• Jelmerwb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 15:41
Ik heb onlangs een nieuw computersysteem aangeschaft, met als videokaart een Club3D Radeon HD 7970 royalKing en als moederbord een Gigabyte GA-Z77X-D3H.
Ik heb alles al in elkaar gezet voordat ik het systeem voor de eerste keer heb opgestart.
Bij het voor de eerste keer opstarten (na de installatie van Windows 7) zou er, volgens de installatie guide, een melding moeten komen dat er een nieuwe hardware is gevonden.

Dit is echter niet het geval bij mij. Ook komt er bij apparaatbeheer geen melding van de videokaart. Ik heb ook geprobeerd de videokaart in de PCIEX8 te stoppen, zonder enig resultaat.

is hier een oplossing voor?

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je de voeding aangesloten?

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 21:49
Staat hij in apparaatbeheer niet onder Beeldschermadapter?
En op welke aansluiting heb je het beeldscherm van die pc aangesloten, wel gewoon op de HD7970 of op het moederbord??

[ Voor 6% gewijzigd door MetalMarty op 23-08-2012 23:11 ]

• Jelmerwb
Ja, de 2 ventilators waren draaiende, dus daar zal ook wel niets mis mee zijn

• Aghanim
  • Niet online
Post eens de complete specs van je PC.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Dat zegt nog niet veel.

Er zit op die kaart zowel een 6 als 8 pin pci voedingsconnector. Die moeten wel beide aangesloten zijn natuurlijk.

specs

• Jelmerwb
De videokaart staat niet bij bildschermadapters, ik heb verder zowel de 8 als 6 pins connectoren aangesloten. het beelscherm heb ik in eerste instantie aangesloten op de vga uitgang van het moederbord, bij de hdmi uitgang van zowel de videokaart als het moederboard(?) krijg ik een no signal berichtje op het beeldscherm.

• Aghanim
  • Niet online
Wellicht moet je in de bios je onboard video adapter uitschakelen. Sowieso die VGA kabel uit je mobo halen.

• Jelmerwb
was misschien wel handig om er even eerder bij te zeggen, maar als processor heb ik een i5 3570k met hd4000 graphics. zou deze de graphics dan niet overnemen als ik de onboard uitschakel?

• Jumpman
  • Laatst online: 15:59
Even checken of de kaart goed in het slot zit, dan de onboard kaart uitschakelen in het BIOS en je monitor op de HD7970 aansluiten. Wat gebeurt er dan?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jelmerwb
dan krijg ik zowel bij de vga aansluiting op het moederbord als bij de hdmi op de hd7970 geen signaal.
En nu krijg lukt het me ook niet meer om bij de bios te komen...scherm blijft zwart, ook na heropstarten

[ Voor 34% gewijzigd door Jelmerwb op 23-08-2012 23:36 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Je kunt de bios default weer ophalen (of door een knop/jumper, of door het batterijtje eruit te halen en op te starten), kijk even in het boekje hoe je het precies moet doen.

Waarom je videokaart niet werkt weet ik echter niet, normaal gesproken detecteert het moederbord de pcie kaart en schakelt ie de igp automatisch uit (in enkele gevallen moet je dat inderdaad handmatig doen).

PS: een soortgelijk topic: B75MA-P45 herkent HD 7850 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmerwb
Ik zal morgen wel weer even verder kijken. Op een bijgeleverd kaartje zie ik ook net dat het misschien zou liggen aan dat het hele systeem nieuw is. ik zal dan wel even kijken of de kaart in een oude pc kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGrasmat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 21:14
Klopt, mijn topic, ik heb net geprobeerd met een jumper de CMOS data te clearen, maar ook dit heeft niks uitgehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmerwb
Oke, het is me gelukt door de kaart in een ander (veel ouder) systeem te steken en hem daar eerst even te instaleren (later weer verwijderd). daarna deed hij het meteen op mijn nieuw systeem.

batterij heb ik er gewoon even uitgehaald, waarna de data meteen weg was en ik weer beeld had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Oke, het is me gelukt door de kaart in een ander (veel ouder) systeem te steken en hem daar eerst even te instaleren (later weer verwijderd). daarna deed hij het meteen op mijn nieuw systeem.
Installeren in een ander systeem doet niets met de videokaart zelf, het probleem zat/zit nog steeds in de pc waar hij het niet deed / doet.
Bios reset zal belangrijker geweest zijn.
Pagina: 1