eerste stappen in watercooling!

Pagina: 1
Acties:

• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
beste mede-tweakers.

na lang denken en veel lezen (vierkante oogjes!) nu dan toch voor de Corsair 650D gekozen als kast.

alleen de processorkoeling ben ik nog niet helemaal over uit.

het eerste plan was een Corsair H100.
maar na veel kijken zoeken en speuren ben ik op een ander idee gekomen.
de XSPC Rasa 750 RS240 lijkt me toch nog beter. qua prijs niet eens zo heel veel meer,
en de mogelijkheid om ook nog mijn GPU's (HD6950 Crossfire) aan te sluiten.

wat ik mij afvraag is of de pomp in deze set genoeg kracht heeft om er ook nog 2 GPU's
aan te hangen.

en wat ik mij ook afvraag, is dit een goede water cooling kit.
zijn er nog andere merken naast XSPC waar ik naar kan (of moet) kijken?

dit zijn mijn eerste stappen in water cooling, wil ze graag goed nemen!

p.s. ik wil een kit, omdat dat net even makkelijker is, en de kans dat ik mijn GPU's ga coolen
klein is, maar altijd handig om achter de hand te houden :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat ga je niet redden :)

Ik zou eens flink gaan lezen als je echte waterkoeling wil en dan bedoel ik ook echt FLINK VEEL gaan lezen !!

Dit is een leuk beginpunt : http://skinneelabs.com/ ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LinkeLouie
zal eerst even zorgen dat mijn ogen het weer doen :)

maar ga er van uit dat ik mijn GPU's niet ga water coolen, dan is een kit voor mijn CPU wel een leuke optie, toch? en eerlijk gezegd, het ziet er zo sexy uit ;) en volgens mij lekker makkelijk!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51
Ik heb de Corsair H100 gehad, vervolgens deze verkocht en gegaan voor de Noctua NH-D14. De H100 ziet er elegant en cleanish uit, maar de pomp maakt vrij veel lawaai en de stock fans ook. De Noctua daarintegen is fluisterstil en heeft ook charme.

Qua prestaties is de H100 een fractie beter, maar met voldoende case fans is het echt verwaarloosbaar. Met de Noctua NH-D14 + 6 Noctua NF-P12's in een Fractal Design Arc Mini haal ik de 60 graden niet met mijn i5 3570K @ 4.4Ghz.

Met custom waterkoeling heb ik geen ervaring aangezien ik niet echt van 'gepruts' houd.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:17

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Wat is je doel? Geluidsreducering of overklokken?

Specs

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 16:44

Nessuno

io sono nessuno

GioStyle schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 02:31:
Ik heb de Corsair H100 gehad, vervolgens deze verkocht en gegaan voor de Noctua NH-D14. De H100 ziet er elegant en cleanish uit, maar de pomp maakt vrij veel lawaai en de stock fans ook. De Noctua daarintegen is fluisterstil en heeft ook charme.

Qua prestaties is de H100 een fractie beter, maar met voldoende case fans is het echt verwaarloosbaar. Met de Noctua NH-D14 + 6 Noctua NF-P12's in een Fractal Design Arc Mini haal ik de 60 graden niet met mijn i5 3570K @ 4.4Ghz.

Met custom waterkoeling heb ik geen ervaring aangezien ik niet echt van 'gepruts' houd.
Mee eens
had een h70 die was perfect (model nog met de ronde pomp)(doet het ook nog steeds perfect!!)
H50 er bij gekocht voor andere pc, deze ging helaas stuk.
Toen van Corsair een H60 terug gekregen :( helaas het vierkante model)
Waarvan bekend is dat deze standaard ratelen.
Deze rma gestuurd nieuwe terug gekregen helaas weer een H60 gekregen.
Deze niet getest maar doorverkocht.(had geen tijd en de pc werkte prima met een aircooler)
2ehands h70 op de kop getikt echter ging deze na een paar maanden ook stuk..
H80 voor terug gekregen weer het 4kante model pomp.... deze maakt net als de h100 een iritant hoorbaar geluid..hier is een oplossing voor (pomp 100rpm langzamer laten draaien en het geluid is weg ...)(koel prestaties blijven het zelfde).

In het kort Corsair heeft hele goeie service maar hun wc setjes laat ik voortaan links liggen.
Op hun overige hardware heb ik helemaal niets op aan te merken.

Met watercooling is het zo als reeds eerder genoemd belangrijk om een aantal dingen op een rijtje te hebben
1 wat heb je nodig (veel lezen dus zo als eerder genoemd)
2 wat is je budget.

De meeste setjes zijn het meestal net niet.
Rad is wat minder of de pomp die er bij zit of het cpu blok is net niet je van het.

Door vooraf een budget in gedachten te hebben kun je vaak een heel eind komen.
Je kan dan zelf een set samen stellen die aan jou evt toekomst wensen zal voldoen.
En vaak is het niet eens zoveel duurder dan wat een redelijk setje kost.
Tevens met het voordeel dat je hebt wat jij wil en niet wat de fabriekant denkt dat goed voor je is.

My 2 cents.

Na rose e cient spin

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
kijk even op highflow.nl

EK setjes zijn op zich prima.
in die kast kan ook een 280 rad, let op welke je neemt (er zijn verschillen: voor stilte of voor koeling).
Ik heb zelf ook in een 650 kast een waterkoeling setje hangen. De keuze is vooral afhankelijk van het budget, waterkoeling kan hard oplopen :-) (tot meer dan de hardware zelf)

mixing a drink and music

• LinkeLouie
ja, het budget is dus ook precies waar ik bang voor ben :)

geluid maakt mij nooit zo veel uit, heb toch altijd muziek op of ben aan het gamen, performance is dus belangrijk! en vandaar dat ik voor een H100 setje wil gaan. erg goed resultaten en een schappelijke prijs.

Ik heb nu een CM V8, en mijn kamer is (een oud huis!) echt een stof-bom, vandaar een dichte kast, en wat minder fans. (wil voor een 240mm fan in laten zuigen, en de fans op het rad en de ene fan achter in laten uit zuigen, scheelt denk ik erg qua stof opbouw in de kast!)

en na veel lezen denk ik wel dat ik (hoe lelijk ze ook zijn) Noctua NF-S12B fans op het rad ga zetten. schijnen het erg goed te doen! :)

*edit: andere fans voor op het rad! Noctua NF-S12B

[ Voor 4% gewijzigd door LinkeLouie op 04-09-2012 09:07 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
qua stof: zorg dan voor overdruk: dus meer intakefans (met een rooster ervoor oid) dan outtake fans.

Als je enkel voor een h100 wil gaan, zou ik dat niet doen en gewoon voor een dure cooler gaan voor op de cpu :-) maakt qua performance weinig uit.

mixing a drink and music

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 16:44

Nessuno

io sono nessuno

Boefmans schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:28:
qua stof: zorg dan voor overdruk: dus meer intakefans (met een rooster ervoor oid) dan outtake fans.

Als je enkel voor een h100 wil gaan, zou ik dat niet doen en gewoon voor een dure cooler gaan voor op de cpu :-) maakt qua performance weinig uit.
en zal waarsch ook iets stiller zijn of corsair moet inmiddels dat iritante ratelende geluid aangepast hebben...

Na rose e cient spin

Pagina: 1