prijs netwerk kabel 100 meter voor 3,44

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-12 21:46
zojuist vond ik bij een webshop 100 meter netwerk kabel voor 3,44 euro.
De prijs is wat mij betreft te hoog per meter, maar wel erg goedkoop voor 100 meter.

als kenmerken bij het product staat dit:
Lengte snoer: 100 m
Soort kabel: Cat5e
Kleur van het product: Grijs
Bekabelingstechnologie: 10/100Base-T(X)

productnaam is:
König CMP-NWF5R100S. Other features: Giftbox

Hieruit maak ik ook op dat het niet per meter verkocht word, maar dat het een Giftbox met 100 meter is.
Dit doet het plaatje dan ook vermoeden.

Als laatste heb ik gebeld naar het informatienummer van de webshop, en hier bevestigde een dame mij inderdaad het om 100 meter voor 3,44 gaat. en dat ze er nog 35.700 stuks op voorraad hadden......

Vervolgens 3 stuks besteld, en nu afwachten wat er gaat gebeuren.
Ik blijf het toch vreemd vinden....

Ik ben overigens niet bekend met het merk Konig, is dit zeer goedkoop zoals Sweex, of is dit een merk van zeer hoge kwaliteit wat misschien toch zou kunnen duiden op de hoge prijs van 3,44 per meter?

Hun disclamier schrijft overigens nog dit voor:

Aangeboden informatie dient ter ondersteuning en het staat iedere gebruiker geheel vrij telefonisch of per mail contact op te nemen met <bedrijfsnaam> voor een persoonlijk advies. Bij twijfel, onvolledigheid of onduidelijkheid raadpleeg altijd de verkoopafdeling van <bedrijfsnaam>. Bij geschillen dient de gebruiker de door <bedrijfsnaam> verstrekte informatie op te volgen. U kunt geen rechten ontlenen aan het door <bedrijfsnaam> verstrekte advies of de door <bedrijfsnaam> gegeven informatie.

Ze schrijven dus dat je bij twijfel moet bellen, zoals ik gedaan heb, maar vervolgens dien je hun (eventueel later?) verstrekte informatie op te volgen en dat je geen rechten kan ontlenen aan het door hun verstrekte advies....

[ Voor 27% gewijzigd door Jackbq op 30-08-2012 10:28 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Dit is één van de beruchte CCA (copper clad aluminium) rollen, waarvan de helft of alle paren in de kabel van een inferieur materiaal zijn gemaakt (aluminium met een laagje koper eromheen in plaats van een volledige koperkern) wat in feite helemaal niet werkt als netwerkkabel. Je kunt ze gebruiken voor hele korte kabeltjes, misschien een meter, maar langer dan dat en je kunt ofwel geen netwerkverbinding krijgen, of het is heel traag.

Sinds dit bekend is dumpen aardig wat winkels de 'crappy' kabels voor idioot lage prijzen. Dit is niet de eerste keer dat ik 100 meter voor <10 euro heb gezien...

Vaak herkenbaar aan dat ze de kabels 10/100 noemen ondanks dat er Cat5e bij staat (wat geschikt zou moeten zijn voor gigabit).

• Jackbq
Ik zou de kabels willen gebruiken voor webcams, type foscam...
circa 50 meter kabel... lijkt mij zelf, gezien de resolutie van deze foscam's en dus bandbreedte, geen probleem..

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Voor de prijs kun je het proberen, maar goede kans dat je camera's helemaal niet zullen werken. Dan is het weer zonde van een tientje (incl. verzenden).

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

jackel7007 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:30:
Ik zou de kabels willen gebruiken voor webcams, type foscam...
circa 50 meter kabel... lijkt mij zelf, gezien de resolutie van deze foscam's en dus bandbreedte, geen probleem..
Ik denk wel een probleem. 50 meter is ongeveer 50 keer meer dan de 1 meter die eerder werd genoemd. Je krijgt geen byte verzonden over die afstand.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Jackbq
Wat ik lees in het andere topic over de probleem kabels is dat er 4 aders van koper zijn en 4 van aluminium.
voor 100 Mbit zou je toch toe moeten kunnen met 4 adres?

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:33
Het kan overigens nog goedkoper:
http://www.centralpoint.n...cmp-nwf5r100s-num-486943/

Overigens zou ik de "voorraden" van MaxICT niet al te serieus nemen met die 35.000 ;).

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:36
jackel7007 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:37:
Wat ik lees in het andere topic over de probleem kabels is dat er 4 aders van koper zijn en 4 van aluminium.
voor 100 Mbit zou je toch toe moeten kunnen met 4 adres?
Klopt! Bij 100Mbit worden er inderdaad maar 4 van de 8 aders gebruikt, maar weet jij welke aders er nou CCA zijn en welke niet? Dat geld voor zo veel kabel? Het zou mij niet verbazen als het volledige ader pakket CCA is........ Kan je je order niet cancelen?

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• Jackbq
Net al telefoon terug van de medewerker, dat het een foutje is, en de prijs per meter is..

Het was een fout van hun leverancier die deze informatie op de site zet, en ze kon een ander product voor me zoeken of mijn betaling terugstorten.

Aangegeven dat ze openlijk toegeeft dat het een foutje? is van de leverancier, en dat ik verwacht het product gewoon te ontvangen.

Dus wat nu, voet bij stuk houden? en aangeven dat ik het product graag wil ontvangen?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jackel7007 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:25:Bij twijfel, onvolledigheid of onduidelijkheid raadpleeg altijd de verkoopafdeling van <bedrijfsnaam>.
Kennelijk heb je twijfel.

Aan de andere kant weet je zeker dat het te goedkoop is voor goede kabel. Dat is naar mijn idee tegenstrijdig met elkaar.

Wanneer je zeker wilt zijn van goed spul, dus geen metalen aders in je UTP dan ga je voor een firma waarbij je geen twijfel hebt over het product. Dan maar een tientje meer op 100 meter.

• Jackbq
Bunta schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:44:
[...]

Klopt! Bij 100Mbit worden er inderdaad maar 4 van de 8 aders gebruikt, maar weet jij welke aders er nou CCA zijn en welke niet? Dat geld voor zo veel kabel? Het zou mij niet verbazen als het volledige ader pakket CCA is........ Kan je je order niet cancelen?
voor dat geld wil ik best het gokje wagen dat er toch 4 van de 8 kabels koper zijn.
Zo niet zou het ook nooit de stemple cat5e kunnen krijgen...

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

jackel7007 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:45:
Dus wat nu, voet bij stuk houden? en aangeven dat ik het product graag wil ontvangen?
Kan je proberen. Ze zullen echter niet leveren en je kan dit ook niet afdwingen.

[ Voor 56% gewijzigd door Brons op 30-08-2012 10:49 ]

• Bunta
Net al telefoon terug van de medewerker, dat het een foutje is, en de prijs per meter is..

Het was een fout van hun leverancier die deze informatie op de site zet, en ze kon een ander product voor me zoeken of mijn betaling terugstorten.

Aangegeven dat ze openlijk toegeeft dat het een foutje? is van de leverancier, en dat ik verwacht het product gewoon te ontvangen.

Je hebt 300 meter besteld wat dus in werkelijkheid 300x3.44 moet kosten, en jij hebt een tientje betaald? Dat zal waarschijnlijk niet gaan lukken denk ik.

*Edit*
Typvouten

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jolly_Jumper schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:42:
Het kan overigens nog goedkoper:
http://www.centralpoint.n...cmp-nwf5r100s-num-486943/

Overigens zou ik de "voorraden" van MaxICT niet al te serieus nemen met die 35.000 ;).
Voorraad zal wel de dropshipper of leverancier zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-12 17:08

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tja, het feit dat je hier een topic opent met de vraag of dit niet heel goedkoop is geeft al aan dat je eigenlijk had kunnen weten dat netwerkkabel doorgaans duurder is. 100 meter voor nog geen vier euro is spotgoedkoop. Je kunt proberen voet bij stuk te houden en wellicht dat je dan inderdaad je 300 meter kabel gaat ontvangen maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik gewoon zou mailen dat je het begrijpt en dat je een andere kabel gaat zoeken.

Heeft twee voordelen; geen eindeloos gezeur over wat nu wel en niet verplicht is volgens de wet, algemene voorwaarden en redelijkheid/billijkheid, én je kunt nu een fatsoenlijke kabel uitzoeken waarvan je zeker weet dat je over 50m signaal krijgt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
Ontbind die koop nou gewoon. Je hebt het geprobeerd, niet gelukt, jammer.

• Jackbq
Bunta schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:48:
[...]

Je hebt 300 meter besteld was dus in werkelijkheid 300x3.44 moet kosten, en jij hebt een tientje betaald? Dat zal waarschijnlijk niet gaan ukken denk ik.
Ik had inderdaad lichte twijfel over de prijs, echter er staat duidelijk dat het een giftbox is.
hoe kan je 1 meter in een giftbox bestellen...

door mijn twijfel dus contact opgenomen met de shop, en die bevestigde dat het om 100 meter ging in een doos voor 3,44

Daarna bellen ze terug dat het dus een foutje is van de leverancier?
Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:33
Tsurany schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:48:
[...]

Voorraad zal wel de dropshipper of leverancier zijn.
Klopt, op het algemeen is 't bij Tweakers wel bekend dat ze altijd een "grote" voorraad hebben bij MaxICT maar in feite 0,0 zelf in voorraad hebben maar alles inderdaad nog bij hun leverancier moet komen. Opzich niets mis mee, maar wel misleidend als je denkt/hoopt iets snel te kunnen ontvangen.

• Bunta
jackel7007 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:51:
[...]

Ik had inderdaad lichte twijfel over de prijs, echter er staat duidelijk dat het een giftbox is.
hoe kan je 1 meter in een giftbox bestellen...

door mijn twijfel dus contact opgenomen met de shop, en die bevestigde dat het om 100 meter ging in een doos voor 3,44

Daarna bellen ze terug dat het dus een foutje is van de leverancier?
Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
*Evil mode* Laat even weten of het lukt haha, dan bestel ik ook een kilometerje voor 35 euro!!!! */Evil mode*

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:50
König CMP-NWF5R100S is geen CCA overigens, gewoon prima kabel van het huismerk van Nedis.

• Jackbq
In het geval van een foutje, neem ik aan dat het kwalitatief goede kabel is?
3,44 van de meter..... daar mogen volgens mij geen aluminium aders in zitten.

<edit>
Wat Base_ zegt dus
</edit>

[ Voor 11% gewijzigd door Jackbq op 30-08-2012 11:02 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het kan ook zijn dat je UTP krijgt waarvan 4 aders van CCA zijn (verkoperd aluminium) en 4 aders van CCS (verkoperd ijzer).

Dat bestaat echt. Kijk in het slechte UTP topic.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12 22:32
Gezien het feit dat het hier over konig kabel gaat, zou een geruststelling moeten zijn. Het kan echter ook een refurbished doos zijn. In dat geval kan je konig er zelf op aanspreken. Het is een mooie deal als je hem voor elkaar krijgt. Anders zou ik gewoon op zoek gaan naar cat6. Het verschil met 5e is minimaal, maar 6 is gewoon meer toekomst gericht.

Carpe Diem

• Jackbq
voorlopig is de status bij de shop:
(214) Order in hold, neem contact op met uw accountmanager

Ik heb uiteraard geen accountmanager :F , dus ik wacht even af wat ik van ze hoor...

<edit>
De prijs van het product is momentaal aangepast naar 61.20 ex btw
Dit waar het eerst 3,44 inc btw was.
Wat mij betreft geeft dit aan dat er geen sprake was van een meterprijs, dan zou de prijs inmiddels aangepast moeten worden naar 344 euro voor een rol, ipv 61,20
</edit>

<edit2>
Ik ben nog in overleg met maxict, zodra er een uitkomst is zal ik deze hier plaatsen
</edit2>

[ Voor 53% gewijzigd door Jackbq op 30-08-2012 16:01 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Bah triest zulke hollanders acties. Kunmen we zulke tipics niet samen met de lotto lcd tv acties in een topic gooien?

Komop annuleer die order gewoon joh

CISSP! Drop your encryption keys!

• Jackbq
In hun disclaimer staat je bij twijfel even moet bellen.
Vervolgens krijg je een stagiair (zeggen ze achteraf) aan de lijn, die jou verkeerde informatie geeft.
Tevens is het de fout van hun leverancier dat er verkeerde informatie op staat.
En als laatste had ik het zelf blijkbaar kunnen weten.

Misschien zou het het bedrijf sieren als ze niet de schuld afschuiven op een stagiair, de leverancier en de klant?

Misschien moet een bedrijf geen onkundige stagiaires op de saleslijn plaatsen?

En misschien zouden ze kunnen komen met een degelijke oplossing, ipv zonder overleg de order te annuleren, en het geld terug te storten?

Maar ik neem aan dat je met triest, het bedrijf bedoelt....

Overigens is inmiddels de prijs van het product aangepast naar 72.83....
Vreemd bedrag voor 100 meter kabel a 3,44
Dat zou betekenen dat de 3,44 toch geen meter prijs was?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

König is een dure leverancier van goedkoop spul.

Dus dat zij drie en een halve euro vragen per meter UTP verbaast me niks. Ze hebben ook micro-USB kabeltjes van nog geen twee meter voor een tientje.

Annuleer de bestelling; voor de nieuwe prijs kun je een doos van 300 meter kopen bij een normaal geprijsde leverancier.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jackbq
Ik ga voorlopig niks annuleren, laat het bedrijf zijn zaakjes maar eens op orde stellen, en mij een fatsoenlijk aanbod doen en/of in overleg gaan. Ik bestel eigenlijk al jaar en dag bij dat bedrijf, en hoe dit nu afgedaan wordt is niet wat ik gewend ben van ze. Wellicht roep ik te vroeg, maar gisteren waren de reacties zeer snel.
Tot op heden heb ik niks meer gehoord, enkel een mail van paypal, dat ze het bedrag terug gestort hebben.

Ik heb soms ook het idee dat bedrijven dit soort stunts doen om bovenaan te komen in pricewatchers....
En als er dan vragen komen is het de schuld van de stagiair 8)7 of de leverancier....

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zucht. Gaan we weer.

Je hebt geen poot om op te staan. Bespaar je de energie.

• Jackbq
Waarom zou ik geen poot hebben om op te staan?

In mijn ogen is er ergens iets fout gegaan, maar zoekt het bedrijf nu allerlij uitwegen.

Ten eerste is het al zeer vreemd dat ze achteraf zeggen dat hun saleslijn door stagiaires bemand wordt.
(Immers, ik zit niet te wachten op advies van een stagiaire met geen kennis van zaken, of dit nu om een product van 1 euro gaat of tien complete systemen)

Ten tweede klopt het verhaal dat die 3,44 een meterprijs is niet, want inmiddels is de prijs aangepast naar 72,83?

Ten derde is er geen enkel aanbod gedaan vanuit het bedrijf, enkel een mailtje dat de order geannuleerd is

Wacht nu gewoon op antwoord, maar nog niks, en zie ook dat de order helemaal uit het systeem verwijderd is.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maakt allemaal geen donder uit. Ze zijn niet verplicht aan je te leveren.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:39

Quad

Doof

jackel7007 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:45:
Waarom zou ik geen poot hebben om op te staan?

In mijn ogen is er ergens iets fout gegaan, maar zoekt het bedrijf nu allerlij uitwegen.

Ten eerste is het al zeer vreemd dat ze achteraf zeggen dat hun saleslijn door stagiaires bemand wordt.
(Immers, ik zit niet te wachten op advies van een stagiaire met geen kennis van zaken, of dit nu om een product van 1 euro gaat of tien complete systemen)

Ten tweede klopt het verhaal dat die 3,44 een meterprijs is niet, want inmiddels is de prijs aangepast naar 72,83?

Ten derde is er geen enkel aanbod gedaan vanuit het bedrijf, enkel een mailtje dat de order geannuleerd is

Wacht nu gewoon op antwoord, maar nog niks, en zie ook dat de order helemaal uit het systeem verwijderd is.
1. Het is niet vreemd, elk bedrijf doet dat. KPN heeft bijna alleen maar stagiaires op hun helpdesk zitten (ervaring).
2. Je betaald 3,44 per meter (kant en klaar waarschijnlijk), een oplage van 100meter in eens is veel goedkoper voor een bedrijf dan 100 keer een meter maken.
3. Ze hebben aangeboden om iets anders voor je te zoeken of het geld terug te storten, goed gedaan toch?

Dat het bedrijf zich nu in allemaal bochten wringt is puur jou schuld, wat wil je dan horen? Ik geef MaxICT ook gelijk.
Het is een foutje vanuit de database van de leverancier, kan MaxICT niets aan doen.

Nu hup koop ontbinden zeggen dat je wel verder kijkt en ga weer terug naar school.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Jackbq
1. Stagiaires zijn geen probleem, maar kennis van zaken zou wel fijn zijn?
2. de 3,44 is niet kant en klaar maar is blijkbaar gewoon per meter losse kabel.
snoeren kant en klaar kosten dat niet eens per meter?
3. Ze hebben me niets anders aangeboden, enkel heeft de stagair mij aangeboden om te kijken wat hetzelfde product was..., dat noem ik niet iets anders aanbieden. Ze gaven direct al een dat deze levering gewoon niet door ging.

Er stond overigens bij de product beschrijving bij dat het in een giftbox zit, lijkt me ook vreemd 1 meter kabel in een giftbox?

Dus ik blijf bij mijn standpunt dat ik nergens kon afleiden dat het hier een meterprijs betrof.
Enige wat nog kon was dat het een kabel was met niet 8 X koper maar wat aluminium erbij.
Prima voor mij geen probleem.

Er zijn nog altijd regels voor de consumenten, en op het moment dat je een koop aangaat, ga je een bindende koopovereenkomst aan met de verkoper. Deze word niet ontbonden door het bedrag terug te storten aan de klant.

School is overigens alweer lang geleden, maar laten we het niet over persoonlijk vlak hebben toch?
Quad schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

1. Het is niet vreemd, elk bedrijf doet dat. KPN heeft bijna alleen maar stagiaires op hun helpdesk zitten (ervaring).
2. Je betaald 3,44 per meter (kant en klaar waarschijnlijk), een oplage van 100meter in eens is veel goedkoper voor een bedrijf dan 100 keer een meter maken.
3. Ze hebben aangeboden om iets anders voor je te zoeken of het geld terug te storten, goed gedaan toch?

Dat het bedrijf zich nu in allemaal bochten wringt is puur jou schuld, wat wil je dan horen? Ik geef MaxICT ook gelijk.
Het is een foutje vanuit de database van de leverancier, kan MaxICT niets aan doen.

Nu hup koop ontbinden zeggen dat je wel verder kijkt en ga weer terug naar school.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Er zijn hier al zoveel topics geweest over "er stond iets voor spotgoedkoop op de website, en nu willen ze het niet leveren", En de moraal is nog altijd dat het jammer maar helaas is.

Dat zal zeze keer neit anders zijn, dus wat wil je nog van ons ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Je hebt gewoon pech, omdat je had kunnen voorzien dat de prijs van € 3,44 voor 100m UTP te laag zou zijn. Als het zo overduidelijk is dan hoeft de winkelier niet te leveren.

Luctor et Emergo || specs

Verwijderd

Als het duidelijk een "verkeerde" prijs is, dan hoeven ze het niet te verkopen.

Iedereen weet dat een doos kabel nooit 3 euro kan kosten.

En ander verhaal zou zijn, als er bv. 24 euro stond. Dat is een reële prijs, en dan je het wel afdwingen

(hetzelfde, als in een autoshowroom een nieuwe middenklasser i.p.v. 30.000 voor 3000 wordt aangeboden. Ook niet verplicht tot leveren)...... Als die auto voor 24.000 stond, dan weer wel. Dat is namelijk een reële prijs voor een middenklasser.
Pagina: 1