• iGrasmat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 04:15
Hallo tweakers,

Ik heb een MSi B75MA-P45 moederbord en een XFX HD 7850 DD 2GB.
Het probleem is, als ik de CD voor de drivers van de HD7850 er in stop krijg ik een error dat er geen XFX product gevonden kon worden. Ik heb op de handleiding gelezen en die zegt dat ik de Integrated Graphics van mijn moederbord uit moet zetten, ik weet niet precies hoe dit werkt.

Ook heb ik mijn monitor nou in het VGA slot van het moederbord zitten, want in het DVI slot (icm adapter) van de video kaart krijg ik geen beeld. Ik weet zeker dat de videokaart goed in het moederbord zit en dat de voeding ook aangesloten is, de fans draaien wel allebei.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Edit:
MSi B75MA-P45
XFX HD7850 DD 2GB
Corsair 500W V2
Corsair CMX8GX3M2A1600C9 8GB (2x4GB)
Intel i5 3450
Aero Cool PS3

[ Voor 8% gewijzigd door iGrasmat op 23-08-2012 23:06 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Driver downloaden van het internet ipv CD te gebruiken?

Voor W7 64Bit

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Kan je stroomvoorziening het wel aan?

• iGrasmat
@yzx: Heeft het zin om een driver te downloaden als het moederbord de video kaart niet eens herkent dan?

@lennard-96: Ik heb een 500W voeding dus dat lijkt me wel.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:30
Ik denk inderdaad ook dat je de IGP in de bios moet uitzetten, normaal gesproken gaat dit automatisch zodra je er een pcie kaart in zet (dat is in ieder geval mijn ervaring).

Ik ken de bios van (dit) mobo niet, misschien even googlen of hem gewoon doornemen (geen dingen veranderen waarvan je niet weet wat het doet!).

Edit: http://techtips.salon.com...-in-vga-card-msi-487.html
Wellicht verouderd, maar het zal niet compleet anders zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door mitsumark op 23-08-2012 22:27 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zie vrij recente bios updates staan dus misschien ook wel raadzaam eens de laatste biosupdate erop te zetten.

• iGrasmat
Ik heb hem in de BIOS al van IGP naar die andere gezet, maar hij gebruikt de kaart gewoon niet... Ik heb nou ook de Intel HD Graphics 2500 gedisabled in de device manager maar als ik de stekker van mijn monitor nou in de video kaart stop heb ik nog steeds geen beeld, ik kijk nou dus naar een lelijk vergrote moederbord VGA ingang...

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
iGrasmat schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:21:
@yzx: Heeft het zin om een driver te downloaden als het moederbord de video kaart niet eens herkent dan?

@lennard-96: Ik heb een 500W voeding dus dat lijkt me wel.
Je schrijft niet erbij welk merk voeding je hebt want 500 watt bij een B merk voeding betekent maximaal 500 watt wat ie maar kan leveren. Daarbij vraag ik mij af of je die verloopstukjes gebruikt hebt voor de stroomvoorziening van je voeding, of dat je PCI-E stekkertjes aan je voeding had zitten.

Het lijkt er namelijk toch wel op dat je videokaart niet genoeg stroom krijgt en dan kan het wel zijn dat de fans ervan draaien maar dat zegt op zich nog niet zoveel. Pas als ie dan echt moet gaan werken kan het best zijn dat ie te weinig stroom aangevoerd krijgt en daardoor niet herkent word.

• iGrasmat
Ik heb een Corsair 500W V2, dat lijkt me geen B-merk. Ik heb nou ook handmatig redelijk wat drivers voor mijn mobo geïnstalleerd vanaf de website maar ook dat haalt niks uit...

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Heb je deze kaart al langer of is hij net nieuw uit de winkel. Kan natuurlijk altijd een kapotte kaart zijn. Kan je de kaart misschien testen in een ander systeem?

• iGrasmat
Het is een nieuwe kaart en ik heb hier geen mogelijkheid om hem te testen in een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download GPU-Z kijk of je kaart herkent wordt, stop je oude gpu erin om te kijken of alles werkt, en haal je drivers altijd bij Nvidia..

Edit:haha AMD natuurlijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGrasmat
Ik heb even een update:
Ik heb vandaag mijn oude videokaart in mijn nieuwe computer gedaan (nVidia GeForce 8500 GT) en ook deze werd niet herkend, zelfs bij het installeren van de nVidia drivers niet... Enige wat ik erbij moet melden is dat ik de 2-pins connector op die kaart niet aangesloten heb, omdat die op mijn nieuwe mobo geen aansluiting had. Ik las op het internet dat die kabel alleen voor de fan was, maar die draaide wel, dus dat vond ik ook vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=7157

Heb je het over die witte twee pin met rood zwart snoer?

Flash de BIOS van je mobo naar de laatste versie zoals eerder vermeld, en kijk of je je GPU bij een vriend kan testen als BIOS flash geen oplossing geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGrasmat
Nee, die kabel zat er wel gewoon goed in, alleen er zat nog een extra aansluiting...

Hoe flash ik mijn BIOS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de handleiding van je mobo hoe dat precies moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGrasmat
Het flashen van de BIOS heeft ook niks uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

iGrasmat schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:08:
Het flashen van de BIOS heeft ook niks uitgehaald.
Welke bios versie heb je nu ?

Btw, als je met de losse videokaart geen beeld krijgt lijkt het me sterk dat een bios-update dat oplost.
Wel lost een bios update cpu-herkenning en mem problemen op, of harddisk issue's.

Maar beeld zou je zowiezo moeten krijgen, ook met versie nul (bijwijze van).

Je krijgt wel beeld met de IGP begrijp ik ?
Zit er toch iets fout in het bios-settings vrees ik, of je stroom aansluitingen.

Zou iig niet de CD's gebruiken om drivers te installeren, ik bedoel, op internet staan al weer nieuwere:
Mobo drivers : http://nl.msi.com/product.../?div=Driver&os=Win7%2032
Videkaart: http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx (kies de juiste Windows versie)

Misschien kunnen 1 van deze drie je helpen, die hebben hetzelfde plankje:
pricewatch: MSI B75MA-P45

Hier moet je iig op letten

-PCIE GEN3
This item is used to enable/ disable the PCIe generation 3 support. AAN

-Initiate Graphic Adapter
Choose which adapter you wish to make the primary option
[IGD] Integrated Graphics Display
[PEG] PCI-Express Graphics Device aan

-IGD Multi-Monitor
Enables both integrated and discrete graphics at the same time. When disabled, it
will default to Initiated Graphics Adapter selection. mag aan of uit, begin met UIT

Ook heb ik mijn monitor nou in het VGA slot van het moederbord zitten, want in het DVI slot (icm adapter) van de video kaart krijg ik geen beeld. Ik weet zeker dat de videokaart goed in het moederbord zit en dat de voeding ook aangesloten is, de fans draaien wel allebei.
Hmm...misschien ligt het probleem wel bij je monitor met analoge aansluting. Of die adaptor deugt niet.
Je krijgt er dus geen beeld mee met twee videokaarten en ook niet op de onboard DVI. Denk nu toch dat je daar de oplossing moet zoeken, zeker als bovenstaande zaken in het bios goed staan.

Misscien een andere adapter, of een andere monitor in het ergste geval.

[ Voor 43% gewijzigd door Madrox op 25-08-2012 13:23 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGrasmat
Bedankt voor de reactie, ik heb nou de nieuwste versie van de BIOS (die op de MSI website stond), verder kan ik de drivers van de videokaart niet installeren omdat hij de kaart niet kan vinden, uiteindelijk installeert hij dus helemaal niks... Verder kan het mogelijk zijn dat ik wel beeld krijg via de DVI ingang op mijn moederbord, maar mijn DVI adapter past er niet in (die op het moederbord heeft zo'n streepje aan de zijkant, en mijn adapter heeft een plusje met puntjes), daarom heb ik hem maar in de VGA ingang gedaan. Verder kreeg ik met mijn vorige computer op deze monitor met deze adapter wél beeld, dus daar zou het niet aan kunnen liggen lijkt mij.

Ook alle instellingen die jij beschreef heb ik ook zo staan in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
iGrasmat schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:42:
Verder kan het mogelijk zijn dat ik wel beeld krijg via de DVI ingang op mijn moederbord, maar mijn DVI adapter past er niet in (die op het moederbord heeft zo'n streepje aan de zijkant, en mijn adapter heeft een plusje met puntjes), daarom heb ik hem maar in de VGA ingang gedaan. Verder kreeg ik met mijn vorige computer op deze monitor met deze adapter wél beeld, dus daar zou het niet aan kunnen liggen lijkt mij.

Ook alle instellingen die jij beschreef heb ik ook zo staan in de BIOS.
DVI connectoren welke versie het ook is, passen op elkaar... het verschil zit em alleen intern welke puntjes intern verbonden zijn of welke niet. Je geeft dus aan dat je de adapter er niet in krijgt... dan zeg ik, of je adapter is kapot (krom/puntjes afgebroken) of de aansluiting idem, of misschien zelfs wel de kabel... check eens of er niets afgebroken is van een van de kabels of dat er wat in een van de connectoren zit... een afgebroken koperen puntje van de kabel oid. Gebruik een andere kabel adapter etc... alhoewel dat nog niet direct verklaard waarom het systeem de kaart helemaal niet herkend... maar je bovenstaande klacht doet toch wel erg vermoeden.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 25-08-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:57
^ als het een dual link uitgang is met kruisje zals beschreven gaat dat zomaar niet passen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGrasmat
Ja dat zocht ik, ik heb een dual link adapter en de ingang op het moederbord is single.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Aangezien de bios update niet mocht baten toch maar zorgen dat je bij iemand anders een pc vind waar je hem even in kan prikken.
Ook omdat de andere kaart niet werkt zeg ik verot moederbord met verot pci-e slot.
Pagina: 1