Laptop voor gemengd gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Het is voor mn studie informatica. Dus voornamelijk code kloppen, maar ook evt games renderen oid voor Game-minor. Daarnaast af en toe een spelletje GTA(5?), BF3 etc maar dat hoeft niet geweldig qua graphics, als het maar soepel draait op lagere graphics.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Zit te denken aan 600-800€ (Weet niet of het realistisch is)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Yep, daarom liefst zo licht mogelijk. Accuduur is niet super belangrijk. Schermgrootte moet 15,4 tot 15,6" zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Niet echt voorkeuren, wil geen Medion.
Verder nog eisen?

Ja, die mn opleiding eraan stelt:
  1. min. Quadcore, min 2 GHz; min. Intel Core i5.
  2. 64-bit systeem, min 4GB RAM
  3. 'Losse' videokaart met minimaal 512mb geheugen.
  4. HDD minimaal 500GB
En persoonlijk wil ik erg graag een 1080p scherm.

EDIT: Ben ik te veeleisend of? Aangezien er meestal vrij vlot gereageerd wordt in dit forumdeel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gurbuh op 29-08-2012 20:04 . Reden: Geen reacties. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor jou geld eigenlijk hetzelfde als Student TI laptop [Budget €700]. Je wilt een 1080p scherm. De inspiron is de enige met een 1080p scherm, dus neem de inspiron. Pas rond de €900 heb je meer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
Hmm, bijna 3 kilo en het design lijkt me onhandig. Zal eens proberen mn eisen te versoepelen of het budget iets te verhogen. In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja de keuze is gewoon niet ruim.. In de ideale wereld heeft alles rond de €600 essentiele features als >=900p, backlit keyboard, enzo. Maar dat schiet nog niet echt op.

Een 1080p scherm is het geld echt wel waard. Voor code kloppen is dat werkelijk onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
Mijn huidige laptop heeft 1600x1080 of iets daar in de buurt, dus wil eigenlijk minstens dat want anders is het achteruitgang :P Dan maar iets meer betalen.

• Gurbuh
Wil eigenlijk ook niet teveel geld uit geven voor 'slechts' een laptop terwijl ik thuis een prima PC heb. Heb dus het 1080p maar laten vallen en kom dan bij deze uit:

pricewatch: Asus K55 Series K55VD-SX016V

Als ik specifiek op mijn eisen zoek in de PW staan er helaas veel laptops zonder prijzen bij. Zou deze laptop voldoen aan bovenaan gestelde eisen? (-1080p)

Verwijderd

Ja. Maar hij is het goedkoopst leverbaar voor €649, terwijl de inspiron met 1080p 2 tientjes duurder is?

• Gurbuh
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 00:22:
Ja. Maar hij is het goedkoopst leverbaar voor €649, terwijl de inspiron met 1080p 2 tientjes duurder is?
Kun je mij linken naar welke Inspiron jij exact bedoeld?

Verwijderd

De http://configure.euro.del...s1&oc=n0015s05&vw=classic krijg je met alle truuks uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 voor €679 of met i7 voor €723.

Alleen de waardebon die je daarvoor nodig hebt is op moment van spreken niet beschikbaar. Waarschijnlijk is dell dat vergeten deze week. Je hebt al een jaar lang elke week 5 en 10% waardebonnen.

• Gurbuh
Hij weegt 2,75kg en ik vind m niet mooi. Ben eigenlijk door de vele opties (ben al dagen aan het speuren) een beetje kwijt wat ik nu precies wil. Ik wil niet teveel geld uitgeven, maar wil ook niet dat ik het straks na 2 weken een kutding vind. Wel graag 1080p en goede graka, maar niet teveel gewicht. Ik zal er nog eens over na moeten denken ben ik bang.

Verwijderd

De dell site liegt. Hij weegt 2.9kg. Geldt voor bijna alles in de pricewatch trouwens.

• Gurbuh
Sommige dingen in de Pricewatch vertekenen ook. Zoals die Vaio die ik vanmiddag in een ander topic linkte. Die kost nieuw rond de 1000e maar stond erbij als 599 ofzo omdat dat een refurbished item was.
Verder staat lang niet overal een prijs, videokaart of gewicht bij.

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Asus K55 weegt ook 2.6kg... Bijna alle "gewone" 15" laptops vallen in de categorie 2.5-3kg.

• Gurbuh
Ja het lijken voornamelijk de Vaio's te zijn die licht zijn. Deze bijvoorbeeld is best tof en licht, maar wel prijzig: pricewatch: Sony SVS1511L3E

Verwijderd

De S15, of de wat oudere SE is naar mijn mening de enige laptop waar het gewicht echt verschil maakt. 2.9 of 2.7kg.. dat is lood om oud ijzer. 2kg. Kijk, zo moet het.

De pricewatch: Sony Vaio VPCSE1J1E (Zilver) is momenteel erg cheap. Maar het is een refubished model, en ik gok dat ze er maar 1 hebben. Maar als je echt waarde hecht aan het gewicht en bereid bent daar de grafische kaart voor op te geven dan is dit zeker de keus.

• Gurbuh
Ja om 0,2kg zou ik het niet laten. Die refurbished Vaio is al gereserveerd oid denk ik: Student TI laptop [Budget €700]

Verwijderd

Wat ook precies de reden was dat ik zei dat de inspiron de enige keus was :P

• Gurbuh
Nou... Misschien ga ik even kijken of ik ergens goedkoop een Vaio kan krijgen :)

• Gurbuh
Bijvoorbeeld deze: http://www.saturn.nl/mcs/..._code=52227984#infoTabNav

Heb alleen niet zo veel verstand van videokaarten, misschien kan iemand me vertellen of deze redelijk is?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Gurbuh schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:27:
Bijvoorbeeld deze: http://www.saturn.nl/mcs/..._code=52227984#infoTabNav

Heb alleen niet zo veel verstand van videokaarten, misschien kan iemand me vertellen of deze redelijk is?
Dat is een redelijke videokaart (beter dan de GT630M) die met een BIOS mod stevig opgeschroefde prestaties kan leveren.

Voor EUR 854 is dat een heel goede aanbieding, want binnen de Sony store kun je zelfs met studentenkorting hem niet voor dit bedrag samenstellen. Gezien jouw wensen en de indruk die ik van je krijg adviseer ik je van deze actie gebruik te maken.

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
De GT640m is een gemiddelde grafische kaart. Hier is een lijstje met zo'n beetje alle notebook kaarten die er zijn, gerangschikt op performance.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• Gurbuh
Ok, de Vaio is besteld. Bedankt voor alle hulp.

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Krijg je dan geen probleem met je quadcore eis? Of sjoemel je een beetje en vind je vier threads wel genoeg?
Pagina: 1