Macbook Pro Retina met StudentenKorting bestellen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey,

De MacBook Pro Retina is nu al bijna 2 maanden uit, het word eens tijd dat ik er een ga aanschaffen.
(Al zeg ik het zelf :))

Nu kan ik naar de gemiddelde Apple retailer lopen en een MacBook Pro Retina kopen voor €2279,- euro, ik kan ook naar de MediaMarkt gaan en €2179,- betalen; Of ik ga naar de online Apple Store en bestel mijn MacBook Pro daar door middel van studenten korting, dan betaal ik echter maar €2051,56.

Voor die laatste optie open ik nu een topic, omdat ik zeker wil weten of dit mogelijk is voor mijn situatie.

Ik ben lid bij Slim.nl, en kan daar door naar de online Apple Store waar ik gemiddeld 10% korting op het duurdere segment krijg.

1. Ik zit momenteel in VWO5, en helaas nog niet op een universiteit. - Dit is volgens Slim.nl wel een vereiste, en volgens hen kan Apple daar eventueel naar vragen. - Zullen ze dit ook echt doen, en zo ja: Wat zou iemand die bijvoorbeeld op een universiteit zit moeten kunnen aantonen?

In de regels staat: 'Verklaring ten aanzien van recht op deelname en aanvaarding van de voorwaarden. Door hieronder te klikken op 'Akkoord' bevestig ik dat: 'Ik een bewijs van deze status zal overleggen als Apple hierom vraagt en ik akkoord ga met de beslissing van Apple om mijn bestelling te weigeren als ik geen bewijs kan overleggen dat door Apple als geldig wordt geaccepteerd.''

2. Ik heb zelf geen creditcard, dus een familie lid zal het bedrag tijdelijk voorschieten. - Is dit een probleem voor Apple? Omdat er op de factuur dan ook een andere naam komt te staan dan de naam die geregistreerd staat op Slim.nl.

3. Ik neem aan dat de MacBook dan wel bij mij thuis word bezorgd, en niet dat ze zeggen: ,,Verrassing, wij hebben uw MacBook op uw school geleverd, u kunt hem daar ophalen!'' Of iets dergelijks? :P

4. Stel Apple gaat niet akkoord, schrijven ze het geld eerst af totdat ze tot een conclusie als deze komen?
En als ze dat gedaan hebben, hoelang zal het dan ongeveer duren tot ik het geld weer terug heb?

Ik bedank jullie alvast enorm, want met de laatste optie kan ik €227,- euro besparen, wat natuurlijk enorm scheelt! :D

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb zelf een MBP 13'' aangeschaft voor mijn studie, ook met studentenkorting. Ik heb hier geen enkel bewijs van moeten geven, dus geen studentenkaart of bevestiging van aanmelding of wat dan ook. Ik heb hier wel ooit gelezen dat er mensen zijn bij wie dat wel werd gevraagd. Ze zullen je Macbook overigens nooit op school afleveren, zo werkt dat gewoonweg niet. Op de rest van je vragen kan ik geen antwoord geven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Waarom bestel je'm niet gewoon via de Online Apple Store met studentenkorting? Prijs is dan 2096 EUR blijkbaar, maar er staat toch duidelijk dit vermeld:
"Ik ben 18 jaar of ouder en student aan een universiteit, HBO of andere onderwijsinstelling."
Het moet dus niet per sé een unief te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Darkstar op 24-08-2012 12:54 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
1. Kans zeer klein dat ze het vragen, ben je 18 jaar of ouder? Zo ja, gewoon bestellen. Als ze het dan al vragen en het gaat niet op voor jou situatie dan pech, betaal je als nog volledige bedrag.
2. Je hoeft geen creditcard, je kan betalen via bankoverschrijving.
3. Thuis gegarandeerd.
4. Zal niet gebeuren.

Veel plezier met je macbookje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Darkstar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:53:
"Ik ben 18 jaar of ouder en student aan een universiteit, HBO of andere onderwijsinstelling."
Het moet dus niet per sé een unief te zijn.
Klopt, maar ik zit nog op een middelbare school; En daar zit nu helaas het probleem.
Daarom open ik dit topic, omdat, als Apple naar een bewijs vraagt, ik die niet kan leveren.

Zo te lezen^ schrijft Apple het geld niet af als ze niet akkoord gaan, waardoor het voor mij geen risico is om een bestelling te plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468992

Nou ja, je bent geen student, maar scholier. Weinig risico, maar het mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Apple vraagt geen bewijs ;) Kans is in ieder geval erg klein, mochten ze vragen: lekker cancelen en op een andere naam opnieuw aanvragen. Heb in mijn omgeving nog nooit meegemaakt dat ze het navragen...

Ik studeer zelf HBO Utrecht en kan via Surfspot 10% korting krijgen. Mijn neef kan 12% via zijn Uni krijgen. Heb gewoon de aanvraag gedaan via zijn schoolsite, heb voor de zekerheid zijn naam opgegeven. Maar er is niks gevraagd. Heb de MacBook Pro Retina met 2.6Ghz en 512GB SSD dus met 12% korting EN met 80 euro gitfcard. Betere deal vind je niet als student zijnde ;)

Ik heb onlangs een nieuwe aangevraagd ivm defect in scherm, en daar vroegen ze niet eens wie ik was. Alleen de ophaalbedrijf (PostNL in dit geval) vroeg of die persoon er was, nadat ik uitlegde dat ik het besteld heb op zijn naam, was er ook niks aan de hand...

Dus: lekker via apple.com studentensite bestellen (voor 8%) of via iemand anders die meer kan krijgen!

En oja, het via bankoverschrijving overgemaakt op mn eigen naam ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 24-08-2012 13:30 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451367

ik zou zeggen bestel gewoon via/ op naam van een vriend / familielid die aan de hogeschool / unief zit

verder kan je evengoed betalen via een overschrijving maar, duurde bij mij wel 3 dagen extra eer de betaling verwerkt was.
credit kaart is dus vlugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik ga zomenteen naar de stad om €2050,- op mijn rekening te zetten; Dan bestel ik de MacBook vandaag nog, en zie ik hem hopelijk volgende week donderdag / vrijdag door de postbode bezorgd worden. :)

Die 16GB Ram, 2,6Ghz quad core CPU en de 512GB SSD sla ik over, omdat ik deze MacBook Pro Retina (nog) niet als primair systeem ga gebruiken. Een sleeve is wel op zijn plaats, maar dat kan nog wel even wachten, omdat ik hem in het begin toch binnenshuis ga gebruiken.

Ik zal het topic updaten zodra ik meer weet over mijn bestelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:54
HardCoreGamer schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:53:
Ik ga zomenteen naar de stad om €2050,- op mijn rekening te zetten; Dan bestel ik de MacBook vandaag nog, en zie ik hem hopelijk volgende week donderdag / vrijdag door de postbode bezorgd worden. :)

Die 16GB Ram, 2,6Ghz quad core CPU en de 512GB SSD sla ik over, omdat ik deze MacBook Pro Retina (nog) niet als primair systeem ga gebruiken. Een sleeve is wel op zijn plaats, maar dat kan nog wel even wachten, omdat ik hem in het begin toch binnenshuis ga gebruiken.

Ik zal het topic updaten zodra ik meer weet over mijn bestelling!
Een sleeve is altijd handig, of je hem nu binnen of buiten gebruikt. Geloof het of niet maar er kunnen
rare dingen gebeuren.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
De MacBook Pro 15" Retina is besteld! :D
Ik heb het rekeningnummer van Apple per mail ontvangen, en heb zojuist het geld over gemaakt.

Ik denk dat het geld maandag op hun rekening staat, en dat de MacBook dan binnen 5
dagen geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 09:37
Voor iemand op VWO 5, met waarschijnlijk een simpel bijbaantje heb je anders aardig wat spullen... ipad 3 / iphone 4s retina mbp.. Dat zijn aardig wat uurtjes werken..

Anyway, mooit aanschaf. Zal helemaal goed komen met je aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
HardCoreGamer schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:41:
De MacBook Pro 15" Retina is besteld! :D
Ik heb het rekeningnummer van Apple per mail ontvangen, en heb zojuist het geld over gemaakt.

Ik denk dat het geld maandag op hun rekening staat, en dat de MacBook dan binnen 5
dagen geleverd wordt.
Zal je helaas uit je droom moeten wekken. Maandag zou best snel zijn als het erop stond, het weekend moet je namelijk niet meerekenen. Doorgaans krijgen ze het binnen 3-5 WERKdagen binnen. En dan moet je wachten tot ze het versturen, wat dus 5-7 werkdagen duurt. En dan wachten tot ie vanuit China wordt verstuurd, wat vaak ongeveer 4 dagen duurt, en uiteindelijk komt ie aan in Amsterdam en moet hij naar Tilburg om het pakketje samen te voegen met je 80 gift card, daarna wordt ie verstuurd naar UPS, om de dag erna bij jou geleverd te worden.... Al met al ben je toch weer zo 2 weekjes verder, als het niet meer is ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
ASNNetworks schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:10:
[...]

Zal je helaas uit je droom moeten wekken. Maandag zou best snel zijn als het erop stond, het weekend moet je namelijk niet meerekenen. Doorgaans krijgen ze het binnen 3-5 WERKdagen binnen. En dan moet je wachten tot ze het versturen, wat dus 5-7 werkdagen duurt. En dan wachten tot ie vanuit China wordt verstuurd, wat vaak ongeveer 4 dagen duurt, en uiteindelijk komt ie aan in Amsterdam en moet hij naar Tilburg om het pakketje samen te voegen met je 80 gift card, daarna wordt ie verstuurd naar UPS, om de dag erna bij jou geleverd te worden.... Al met al ben je toch weer zo 2 weekjes verder, als het niet meer is ;)
Als ik een MediaMarkt op de hoek binnenloop hebben zij tientallen MacBook Pro Retina's in het magazijn liggen. Ik denk daarom eerder dat Apple een magazijn in Nederland heeft staan waaruit de MacBook verzonden zal worden.

Tevens mag ik niet klagen, want voor €227,- euro minder + €80,- euro giftcard hoef ik alleen maar een aantal dagen extra te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 09:23
Doe het via surfspot, meestal nog goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Robberto schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:51:
Doe het via surfsport, meestal nog goedkoper. :)
Had dat eerder gezegd *{^}%]*!
Dan had het mij nog eens €50,- extra gescheeld. :(

Edit:
edwinkuipers89 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:08:
[...]
Dan moest hij wel inloggen met zijn hogeschool of universiteit, en dat kan dus niet.
Aha, ik dacht dat je daar net zo makkelijk als bij Slim.nl kon registeren.

[ Voor 37% gewijzigd door iApp op 24-08-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
Robberto schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:51:
Doe het via surfsport, meestal nog goedkoper. :)
Dan moest hij wel inloggen met zijn hogeschool of universiteit, en dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Edit: Nevermind, vals alarm. :P

[ Voor 86% gewijzigd door iApp op 26-08-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 07:52
Gewoon bestellen. Er wordt niets gecontroleerd, nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:01

tim427

Turbulence!

*snip* daar gaan we niet aan beginnen. Als je er recht op hebt, kun je het zelf wel vinden.

[ Voor 71% gewijzigd door Daedalus op 27-08-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe het gaat met studentenkorting is terug te vinden in de diverse topics die over dit onderwerp te vinden zijn op GoT. Links aanbieden, of studentenkorting gebruiken daar waar je geen recht op hebt verziekt het voor de rest. Laten we dat dus niet gaan doen. Voor de rest is het weinig zinvol om ons hier op de hoogte te houden van de voortgang van je bestelling. Dat kan eventueel in [Apple producten] Levertijden - Deel 9. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.