Samsung HD204UI rebadged seagate?

Pagina: 1
Acties:

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben met aan het oriënteren op een nieuwe 2TB hdd.

Vermits ik al een Samsung F4 EG HD204UI heb, zou het logisch zijn om hier eentje van bij te kopen. In Harddisk schaarste en prijzen na overstroming Thailand las ik echter volgend bericht:
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:08:
Het kan ook zijn dat Seagate, na overname van Samsung, de producten van Samsung zelf omlabelt naar Seagate serienummers. En zo Samsung en haar modellen geleidelijk aan uitfasseert. Maar overal lees ik dat men andersom denkt dus wat is het nou..

Wat wel zo is lees ik, is dat de lopende band voor de HD204UI is gewijzigd naar een locatie in China "DGT". En dat wellicht door mindere kwaliteitscontrole de harddrives minder betrouwbaar zijn?
Daarnaast kwam ik bij een thread op het Seagate forum uit, waarin te lezen valt dat je in werkelijkheid een Seagate ST2000DL004 koopt, die in China geproduceerd wordt met mindere kwaliteit en slechts 1 jaar garantie heeft.

In de pricewatch zijn er ook 2 vermeldingen met andere EAN's:

pricewatch: Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB
pricewatch: Samsung HD204UI , 2TB SATA-300, 32MB, 5400rpm

Is het zo dat als je pricewatch: Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB koopt je wel gewoon een Samsung krijgt die goed is?
Ik wil namelijk geen rebranded Seagate van inferieure kwaliteit, dat lijkt me duidelijk.

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:39
Alternate heeft de Samsung HD204UI ook sinds kort als SP Barracuda staan. Ik heb hun gemailed om te vragen wat de kansen waren om een echte Samsung te krijgen maar heb nog niets terug gekregen. Er staat wel 36 maanden warranty bij, of dat klopt is nog maar de vraag.

Ik zou er eerlijk gezegd niet op gokken en voor ofwel WD Greens/Reds gaan of Hitachi's.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38
Seagate heeft recent zijn garantiebepalingen weer eens aangepast, 1 jaar garantie klopt niet meer:
SPP members asked us for a better deal on our warranty policy. So we're delighted to say that's exactly what we're now giving you. From 30 June 2012, we increased our warranty periods to:

five years for Nearline drives (Constellation®.2 and Constellation ES.2)
three years for Consumer Electronics drives (SV35 Series™ – Video Surveillance, Pipeline HD® Mini, Pipeline HD)
two years for Mainstream Desktop drives (Barracuda® and Barracuda Green 3.5” drives)
two years for Notebook bare drives (Momentus® 2.5” drives (5400 RPM and 7200 RPM)).
* _JGC_ is SPP member overigens... niet om te verkopen, maar zodat ik een doos vol harddisks in 1 RMA kan indienen...