Verbonden maar geen internettoegang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 22:55

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
EDIT: PROBLEEM OPGELOST:
McAfee verwijderd. Is ondertussen wel een hotfix voor.

Beste Tweaker,

Op de Dell laptop van mijn oom krijg ik het maar niet voor elkaar er weer opnieuw internet op te krijgen.
Eerst kon hij wel internet toegang verkrijgen, maar nu ineens niet meer.
Er staat dat de laptop wel verbonden is met het netwerk (vandaar wel een IP adres verkregen), maar dat er geen internettoegang is.
Ook op andere plekken (Mc Donalds internet), precies hetzelfde probleem.

Wat ik al heb geprobeerd:
- IP Adres vernieuwen (ipconfig /release | ipconfig /renew)
- DNS flushen (ipconfig /flushdns)
- DNS registreren (ipconfig /registerdns)
- Default Gateway (192.168.11.1) pingen. Geen resultaat. Wel resultaat op 127.0.0.1 en 192.168.11.55 (het verkregen IP adres).
- Pingen naar het IP Adres van Tweakers.
- Internetopties > Geavanceerd > opnieuw instellen knop.
- Internetopties > Verbindingen > LAN-instellingen knop, vinkjes aangezet en uitgezet.
- Winsockfix.exe als Administrator uitgevoerd.
- Driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- Minitoolbox uitgevoerd.
- Firewall uitgeschakeld.
- Uit wanhoop ook maar even van Openbaar naar Thuis gezet. Werkte uiteraard ook niet..
- Alles wat opstart met Windows met CCleaner uitgezet.
- Het netwerk verwijderd uit de lijst met draadloze netwerken en opnieuw verbinding gemaakt.
- Het netwerk verwijderd uit de lijst met draadloze netwerken en het netwerk handmatig toegevoegd.
- Een statisch IP adres gebruikt.
- Het IP adres van Tweakers rechtstreeks in de browser getypt.
- IPv6 uitgeschakeld.
- 74.125.230.67 (google) IP adres als voorkeurs DNS ingesteld.

De browser geeft aan dat het DNS-adres van de server niet kan worden opgelost.

Andere apparaten kunnen wel verbinding maken met het netwerk met internettoegang.
Het gaat om een IPv4 netwerk.
Bij het invoeren van google.com:
IE: De webpagina kan niet worden weergeven.
Chrome: zie hier.
Bij het invoeren van het ip adres, krijg je hetzelfde te zien bij IE, maar bij Chrome krijg je een ERR_CONNNECTION_TIMED_OUT

ipconfig /all
route print
nslookup tweakers.net
hosts file
MiniToolBox Log

Weet iemand een oplossing?

Laptop:
Dell N5050
Windows 7

Edit:
Zie onderstreepte gedeelte.

[ Voor 31% gewijzigd door TomONeill op 22-08-2012 16:30 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Bij de Mac moet je toch eerst de browser opstarten om aan te geven dat je akkoord gaat met de voorwaarden eer je het Internet echt op mag?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 22:34
Doe eens een ping naar 213.239.154.20 (www.tweakers.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Bij de Mac ook IE opgestart, maar deed het ook niet.
Pingen werkt nergens naartoe. Google niet, Yahoo niet, dus Tweakers ook niet.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:10

kraats

Ik rol

Ik heb meer van deze verhalen gehoord in [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8. Misschien de moeite waard daar even te kijken. Sommige mensen zeggen dat het aan het accesspoint ligt (Speedtouch), anderen aan de driver van de netwerkkaart. Ik zou die laatste sowieso even proberen te vervangen door een andere, misschien een oudere?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Het rare is wel dat er eerst wel internettoegang was, maar toen plots niet meer. Ik ga eens even een oudere driver zoeken. Bedankt voor het meedenken tot zover.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 22:34
Lijkt mij op een DNS probleem vandaar dat ik vroeg om te pingen naar 213.239.154.20..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Bermbom schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:18:
Lijkt mij op een DNS probleem vandaar dat ik vroeg om te pingen naar 213.239.154.20..
Dat denk ik ook aangezien de browser dat aangeeft. Sorry als mijn vorige reactie een beetje bot klonk. De ping komt uit op een Time-out. Ik had trouwens bedenk ik me nu een ping op google.com gedaan en niet het IP adres daarvan. Als het een DNS probleem is, is dat natuurlijk best wel dom geweest :p

Edit: TS bijgewerkt met vergeten en nieuwe dingen.

[ Voor 5% gewijzigd door TomONeill op 22-08-2012 11:40 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:37
Om uit te sluiten dat het aan Windows ligt, zou je kunnen kijken of het wel werkt met een live CD van Linux (bijv. Ubuntu).

[ Voor 17% gewijzigd door G-Meister op 22-08-2012 13:29 . Reden: Link toegevoegd ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Geef de router eens een reboot. En eventuele kabel/dsl modems ook. Gewoon stekker eruit, 10 seconden wachten, stekker er weer in. Eerst het modem laten opstarten en daarna de stekker weer in de router.

Oeps, op andere locaties ook. Toch kan het geen kwaad.

[ Voor 13% gewijzigd door xAn52 op 22-08-2012 13:37 . Reden: te snel geantwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:54
Uiteraard werkt pingen naar zichzelf en local host wel.
Weet je zeker dat de default gateway (wan router) 192.168.11.1 is ?
Kan je even een kijkje nemen op de statuspagina van de router of de wan up is en hij een ip adres krijgt ?

Nmvd als je dit probleem ook hebt op andere locaties....(Mc Donalds internet is nu wel niet echt een betrouwbare referentie)

[ Voor 57% gewijzigd door Ghostface9000 op 22-08-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Post eens een uitdraai van:

ipconfig /all
route print

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16
KillerAce_NL schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:41:
Post eens een uitdraai van:

ipconfig /all
route print
dat inderdaad
en van een nslookup naar tweakers.net en een ping naar je DNS-server. Geef ook even aan wat er in host-file staat (c:\windows\system32\drivers\etc\hosts openen met notepad)

[ Voor 22% gewijzigd door kroegtijger op 22-08-2012 13:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 14:11

mickjuh

Good news everyone!

Welke browser? Kan zijn dat er een proxy staat ingesteld in de browser? Controleer die instellingen eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 18:51
Ik heb met mijn (MSI) laptop een soort gelijk probleem, als ik een ip adres verkrijg van de DHCP server.
Internet werkt alleen als ik handmatig een IP adres instelt. Misschien dat je dat nog even kunt proberen, want dat lees ik dan weer niet tussen wat je al wel geprobeerd hebt. Bij mij is het probleem dat ik geen default gateway krijg toegewezen en lijkt het een driver issue icm met de gebruikte DHCP server te zijn. Ik stel echter altijd zelf maar even een ip in dat werkt voor mij net zo goed.

/edit
Wat ik ook nog mis is wat er gebeurd als je een KABEL gebruikt... werkt het dan wel? De LAN chip en Wifi chip zijn vaak van een verschillende leverancier. Werkt het wel met een kabel dan is het waarschijnlijk een driver issue. Begin met een stabiele situatie: Bekabeld Netwerk met vast ip adres en ga vanuit daar verder werken. Begin met het werkend krijgen van een ping naar je modem. DNS/ Nslookup hoef je niet eens aan te denken zolang je niet kunt pingen naar je router/modem.

[ Voor 32% gewijzigd door Sebbie2006 op 22-08-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Wat ook nog wel eens kan helpen is speed/duplex vast zetten ipv op auto te zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:06

lier

MikroTik nerd

kroegtijger schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:26:
Wat ook nog wel eens kan helpen is speed/duplex vast zetten ipv op auto te zetten.
Ik ga uit van draadloos (tenzij de Mac ook bedraad Internet ondersteund?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
lier schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:46:
[...]

Ik ga uit van draadloos (tenzij de Mac ook bedraad Internet ondersteund?).
Zie het nu eerst maar eens bekabeld aan de gang te krijgen; als dat werkt pas naar draadloos kijken. Onzekere factoren moet je meteen elimineren met dit soort dingen. Bekabeld is veel zekerder. Dus eerst dat werkend krijgen, en dan pas naar je andere interface overschakelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Ja, het gaat om draadloos. Helaas kan ik de laptop niet bedraad aansluiten, aangezien het om een router van de camping gaat (zit in Frankrijk). Ik heb al geprobeerd een statisch IP adres te gebruiken, maar dat werkt niet. De Default-Gateway is zekerweten 192.168.11.1, want bij andere systemen geeft ie dat ook aan. Ik kan dat adres ook niet pingen of bezoeken via een browser. Er zijn geen proxy's ingesteld.

HUH. Ik kijk in de map waar de hosts file hoort te staan, staat er hosts.bak. Geen hosts zonder bak. Waarom deze nou geback-upt staat... ? Ik heb deze gekopieerd en hernoemt naar hosts. Zo even rebooten en kijken of het iets uitmaakt.

Klik op de namen om de uitkomst te bekijken:
ipconfig /all
route print
nslookup tweakers.net
hosts file

Edit:
TS geüpdate.
hosts file maakte niet uit dat die niet bestond (naja, bestond wel, maar als .bak). Opnieuw opgestart en nogsteeds niks.

[ Voor 6% gewijzigd door TomONeill op 22-08-2012 15:15 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Even gauw doorgekeken, lijkt in orde. Je krijgt netjes gateway en dns, tevens zien de routes er normaal uit.
Lijkt erop dat je connectie met je gateway/router issue's heeft.

Stel eens een google dns in als je dns server.

Ik denk niet dat het relevant is, maar als je geen ipv6 gebruikt, verwijder de binding dan ook even van je adapter.

[ Voor 32% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-08-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Je kunt inderdaad misschien beter een public DNS-server nemen dan die van de router.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
IPv6 vinkje uitgeschakeld en opnieuw verbonden. Kwam te staan bij IPv6: geen netwerktoegang en bij IPv4 nogsteeds: geen internettoegang.

Voorkeurs DNS ingesteld als 74.125.230.67, maar werkte niet. :(

Bedankt voor alle hulp zover. Hoop op oplossing, anders opnieuw installeren.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 18:51
zolang je niet kunt pingen naar een ip adres, hebben dns instellingen ook echt geen zin...

niet per ongeluk het vinkje aanlaten staan bij internet options --> connections -> lan settings?

Firewall uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Firewall is uitgeschakeld geweest, maar biedt ook geen oplossing, helaas.

Bij Internetoptions > Connections > LAN Settings staan meerdere vinkjes. Allemaal eens aan en uitgehad, maar geen verschil. Terug gezet op de 1e aan (Instellingen automatisch detecteren), rest uit.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418166

Hier precies hetzelfde probleem. Andere laptops hier in huis werken gewoon met de router, alleen mijn laptop is nu nog steeds verbonden alleen geen internettoegang meer. Ook het een en ander uitgeprobeerd, alleen lang niet zoveel als hierboven beschreven (een leek vergeleken met jullie). Op andere Routers heeft mijn laptop hetzelfde probleem en het aansluiten aan een kabel heeft overigens ook geen nut. Resulteert in dezelfde melding.

Ik hoop dat we eruit komen. Ik denk overigens dat dit zo'n 4 dagen geleden bij mij begonnen is. Wanneer bij jou?

Geen internettoegang

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 418166 op 22-08-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:54
Lukt het met 'n andere computer/smartphone wel om internetverbinding te krijgen ?
Zeker dat er geen probleem is met de infrastucuur van de camping ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Verder geen problemen met andere computers. Mijn smartphone, mijn broertje's laptop en de laptop van mijn opa hebben allemaal geen problemen.

Hier trouwens nog de log van MiniToolBox:
http://redfeather.net63.net/dump/minitoolbox.html

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Probeer eerst de drivers te herinstalleren als je dat nog niet geprobeerd hebt
Probeer ook een BIOS update

Als het kan, check dan even de antennes op de WLAN kaart of die goed aangesloten zitten.
Probeer anders het kaartje te reseaten (eruit te halen en opnieuw erin te steken), dat kan vaak ook problemen verhelpen.

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Heb je toevallig McAfee geinstalleerd staan??
De nieuwe DAT-file schijnt een probleem te geven...
http://webwereld.nl/nieuw...t-internetverbinding.html

edit:
zie in je post dat deze er inderdaad op staat. Hotfix is beschikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door kroegtijger op 22-08-2012 16:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Driver had ik al opnieuw geïnstalleerd.

Maar, JA! Hij doet het weer! McAfee eraf gegooid en nu doet ie het weer!
Wel raar, had McAfee al eens uitgeschakeld bij de opstarten lijst, maar misschien deed een service het nogsteeds.

Super bedankt voor alle hulp. Ik en mijn oom zijn jullie enorm dankbaar!

[ Voor 23% gewijzigd door TomONeill op 22-08-2012 16:10 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
TomONeill schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:08:
Driver had ik al opnieuw geïnstalleerd.

Maar, JA! Hij doet het weer! McAfee eraf gegooid en nu doet ie het weer!
Wel raar, had McAfee al eens uitgeschakeld bij de opstarten lijst, maar misschien deed een service het nogsteeds.

Super bedankt voor alle hulp. Ik en mijn oom zijn jullie enorm dankbaar!
McAfee heeft een hotfix staan voor het probleem. Hoeft er dus niet af, alleen even bijwerken zou voldoende moeten zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
kroegtijger schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:13:
[...]

McAfee heeft een hotfix staan voor het probleem. Hoeft er dus niet af, alleen even bijwerken zou voldoende moeten zijn.
Ik zal even vragen als mijn oom er zo weer is wat ie wil. Bijwerken gaat wel wat lastig als je geen internet hebt :9 Ik denk dat Microsoft Security Essentials een beter alternatief is, maar dat is niet relevant.

Nogmaals: Bedankt!!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sebbie2006 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:32:
zolang je niet kunt pingen naar een ip adres, hebben dns instellingen ook echt geen zin...

niet per ongeluk het vinkje aanlaten staan bij internet options --> connections -> lan settings?

Firewall uitgeschakeld?
Ping zegt niet zoveel, als een device niet antwoordt op ping, betkent dat niet dat deze niet werkt. Daarom is dit geen fooroof test.

@ts mooi dat het gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi man, TomONeill, kun je weer zonder zorgen je vakantie vervolgen. Weet iemand waar de Hotfix download te vinden is? Er staat een hele lap tekst en onder het kopje Hotfix kan ik ook geen link vinden.

VSE 8.8 Hotfix 793781
of
VSE 8.8 Hotfix 793640
Heb hetzelfde probleem als de TS, maar wil graag mcAfee behouden.

Moet ik 6807 6808 of 6809 downloaden?
Bedankt,
-----

Dit is wel heel raar. Hij zegt de op de 20ste 6809 DAT geïnstalleerd is. Dan maar mcAfee helemaal verwijderen aangezien er geen nieuwere versies zijn?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 418166 op 22-08-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Iemand de hotfix al geprobeerd?

Op het werk een paar toestellen staan die het hebben. Maar nu thuis en geen beschikbaar, anders had ik het wel ff gedaan.

[ Voor 66% gewijzigd door Noel op 22-08-2012 20:54 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wat ik in mijn geval moet doen? Ik heb namelijk Mcafee direct op mijn computer geinstalleerd geleverd gekregen. Als ik hem helemaal moet verwijderen heb ik geen antivirus meer.

Ik heb al 6809 DAT volgens de info bij Mcafee. Ligt het probleem dan niet bij Mcafee?
Zie mijn voorgaande bericht.

Hartelijk dank,

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:16
Anoniem: 418166 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:06:
Weet iemand wat ik in mijn geval moet doen? Ik heb namelijk Mcafee direct op mijn computer geinstalleerd geleverd gekregen. Als ik hem helemaal moet verwijderen heb ik geen antivirus meer.

Ik heb al 6809 DAT volgens de info bij Mcafee. Ligt het probleem dan niet bij Mcafee?
Zie mijn voorgaande bericht.

Hartelijk dank,
Als je McAfee er niet af wilt gooien dan kun je ook proberen je systeem terug te zetten naar een systeemherstelpunt van voor 20 augustus, of in ieder geval een datum toen het probleem zich nog niet voordeed. Dat is wat ik gedaan heb met de twee laptops van mijn ouders die met hetzelfde probleem te kampen hadden en daarmee was het ook opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Valar op 23-08-2012 10:21 ]

Pagina: 1