Toon posts:

Database Desktop (500-1000 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een desktop waarop ik stabiel poker kan spelen.
Alle randapparatuur is al aanwezig en de machine moet aan de volgende eisen voldoen:

- Niet al te luid
- Effen kast
- Support voor 3x 2560*1600 monitor
- 16GB DDR3 geheugen
- 2012 Intel Xeon processor

EDIT
- Een Xeon processor omdat ik heb meegekregen dat een i7 niet heel erg stabiel is.
- 16GB DDR3 omdat ik 2 Ramdisks ga draaien van 4GB each waarop 2 databases simultaan staan te stampen en de software paketten in kwestie niet erg efficient wegschrijven

Er komt alleen de volgende software op te draaien:

- Win7
- Pokerstars / FTP
- PostGreSQL
- Hold'EmManager 2
- PokerTracker 4

Het budget is 500 tot 1000 euro maar ik blijf het liefst zo laag mogelijk.
Zouden jullie me kunnen helpen met samenstellen?

Groetjes,

Bob

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 16:07 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DAA beleid
Welkom in het Desktop Aankoopadviesforum (DAA)!

Om de vele vragen over de ideale systeemconfuguratie een betere en overzichtelijkere plek op GoT te geven, heeft de crew besloten om de 'oude' BBG Aanschaftopics de nek om te draaien en al het advies over de door jou aan te schaffen desktop hier te huisvesten. \Het maakt niet uit of je een gamesysteem, HTPC, workstation, etc. nodig hebt... hier kun je al het advies krijgen dat je nodig hebt!
Let op: voor componenten en upgradesets en dergelijke hebben we een separaat adviesforum: Componenten Aankoopadvies. Hier komen alleen de vragen over complete systemen.

Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:

1. Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Veel succes met het vinden van jouw ideale systeem!
Daarbij:
- Waarom uberhaubt 16Gb ram geheugen?
- waarom specifiek een Xeon cpu?

Dit kan ook helpen bij het opstellen:
[BBG] Budget- en Basisgamesysteem september 2012
[BBG] Mainstream gamesysteem september 2012

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 21-08-2012 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je tips Smoking.
Ik denk dat mijn vragen vrij specifiek zijn en aangezien ik al een tijd niet meer naar nieuwe hardware heb gekeken heb ik niet echt meer een idee wat goed samenwerkt met wat. Mede omdat ik om een Xeon vraag maak ik dus een appart topic. Ik hoop dat er iemand is die een goed, compatible, lijstje voor me zou kunnen maken.