Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 22:11
Beste Tweakers,

Sorry voor alweer een help-topic, maar ik kom er na mijn inmiddels opgeloste installatie boot probleem alweer niet uit. Ik lijk nogal pech te hebben met dit soort dingen...

Nadat alles eindelijk werkte en mijn PC was opgestart met Win7 kwam ik erachter, dat mijn videokaart nog niet bij de hardware stond (apparaatbeheer), ofwel niet herkend werd. Wegens overlijden van monitor met DVI had ik alles nog even via de VGA gedaan, maar dan met de onboard graphics, omdat mijn Club3D HD7870 geen VGA meer heeft. Ook als ik nu een (inmiddels verkregen) monitor met DVI of een TV op HDMI aansluit gebeurd er niks.

Ik heb de beeldschermadapter van de onboard al gedisabled en zelfs net uit wanhoop de Onboard Video al uitgezet via de BIOS, waardoor ik niks meer zag uiteraard :'), maar ook niet via mijn videokaart! Na de BIOS gereset te hebben had ik gelukkig weer beeld. Ik heb ook al drivers proberen te installeren, maar die weten er geen raad mee, omdat hij volgens Win7 nog niet aanwezig is.

Dus, wat moet er gebeuren om de HD7870 te laten werken? Ik zie de koeler trouwens wel draaien, en de (beide) stroomkabels zitten er ook in.

Alvast bedankt,

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Ik zie de koeler trouwens wel draaien, dus de (beide) stroomkabels zitten erin.
Vreemde conclusie, heb je dit ook gewoon fysiek gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Nielson schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:50:
[...]
Vreemde conclusie, heb je dit ook gewoon fysiek gecontroleerd?
Was niet echt als conclusie bedoeld, gewoon verkeerd getypt, heb het aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
snsgn schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:53:
[...]

Was niet echt als conclusie bedoeld, gewoon verkeerd getypt, heb het aangepast, bedankt!
Ah, vond het al vreemd :P Heb je de mogelijkheid de kaart in een ander systeem te testen?

/edit:
..omdat mijn Club3D HD7870 geen VGA meer heeft.
Aangezien één van de twee DVI connectoren op je kaart DVI-I is zou je eventueel wel met een DVI-VGA verloopje een VGA monitor moeten kunnen aansluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door Nielson op 26-08-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Nielson schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:58:
[...]
Ah, vond het al vreemd :P Heb je de mogelijkheid de kaart in een ander systeem te testen?
Goede tip. Heb dit zojuist gedaan. In mijn oude PC gezet. Kaart deed zijn werk, gaf beeld op de monitor met DVI en kon zelfs zonder drivers de resolutie op 2560x1600 zetten :) (30" scherm).

De videokaart is dus niet kapot! Daar ben ik iig al blij mee.
Nielson schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:58:
Aangezien één van de twee DVI connectoren op je kaart DVI-I is zou je eventueel wel met een DVI-VGA verloopje een VGA monitor moeten kunnen aansluiten.
Ja klopt, ik moet er wel ergens één hebben, maar ben 'm kwijt :p
Verder is het voor nu ook niet nodig ofzo... Ik heb inmiddels gewoon weer een DVI monitor om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Heb je 'm in het juiste PCI-e 16x slot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snsgn
Nielson schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:32:
Heb je 'm in het juiste PCI-e 16x slot?
Jep, net ook gecheckt. Er is een 16x en een 8x slot. Ik heb 'm in de bovenste, 16x gedaan.

EDIT:
Ok, ik heb nu ontdekt dat er in de BIOS ook nog een setting is genaamd Init Display First. Hier staat hij automatisch op AUTO. Als ik dit wil veranderen naar PEG, en ik herstart gebeurd er niks en als ik dan in de BIOS kijk zie ik dat hij weer op AUTO is gezet.

Volgens de handleiding: Specifies the first initiation of the monitor display from the installed PCI Express graphics card or the onboard graphics.
AUTO = Lets BIOS automatically configure this setting. (Default)
IGFX = Sets the onboard graphics as the first display.
PEG = Sets the PCI Express graphics card on the PCIEX16 slot as the first display.
PCI = Sets the graphics card on the PCI slot as the first display.

De setting erna is Internal Graphics die je op AUTO kan zetten of kunt disablen of enablen. Ook deze springt weer terug naar AUTO na een herstart.

[ Voor 64% gewijzigd door snsgn op 26-08-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08 23:04
Probeef eerst eens de default waardes in de bios te laden.
Bios flashen.
Controleer of je de pcie power op de videokaart hebt aangesloten. (is wel zo handig)
Probeer t eens in het pcie 8x slot.
Duw de kaart eens goed aan.
voeding "zwaar" genoeg?

Succes.

edit. je had die dingen al vermeld ;)

[ Voor 11% gewijzigd door wouzer1977 op 26-08-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
wouzer1977 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:17:
Bios flashen.
Controleer of je de pcie power op de videokaart hebt aangesloten. (is wel zo handig)
voeding "zwaar" genoeg?

Succes.

Eerst maar even controleren of hij in de dos util van amd herkent word zo niet bios van je mobo updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
wouzer1977 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:17:
Bios flashen.
voeding "zwaar" genoeg?

Succes.

Ik heb de BIOS geflashed van F6 naar F10. Was wel even spannend, aangezien ik dat nooit eerder had hoeven doen.
Tijdens het opstarten gaf hij ineens aan dat hij nieuwe hardware gevonden had, geïnstalleerd was, en gereed voor gebruik. De "Intel(R) 82801 PCI Bridge - 244E". In ieder geval merk ik nog geen verschil. De videokaart wordt nogsteeds niet gevonden.

PCIe 8x had ik al geprobeerd, maar zonder resultaat. Voeding is zwaar zat. be quiet 630watt.
maarten12100 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:41:
[...]

Eerst maar even controleren of hij in de dos util van amd herkent word zo niet bios van je mobo updaten.
Verklaar u nader :p

EDIT:
Zojuist na deze BIOS update ook maar weer even de optie Init Display First op PEG en PCI geprobeerd in plaats van AUTO of iGFX (integrated graphics) maar na een reboot zie ik dat hij 'm weer terug heeft gezet op AUTO.

EDIT 2:
At this very moment dat ik aan het typen ben :P heb ik mijn oude 4670 in de nieuwe PC gezet en jawel, hij werkt gewoon. Oftewel, de HD4670 en de HD7870 werken beiden in mijn oude systeem, maar in het nieuwe systeem werkt alleen de oude HD4670. Hij installeerde de drivers direct toen Windows opgestart was en gaf ook gelijk beeld tijdens het opstarten bij de BIOS al.

[ Voor 22% gewijzigd door snsgn op 27-08-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
Ik zit nog steeds met dit probleem! De kaart lijkt wel incompatible met het moederbord ofzo? Niemand meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08 23:04
het lijkt er wel op. Heb je niet iemand in de buurt met een vergelijkbare videokaart. Misschien dat 1 van de pcie-voedingskabels van jouw voeding defect is. Je zou eens een andere kaart kunnen testen die 2 voedings-stekkers opeist.
Anders zou je het probleem eens kunnen voorleggen waar je alles gekocht hebt.
Waar woon je? Misschien nog tweakers in jouw omgeving een kaart even willen uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
EDIT 2:
At this very moment dat ik aan het typen ben :P heb ik mijn oude 4670 in de nieuwe PC gezet en jawel, hij werkt gewoon. Oftewel, de HD4670 en de HD7870 werken beiden in mijn oude systeem, maar in het nieuwe systeem werkt alleen de oude HD4670. Hij installeerde de drivers direct toen Windows opgestart was en gaf ook gelijk beeld tijdens het opstarten bij de BIOS al.
[/quote]

Dit is spreekt natuurlijk voor zich, maar heb je de veranderingen wel opgeslagen in het Boot-menu voordat je de pc herstart?

• snsgn
wouzer1977 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:22:
het lijkt er wel op. Heb je niet iemand in de buurt met een vergelijkbare videokaart. Misschien dat 1 van de pcie-voedingskabels van jouw voeding defect is. Je zou eens een andere kaart kunnen testen die 2 voedings-stekkers opeist.
Anders zou je het probleem eens kunnen voorleggen waar je alles gekocht hebt.
Waar woon je? Misschien nog tweakers in jouw omgeving een kaart even willen uitlenen.
Ik heb nu ook nog een Nvidea 560Ti erin gestopt die ook stroom nodig heeft, en die kaart werkte ook gelijk.

Ik ben net op kamers gegaan in Enschede. Dus als er mensen in de buurt zijn die willen helpen dan sla ik dat niet af! :)
[b]miyazakiman schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:21
Dit is spreekt natuurlijk voor zich, maar heb je de veranderingen wel opgeslagen in het Boot-menu voordat je de pc herstart?
Uiteraard 8)7
Maarja, het moet überhaupt niet zo zijn dat je BIOS settings moet veranderen voordat je kaart überhaupt herkent wordt...

Bedankt voor de tips iedereen.
Achja, ik ga 'm nu ruilen voor een andere. Hopelijk dat die wel direct wordt herkent.
Pagina: 1