Toon posts:

Harde schijf dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik had een tijd terug een Maxtor Personal Storage 3200. Dat is een externe harde schijf met 500GB. Op een gegeven moment wou ik hem gebruiken maar het groene ledje knipperde alleen en verder deed hij niks. (hoogstwaarschijnlijk mijn broertje verkeerde voltage op aangesloten.. (Erg fijn! Maar hij zegt natuurlijk van niet dus ik weet het niet zeker..) Nu heb ik vandaag zo'n USB naar IDE/SATA connector binnengekregen en hoopte hem zo aan de praat te krijgen want blijkbaar wou die voeding het wel is begeven. Ik eergisteren de behuizing eraf gesloopt en wil hem erin doen net maar het groene lampje op de voeding valt weg meteen als ik hem in de harde schijf stop. Ik hoor de schijf verder ook totaal niet draaien en de computer vind hem niet bij nieuwe hardware. Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het eventueel nog mogelijk is gegevens af te halen? Aangezien hier een template op staat van onze oude site die we liever niet kwijt zijn.
Alvast bedankt voor uw tijd en moeite mensen!

Met vriendelijke groet,

Teun

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 17:58 ]

Verwijderd

Klinkt als opsturen voor datarecovery, als de stroomtoevoer van je convertor wegvalt op het moment van aansluiten van de schijf dan lijkt het er op dat je de stroomaansluiting van je schijf als verloren kunt beschouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor ja. Heb jij enig idee wat dit gaat kosten? Om datarecovery te laten doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 18:01 ]

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:42
ik denk dat dat veel gaat kosten?
wat je misschien kan doen is dezelfde hdd kopen en de printplaat verwisselen en hopen dat hij het dan doet.

Verwijderd

Dat kun je inderdaad proberen maar dat luistert nogal nauw.. zeker aangezien je nu ook niet 100% zeker weet of de printplaat zelf wel de oorzaak is.
Datarecovery begint ergens rond de 200 euro tot duizenden euro's, afhankelijk van wie je het laat doen en hoeveel data je laat recoveren.
Analyse van de schijf is veelal gratis en verplicht vaak niet tot overgaan tot recovery (terugsturen doen ze dan voor een kleine vergoeding).

Verwijderd

Beste Fusion-TvR,

Er zijn speciale topics over datarecovery en backups op dit forum, heb je daar al naar gekeken?
Ik doel specifiek op: Thematopic: Datarecovery.

Het lijkt me dat je daar prima bruikbare informatie kunt vinden. Het is hier op GoT gebruikelijk dat we eerst goed vooronderzoek doen voordat we een topic aanmaken. Om die reden moet ik je topic sluiten, maar mocht je nog vragen hebben kun je in bovenstaand topic aanvullende vragen stellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.