• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-02 07:31
Beste tweakers,

Na 's avonds zonder problemen mijn PC uit te zetten, kreeg ik 's ochtends tot mijn grote verbazing het onderstaande scherm te zien. (Dit zijn geen vertekende kleuren, alles ziet er daadwerkelijk zo uit) De PC werkt nog gewoon, maar het hele scherm zit vol met funky kleuren en de resolutie hangt op 800x600.

Mijn beste gok is dat de grafische kaart is overleden. Is er iemand die dit kan bevestigen op basis van bovenstaande informatie en onderstaande foto?

Het zou natuurlijk zonde zijn als ik voor niets een nieuwe videokaart haal. :-)

In het geval het inderdaad de videokaart is die de geest heeft gegeven wil ik gelijk een beroep doen op jullie advies vwb een nieuwe.

Mijn systeem heeft de volgende specs:

E8400
4GB DDR2 RAM
8800GTS 512

Ik zou graag een videokaart willen die Guild Wars 2 kan spelen op een resolutie van 1680x1050. Moet natuurlijk geen overkill zijn voor de rest van mijn systeem, en als het even kan beneden de 100 euro blijven. Ik hoef dan ook niet het spel op ultra te draaien.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het graag en zie jullie antwoorden tegemoet!

Mijn dank alvast.

Miezjell

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7132/7863677710_a2e411aa4d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7272/7863753224_b33e15656c_z.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Miezjell op 26-08-2012 15:03 ]

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Ziet er naar uit dat hij dood is. Gebeurt dit alleen in Windows of is dit ook in de bios?
Ik kan je een 7770 aanraden, is net iets over de 100 euro (afhankelijk welke je koopt). Deze zou Guild Wars 2 met een resolutie van 1680x1050 wel moeten aankunnen.

• Koenvh
  • Laatst online: 09-02 12:26

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ook ooit gehad, probleem was de videokaart. Helaas ging de HDD er toen ook aan (Maak dus een back-up!)

🠕 This side up

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-02 11:05
Je zou nog kunnen kijken of het lukt om hem te bakken.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Miezjell
Dank voor jullie reacties.

Het beeld is zowel in de BIOS als gedurende de gehele opstart cyclus gewoon normaal.
Vanaf het moment dat ik bij het login scherm van windows kom wordt het beeld funky. Is het een mogelijkheid dat het daarom aan de windows installatie ligt? Of denk ik nu heel krom?

[ Voor 19% gewijzigd door Miezjell op 26-08-2012 16:30 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Staan je instellingen nog op 16 kleuren?? ;)

Edit: dat in de bios en voor het starten van het loginscherm niets mis is, is niet zo raar. Pas vanaf je loginscherm wordt de resolutie aangepast en je gpu ingeschakeld, dus ik denk dat je gpu niet goed gebakken is.
Tijdens het starten wordt het beeld door de cpu gegenereerd, op het moment voor het loginscherm dat je scherm even op zwart gaat wordt je gpu ingeschakeld, en die is niet helemaal fris...

[ Voor 82% gewijzigd door Bartjezz op 26-08-2012 16:38 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Miezjell schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:23:
Is het een mogelijkheid dat het daarom aan de windows installatie ligt? Of denk ik nu heel krom?
Corrupte drivers zou kunnen, maar het is niet heel waarschijnlijk. De videokaart zelf ligt meer voor de hand. Zie ook dit topic over de geforce 8000-serie.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• EvertH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-02 14:27
Lijkt me idd 16-bits kleurenmodus?

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Bartjezz schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:36:
Staan je instellingen nog op 16 kleuren?? ;)

Edit: dat in de bios en voor het starten van het loginscherm niets mis is, is niet zo raar. Pas vanaf je loginscherm wordt de resolutie aangepast en je gpu ingeschakeld, dus ik denk dat je gpu niet goed gebakken is.
Tijdens het starten wordt het beeld door de cpu gegenereerd, op het moment voor het loginscherm dat je scherm even op zwart gaat wordt je gpu ingeschakeld, en die is niet helemaal fris...
Het zijn er 256 dit soort beeld was standaard onder windows 95 namenlijk.
Maar dit zal toch echt dode videokaart zijn/worden.

Wat je wel kan doen is een bios met lagere clocks erop gooien en als dat niet werkt voltage omhoog schroeven.
Ook zorgen dat je kaart koel loopt.

Of gewoon die onbetrouwbare meuk dumpen en gaan voor iets nieuws/tweedehands.

[ Voor 14% gewijzigd door maarten12100 op 26-08-2012 19:53 ]

• Miezjell
Nog even een update vwb dit topic, daarna mag er een slotje op.

Het bleek dat inderdaad de videokaart zijn beste tijd had gehad. Omdat mijn 8800GTS nog prima voldeed aan mijn eisen heb ik er van het weekend ter vervanging een 7770 in gezet. Qua prestaties nèt iets beter dan de 8800, maar wat een enorm verschil in geluid productie zeg! Heb nu een mooi stil systeem dat weer als een zonnetje loopt!

Dank aan alleen die mij hebben geholpen.

Michel
Pagina: 1