Op zoek naar een speaker stand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hallo medetweakers!

Al een tijdje ziet mijn zolder er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q3FGyl.jpg

Uiteraard is het geen zicht dat die luidsprekers op een tafeltje (tot daar toe) en een kist op een stoeltje staan.
Ik ben dus op zoek naar speaker stands voor deze 2 grote zwarte dingen.

Liefst niet te duur (ik zou liefst iets van een 50€ uitgeven voor 2 stands), het hoeft echt geen staaltje design zijn, ik heb wil gewoon puur en alleen die luidsprekers op oorhoogte (bestaat dat?) hebben.

Ik heb zelf al veel gezocht maar vind echt nergens iets. Op Amazon valt wel heel wat te vinden, maar die versturen niet naar Belgie ofwel zijn ze gemaakt voor mini luidsprekertjes. Iemand een idee waar ik speaker stands kan vinden voor deze dingen?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 16:24
Zelf maken geen optie?

2 planken, een draadeind en een (gevulde) pvc-buis en je bent er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Kijk eens op Marktplaats.nl !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Llewy schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:02:
Zelf maken geen optie?

2 planken, een draadeind en een (gevulde) pvc-buis en je bent er?
Die dingen wegen wel iets van een 6 (of meer) kg 9 kg, een PVC buisje gaat dat niet redden. Hij moet trouwens ongeveer 60 cm hoog zijn (zo hoog staan ze nu).

Wat betreft die bax-shop link: dit zou eventueel wel interessant zijn, alleen is dat vlakje om je monitor op te zetten wel héél klein. De onderkant van de speakers meet 30x24cm, da's al best veel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:46
Mavamaarten schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:37:
[...]

Die dingen wegen wel iets van een 6 (of meer) kg 9 kg, een PVC buisje gaat dat niet redden. Hij moet trouwens ongeveer 60 cm hoog zijn (zo hoog staan ze nu).

Wat betreft die bax-shop link: dit zou eventueel wel interessant zijn, alleen is dat vlakje om je monitor op te zetten wel héél klein. De onderkant van de speakers meet 30x24cm, da's al best veel :/
Aan de bovenkant zit een plaat van 23 bij 23 cm waar bijna alle DJ en studio monitoren op te plaatsen zijn.
:?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
:+ 8)7 dat had ik over het hoofd gezien. Op het prentje vond ik het er nogal extreem klein uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mavamaarten schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:37:
[...]

Rond 110 gevuld met zand gaat echt je speaker van 9 kilo wel houden hoor. Daar durf ik nog wel op te gaan zitten.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 16:24
blitzkrieg schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:30:
[...]

Rond 110 gevuld met zand gaat echt je speaker van 9 kilo wel houden hoor. Daar durf ik nog wel op te gaan zitten.
Ik ook, heb ze hier thuis ook staan.. Mijn speakers komen ook wel in de buurt van de 9 kilo denk ik!

Mocht je het niet vertrouwen, 2 tafelpoten van bij Ikea(http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/70224822/#/70217973) waarbij je de bout vervangt door een draadeind met een plankje MDF, voor minder dan 15 euro per stand klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Of kijk eens bij de Blokker, Ikea of een tuincentrum voor wat plantenzuilen, is goedkoop en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:01
Ikea heeft leuke speakerstands. Metaal en niet te duur.... heb er zelf nog twee liggen thuis; mooi materiaal.

Bij Conrad hebben ze ook nog aardig wat keus.

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 28-08-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb destijds (2002) bij de Praxis een bouwpakket gekocht van twee zuilen MDF. Zat zelfs een glasplaat in. Hebben echt jaren gediend als stands voor mijn speakers en dat ging echt prima :) Ik moest hem alleen zelf in elkaar zetten, maar dat was met wat werk ook prima te doen :)

Edit: als je bij de Praxis in de webwinkel kijk, zie je daar onder meubelen / accessoires een zgn "pronkzuil"van 52cm hoog. Volgens mij is dat precies wat je zoekt :)

Die Ikea speakerstands ken ik. Ze richten je speaker schuin naar boven. Heeft ook zo zijn effect op het geluid. Gaat op zich wel maar je moet er van houden.

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 28-08-2012 13:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1