Zouden jullie upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-02 19:40
Ik heb nu een i7 920 met 6gig ram, P6t deluxe v2 en een 7850 videokaart. Ik speel veel spellen en gebruik de pc ook voor videobewerking en natuurlijk om te surfen. Ik gebruik regelmatig eyefinity op mijn 3 schermen maar dit is geen must meer.

Ik zit er aan te denken om mijn systeem ofwel volledig up te graden naar een i5 systeem ofwel mijn videokaart te upgraden naar een 7950 of een 660 ti.

Kan mijn processor deze videokaarten wel aan en zouden jullie uberhaupt wel upgraden.

Verwijderd

waarom wil je upgraden? hogere graphics meer frames? meer cpu kracht voor videobewerking. Waarom zou je upgraden als het nog voldoet?

• MikeNies
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik ben het met Rakuli eens, waarom zou je upgraden als het nog voldoet? Als je wacht tot het een must word kan je dan voor hetzelfde geld veel betere onderdelen kopen omdat de techniek dan al veel verder is :P

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar denk je dan vooral performance te missen? Heb je dat ook getest (benchmarks)? Wat is je budget?

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2012 23:07 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De i7 920 is geen verkeerde cpu en sowieso socket 1366 hetgeen tot de meer high-end hoorde maar inmiddels dan vervangen is door socket 2011. Eerlijk gezegd zou ik ook niet echt weten waarom je een upgrade nodig hebt wanneer je er alles nog gewoon mee kan doen.

Zeker kan je cpu en moederboard beide videokaarten gemakkelijk aan maar eerder zou ik eens kijken naar je voeding in hoeverre die dat nog aan kan. Daarbij denk ik dat je meer profijt zal hebben om b.v. eens te denken aan een ssd wanneer je die nog niet erin hebt.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:17

masauri

aka qwybyte

Ik kan niet terugvinden of je eventueel je os op een ssd hebt.
Als je perce wil updaten zou ik dat doen.
Anders zou ik men geld sparen of ergens anders aan uitgeven:-)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Maffie500
Ik heb een 830 ssd maar natuurlijk een oud moederbord met sata 2 en usb 2.
Het zou vooral gebruikt worden voor videobewerking,webdesign,datarecuperatie en om te gamen.

En ik zou natuurlijk wel op een deftige resolutie willen kunnen blijven gamen.

ps voeding is 750 watt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Janic schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:05:
Ik heb een 830 ssd maar natuurlijk een oud moederbord met sata 2 en usb 2.
Het zou vooral gebruikt worden voor videobewerking,webdesign,datarecuperatie en om te gamen.

En ik zou natuurlijk wel op een deftige resolutie willen kunnen blijven gamen.

ps voeding is 750 watt.
Tja, als de reden is dat je SATA3 wil, moet je dat doen. Maar je merkt er niet veel van.

Geld-over-de balk gooierij dus (evt een usb3 pci kaartje voor een paar tientjes als je usb3 wil, ok).
Maar als je gaat uppen, doe het dan meteen goed en ga naar iets dat veel sneller is dan dat wat je nu hebt. En dat gaat veel kosten.

Verwijderd

Waat heb je het idee performance tekort te komen?

• Maffie500
Vooral bij de videobewerking (full hd) en ik kan een aantal games niet vlot meer spelen. BF3 loopt voor geen meter. Ik heb nu dit weekend m'n pc opnieuw geinstalleerd met windows 8 op de samsung ssd en ga vanavond eens testen of de oorzaak misschien bij de software ligt. Pfft misschien moet ik gewoon dat gevoel van ik wil iets nieuws proberen te negeren en wachten tot volgende jaar (maart ofzo) om dan te kijken of het de moeite is om up te graden.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je met die setup BF3 niet goed kan spelen, is er wat anders aan de hand.

Net zoiets als zeggen, ik heb een BMW X6, maar ik zoek een andere auto want deze gaat net 90 km/uur en ik wil liever wat sneller.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 11:54
Grappig, ik zat toevallig met dezelfde gedachte te spelen alleen speel ik geen games. Vroeg me af of een i7 3770K echt performance winst zal bieden over de i7 920.

Heb er in ieder geval pas geleden een SSD in gezet om alweer wat snelheidswinst te halen, alhoewel me dat persoonlijk wel tegenvalt maar dat terzijde.

Geheugenupgrade heb ik ook aan gedacht, echter is er niet zoveel triple channel geheugen te vinden volgens mij? En zeker niet hetzelfde dus dat betekend dat ik de 6 GB die er nu inzit eigenlijk weg moet gooien.

Toch vaag eigenlijk, systeem is inmiddels 3,5 jaar oud :S

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 03-09-2012 14:51 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• w4v3g0d
  • Laatst online: 05:22
je hoeft nog niet te upgraden, je gaat niet zeer veel performance winst in dergelijke zaken vinden.
Je systeem voldoet nog prima.

Verwijderd

Ik zie niet echt een reden om te upgraden. Waarom niet gewoon nog even wachten?

• Maffie500
Bedankt voor jullie feedback. Ik ga nog maar even wachten en eens kijken wat er tegen maart volgend jaar veranderd is in pc land. Blijkbaar staat het nogal stil de laatste jaren.

• H3llrais3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10-2025
Janic schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:07:
Ik heb nu een i7 920 met 6gig ram, P6t deluxe v2 en een 7850 videokaart. Ik speel veel spellen en gebruik de pc ook voor videobewerking en natuurlijk om te surfen. Ik gebruik regelmatig eyefinity op mijn 3 schermen maar dit is geen must meer.

Ik zit er aan te denken om mijn systeem ofwel volledig up te graden naar een i5 systeem ofwel mijn videokaart te upgraden naar een 7950 of een 660 ti.

Kan mijn processor deze videokaarten wel aan en zouden jullie uberhaupt wel upgraden.
ik zou zoeken naar een soft/hard-ware probleem.
Ik game BF3 met eyefinity @ 3 beeldschermen (3840 * 1050 px) alles full open
Met de volgende setup:

q6600
ATI 7950 vidkaart
4GB ram

mijn q6600 is aantal jaren ouder dan jouw huidige i7...
het enige wat ik beter heb is de Graka, wellicht is deze dood (had hiervoor een 295gtx welke ook is overleden)
draai idd aantal benchmarks http://www.futuremark.com/ heeft een aantal goeie benchmarks :)

succes!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

H3llrais3r schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:57:
het enige wat ik beter heb is de Graka, wellicht is deze dood
Als de GPU dood zou zijn, zou die geen beeld meer geven, als er iets defect aan is dan merk je dat ook echt wel. Daarnaast is het verschil tussen 7850 en 7950 marginaal, het zal allicht paar FPS schelen, maar of je daarvoor nou ruim 200 euro wil uitgeven? Ik denk het niet.

Verwijderd

H3llrais3r schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:57:
[...]
ik zou zoeken naar een soft/hard-ware probleem.
Ik game BF3 met eyefinity @ 3 beeldschermen (3840 * 1050 px) alles full open
Met de volgende setup:

q6600
ATI 7950 vidkaart
4GB ram
Dat vind ik wel frappant anders. Jij draait met die bak dus nagenoeg dezelfde hoeveelheid pixels (40320000 versus mijn 40960000 in 2560x1600), waarvan ik dan voor het gemak maar even vind dat dat even zwaar is, als ik met een gtx580, een i7 (4 cores @ 3,3Ghz, geen idee wat voor typenummer dat is) en 12 GB RAM en ik draai dat écht niet met alles "full open". Als ik dat vloeiend wil houden dan moet ik een hoop op medium zetten, screen occlusion onzin, uit FSAA uit en anisotropisch filteren op 8x houden.

Wat noem jij vloeiend? Alles boven de 30 fps?

• Maffie500
Ik merk dat ik een enorme typfout heb gemaakt en dat het dus om een 5870 ip 7850 gaat.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maar mis je performance ergens en zo ja, wáár mis je die en wat wil je zelf? Ook met een 5870 kun je nog redelijk mee komen denk ik, anders is het inderdaad een kwestie van die upgraden naar een 7950 of zo. :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:43:
Geheugenupgrade heb ik ook aan gedacht, echter is er niet zoveel triple channel geheugen te vinden volgens mij? En zeker niet hetzelfde dus dat betekend dat ik de 6 GB die er nu inzit eigenlijk weg moet gooien.

Toch vaag eigenlijk, systeem is inmiddels 3,5 jaar oud :S
Je kan ook gerust 3 enkele dimms nemen en hoeft niet persee een set van 3 te pakken, zo lang de dimms maar gelijk qua specs zijn maakt dat echt totaal niets uit. Het enige wat het verschil is met zo'n set van 3 is dat ze gegarandeerd uit dezelfde batch komen maar voor de rest is er geen verschil.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 11:54
Roel1966 schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:57:
[...]

Je kan ook gerust 3 enkele dimms nemen en hoeft niet persee een set van 3 te pakken, zo lang de dimms maar gelijk qua specs zijn maakt dat echt totaal niets uit. Het enige wat het verschil is met zo'n set van 3 is dat ze gegarandeerd uit dezelfde batch komen maar voor de rest is er geen verschil.
Hmm ok, maar dan is de vraag nog of ik er iets mee opschiet om van 6 naar 12 GB te gaan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Maffie500
Ik heb gisteren battlefield nog eens getest den dit loopt een stuk beter dan voor de her installatie.
Jullie zijn bedankt voor de info. We gaan nog maar een aantal maandjes wachten om ook maar iets te veranderen.

Nu zorgen dat ik die drang (lees verslaving) om nieuwe pc dingetjes te kopen effen kan inperken.

• w4v3g0d
Phusebox schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:32:
[...]

Hmm ok, maar dan is de vraag nog of ik er iets mee opschiet om van 6 naar 12 GB te gaan.
Niet bepaald nee, het is altijd beter als je meer geheugen, meer rekenkracht e.d. in je computer hebt, maar of je er iets mee opschiet/het wel zin heeft, nee dat niet.

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:13:
[...]

Dat vind ik wel frappant anders. Jij draait met die bak dus nagenoeg dezelfde hoeveelheid pixels (40320000 versus mijn 40960000 in 2560x1600), waarvan ik dan voor het gemak maar even vind dat dat even zwaar is, als ik met een gtx580, een i7 (4 cores @ 3,3Ghz, geen idee wat voor typenummer dat is) en 12 GB RAM en ik draai dat écht niet met alles "full open". Als ik dat vloeiend wil houden dan moet ik een hoop op medium zetten, screen occlusion onzin, uit FSAA uit en anisotropisch filteren op 8x houden.

Wat noem jij vloeiend? Alles boven de 30 fps?
anisotropisch filter is reken/processor werk :+
Mesh, FXAA/MSAA, shadows en ambient occlusion zijn de onderdelen van een game die echt heel veel van je videokaart wegvreten qua performance.
als je de bovenstaande 3 dingen op medium/uit zet en de rest op ultra moet je eens zien wat voor een FPS je dan krijgt, bedenk dan ook dat je op semi-ultra speelt ;)
Pagina: 1