Windows volume onder 4%, geluid geheel weg?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388495

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als ik onder Windows 7 in het systeemvak het volume lager zet dan 4, verdwijnt het geluid in zijn geheel!
Ik heb een ASUS Xonar D2X, het probleem blijft hetzelfde bij het gebruik van zowel de officiële drivers, als van de custom uni drivers.

Als ik het volume op 4 zet, en daarna het volume in windows mediaplayer zelf verlaag, wordt het geluid wel zachter en valt het niet ineens weg.

Ik heb in het audio center, de levels van beide speakers op 55 staan, als ik deze op 100 zet dan is er wel geluid hoorbaar onder 4%!
1% hier is dan wel beduidend zachter dan 4% op de levels van 55.

Systeem:

Asus P5E; moederbord
E8400 3,6Ghz; processor
4GB van Corsair 800Mhz DDR2; geheugen
ASUS Xonar D2X; geluidskaart
2x KRK RP8 G2; speakers

Is hier iets aan te doen?

Ik heb de speakers trouwens aangesloten via verlopen van XLR naar 3,5mm jack, ik heb ergens gelezen dat je dan 6dB aan signaal verliest, klopt dit en zou het hieraan kunnen liggen? Verlies ik op deze manier trouwens ook geluidskwaliteit?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Waarom zou je sowieso dergelijke kabels gebruiken? Jack naar XLR heeft geen toegevoegde waarde aangezien het signaal aan de ene kant ongebalanceerd is. En zo'n kabel gaat dat niet gebalanceerd maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388495

Topicstarter
Ik had nog een setje XLR kabels liggen hier, en ik moest ze toch op een of andere manier aansluiten op de geluidskaart? en aangezien deze jack uitgangen heeft, is de keuze voor een adapterkabeltje niet zo gek toch :).

maar kwalitatief gezien ga ik niet achteruit of wel?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 388495 op 27-08-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 00:08
Je kunt beter een analoge volumeknop kopen en die van Windows op 100% laten, daar zit namelijk wel verschil in (althans, dat was in xp altijd zo).

[ Voor 13% gewijzigd door ShittyOldMan op 27-08-2012 22:49 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw