Beste Tweakers,
Ik heb vandaag de beslissing genomen om van mijn oude hardware een oldskool gaming computer/server te maken!
De de naam casemod is misschien niet helemaal op zijn plaats aangezien de kast zelf al gemod is!
Deze heb ik zelf gespoten in een super-vout oranje-blauw kleurenschema
:

IMAG0033 by totallykaos, on Flickr

IMAG0051 by totallykaos, on Flickr

IMAG0052 by totallykaos, on Flickr
Wat het nu is is dat het een oude Aopen kast is (ik geloof van oorsprong een workstation/server kast) , die ik eigenlijk niet meer gebruik maar hier wel een beetje leuk staat te doen, dacht ik: laat ik mijn oude hardware gebruiken voor een oldskool hardcore gaming computer/server!
De computer gaat bestaan uit de volgende onderdelen:
-Asus P4V8X-MX moederbord
-Intel Pentium 4 HT 2,8 ghz 512kb Level 2 cache etc.
-2*512mb Twinmos DDR1 geheugen
-2*80gb Maxtor D740X-6L
-Creative Audigy Soundblaster Live, met een 5,25 inch extra control+input panel!
-Aopen 300 watt voeding
-FRD dodelijke delta-fan met blauwe led lichtjes er in
(is inmiddels geel ipv. doorzichtig, ga ik nog goed schoon soppen
)
-Videokaart (daar zit nog wat achter dat vertel ik jullie nog!)
*onderdelen*

IMAG0068 by totallykaos, on Flickr
MAAR! ik zit met het "probleem" dat ik zo veel keuze heb tussen mijn videokaarten!
Op het moederbord zit een AGP slot (zou me god niet weten wat voor slot xD ) en ik heb nog een bult AGP kaarten waarvan 1tje niet past.
Degene die wel passen (en tevens nog werken) zijn de volgende:
-Asus 6800 Ultra V9999 gamers edition (blijkt zeldzaam te zijn)
-Nvidia Geforce 400 MX2
-ATI Rage 128 Pro
-ATI 3D Prophet 7000 (dual display)
En het leuke is, is dat jullie mogen bepalen welke videokaart er in komt!
Sterker nog, het is zo dat jullie met z'n allen, in vloed kunnen hebben op deze casemod!
Als je me suggestie's, tips oid. komt, en het bevalt mij wel, dan komen JOU aanpassingen in deze casemod!
Dus kom maar op met jullie ideeen, suggestie's, tips en weet ik veel wat nog meer!
Groetjes, Max (hardwarejunk, totallykaos, SirFapALot)
*DO I HAVE PERMISSION O ALMIGHTY MODERATOR?! :D*
Ik heb vandaag de beslissing genomen om van mijn oude hardware een oldskool gaming computer/server te maken!
De de naam casemod is misschien niet helemaal op zijn plaats aangezien de kast zelf al gemod is!
Deze heb ik zelf gespoten in een super-vout oranje-blauw kleurenschema

IMAG0033 by totallykaos, on Flickr

IMAG0051 by totallykaos, on Flickr

IMAG0052 by totallykaos, on Flickr
Wat het nu is is dat het een oude Aopen kast is (ik geloof van oorsprong een workstation/server kast) , die ik eigenlijk niet meer gebruik maar hier wel een beetje leuk staat te doen, dacht ik: laat ik mijn oude hardware gebruiken voor een oldskool hardcore gaming computer/server!
De computer gaat bestaan uit de volgende onderdelen:
-Asus P4V8X-MX moederbord
-Intel Pentium 4 HT 2,8 ghz 512kb Level 2 cache etc.
-2*512mb Twinmos DDR1 geheugen
-2*80gb Maxtor D740X-6L
-Creative Audigy Soundblaster Live, met een 5,25 inch extra control+input panel!
-Aopen 300 watt voeding
-FRD dodelijke delta-fan met blauwe led lichtjes er in
-Videokaart (daar zit nog wat achter dat vertel ik jullie nog!)
*onderdelen*

IMAG0068 by totallykaos, on Flickr
MAAR! ik zit met het "probleem" dat ik zo veel keuze heb tussen mijn videokaarten!
Op het moederbord zit een AGP slot (zou me god niet weten wat voor slot xD ) en ik heb nog een bult AGP kaarten waarvan 1tje niet past.
Degene die wel passen (en tevens nog werken) zijn de volgende:
-Asus 6800 Ultra V9999 gamers edition (blijkt zeldzaam te zijn)
-Nvidia Geforce 400 MX2
-ATI Rage 128 Pro
-ATI 3D Prophet 7000 (dual display)
En het leuke is, is dat jullie mogen bepalen welke videokaart er in komt!
Sterker nog, het is zo dat jullie met z'n allen, in vloed kunnen hebben op deze casemod!
Als je me suggestie's, tips oid. komt, en het bevalt mij wel, dan komen JOU aanpassingen in deze casemod!
Dus kom maar op met jullie ideeen, suggestie's, tips en weet ik veel wat nog meer!
Groetjes, Max (hardwarejunk, totallykaos, SirFapALot)
*DO I HAVE PERMISSION O ALMIGHTY MODERATOR?! :D*