Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
dat is mijn kastDemoniac schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:29:
[...]
Zonder grappen, jaren '90 Aopen kasten (als ik me niet heel erg vergis waren deze in '99 al op de markt) zijn de Nokia 3210 onder de pc-kasten.
Klik hier voor extra inspiratie
Maar idd dat valt dan wel mee ja

Ik zal het eens goed uitdenken en proberen
Overigens: verwacht niet dat hij snel klaar is, het kan namelijk nog wel eens heel erg lang gaan duren
Ik stem voor de volgende items uit de 2002 tijd:
- Baybus met potmeters voor:
- Ccfls
- custom made led fans (fluo paint erop, past goed bij je kast) (dus niet pre-fab)
- Met de hand rounded cables
- Een dubbele cd-speler (je moet je big-tower ergens mee vullen)
- Een oude removable hdd tray!
- Blauwe leds (zoals het hoort in die tijd)
- Een mooi ovalen raam
- Casebadge van Henk
- 2-rows backlit LCD om je temperaturen te meten!
- Voor je 3,5" slot. een IOmega ZIP drive!
- Een fan ergens waar hij net hoort. Uiteraart met een veel te grote fan-guard er op!
[ Voor 105% gewijzigd door Aphelion op 24-08-2012 22:22 ]
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
OLDschool gaming is natuurlijk op een Vic20, Commodore 16 of 64 of op een Commodore Amiga.
Spawned from the awesomeness of deuZige!
Wat een onzin. Het is niet meer van deze tijd. Elke 'periode' kan leuk zijn als oldschool.deuzige schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:18:
Oldschool is bij defenitie al geen pc. Tenzij het gaafste spel dat er op draait Leisure Suit Larry is.
OLDschool gaming is natuurlijk op een Vic20, Commodore 16 of 64 of op een Commodore Amiga.
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
alleen fps is gelimiteerd op 30
ora et labora
DUDE! vertel mij meer van dit!Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
Haha. Een oude Aopen bigtower kast. Geweldig!
- Ccfls
- custom made led fans (fluo paint erop, past goed bij je kast) (dus niet pre-fab)
- Een mooi ovalen raam
- Casebadge van Henk
- Een fan ergens waar hij net hoort. Uiteraart met een veel te grote fan-guard er op!
Alleen het jammere is is dat ik f*cking broke ben xD
En daarbij zou ik me god niet weten waar ik deze epic gear van daan moet halen!
Dus als iemand nog (een paar van) deze spullen wil doneren, graag

LOL!mrc4nl schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:25:
GTA2 :8 ik speel het nog steeds op mn 8core amd game pc
alleen fps is gelimiteerd op 30
kerel, een P4 HT met 6800 ultra is ook al ouddeuzige schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:18:
Oldschool is bij defenitie al geen pc. Tenzij het gaafste spel dat er op draait Leisure Suit Larry is.
[ Voor 21% gewijzigd door w4v3g0d op 24-08-2012 22:29 ]
is niet zo'n "far cry" van een P4 HT hoormrc4nl schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:25:
GTA2 :8 ik speel het nog steeds op mn 8core amd game pc
zie mijn eerste commentalleen fps is gelimiteerd op 30
Ontopic:
Mijn laatste P4 was een 3.0 HT die op 3,4 draaide en had een 6800 Ultra met soft unlock.
Half life was wel prima te spelen, maar dat noem ik nog niet oldschool...
Ik heb hier en daar nog wel wat P4 materiaal te doneren, roep maar wat je nodig hebt dan ga ik voor je zoeken. Als je het écht oldschool wilt doen bouw je gewoon een dosbak, heb ik ook lange tijd gehad tot ik uit de spareparts liep om het ding draaiend te houden
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:56:
Mijn laatste P4 was een 3.0 HT die op 3,4 draaide en had een 6800 Ultra met soft unlock.
Ik heb hier en daar nog wel wat P4 materiaal te doneren, roep maar wat je nodig hebt dan ga ik voor je zoeken. Als je het écht oldschool wilt doen bouw je gewoon een dosbak, heb ik ook lange tijd gehad tot ik uit de spareparts liep om het ding draaiend te houden.

en hardwarejunk, heb je mijn dm ontvangen?, ik heb geen antwoord gekregen
ora et labora
Waarom denk je dat ik ze niet meer gebruikmrc4nl schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:38:
nadeel is dat ze zo enorm stroom zuipen.
en hardwarejunk, heb je mijn dm ontvangen?, ik heb geen antwoord gekregen
De laatste P4 bak die ik hier nog heb (2,8Ghz HT met 512MB) trekt IDLE 150+ watt en dan staat hij dus echt uit zijn neus te vreten. Ik wil niet weten wat er gebeurt als ik daar een dikke kaart in douw en oldschool half life op start, ik speel het zuiniger én soepeler op de HD3000 onboard kaart van mijn i5.
Verwijderd
Dat is pas hardcore oldskool gaming ! En nog leuk ook !
Veel vermakelijker dat al die moderne 2d en 3d games op de game consoles of pc.
Ja maar dat maakt het zo lastig als je de vraag "Welke games vind je leuk" beantwoord met "Oldschool"Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:22:
[...]
Wat een onzin. Het is niet meer van deze tijd. Elke 'periode' kan leuk zijn als oldschool.
Als je in hardcore house over oldschool praat heb je het ook niet over 2004 maar over 1991-1994(6)
Spawned from the awesomeness of deuZige!
Wat in die tijd ook áltijd aanwezig was in een PC: een floppy drive!hardwarejunk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:28:
DUDE! vertel mij meer van dit!![]()
Alleen het jammere is is dat ik f*cking broke ben xD
En daarbij zou ik me god niet weten waar ik deze epic gear van daan moet halen!
Dus als iemand nog (een paar van) deze spullen wil doneren, graag
[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2012 02:09 ]
Tuurlijk, aangezien het heel hard gaat met hardware, noem ik het al Oldskool, gewoon omdat een P4 zwaar oud is, waarom zijn er de hele tijd mensen die lopen te huilen over het gebruik van het woord "oldskool"deuzige schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 01:09:
[...]
Ja maar dat maakt het zo lastig als je de vraag "Welke games vind je leuk" beantwoord met "Oldschool"
Als je in hardcore house over oldschool praat heb je het ook niet over 2004 maar over 1991-1994(6)
BAM! heb ik zelf nog niet eens aan gedacht, maar daar heb ik nog wel ruimte voor, maar jammergenoeg geen kabel die lang genoeg is zodat hij het moedebord haaltCptChaos schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 02:06:
[...]
Wat in die tijd ook áltijd aanwezig was in een PC: een floppy drive!Met uiteraard een mechanisch toetsenbord (en die komen weer terug van weggeweest!): Het grote mechanische toetsenborden topic
ps2 verlengkabel anyone?hardwarejunk schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 02:23:
[...]
BAM! heb ik zelf nog niet eens aan gedacht, maar daar heb ik nog wel ruimte voor, maar jammergenoeg geen kabel die lang genoeg is zodat hij het moedebord haalt
ora et labora
Volgens mij heeft hij het over de kabel van de FDD
ora et labora
Mijn oldskoolbak heeft trouwens een dual pentium 3.. niet dat je vroeger een dual pentium 3 had, maar omdat het kan.. Uiteraard met eenofandere zeldzame matrox kaart en Voodoo2's in SLI voor gaming graphics. Met Win98SE trouwens.. alles wat op win7 draait kan ik net zo goed op mn dagelijkse bak spelen..
Ohja dat is ook nog maar net de vraag over het OS, wat gebruikte men tijdens de uitkomst van de 6800 ultra??AlexanderB schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:01:
Leuk, doet me weer denken aan vroeger.. welk OS ga je draaien?
Mijn oldskoolbak heeft trouwens een dual pentium 3.. niet dat je vroeger een dual pentium 3 had, maar omdat het kan.. Uiteraard met eenofandere zeldzame matrox kaart en Voodoo2's in SLI voor gaming graphics. Met Win98SE trouwens.. alles wat op win7 draait kan ik net zo goed op mn dagelijkse bak spelen..
Doe mij ook![b]hardwarejunk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:30:
zou je voor de gein dat spul voor mij even willen sharen/dropboxen??![]()
![]()
[ Voor 44% gewijzigd door iThinkSo op 25-08-2012 14:25 ]
XP.. (denk dat het dan wel een beetje afdoet aan het oldskool gevoel, ook al is XP dr al sinds 2001.. het helpt misschien als je m op "2000-thema" zet?)hardwarejunk schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:45:
[...]
Ohja dat is ook nog maar net de vraag over het OS, wat gebruikte men tijdens de uitkomst van de 6800 ultra??
[ Voor 23% gewijzigd door AlexanderB op 25-08-2012 14:49 ]
HL1 of HL2, HL1 is van '98HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:56:
[...]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Verwijderd
kijken hoe veel GHZ zo'n geval trekt xD
Ik heb toch besloten naar wat motiverende woorden het frontpanel te modden!
Er komt een cutout in met in ieder geval "GoT" ter ere van het prachtige forum waar we allemaal dankbaar gebruik van maken!
De cutout's worden voorzien van CCFL's (ColdCathodeFluidLight, koude cathode lichten, Neon vervanger) om echt aan te geven dat dit een Pentium 4 beest is, ipv. en nieuwe computer waar meestal LED's in zitten, en dat is niet echt van het Pentium 4 tijdperk
Deze CCFL's worden achter het frontpanel gemonteerd, deze worden ook geluidsgestuurd!
Dan zou ik graag(hele voute) kleuren voor de CCFL's willen horen die ik achter deze cutout's kan zetten, het is niet voor niets een hele voute PC
Daarnaast zoek ik nog een andere leuke (simpele) vorm die ik er in kan zagen!
Thaerel heeft al een voorbeeld gegeven (beloooww), alleen zoveel mensen hebben al zoiets, dus ik dacht aan EVENTUEEL een andere afbeelding!
Thaerel schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:51:
Lijkt me wel vet om in het frontpanel een uitgezaagd logo te zien met dit bijvoorbeeld:
[afbeelding]
De kleurstelling van de kast komt aardig in de buurt met dat van giftig afval
Kant en klaar, of self build??Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
- Baybus met potmeters
Komen er in ieder geval in
Jap, is dat gewoon kant en klare fans kopen, daar fluo-paint op spuiten en dan een UV-licht midden in de kast??Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
Of hoe had je dat in gedachten??
Uitleg pleaseAphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
Kan niet, ik heb mijn optische drive-bays 4/5 bezet met m'n HDD cage's/rails/mounts van m'n CM 690-II, er is 1 slot vrij, wat ik daar in ga doen weet ik nog niet, ik ben van plan om daar m'n Soundblaster 5,25 inch bay-controller in te drukkenAphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
Maar bijv. die Baybus is ook leuk, alleen ik weet niet wat ik er nou in zal drukken!
Hoeft niet, ik gebruik "nieuwe removable HDD tra'sAphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
Waren LED's toen al gebruikelijk voor in een casemod??Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
Als het me lukt ga ik ipv. ovaal een rechthoekig raam van plexi er in makenAphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
- Een mooi ovalen raam
Waar kan ik die nog krijgen vandaag de dag??Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
- Casebadge van Henk
Of misschien wil een tweaker hier misschien eentje doneren??
Hoe de f*ck wil je ooit met LCD temps monitoren?? xD (ben 15 duwde, rustig aan xD)Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
Ga ik proberen aan te komen!Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
GeweldigAphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
UPDATE KOMT VANAVOND!!!
Ik zou graag zo snel mogelijk nog meer leuke ideeën krijgen van jullie voor bijv. het frontpanel (check above), zijpanelen, kleuren CCFL's en andere leuke ideeën! niet omdat ik te lui ben om zelf iets te bedenken, maar puur omdat ik het leuk vind dat iemand anders ook wat kan bijdragen in deze casemod! en als er iets in word verwerkt van jou, verschijnt je naam zeker ook op de kast in de vorm van een handtekening/GoT username oid.
En ouders van een vriend van me draaien op een AMD Sempron 1800+. Met een SSD
Niet iedereen heeft de nieuwste hardware, en waarom zou je ook als alles nog prima voldoet
Verder zijn LCD's prima aan te sturen met lcdsmartie op Windows en lcdproc op Linux. Die kabeltjes moet je soms zelf op een printerpoortstekker solderen, soms kant en klaar, soms zelfs usb ed, zoek maar op ebay). Dat is wat ik uit mijn hoofd weet. En ik ben ook 15
// Ontopic
Ga verder zo door
Ik heb hier trouwens een computer met een Cyrix processor onder mijn bureau staan. Dat vind ik veel oldskooler
PS: Wellicht veel te lange post.
[ Voor 20% gewijzigd door marcop23 op 26-08-2012 20:36 ]
Met de hand flat cables naar rounded = plastic uitelkaar trekken, en dan duct tape.
(http://www.metacafe.com/w..._your_pc_cool_and_cooler/)
[ Voor 32% gewijzigd door Biersteker op 26-08-2012 20:44 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Zo'n LS120 is natuurlijk geweldig!Biersteker schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:41:
Waarom een ZIP drive? LS-120 dat was de shit. (Jammer dat die drive zo kort meegingen, heb er denk ik 3 versleten in 4 jaar. Misschien heb ik er nog wel 1 liggen voor je.)
Met de hand flat cables naar rounded = plastic uitelkaar trekken, en dan duct tape.
(http://www.metacafe.com/w..._your_pc_cool_and_cooler/)
Ik had btw. al zo'n vermoeden van die kabels, maar gaat zo'n IDE dan niet naar de kloten als je die kabels ombuigt, ik heb bij vroegere IDE kabels altijd van die knikken er in gehad, dat zag er niet echt bepaald gezond uit
koop je rounded kabels: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/972364/hardwarejunk schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:07:
[...]
Zo'n LS120 is natuurlijk geweldig!
Ik had btw. al zo'n vermoeden van die kabels, maar gaat zo'n IDE dan niet naar de kloten als je die kabels ombuigt, ik heb bij vroegere IDE kabels altijd van die knikken er in gehad, dat zag er niet echt bepaald gezond uit
er waren ook uv varianten, leuk bij je ccfl's : http://www.highflow.nl/mo...ounded-60cm-uv-green.html
ora et labora
Bij het verder werken van een casemod, is een heldere opgewekte geest een must!
Daarom begin ik deze middag met 2 Bekers super voute koffie, (350 ml Koffie, 100 ml melk, 6 suikerklontjes per beker)

It's raining outside, perfect weather for some casemodding

Gaatjes voor de drive cages goed geboord en de drive cages eindelijk geplaast!

Drive cages met 2 v/d 4 drive mounts er in

Moederbord zit op het mobo-tray and is ready to go!

En mijn vader was zo aardig om mij restanten plexiglas te geven!
Deze zijn perfect voor het zijpaneel en de voorkant, ik ga hier dan ook zeker "GoT" opschuren!

Ik hoor graag nogsteeds leuke ideeen van jullie allen!
Excuses voor de resolutie van de foto's, heb net een nieuwe telefoon (HTC ChaCHa) en die heeft 5 megapixels IPV. 3,2 op m'n vorige HTC Touch Pro 2
[ Voor 6% gewijzigd door w4v3g0d op 26-08-2012 22:46 ]

ora et labora
Nog een paar:Aphelion schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:11:
- Ccfls
- Een mooi ovalen raam
- Casebadge van Henk
- Gat in het onderste deel van het frontpanel voor 120mm fan
- Draakfiguur / UT symbool uit het zijpaneel dremelen
- 5.25" afdekplaatjes recyclen om de CD-speler mee te verbergen
- Matrix grafisch LCD, aangestuurd met Smarty
- PSOne LCD omgebouwd naar VGA in het frontpaneel zetten
- Vandal proof powerbutton
- Creative soundblaster Audigy met frontpaneel
- Pinacle analoge TV-tuner
Hier is de voorkant van de kast met de drive bays, ze zijn met je vingers bereik baar maar ze zitten zo dicht op de rand van het frontpanel dat je ze niet makkelijk kan jatten op een LAN-party (niet dat je ooit met dit geval naar een LAN toe gaat ofzo xD )

Hier is plexi-glaasje nummer 1 op het front panel, ik ga dit stukje plexiglas er vanuit de achterkant in monteren door middel van lange popnagels (popnagel gaat er binnen in, en komt er buiten weer uit.)
Op het plexiglas zelf, komt verticaal "GoT" te staan, met de letters rechtsom naar beneden toe gedraaid.

Hier is het zijpaneel van de linker kant (van voren gezien) met daarop een stuk plexiglas, het ziet er best verlept uit dat stukje plexi, alleen ik ga dit netjes bijsnijden/zagen en het op de zelfde manier bevestigen als het voorste stukje plexi!

Voor als je er wat meer Ram in wil?
[ Voor 13% gewijzigd door Lampuhkap op 27-08-2012 18:44 ]
ZOMFG!Lampuhkap schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:44:
V&A aangeboden: 4x Team Xtreem Dark DDRII 1066 1GB
Voor als je er wat meer Ram in wil?
da's super vet, alleen zoals ik al zei: ik ben broke as hell xD
Tenzij iemand zo aardig wil zijn om zijn steentje bij te dragen aan het project en deze voor mij aan te schaffen
mooi spuitwerkhardwarejunk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:44:
Kleine tussenupdate:
Hier is de voorkant van de kast met de drive bays, ze zijn met je vingers bereik baar maar ze zitten zo dicht op de rand van het frontpanel dat je ze niet makkelijk kan jatten op een LAN-party (niet dat je ooit met dit geval naar een LAN toe gaat ofzo xD )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ora et labora
[sarcasm] [/sarcasm]
het is echt crap hoor
ik denk ik koop gewoon 2 bussen en ik zie wel wat er uit komt, ik heb het een keer veel beter en veel profi gedaan, dit is ronduit kut, maar ik krijg van een andere tweaker 2 dezelfde (COMPLETE!) HQ08 kasten!
Maar ik probeer er in ieder geval het beste van te maken!
Naast dat, ik had het laatst in dit topic over oldskool house/hardcore muziek om de geluid-naar-licht CCFL'tjes te testen.
Tweaker Demoniac was zo aardig om mij een account te geven voor op zijn FTP server, ik heb nu toegang tot een zeer brede (happy) hardcore collectie, ik ga dan ook zeker een filmpje maken waarin die CCFL'tjes gaan flippen op happy hardcore

Demoniac (Erik) HEEEUUUULL erg bedankt voor het account+acces tot (een deel van) je collectie!
Ik waardeer het enorm!
Ik tref het wel met de lieve tweakertjes!kroegtijger schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:29:
Ik moet even kijken, maar volgens mij had ik ook nog 4x 1GB DDR2 liggen... mag je dan zo hebben
Ook jij Kroegtijger, heel erg bedankt voor het supporten!
[ Voor 17% gewijzigd door w4v3g0d op 28-08-2012 14:36 ]
Zal vanavond ff kijken of ik hem nog heb en of die het nog doet!
Ik verkoop ook nog DDR2 geheugen, moet je even bij mijn advertenties kijken. Prijs kunnen we nog over discussiëren.hardwarejunk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:46:
[...]
ZOMFG!
da's super vet, alleen zoals ik al zei: ik ben broke as hell xD
Tenzij iemand zo aardig wil zijn om zijn steentje bij te dragen aan het project en deze voor mij aan te schaffen(IK VRAAG NIKS!)
Ik snap trouwens niet waarom je die kast niet een andere kleur maakt of iniedergeval niet mooi lakt ofzo want ik vind dat matte bloed lelijk

-ButtcracKer
Ik heb zelf de 6800 Ultra hoorThaerel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:11:
Heel misschien heb ik nog een videokaartje voor je.. Zover ik me kan herinneren een 6800 GT..
Zal vanavond ff kijken of ik hem nog heb en of die het nog doet!
Maar als je die alsnog wilt doneren voor m'n -->
Dankje voor het aanbod buttcracker maar ik krijg van iemand anders al 4 gigRikkiz0r schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:37:
[...]
Ik verkoop ook nog DDR2 geheugen, moet je even bij mijn advertenties kijken. Prijs kunnen we nog over discussiëren.
Ik snap trouwens niet waarom je die kast niet een andere kleur maakt of iniedergeval niet mooi lakt ofzo want ik vind dat matte bloed lelijk![]()
-ButtcracKer
En btw, het is de bedoeling dat het een kermis/game bak word, er komen CCFL'tjes in, ledjes en allemaal knipperende bende, je moet het niet al te serieus nemen
Ik heb/had nog een pc op zolder liggen, met usb 1.0 (of iets anders, iig hij accepteerde geen usb 2.0 stickjes
[ Voor 15% gewijzigd door Venraiden4K op 30-08-2012 03:17 ]
Professioneel koffiedrinker en stoelzitter
Het is geheugen van Geil:
1GB PC2-6400
DDR2-800 CL=5-5-5-15
GX22GB6400DC
Voltage: 1.8V
Als je het wil hebben moet je maar een berichtje sturen
Verwijderd
Of een 80486DX2 66 met echte Turbo knop, led display met de snelheid, en een slotje met sleutel.Kaas760 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 03:14:
Prachtig, maar is een pentium II niet meer oldskool dan een p4 ?

En dan lekker shareware van Apogee
Inderdaad, nostlgia
Verwijderd
De P4 3,2 GHz met GeForce 6600 is hier pas net met pensioen. Mind you, daar werd CAD-werk en Photoshop op gedraaid. (De juiste) Pentium 4's zijn by far niet de achterlijke bakken die je denkt dat ze zijn, daar valt nog heel redelijk op te werken. Mits je uiteraard een klein beetje rekening houdt met waar je mee werkt.hardwarejunk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:28:
kerel, een P4 HT met 6800 ultra is ook al oud
Ik heb verder nog een klein museum aan oud spul staan; Pentium 100 MHz laptop, Pentium 2 450 MHz, P3 500 Mhz in desktop- (met Ati Rage!) en laptopvariant, P4 1,6 Ghz. Ik krijg het niet voor elkaar werkende hardware weg te kieperen
Overigens heb ik nog heerlijk Quake 2 gespeeld op die P2, jaren na dato.
Trouwens is dit bericht getypt op een P4 1,6 GHz met nog niet eens DDR-geheugen, dat is wel echt een drama, maar vooral omdat er simpelweg te weinig geheugen is.
Tsja, als je uit 1994 komt zijn andere dingen oldschool dan als je in 1985 geboren benthardwarejunk schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 02:23:
Tuurlijk, aangezien het heel hard gaat met hardware, noem ik het al Oldskool, gewoon omdat een P4 zwaar oud is, waarom zijn er de hele tijd mensen die lopen te huilen over het gebruik van het woord "oldskool"

Inspiratie foto! Deze kast was de kast die je wilde hebben vroeger! Maar hij was zo enorm slecht met kabelmanagement. Het doorvoergat tussen onder en bovendeel is veelste klein en word geblockt door de voeding.
In de kast zit een dual celeron 366@550 met 416mb ram en scsi en een echte AWE64se!!
[ Voor 8% gewijzigd door victorb op 02-09-2012 10:01 ]
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Cable management heb ik juist wel aan gedacht!victorb schreef op zondag 02 september 2012 @ 09:59:
Wel de 2 hd's in raid0 zetten! En natuurlijk kabel dismanagement!
[afbeelding]
Inspiratie foto! Deze kast was de kast die je wilde hebben vroeger! Maar hij was zo enorm slecht met kabelmanagement. Het doorvoergat tussen onder en bovendeel is veelste klein en word geblockt door de voeding.
In de kast zit een dual celeron 366@550 met 416mb ram en scsi en een echte AWE64se!!
Ik heb uit de moederbord-kant van het frame een cutout gemaakt voor kabels, achter het zijpaneel is in principe genoeg ruimte om de CM'en alleen het frame laat het niet toe! en dat heb ik nu zo gemod dat het wel wil
Is dat een BP6?victorb schreef op zondag 02 september 2012 @ 09:59:
YesBP6
Jammer genoeg was het agp slot overleden
Een BP6 was een hell met 2x nic 2x scsi video en voodoo kaart en soundcard. Was niet werkend te krijgen

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
BP6jes gingen nog wel eens dood ja.victorb schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:21:
[...]
Yes
Jammer genoeg was het agp slot overleden
Een BP6 was een hell met 2x nic 2x scsi video en voodoo kaart en soundcard. Was niet werkend te krijgen
Heb hier ook 2 dooie liggen (waaronder de befaamde waarop Itaniums draaien
PICS!!!! (ook weer leuk om nog eens te roepen).hardwarejunk schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:16:
UPDATE komt morgen avond, ik ben bezig met het stukje plexi glas in het frontpanel te plaatsen, tot nu toe lukt het al aardig!
Jullie zien het morgenavond uiterlijk overmorgen!
Ben benieuwd hoe dat gaat worden namelijk.
Update komt nu WEL vanavondTERW_DAN schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:25:
[...]
PICS!!!! (ook weer leuk om nog eens te roepen).
Ben benieuwd hoe dat gaat worden namelijk.
Jullie krijgen te zien:
-cutout voor het plexiglas in een "kind-of-dogtag" vorm
-het plexiglaasje zelf waar ik nog de letters "GoT" in ga schuren
Het is wel een CiP maar het duurt gewoon wat langer aangezien ik overdag ook nog school e.d. heb, dus het gaat niet zo vlot als bij de pro-modders L3P / TERW_DAN etc. :W
[ Voor 17% gewijzigd door w4v3g0d op 05-09-2012 17:37 ]
Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11
Ik heb al een beest van een kaart.............. Nvidia 6800 ULTRA V9999 GAMERS EDITIONChiel340 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:38:
toch zou een 3Dfx kaart niet misstaan in deze setup... gewoon het beste van twee werelden (nVidia/AMD en een Voodoo 1 of 2).
Weet ik... die heb ik zelf ook, vandaar ook het beste van twee werelden. De oude games zoals Unreal kan je beter (en mooiere) spelen op een Voodoo kaart en als je bijvoorbeeld FarCry of Quake zou willen spelen gebruik je de Geforce 6800 Ultra...hardwarejunk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:41:
[...]
Ik heb al een beest van een kaart.............. Nvidia 6800 ULTRA V9999 GAMERS EDITION
Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11
moet eerst nog zelf even een metertje blauwe LED strip in m'n main PC plakken
Verwijderd
Minder lullen over plaatjes die komen en meer daadwerkelijke plaatjes posten.hardwarejunk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:44:
Oke mensen, plaatjes komen er aan!
Minder bitchen, meer geduld hebbenVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:47:
[...]
Minder lullen over plaatjes die komen en meer daadwerkelijke plaatjes posten.
Ik ben een jongen van 15, ik heb ook nog een leven buiten tweakers.net, ik ga naar school, heb klusjes thuis te doen, moet m'n huiswerk maken, ik zit in het 4e jaar van het VMBO en ik zou graag mijn certificaten willen halen om door te stromen naar MBO 1 - ICT.
Daarnaast wil ik dingen met de case doen waar ik totaal geen ervaring mee heb, maar gelukkig heb ik een geweldige vader die dit wel kan en mij daar soms even mee kan helpen, maar hij heeft een eigen bedrijf, en hij heeft het ook druk, dus don't blame me, nor my dad!
Als ik de ervaring, tijd en het geld had was deze casemod allang klaar geweest.
Maar dan hadden jullie gezegd: hier is geen zak aan, buildlog is veel te kort.
Tsja, you decide!
Verwijderd
Ik had er (en heb soms) ook altijd nogal een handje van te spreken over van wat ik ging doen, terwijl het voor iedereen vaak een stuk beter werkt als je spreekt over wat je gedaan hebt.
Btw. dat stukje hier voor was niet aanvallend bedoeld hoor, meer als grapjeVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:15:
Ik doel er meer op dat je niet moet zeggen dat je iets gaat doen, maar het gewoon moet doenDat het even duurt is prima, daar klaagt niemand over.
Ik had er (en heb soms) ook altijd nogal een handje van te spreken over van wat ik ging doen, terwijl het voor iedereen vaak een stuk beter werkt als je spreekt over wat je gedaan hebt.
True, alleen ik heb het bij deze CM zo bedoeld, dat iedereen zijn steentje kan bijdragen.
Dus ik meld altijd even wat ik van plan ben om te gaan doen zodat andere tweakers daar een beetje op kunnen inspelen.
True, dat heb ik ook gemerkt met het (wannabe) cablemanagen xDvictorb schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:14:
Lol die foto die daar boven staat is gemaakt toen je 4 was haha. Dat was echt hoe de meeste build in dit soort kasten eruit zagen. De kast is echt totaal niet handig
Maar ik heb een stuk uit het frame gezaagd (ongeveer 2cm bij 5/6 cm) zodat ik daar de overige kabels wel door kan routen tussen m'n mobo tray en m'n achterpaneel.
[ Voor 24% gewijzigd door w4v3g0d op 05-09-2012 22:21 ]

Ondertussen was ik een weekendje bij een vriend, te gamen, en ik liep weer lekker debiel te doen....
Headphones.....you're doing it wrong

Oh, ik vond ook nog deze gigantische metalen (?auto?) ventilator.......

Oke dit is er uiteindelijk uitgekomen met de decoupeerzaag

Ik moet de binnenste randen nog gaan vijlen, daarna mooi zacht opschuren en dan is dat gedaan, de verticale platen die haaks op het front-paneel staan die moet ik ook vijlen, anders past het stuk plexiglas er niet in.
Nu wil ik aan jullie vragen: Hoe moeten de letters "GoT" op het stuk plexiglas komen te staan???
1. G
. o
. T
2. GoT (maar dan verticaal, dus met de letters een slag naar rechts gedraaid.)
had gekund, alleen dan worden de letters GoT zo klein
Ja dat zegt iedereen die die foto ziet xDVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:58:
de foto met de headphones: Bane???
wel leuke buildlog om te lezen
KUTGW!
Ik zou opzich voor de gein dat masker van bane wel eens willen proberen
En dankje, het is daarintegen maar een scratch build puur voor entertainment.
Ja dat zegt iedereen die die foto ziet xDVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:58:
de foto met de headphones: Bane???
wel leuke buildlog om te lezen
KUTGW!
Ik zou opzich voor de gein dat masker van bane wel eens willen proberen
En dankje, het is daarintegen maar een scratch build puur voor entertainment.
Die metalen ventilator lijkt wel van een houtkachel te komen. Trekken volgens mij aardig wat stroom, dus als je er over denkt die te gebruiken zou ik hem eerst ff testen op een oude voeding.
Ik denk dat dat best wel meevalt hoor.hardwarejunk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:40:
[...]
had gekund, alleen dan worden de letters GoT zo klein
het plaatje is ietsje breder dan een Galaxy S 3.......TERW_DAN schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:15:
[...]
Ik denk dat dat best wel meevalt hoor.
FFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUU xD
Ik heb trouwens ook nog bij de lokale electronica shop een oude CCFL op de kop kunnen tikken
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Die is ook leukMikeVM schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:25:
5. Binary CODE
Alleen wat nog leuker is....is dat ik niet binair kan lezen en schrijfen

Daarnaast komt op het frame aan de voorkant zwarte tape zodat je het nog beter kan zien en niet door het raampje naar zo'n lelijk oranje frame zit te loeren.
ook geen nederlandshardwarejunk schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:29:
[...]
Die is ook leuk
Alleen wat nog leuker is....is dat ik niet binair kan lezen en schrijven
maar daar heb je geweldige translatorgevalletjes voor
http://home.paulschou.net/tools/xlate/ bijvoorbeeld
Binair: 01000111 01101111 01010100
Hex: 47 6f 54
Ben even bij de lokale electro shop geweest, daar hadden ze nog het een en ander liggen aan het "casemodden van toen"
En er lag nog een groene CCFL met voedinkje, deze mocht ik ipv. 15 euro, voor 7,50 mee hebben!
*Le CCFL*

*uitgepakt*

Voeding van de CCFL, ga ik misschien vervangen door een (microfoon) geluids gestuurde voeding/controller.

Ik kreeg vandaag ook nog de envelop met de 2 AC Ryan fans van Frank / mrc4nl

Frank, heel erg bedankt, je krijgt een leuk plaatsje in de casemod!
Ik heb besloten om het "oude" moederbord (die eigenlijk nieuwer is

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Ik heb besloten om "GoT" zowel in letters(horizontaal in het frontpanel-plexi te zetten) als in binaire code er op te schuren, naast het plexiglas komt de CCFL wat er voor zorgt dat je de opgeschuurde tekst/binaire code goed kan lezen!
Hopelijk heeft iemand nog meer leuke ideeen voor de casemod!
Tof dat je van die foute ccfl heb gekocht
Ohja, goed dat je het zegt van de BIOS batterij, dat was ik dus alweer vergeten, maar dat zijn echt typisch van die dingen waar je bij het modden van een kast/hardware echt niet aan denkt xDvictorb schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:20:
Leuk mobo waarvoor is dat blauwe pci slot? en zie ik nou 2x sata 150? Wel even batterijtje in je grote bord stoppen he
Tof dat je van die foute ccfl heb gekochtIedereen ging der 1 kopen om daarna er achter te komen dat het niks was hahahha. Past wel helemaal binnen de ouderdom van de hw
Ja CCFL'tjes zijn eigenlijk vreselijk slecht, alleen het staat idd zo leuk bij de rest van al die voute spullen
Ik ga trouwens het frame wat zichtbaar is achter het frontpanel-plexi afplakken met zwarte tape of een plaat zwart plastic zodat je maximaal effect krijgt!
Ik heb net een video'tje gemaakt van het spacende CCFL'tje op de hardcore van Demoniac (die mij toegang heeft verschaft tot een deel van zijn eigen FTP server, met compleet gebruikersaccount!
Nee ik zou in mijn main-PC nooit CCFL'tjes willen, oh nu je het zegt, ik heb 2 dagen geleden mijn computer voorzien van een fel-blauwe LED-strip! (Intel thema eh
*INTEL WHORE MODE ON*

KUTGW!
Dankje manKaas760 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:07:
Nice, zie er naar uit om je trippende pc te zien
KUTGW!
Ik ga wanneer hij af is even lekker m'n Pioneer versterker over de zeik halen met wat dubstep en happy hardcore om de geluid naar licht te testen
Geen idee of het ding het doet, maar voor een retrobak mag die eigenlijk niet ontbreken natuurlijk
Heel erg bedankt maar ik zit heel erg krap qua geld, ik kan als 15 jarige dus echt gewoon niks verdienen, alleen zakgeld.TERW_DAN schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:20:
Wil je nog een mooie TVkaart hebben voor dat ding?
Geen idee of het ding het doet, maar voor een retrobak mag die eigenlijk niet ontbreken natuurlijkLigt hier te liggen, doe er niets mee, mag weg tegen verzendkosten, maar hoef er verder niets voor te hebben.
Heb al bij 10 bedrijven een keurige sollicitatie ingeleverd, allemaal "nee"
Sorry Danny maar ik kan zelfs de verzendkosten niet veroorloven
Het was dan ook eigenlijk de bedoeling dat ik een build maakte van zo veel mogelijk idngen met zo min mogelijk geld!
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
I HAZ GOT BANZ!Demoniac schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:56:
Het topic is al even niet geupdate....

Misdragen op een forum heeft zo zijn nadelen

VET!Demoniac schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:56:
....maar ik heb eindelijk mijn oude windowstickers terug gevonden. Ik heb nog een Unreal Tournament logo, een radioactiviteits-symbool en *tromgeroffel* de gouwe ouwe Tweakers Henk! Mocht je interesse hebben stuur dan even een DM.
Ik ga je wanneer ik tijd heb even een DM sturen.
En ja, hierboven staat "wanneer ik tijd heb", mijn 4e VMBO schooljaar op de VSO is weer begonnen
En ik heb het gelijk al heel erg druk, projecten, werkstukken, wiskunde met zo'n f*cking Casio rekenmachine *WORTHLESS!*
Wat dus resulteert in minder tijd voor m'n casemod
En zodra ik tijd heb ga ik wel met vriendinnen op stap, dus het gaat nog moeilijk worden, maar ik probeer het in ieder geval wel!
Ik heb al het een en ander aan "oldskool" tuning spulletjes, dus daar ligt het niet aan.
Aangezien het veel tijd nodig heeft vind ik het prima als dit topic verplaatst word CiP-->CM als dat nodig mocht zijn.(heb laatst gehoord dat wanneer de updates te lang duren dat je dan over word geschopt naar CM.)
Dit vind ik helemaal geen probleem(mocht een mod het lezen & nodig vinden
Zoals jullie misschien al mee hebben gekregen is Max/hardwarejunk gebanned van tweakers.net
Casemod gaat dus niet door.
Groetjes van Max (persoonlijke vriend van mij)
Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//
Daarnaast is deze casemod idd niet denderend, maar er stond nog een hele grote casemod aan te komen van Max.
Dus da's best jammer.
Maargoed, via mij wou hij jullie nog even bedanken voor alle complimenten, steun en de onderdelen die jullie hebben gestuurd!
Groetjes, Max van den Berg/HardwareJunk
Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Hoe je van oude spullen toch nog iets leuks kan maken.