Toon posts:

Router op Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit gisteren bij een situatie die me echt tot waanzin drijft, (maar dat even ter zijde.)

Het probleem is eigelijk 'simpel', ik wil een router op een bestaande router aansluiten zodat ik draadloos signaal kan uitzenden vanaf de 2e router. (ik noem de hoofdrouter even Router Primair, en de aangesloten router op de primaire router, router secundair.

Router Primair werkt goed, de computers die aangesloten zijn via de draad werken goed.
Zodra ik een laptop met UTP kabel op Router Primair aansluit, dan zijn met IPconfig de verkregen IP instellingen:

IP: 10.120.0.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 10.120.0.1
DHCP: 10.120.0.1
DNS1: 213.75.63.36
DNS2: 213.75.63.70

Bij router secundair. heb ik verbonden door een kabel via 1 van de 4 poorten naar 1 van de andere 4 poorten aan te sluiten. (dus niet de WAN poort van router secundair.)
Router secundair. moet immers gewoon als een soort Switch werken die alleen maar draadloos signaal hoeft uit te zenden.

Bij handmatige instellingen van router secundair. heb ik het volgende gedaan:

Static IP aangezet, met de DHCP zoiezo uitgezet.
Ik vraag me nu alleen af, welke instellingen voor IP, Subnet, gateway, en DNS? Als ik de instellingen van Router Primair overneem werkt het in ieder geval niet. (heb Router secundair een adres gegeven uit de range.

Als iemand me hierbij zou kunnen helpen zou dat fijn zijn! :)

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Router secundair moet dhcp krijgen van router primair en router secundair stel je in als AP.
Stel eerst de AP in, daarna auto IP en sluit hem dan pas aan op router primair.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle racties :)

@ KnoxNL: Ik weet niet hoe ik dat draadje over het hoofd heb kunnen zien :$ maar ook thx!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12 14:02

The Zep Man

🏴‍☠️

barry457 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:56:
Router secundair moet dhcp krijgen van router primair en router secundair stel je in als AP.
Stel eerst de AP in, daarna auto IP en sluit hem dan pas aan op router primair.
Het access point hoeft geen DHCP te gebruiken. Hij kan ook prima op een vast IP adres om het beheer te vergemakkelijken, of zelfs op een vast IP adres buiten het gebruikte IP netwerk om het beheer juist lastiger te maken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 23-08-2012 14:03 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Wil iemand ook naar mijn topic kijken, ik kom er niet uit...
Zyxel modem P-2602R-D1A instellen

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Kan ook. Gedachte erachter was maar 1 punt om instellingen te wijzigen. Voordeel met oplossing van The Zep Man dat je logs kan kijken wie ip heeft gehad van AP.

Verwijderd

Jouw AP (router secundair) deelt geen IP adressen uit, je schrijft zelf al dat je DHCP server hebt uitgezet.
Pagina: 1