Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cookiebeleid banner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De akkoord knop in de nieuwe banner voor het cookiebeleid is niet zichtbaar als het browservenster te smal is. Horizontaal scrollen helpt ook niet aangezien de banner niet meebeweegt met de content (niet met Chrome iig.)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gaan we naar kijken, maar mogelijk pas voor TWK7

Intentionally left blank

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
En de zin klopt volgens mij ook niet.

Je hoeft toch geen toestemming te vragen voor Cookies om 'T.Net' te laten werken?

Het ging er toch om dat T.net met haar advertentie's ervoor zorgt dat je traceerbaar / herleidbaar bent voor bijvoorbeeld Google, Facebook e.d.

Ik vind de melding dan ook eigenlijk juist om het punt heendraaien waar het echt om gaat. Kun je er beter inzetten dat de advertentieboeren je in de gaten houden dmv Cookies, dat is in ieder geval eerlijk :P

Correct me if i'm wrong. Maar ik dacht op T.net gelezen te hebben dat er juist geen toestemming nodig was voor cookies die ervoor zorgen dat de site werkt (De broodnodige cookies). Het ging toch allemaal om de tracking cookies?

[ Voor 20% gewijzigd door RedHat op 21-08-2012 18:52 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RedHat schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:51:
En de zin klopt volgens mij ook niet.

Je hoeft toch geen toestemming te vragen voor Cookies om 'T.Net' te laten werken?

Het ging er toch om dat T.net met haar advertentie's ervoor zorgt dat je traceerbaar / herleidbaar bent voor bijvoorbeeld Google, Facebook e.d.

Ik vind de melding dan ook eigenlijk juist om het punt heendraaien waar het echt om gaat. Kun je er beter inzetten dat de advertentieboeren je in de gaten houden dmv Cookies, dat is in ieder geval eerlijk :P

Correct me if i'm wrong. Maar ik dacht op T.net gelezen te hebben dat er juist geen toestemming nodig was voor cookies die ervoor zorgen dat de site werkt (De broodnodige cookies). Het ging toch allemaal om de tracking cookies?
Het klopt dat er geen expliciete toestemming nodig is voor het zetten van functionele cookies die het normale gebruik van de site mogelijk maken. Die toestemming moet je alleen voor trackingcookies e.d. vragen. Daar staat tegenover dat de wet niet specificeert hoe die toestemming gegeven moet worden, alleen dat het "ondubbelzinnig" gedaan moet worden. Voor Tweakers is er blijkbaar gekozen voor de tekst "Om Tweakers.net goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid." Op die pagina staat omschreven waar je dan precies mee akkoord gaat. Als dat in die balk had gepast, dan had het daar wel in gestaan. :P

Daarnaast is het in het kort stellen dat "we je toestemming nodig hebben voor het zetten van cookies om je in de gaten te houden" wel een mooie manier om te zorgen dat je je eigen inkomsten naar zijn grootje helpt. Ik begrijp prima waarom websites dit op deze manier aanpakken. Tweakers is daar niet de enige in. :P Ik vind het in alle eerlijkheid zelf ook niet moreel onverantwoord.

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 21-08-2012 18:58 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Maar dit is voorliegen. Het ergste is nog dat (althans bij mij) gewoon alle cookies geladen worden tijdens het laden van de balk. Hierdoor kun je niet weigeren want ze zijn al geplaatst voordat je op de balk kruisje kan klikken (En zelfs dat kruisje is geen opt-out). Dit is volgens mij ook lijnrecht tegenover wat de wet hierover zegt.

De hele implementatie slaat echt helemaal nergens op imho. Het zou pas ergens op slaan als je zou kunnen weigeren. Dit kan echter niet, want alles wordt gewoon doodleuk ingeladen op de pagina waar de balk onder staat.

En dan over eigen ruiten ingooien, hiermee kun je ook bereiken dat er op de voorpagina van de Telegraaf staat 'Tweakers.net geeft niets om privacy gebruiker' (Ja ik weet, overdreven). Het is maar net hoe je het uitlegt.

Het was dan ook alleen als aan/opmerking bedoeld dat de implementatie van de cookiewet gewoon niet klopt.

[ Voor 38% gewijzigd door RedHat op 21-08-2012 19:21 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eerst eens zien dat de Telegraaf het zelf goed doet. ;)

Op persoonlijke titel: Heel professioneel internettend Nederland is af aan het wachten dat er een (proef)proces komt waarin die maffe wet onder de loep genomen wordt door een rechter. Niemand wil echter het bedrijf zijn dat zich in dit proefproces voor de rechter moet verantwoorden. Daarom zie je op veel sites ook een halfslachtige oplossing zoals die nu ook op deze site staat, omdat die in elk geval aan de geest van de wet voldoet, zelfs al voldoet hij niet naar de letter ervan. De Telegraaf doet precies hetzelfde en naar ik aanneem om precies dezelfde reden.

Verder loopt deze discussie trouwens al in Cookies op Tweakers.net. Ik denk dat het handig is dit topic te beperken tot de technische fout die tencoryn meldde. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

op de mobiel is het echt verschrikkelijk irritant, je kan hem namelijk niet wegklikken :@

bij wisselen van forum naar frontpage en al geaccepteerd blijft die terugkomen, ook zeer irritant.

Heb het idee dat dit niet echt doordacht is door jullie en ik zou het lekker weghalen tot de wet duidelijk is want het is alleen maar irritant voor alle bezoekers, mobiel en niet mobiel.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er komen nog wat kleine wijzigingen aan de balk, ik zal kijken of ik 'm dan ook voor smalle resoluties kan fixen :)
bij wisselen van forum naar frontpage en al geaccepteerd blijft die terugkomen, ook zeer irritant.
Dat zou toch niet voor mogen komen, zeker als je als ingelogde gebruiker eenmaal geaccepteerd hebt. Als je niet ingelogd bent is het op sessie-basis dus zou een wisseling tussen FP en forum ook niet uit mogen maken (of je moet ueberhaupt cookies blokkeren waardoor je elke keer een nieuwe sessie krijgt :P).

Intentionally left blank

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
crisp schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:00:

Dat zou toch niet voor mogen komen, zeker als je als ingelogde gebruiker eenmaal geaccepteerd hebt. Als je niet ingelogd bent is het op sessie-basis dus zou een wisseling tussen FP en forum ook niet uit mogen maken (of je moet ueberhaupt cookies blokkeren waardoor je elke keer een nieuwe sessie krijgt :P).
Ik kan het gewoon reproduceren door met een 'lege' (geen cache/cookies) browser de balk te accepteren, dan gaat hij pas bij de tweede pageview weg.

Voor de overige discussies, die mag je hier voeren, en lees dan met name Daniel in "Cookies op Tweakers.net"

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Kees schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:10:
[...]

Ik kan het gewoon reproduceren door met een 'lege' (geen cache/cookies) browser de balk te accepteren, dan gaat hij pas bij de tweede pageview weg.
hmmz, wellicht iets te maken met het feit dat het dan nog een memcache-sessie is misschien. Ik zal ook eens kijken of ik dat kan reproduceren (en wellicht fixen) :)

Intentionally left blank

Pagina: 1