Beste VB-ers,
Ik heb begin april 2008 mijn 3870x2 gekocht. Dat product was toen net uit en ik heb er de hoofdprijs voor betaald (380 euro volgens de bon), het is toen een impulsaankoop geweest, omdat de 3870 niet leverbaar was. En ik heb er altijd een slecht gevoel bij gehad. Derhalve ben ik bang dat ik wederom de fout in te gaan en een GPU te kopen waar ik niet echt tevreden mee zal zijn. Daarom dit topic.
Het operating system is Windows 7 x64 (Professional, Engels). De twee WDC's draaien als RAID1 en fungeren als data-opslag. De SSD fungeert als OS-disk. De drie reepjes geheugen zijn als triple-channel geconfigureerd en van de modulaire voeding heb ik momenteel beide 6/8-pins aansluitingen gebruikt voor de 3870x2.
Edit 1; Misschien ook niet geheel onbelangrijk om te vermelden: Mijn scherm is een pricewatch: Samsung Syncmaster T220 Zwart
Ik speel wel eens een game, maar dat zijn niet echt grafisch hoogstaande games:
Daarnaast heb ik ook een wens voor wat betreft de fysieke omvang van de GPU. De 3870x2 is zo lang (26.5cm, dat is langer dan een full ATX-bord breed is) dat hij maar op één plek / slot binnen mijn Antec Nine Hundred past. De volgende moet dus korter zijn. Mijn MoBo heeft 3 PCI-e 2.x 16x aansluitingen, dus een dual slot oplossing is niet zo'n probleem. Ik heb liever een dual slot GPU die koeler en stiller blijft dan een enkelslots oplossing die oververhit raakt en qua geluid niet onderdoet aan een F16.
De bang-for-buck factor moet gewoon goed zijn. En dan maakt het me (bovenstaande in ogenschouw nemende) niet echt uit wat hij kost.
Ik hoop dat jullie wat met mijn verhaal kunnen
Alvast bedankt!
Matis
History
Al enige tijd zit ik in dubio. Ik wil graag mijn GPU upgraden, maar kan er het geld niet aan uitgeven, niet dat ik geen cent te makken heb, integendeel. Ik vind het een relatief grote investering en het aanbod is zo groot, dat ik bang ben een verkeerde aankoop / keuze te maken...Ik heb begin april 2008 mijn 3870x2 gekocht. Dat product was toen net uit en ik heb er de hoofdprijs voor betaald (380 euro volgens de bon), het is toen een impulsaankoop geweest, omdat de 3870 niet leverbaar was. En ik heb er altijd een slecht gevoel bij gehad. Derhalve ben ik bang dat ik wederom de fout in te gaan en een GPU te kopen waar ik niet echt tevreden mee zal zijn. Daarom dit topic.
Huidige setup
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Western Digital Black WD5001AALS, 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case | € 74,95 | € 74,95 |
1 | Intel Core i7 920 Boxed | € 260,61 | € 260,61 |
1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 86,30 | € 86,30 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 103,08 | € 103,08 |
3 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 12,50 | € 37,50 |
1 | Sapphire HD 3870X2 1GB GDDR3 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-EX58-UD5 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 562,44 |
Het operating system is Windows 7 x64 (Professional, Engels). De twee WDC's draaien als RAID1 en fungeren als data-opslag. De SSD fungeert als OS-disk. De drie reepjes geheugen zijn als triple-channel geconfigureerd en van de modulaire voeding heb ik momenteel beide 6/8-pins aansluitingen gebruikt voor de 3870x2.
Edit 1; Misschien ook niet geheel onbelangrijk om te vermelden: Mijn scherm is een pricewatch: Samsung Syncmaster T220 Zwart
Mijn wensen
Waar ben ik naar op zoek? Tja, wist ik het maar! Ikzelf heb altijd een zwak gehad voor Ati/AMD. Mijn volgende kaart wordt het liefste weer een AMD-kaart.Ik speel wel eens een game, maar dat zijn niet echt grafisch hoogstaande games:
- Half Life 2 (heel de reeks)
- Portal 1 en 2
- GTA IV
- Team Fortress 2
- Civilization IV en V
Daarnaast heb ik ook een wens voor wat betreft de fysieke omvang van de GPU. De 3870x2 is zo lang (26.5cm, dat is langer dan een full ATX-bord breed is) dat hij maar op één plek / slot binnen mijn Antec Nine Hundred past. De volgende moet dus korter zijn. Mijn MoBo heeft 3 PCI-e 2.x 16x aansluitingen, dus een dual slot oplossing is niet zo'n probleem. Ik heb liever een dual slot GPU die koeler en stiller blijft dan een enkelslots oplossing die oververhit raakt en qua geluid niet onderdoet aan een F16.
Mijn budget
Tja, alles heeft een prijskaartje. Met mijn huidige 3870x2 heb ik ook al weer 4,5 jaar gedaan, dus ik verwacht niet dat ik de volgende GPU al binnen een jaar wil vervangen. Wel wil ik nu graag een wat "goedkopere" GPU kopen waar ik eventueel over een (paar) jaar een tweede naast zet in CrossFire / SLI. Zolang ik met de nieuwe enkele videokaart maar wel verbetering zie tov mijn huidige 3870x2.De bang-for-buck factor moet gewoon goed zijn. En dan maakt het me (bovenstaande in ogenschouw nemende) niet echt uit wat hij kost.
Ik hoop dat jullie wat met mijn verhaal kunnen
Alvast bedankt!
Matis
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time