• Cafke
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12-2022
Deze zomer heeft mijn 3 jaar oude iPhone 3GS op reis de geest gegeven :(
Het gaat om een Belgisch toestel, nieuw zonder abonnement bij Mobistar gekocht, nooit laten vallen, altijd mooi in hoesje bewaard ...

Ineens vroeg telefoon na hang tijdens navigeren te verbinden met iTunes voor herstelprocedure. Op reis en terug thuis verschillende keren geprobeerd het toestel te herstellen via iTunes, maar zonder succes. Rond 75% van de herstelprocedure krijg ik telkens pop-up in iTunes: er is onbekende fout opgetreden (errorcode 1) en kan ik doorklikken naar supportpagina van Apple waar te lezen valt dat errorcode 1 een hardware probleem betreft. Het toestel heeft service nodig, staat er.

Heb het toestel binnengebracht voor diagnose bij onofficiële hersteldienst. Zij konden het toestel niet herstellen maar zeiden me dat de baseband chip stuk is. Hersteldienst kreeg iOS weer draaiend op het toestel, maar wifi, bluetooth, telefoon zijn uitgegrijsd bij de instellingen van het toestel. Kan ook geen verbinding gemaakt worden via USB.

Heeft iemand suggesties om toestel weer aan de praat te krijgen? Want nu is het een dure rekenmachine met camerafunctie (waarvan foto's er niet afgehaald kunnen worden) geworden.

thx
Cafke

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Waarom doet USB het opeens ook niet meer? Dat werkte namelijk nog wél toen je 'm aan iTunes hing. Ik weet niet of het normaal is, maar anders kan ik me inbeelden dat ze bij die reparatiedienst iets fout hebben gedaan. Vraag een 'second opinion' aan. Anders even kijken wat Apple je kan bieden qua een reparatie of vervanging.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31
Mijn zus heeft hetzelfde gehad met haar 3Gs, zij is er mee langs Apple store gegaan en die hebben haar toestel vervangen voor een andere voor 150 euro. Een andere oplossing is er denk ik niet, zoek maar eens op 3Gs baseband in google, vind je genoeg mensen die dit probleem hebben en geen die het gefixed hebben.

• Cafke
@Uniciteit: na je berichtje toestel nogmaals aan iTunes gehangen en idd USB werkt toch, is reservekopie aan het terugzetten, dus USB geen probleem. Wifi, Bt en GSM daarentegen ...

@Archie_T: momenteel in discussie met Mobistar ivm herstellingskost. Zij vragen voor dezelfde herstelling 275EUR. Apple daarentegen 161,10EUR. Maar ik kan het toestel niet rechtsreeks laten herstellen door Apple omdat ik het bij Mobistar kocht. Apple telefoniste krijgt foutmelding tijdens invullen van haar herstelformulier (om herstelprocedure in gang te zetten en UPS opdracht te geven om toestel te komen halen). Serienummer van iPhone is blijkbaar gekoppeld aan Mobistar.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-03 19:36

3DDude

I void warranty's

Cafke schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:33:
@Uniciteit: na je berichtje toestel nogmaals aan iTunes gehangen en idd USB werkt toch, is reservekopie aan het terugzetten, dus USB geen probleem. Wifi, Bt en GSM daarentegen ...

@Archie_T: momenteel in discussie met Mobistar ivm herstellingskost. Zij vragen voor dezelfde herstelling 275EUR. Apple daarentegen 161,10EUR. Maar ik kan het toestel niet rechtsreeks laten herstellen door Apple omdat ik het bij Mobistar kocht. Apple telefoniste krijgt foutmelding tijdens invullen van haar herstelformulier (om herstelprocedure in gang te zetten en UPS opdracht te geven om toestel te komen halen). Serienummer van iPhone is blijkbaar gekoppeld aan Mobistar.
Dan kan je toch gewoon naar een officiele apple store.
Ik weet niet of je die in belgie hebt in nederland hebben we dr eentje :)
Ga je langs en gelijk geregeld.

Overigens 275 is veel te duur voor een 3GS te laten fixen...

Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?

• Archie_T
Cafke schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:33:

Voor 275 euro zou ik een nieuwe halen. Als je geen apple store in Belgie hebt wordt het toch even een dagje Amsterdam ;) mijn iPhone 4 die ik bij de apple store heb laten repareren was in London gekocht, totaal geen probleem en kreeg meteen een nieuwe mee.
Maar denk ik heel fout dat je na 3 jaar misschien een abbo verlening kan doen en een leuke nieuwe telefoon kan halen?

• Cafke
Dat klinkt goed, die service in een Apple Store ... alleen jammer dat we er geen hebben in België.

In oktober heb ik wel een trip naar München gepland en daar zou een Apple Store op de Marienplatz zijn. Ik probeer daar zeker eens binnen te stappen met mijn "brick".

@Archie_T: ivm je Londonse iPhone 4, was dat een herstelling buiten garantie?
Heb trouwens al een heel leuk abonnement via mijn werkgever. Een goedkoper zal ik hier niet vinden ;-)

• Archie_T
Cafke schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:54:
Dat klinkt goed, die service in een Apple Store ... alleen jammer dat we er geen hebben in België.

In oktober heb ik wel een trip naar München gepland en daar zou een Apple Store op de Marienplatz zijn. Ik probeer daar zeker eens binnen te stappen met mijn "brick".

@Archie_T: ivm je Londonse iPhone 4, was dat een herstelling buiten garantie?
Heb trouwens al een heel leuk abonnement via mijn werkgever. Een goedkoper zal ik hier niet vinden ;-)
Ja dat was herstel buiten garantie. Was 2 jaar oud ofzo..

• Cafke
Bedankt voor de tip om Apple Store binnen te gaan. Naar Amsterdam gegaan en voor 149EUR het toestel kunnen inruilen voor een ander. Nu dus ook verlost van het Mobistar serienummer! Een aanrader dus: je iPhone rechtsreeks bij Apple kopen. Goeie service.

Groeten
Cafke
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee