Student TI laptop [Budget €700]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:25
Goedenmiddag LAA,

Na wat rondneuzen in dit forumdeel, toch maar beslote om een apart topic te openen. Ik ben dit jaar begonnen met mijn studie Technische Informatica. Nou is het wel mogelijk om de computers op school te gebruiken, maar een eigen laptop is toch handiger. Om even de vragen te beantwoorden:

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het wordt een laptop voor mijn studie, dus denk voornamelijk aan Eclipse, Visual Studio etc. Het zou leuk zijn als er Borderlands (1 en 2) en WoW op kan worden gedraait. Als dit een probleem wordt is dit niet verplicht.

1080p is wel een must als het budget het toelaat. Dit voornamelijk in verband met films en series kijken.

Er mag gewoon een HDD in. Ik wil graag deze vervangen met een SSD (samsung 830), dus een optische drive voor de HDD is wel nodig (de SSD is enkel voor het OS, HDD is echt voor de opslag van films e.d.)

Wat mag je laptop gaan kosten?
In de titel heb ik ±€700,-- staan. Dit kan omhoog, maar €1000+ heb ik er niet voor over. Heb hier thuis al een mooie snelle desktop staan, de laptop is enkel voor studie en af en toe wat simpele spelletjes bij vrienden spelen.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij moet dagelijks mee naar school, dus ik te zwaar is niet mijn bedoeling. Ik heb een uur reistijd, het zou fijn zijn dat ik tijdens die tijd even aan een verslagje kan werken of eventueel een serie kan kijken. Op school zijn genoeg wcd's, dus hij hoeft het geen hele dag te doen op een accu. Qua grootte denk ik dat ±15" wel voldoende is (is dit mogelijk met 1080p, of zit ik dan vast aan ±17"?).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Over Dell hoor ik goede dingen. Ook is het fijn dat je daar aan kortingsbonnen kunt komen. Maar over het algemeen heb ik geen echte merkvoorkeur.

Andere voorkeuren zijn toch wel een neutrale laptop, geen roze met gele cirkels erop. :9

Eigen onderzoek
Ikzelf ben op de volgende laptops gekomen:Deze hebben niet mijn voorkeur. Deze zijn alleen mij opgevallen. Heb er weinig verstand van, ik zit namelijk niet in dat wereldje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fusioxan schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:53:
1080p is wel een must als het budget het toelaat. Dit voornamelijk in verband met films en series kijken.
Je wilt een 1080p scherm
De inspiron 15R SE is de enige in het budget met een 1080p scherm
--> je neemt de inspiron

Dan zijn we wel uitgepraat, niet? Ik neem aan dat je Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 al hebt ontdekt. De kortingen zijn op moment van spreken alleen wat minder gunstig (lees: de kortingsbonnen ontbreken geheel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
Dat klopt, maar misschien waren er betere laptops met 1080p scherm (zoals ik al zei, ik zit niet echt in dat wereldje). De Asus K55 heeft dan wel 1366x768 (WXGA Wide), maar dat is dus ook groot genoeg voor 720p. Ikzelf heb geen ervaring met 1080p op 1366x768 te draaien, maar is dat gewoon goed te doen? Ik heb voornamelijk 1080p films, maar 720p series. Dus mijn vraag: Is de inspiron het geld waard als je het 1080p scherm niet meerekend?

Het Dell Waardebonnen Topic had ik ondekt ja, heb me nu ook ingeschreven voor de nieuwsbrief dus het is nu afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn betere laptops met 1080p scherm. de N56 en lenovo Y580. Die beginnen beiden bij €900, en als je in de eerste instantie €700 als budget geeft wil je waarschijnlijk niet zo veel uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
Ik ben nog op deze laptop gekomen:
pricewatch: Asus N53SV-S1766V
Is opzich ook een mooi dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
De N53 is inderdaad wel een mooi dingetje, het is alleen jammer dat het keyboard enorm veel flex heeft & hij toch wel behoorlijk zwaar is voor iedere dag in je rugzak :P

Ik heb sinds vorige week iedere dag mijn 2,5kg wegende asus in mijn rugzak & heb dit toch behoorlijk onderschat, de lader en alles wat er bij komt kijken maakt het toch wel aardig zwaar :)

Ik zou als ik jou was eerst even in een winkel testen wat voor meerwaarde een 1080p scherm voor jou heeft, anders zou ik de pricewatch: Asus K55 Series K55VD-SX019V nemen.
Dit is een mooie, snelle, en stevige laptop die ook lekker koel blijft tijdens lang gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N53 is behoorlijk matig op elk punt. Niet dat de inspiron zo geweldig is, maar wel iets beter. Bovendien moet je de N53 eigenlijk vergelijken met de oude XPS 15. Jammer dat je die niet meer kan krijgen..
Sjoerd611 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:50:
Ik zou als ik jou was eerst even in een winkel testen wat voor meerwaarde een 1080p scherm voor jou heeft, anders zou ik de pricewatch: Asus K55 Series K55VD-SX019V nemen.
Dit is een mooie, snelle, en stevige laptop die ook lekker koel blijft tijdens lang gebruik!
Voor dezelfde prijs heb je de inspiron met i5 een 1080p. Een 1080p scherm levert toch echt meer meerwaarde op dan een i7. Als je geen 1080p scherm wilt neem dan de pricewatch: Asus K55A-SX007V.

Geen 1080p scherm nemen terwijl dat wel in het budget ligt is imo een slechte zet. 768p is gewoon prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
De pricewatch: Asus K55A-SX007V is dan inderdaad een betere keuze, het scheelt alleen 2gb werkgeheugen (wat je er eventueel zelf zo bij kan prikken).
En de videokaart, maar dat is echt niet erg want de onboard intel hd graphics 4000 heeft vergelijkbare spec's.

Daar hou je dus voldoende geld mee over waarmee je bijvoorbeeld een ssd kunt kopen en deze via een hdd caddy kunt inbouwen in je laptop, hier word die echt heel erg snel van! :)
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:57:
Voor dezelfde prijs heb je de inspiron met i5 een 1080p. Een 1080p scherm levert toch echt meer meerwaarde op dan een i7. Als je geen 1080p scherm wilt neem dan de pricewatch: Asus K55A-SX007V.

Geen 1080p scherm nemen terwijl dat wel in het budget ligt is imo een slechte zet. 768p is gewoon prut.
Natuurlijk is een 1080p scherm beter, maar dat maakt 768p toch niet meteen prut?
Ik heb zelf vrij recent een laptop gekocht, en heb voor dezelfde keuze gestaan.
Uiteindelijk toch voor 768p gekozen omdat ik het gewoon niet waard vond om mindere spec's te voor een 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik studeer TI en bij mij in de klas zeurt bijna iedereen dat de resolutie te laag is. Ze hadden liever 1200p. :P

Met 768p kan je gewoon niet fatsoenlijk code kloppen. Maar met een i5 kan je prima compilen. Bijna iedereen gebruikt een wat oudere laptop die links en rechts worden ingehaald door het geweld van intel tegenwoordig. De processor is wel de minst belangrijke specificatie voor een TI-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik doe zelf de applicatieontwikkelaar opleiding, overigens wel de media ontwikkelaar uitstroom.
Hier is een i7 processor wel echt een groot voordeel aangezien ik continu met het gehele adobe master pakket aan de slag ben!

Ik ondervind echt totaal geen hinder aan een 768p resolutie, en niemand uit mijn klas volgensmij :P
Tegen de tijd dat ik hier meschien wel hinder aan ga ondervinden kan ik altijd nog op een 1920x1080 monitor gaan werken, want die staan er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
De Sony Vaio VPCSE1J1E (Zilver) heeft zo te zien ook een 1080p scherm. Is 15,6" en netjes binnen het budget. Of zie ik iets over het hoofd. Hij weegt ook <2kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Gurbuh schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:59:
De Sony Vaio VPCSE1J1E (Zilver) heeft zo te zien ook een 1080p scherm. Is 15,6" en netjes binnen het budget. Of zie ik iets over het hoofd. Hij weegt ook <2kg.
Voor die 600 euro is het echt een top ding.. goede specs, goede koeling, goede ergonomie en een IPS full hd beeldscherm..

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
Darkstone, als medeTI'er raad jij 1080p aan? Ik zag ook nog de pricewatch: Asus N55 Series N55SF-S1300V staan. Ik heb zelf nog geen echte ervaring met DELL-support, maar er staat een rood sterretje in de PW, daarom ben ik aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik heb zelf ook de N55 thuis gehad, ik vond die echt niet fijn aangezien hij enorm trilde!
Ik weet niet of dit nou een eenmalig foutje of een productiefout was..
Ik heb hem in ieder geval snel teruggebracht om hem te ruilen! :)

Het is overigens ook een behoorlijk bakbeest met zijn 2,7 kilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N55 heeft ook last van een slijtende palmrest. Ik vind het niet echt een aanrader. En de inspiron is zwaarder.

Dat de sony SE zo goedkoop was wist ik niet. Als je niets geeft om de grafische prestaties dan is dat zeker een aanrader.
Fusioxan schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:07:
Darkstone, als medeTI'er raad jij 1080p aan?
Ik raad standaard de hoogste resolutie aan die je kan vinden. dat is helaas 1080p
Ik zag ook nog de pricewatch: Asus N55 Series N55SF-S1300V staan. Ik heb zelf nog geen echte ervaring met DELL-support, maar er staat een rood sterretje in de PW, daarom ben ik aan het twijfelen.
Een rood sterretje bestaande uit 2 recensies.. ehh, nee. Er is gewoon niemand die er aan denkt om de shopreview te gebruiken bij merken als dell en sony. De dell serivce is ietsje beter dan die van asus (vanwege de in-home garantie. Monteur aan huis), maar duurt korter. Sony sukkelt ergens onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
Ik heb Yorcom gemailt met wat vragen, maar voor de rest is de VAIO zeer aantrekkelijk (goedkoop met zo'n specs). Er wordt wel nog wat RAM bijgestoken en er wordt een SSD bij geplaatst. Bedankt voor jullie input! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik hoop dat je wel hebt gezien wat er onder stond?
''Let op: Dit betreft een swop/refurbished model en kan kleine krasjes bevatten. Neem contact op met onze verkopers voor meer informatie. Het product wordt compleet geleverd !''

Het zou in ieder geval niet mijn keus zijn om een geretourneerd product te kopen :P
Je weet maar nooit wat er mee is gebeurt..

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoerd611 op 29-08-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
Daarom heb ik ook even naar foto's gevraagd en of ik hem terug kan sturen als hij zodanig beschadigd is dat het hinderlijk is. Lichte krasjes lukt wel om eruit te halen, als dat het enige is dan vind ik het niet erg. :)

Het scheelt ook 300 euro hè, maar niet geschoten is altijd mis. Als ik hem niet terug kan sturen, dan ga ik op zoek naar een andere laptop (hopelijk heeft DELL tegen die tijd weer een hoop kortingsbonnen :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Dan is het inderdaad wel het proberen waard, ik hoop voor je dat er niet aan de hardware is lopen sleutelen!
Hou je ons op de hoogte? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
Op de hoogte houden is een kleine moeite, dus geen probleem.:) Op zich maakt het niet uit dat hij tweedehands is, er komt toch een clean install overeen. Stof maakt niet uit, want ik moet hem toch uit elkaar halen om de SSD erin te zetten en HDD te verplaatsen. Als er maar niet veel slijtage is, ben ik tevreden. :D

-EDIT-
Yorcom heeft een goede klantenservice. Zojuist een mail ontvangen met wat informatie over de laptop. Morgen zullen ze me enkele foto's doorsturen van de laptop. Ook hebben ze vermeldt dat de laptop defect is geweest en deze door de fabriek gemaakt is. Hij is dus eigenlijk zo goed als nieuw, maar dan met kleine krasjes. Als het me niet bevalt, kan ik binnen enkele dagen de laptop terugsturen en mijn geld terug krijgen. Dat wordt morgen dus foto's bekijken, en als het me bevalt bestellen. :D

[ Voor 44% gewijzigd door Fusioxan op 29-08-2012 23:16 ]

• Fusioxan
De laptop is verkocht helaas. Op zoek naar een nieuwe!

-EDIT-
Tja, toch heb ik een nieuwe laptop nodig, dus toch maar verder gaan zoeken. Ik ben op de volgende gekomen:
Dell Inspiron 15R SE (€788,10)
+ Kan een SSD + HDD in
+ 1080p
+ Betere support
+ Gratis printer (leuk voor thuis :+ )
- Zwaar

pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S
+ Kan een SSD + HDD in
+1080p
+ LICHT
- Slechte support

Als ik eerlijk ben, neig ik naar de Sony. Dit vooral omdat hij 2 kilogram weegt. Nou weet ik niet of dit een geldige reden is voor jullie. Is de DELL echt beter? Of zijn de voordelen van de DELL het niet waard om de Sony voorbij te laten gaan?

De printer is wel leuk, maar we hebben er hier thuis al eentje staan. Hij is (nog) niet aan vervanging toe, maar een nieuwe is welkom. De printer heeft dus niet zo'n zware weging.

[ Voor 89% gewijzigd door Fusioxan op 31-08-2012 15:57 ]

• Fusioxan
Ja, een dubbelpost, maar het moet even omhoog gebumpt worden.

Ik denk dat ik de Inspiron 15R SE ga halen:
+ 1080p
+ kortingsbonnen
- misschien een beetje zwaar, maar daar moeten we dan mee leven.

Met de nodige kortingsbonnen kom ik dan (net boven) mijn budget. Ik denk ook wel dat ik er ruim 4 jaar mee kan doen?

Ik ga er ook een hdd-caddy inpleuren, waar dan de huidige HDD in kan. Op de oude plaats komt dan een SSD. Nog iets waarop ik moet opletten dan?

En met shopkorting, kan ik dan gewoon via shopkorting.nl naar de dell-website gaan en dan de URL aanpassen zodat ik EPP krijg?

-EDIT-
Ik heb dit nu als overzicht; voor zover ik het zie klopt het.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1777774/Screenshots/2012-09-26_185739.png

[ Voor 22% gewijzigd door Fusioxan op 26-09-2012 19:00 ]

Verwijderd

Dat lijkt mij in orde ja. Vergeet shopkorting niet.

Ik zie nog steeds niet wat je anders kan nemen dan de insprion in dit segment. Bestel wel snel: de waardebon zou tot de 27e geldig zijn.

• Fusioxan
Dat was dus eigenlijk mijn laatste vraag haha. Is het gewoon dit stappenplan volgen?
1. shopkorting.nl -> ga naar dell-site klikken
2. verander dhs in epp in de URL-balk
3. product kiezen en bestellen

Tja, vooral nu met deze korting is het zeer aantrekkelijk. €50,- voor de laptop + €75,- van de waardebon + dan nog de epp en gratis verzending. Ik dank jullie hartelijk voor jullie hulp!

Verwijderd

Gooi hem in je mandje met de benodigde kortingen, en ga daarna via de shopkorting link naar de website van dell. Als het goed is kan je je mandje daar ophalen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:21:
Gooi hem in je mandje met de benodigde kortingen, en ga daarna via de shopkorting link naar de website van dell. Als het goed is kan je je mandje daar ophalen.
Met als gevolg dat hij het soms niet goed verwerkt.
Fusioxan schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:17:
Dat was dus eigenlijk mijn laatste vraag haha. Is het gewoon dit stappenplan volgen?
1. shopkorting.nl -> ga naar dell-site klikken
2. verander dhs in epp in de URL-balk
3. product kiezen en bestellen

Tja, vooral nu met deze korting is het zeer aantrekkelijk. €50,- voor de laptop + €75,- van de waardebon + dan nog de epp en gratis verzending. Ik dank jullie hartelijk voor jullie hulp!
Juiste manier inderdaad.

Edit: Ik zie dat je er een muis bijbesteld. Mag ik je hierop hinten? :+

Edit2:
Nou nee, maar shopkorting zelf adviseert het, en verbaast mij niets als ze daarom veel klachten krijgen dat het niet werkt. Zijn toch maar vrij weinig mensen die het topic op GoT kennen waardoor het daar (vrijwel) niet vermeld staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 26-09-2012 19:27 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:25:
[...]

Met als gevolg dat hij het soms niet goed verwerkt.
Persoonlijke ervaring of?
Pagina: 1