 3.8Ghz of zelfs 4Ghz kan brengen. Voeding is van de maker van Enermax voedingen en dus van topkwaliteit.
Niel6s schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:19:
nop sry, zoals al eerder in de thread staat ben ik op zoek naar een systeem met win7 inbegrepen en een goede wifi kaart. Dan kom je toch iets hoger uit en ik geef de voorkeur aan intel processoren, zoek een ander moederbord met o.a. hdmi en wat meer usb poorten en een dvd drive. Al met al dus niet voordeliger dan wat ik zelf samengesteld heb.
Intel presteert bij dit budget gewoon een stuk minder, en als je aan Office kan komen via TPB lukt Windows toch ook wel? Bovendien kan je de koeler inwisselen voor een DVD drive.

[ Voor 42% gewijzigd door Cassie789 op 06-09-2012 21:24 ]

Verwijderd

Cassie789 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:22:
Intel presteert bij dit budget gewoon een stuk minder
Inderdaad, met zo'n budget kan je je dergelijke (niet erg zinnige) eisen eigenlijk niet permitteren. Gewoon het beste voor het minste geld kiezen.

• TweakersNiels
dus amd phenom x5 965 vs i3 2120 wat gaat het worden? Ik houd ook van een stille pc, hoe is de phenom?

• Cassie789
De Phenom is met de aftermarket koeler stiller dan de i3 2120. Zonder maakt hij vrij veel lawaai, zoals alle stock koelers. De X4 965 is sneller, dus ik zou persoonlijk voor die gaan. Stuk goedkoper ook nog eens.

Verwijderd

Cassie789 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:39:
De Phenom is met de aftermarket koeler stiller dan de i3 2120. Zonder maakt hij vrij veel lawaai, zoals alle stock koelers. De X4 965 is sneller, dus ik zou persoonlijk voor die gaan. Stuk goedkoper ook nog eens.
Qua performance ontloopt het elkaar imo niet zoveel, maar een X4 is best een kekke processor voor een zacht prijsje. Moederborden/chipsets zijn meestal net even lekkerder uitgerust voor hetzelfde geld als je voor AMD kiest.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 21:42 ]

• TweakersNiels
wenslijst: noob-pc V.2 Ok mensen, wat denken jullie hier dan van?

[ Voor 21% gewijzigd door TweakersNiels op 06-09-2012 21:55 ]

Verwijderd

Wel even een moederbord kiezen met de juiste socket :p

• TweakersNiels
socket? wat raad jij aan voor moederbord dan?

Verwijderd

Socket :) Even Googlen en je weet het, een klein beetje eigen inzet wordt wel verwacht!

• SmokingCrop
  • Niet online
Dat je 10 euro kan uitsparen met die wifi kaart..

[ Voor 72% gewijzigd door SmokingCrop op 06-09-2012 22:44 ]

• TweakersNiels
ja ook, wat een socket is weet ik maar ik bedoelde meer hoe ik er achter kon komen welke ik nodig heb om alles compatibel met Alkmaar te houden. En wat betreft een wifi kaart, het schijnt beter te werken dan USB wifi en ik heb graag goed ontvangst ondanks dat ik ver van de route zit voor internet games en snelle laadtijden van video's. het leek me dat GB verbinding dan wel handig was en een hoge verbindingssnelheid ook (450mbs).

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Cassie789 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:39:
Te kort door de bocht:
http://www.anandtech.com/bench/Product/102?vs=289
De Phenom is soms sneller, soms langzamer. Bij games vaak langzamer. Zo is het en niet anders.
Goedkoper, ja. Maar wel eentje met een terug"verdien" actie. De Phenom verstook nml. VEEL meer.
Staat iig niet in verhouding tot de vermeende prestatie-winst en daarom is het helemaal niet zo'n eenvoudige keus.

• TweakersNiels
Maar, is mijn wenslijst: noob-pc V.2 nu goed of heb ik genoeg aan een iets mindere voeding of zijn 2 ram kaarten beter dan één van 4gb?
Wat ik al goed vind:
- wifi
- processor
- kast
- win7
- harde schijf
- dvd-brander
- videokaart

Als mijn moederbord beter vervangen kan worden of ik minder vermogen nodig heb hoor ik dat graag.
Bedankt voor alle nuttige reacties tot nu toe! d:)b

[ Voor 198% gewijzigd door TweakersNiels op 07-09-2012 16:21 ]

• TweakersNiels
Ok, de wenslijst: PC €600 euro lijkt me nu wel goed, :) iemand nog wat op aan te merken?
Verder was ik even gaan kijken voor een versie van €700 en vond dit wenslijst: PC €700 (voor het geval mijn vader toch bereid is een deel in te brengen omdat hij anders zelf een nieuwe laptop zou kopen voor schoolwerk). Deze van 700 is volgens mij nog niet helemaal optimaal dus als iemand daar tips voor heeft hoor ik het ook graag. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TweakersNiels op 07-09-2012 17:39 ]

Verwijderd

Niel6s schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:19:
ja ook, wat een socket is weet ik maar ik bedoelde meer hoe ik er achter kon komen welke ik nodig heb om alles compatibel met Alkmaar te houden.
Een X socket processor met een X socket moederbord. Voor de zekerheid kan je nog even op de website van de moederbordfabrikant bij het gekozen moederbord kijken, daar staan lijstjes welke CPU's compatible zijn.

Een X4 965 heeft dus een moederbord met een AM3 of een AM3+-socket nodig.
Niel6s schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:38:
Ok, de wenslijst: PC €600 euro lijkt me nu wel goed, :) iemand nog wat op aan te merken?
Verder was ik even gaan kijken voor een versie van €700 en vond dit wenslijst: PC €700 (voor het geval mijn vader toch bereid is een deel in te brengen omdat hij anders zelf een nieuwe laptop zou kopen voor schoolwerk). Deze van 700 is volgens mij nog niet helemaal optimaal dus als iemand daar tips voor heeft hoor ik het ook graag. ;)
Zou je dat niet eerst even uitzoeken dan, voordat er allemaal mensen tijd en moeite steken in het configureren van zinloze PC's?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 18:02 ]

• TweakersNiels
ja, ga ik doen! ;)
Toch zou ik wel graag nog bevestiging krijgen op mijn €600 pc dat alles prima werkt (al ben ik zelf vrij zeker van wel) en dat het ook niet te veel lawaai maakt. Als jullie het er over eens zijn dat alles goed is, heel erg bedankt voor de hulp! :D :D Anders zou ik waarschijnlijk met een stuk minder systeem zitten waarbij ik waarschijnlijk niet eens makkelijk iets vernieuwen kon.

[ Voor 91% gewijzigd door TweakersNiels op 07-09-2012 18:21 ]

• TweakersNiels
Ok, heb nog een andere manier gevonden om aan win7 te komen dus die kon er van af. Hiervoor in de plaats heb ik de harde schijf uitgebreid, de royalqueen 7850 er in gezet en mijn ram uitgebreid.

Ik zou graag willen weten of mijn voeding nog goed genoeg is en wat jullie van de rest van het systeem vinden.

Verwijderd

Als je even een lijstje post (zo'n net gegenereerde RML zoals hierboven) wordt het allemaal wat makkelijker om er commentaar op te geven :)

• TweakersNiels
Oh ja, sry stond al weer een stukje naar boven :p
Hierbij:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2320 Boxed€ 159,95€ 159,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,83€ 32,83
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 69,80€ 69,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 11,45€ 11,45
1Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5€ 123,-€ 123,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 40,-€ 40,-
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 31,50€ 31,50
1Asrock H61M/U3S3€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 596,50

(de processor leek me toch belangrijker dan games op ultra vandaar dat ik toch voor de i5 ben gegaan)

[ Voor 90% gewijzigd door TweakersNiels op 08-09-2012 21:14 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

als je toch zoveel neerlegt voor de cpu, zou ik gelijk pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed nemen...

• TweakersNiels
Zit wat in en voor die €10 meer denk ik dat dat inderdaad iets verstandiger is. Dan maar net iets boven mijn budget zodat ik het later niet hoef te vervangen.

• TweakersNiels
Ok mensen, ik heb nu het systeem zoals ik wil maar ik zou graag een bevestiging krijgen dat alles in de kast past en compatibel is. Als iemand daar nog een keer naar zou willen kijken zou ik erg dankbaar zijn. :)
Op de site van de videokaart staat trouwens dat hij eigenlijk 450W nodig heeft. :S Is dat bij overclocken of meerdere beeldschermen en kan mijn huidige voeding daar ook in voorzien of moet die vervangen worden?
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,83€ 32,83
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 69,80€ 69,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 11,45€ 11,45
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5€ 123,-€ 123,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 40,-€ 40,-
1Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9€ 19,92€ 19,92
1Asrock H61M/U3S3€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 591,97

[ Voor 91% gewijzigd door TweakersNiels op 09-09-2012 12:29 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

De beeldschermen hebben hun eigen stroomvoorziening. DEze 430watt psu is zwaar genoeg voor deze videokaart. Sites etc. nemen altijd hogere marges, omdat ze niet kunnen ruiken wat voor merk psu iemand heeft; ze kiezen dan ook een veilige marge. Deze psu is gewoon goed en kan het systeem makkelijk aan.

• TweakersNiels
Oke, badankt. En voor de rest denk je ook dat alles goed gaat passen in deze kast?

• SmokingCrop
  • Niet online
Niel6s schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:19:
ja ook, wat een socket is weet ik maar ik bedoelde meer hoe ik er achter kon komen welke ik nodig heb om alles compatibel met Alkmaar te houden. En wat betreft een wifi kaart, het schijnt beter te werken dan USB wifi en ik heb graag goed ontvangst ondanks dat ik ver van de route zit voor internet games en snelle laadtijden van video's. het leek me dat GB verbinding dan wel handig was en een hoge verbindingssnelheid ook (450mbs).
veel succes :F
(het zijn die all in one usb wifi sticks die slechter zijn, deze heeft antennes en kan je verplaatsen, zelf heel goede ervaring mee, op dit moment aan het gebruiken :9 )

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 09-09-2012 17:27 ]

• TweakersNiels
Ja, heb inderdaad de reviews gelezen en die zijn erg positief. Omdat er bij de kaart geen uitgebreide review is, deze goedkoper is en jij hem sterk aanbeveelt zal ik deze toch nemen. Mijn pc komt in een hoekje te staan en deze ontvanger kan tenminste bijna bij het raam komen wat waarschijnlijk toch handig zal zijn.

Verwijderd

Niel6s schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:07:
Ja, heb inderdaad de reviews gelezen en die zijn erg positief. Omdat er bij de kaart geen uitgebreide review is, deze goedkoper is en jij hem sterk aanbeveelt zal ik deze toch nemen. Mijn pc komt in een hoekje te staan en deze ontvanger kan tenminste bijna bij het raam komen wat waarschijnlijk toch handig zal zijn.
Is een draadje geen optie? Betrouwbaarder, sneller, minder gevoelig voor storingen. Alles dat via een draadje kan gaat wat mij betreft via een draadje.
Pagina: 1 2 Laatste