hier ben ik het toch echt niet mee eens. mijn ouders hebben een tv met ingebouwde surroundzooi, je sluit er twee externe boxjes op aan, die natuurlijk op zich om te huilen zo slecht zijn. maar toch voegt het echt wel wat toe aan de filmbeleving die je hebt. zeker als je dvd kijkt. op mijn eigen surround set (die nu ook niet als surround word gebruikt, ivm plaatsing van boxen etc) zijn films gewoon leuker als je die extra beleving hebt van geluid achter.
Het is ook absoluut zo dat het surround iets toevoegt, maar vergelijking is een surround systeem Vs een stereo systeem allebei van 2000,-, en dan heb ik veel liever het stereo susteem, zelfs voor films.
je vorige post over bose was ook vaag: jij vind grote speakers misschien wel mooi (ik ook), maar er zijn genoeg mensen die hun boxen het liefst niet willen zien.
Het was dan ook niet serieus bedoeld. Ik snap ook wel dat niet iedereen op deze planeet grote speakers in dezelfde mate kan waarderen als ik.
Bij mij op het werk gebruiken we de 402 en de 802 en daar zit best wel een prima geluid in en het kan nog hard ook als het moet

Nou, dat is het hem nou juist. Die dingen zijn hartstikke duur, en gaan juist helemaal niet hard. Tenminste, niet als je gewoon puur kijkt naar het spl dat ze kunnen geven. Die 802's hebben namelijk maar een gevoeligheid van 92 dBspl, en dat is maar 2 dB meer dan mijn HiFi speakers, gewoon bar weinig. Ze geven alleen de sensatie van hard door dat alles verscheurende hoog. Net zoals JBL heeft gedaan en nog doet met hun bullit tweeters.
En 402's zijn al helemaal kansloos. Dat zijn speakers die eigenlijk alleen maar te gebruiken zijn voor spraak versterking als het niet uitmaakt hoe het klinkt. En ook die zijn duur.
Het enige professionele product waar ik wel eens iets postiefs over heb gehoord, is de wavecannon.
Maar ik vind het wel een erg goed product. Het valt precies in de prijsklasse die mensen voor speakes over hebben, gemiddeld. Er zit een lekker dreunend basje in, wat veel mensen fijn vinden. En velen vinden ze acceptabel genoeg klinken. Oh, ze zijn natuurlijk ook lekker klein, en dat is ook belangrijk.
Volgens mij zal ik Bose aanhangers nooit kunnen begrijpen. Bose speakers zijn namelijk helemaal niet goedkoop! Ze zijn zelfs bijzonder duur. En dan klinken ze ook nog eens slecht, heel slecht. En daar gaat het om, of ze goed scoren voor het geld dat ze kosten. Het enige dat wel voor Bose pleit, is dat ze klein zijn. Maar of je dan wilt tolereren dat je veel geld moet neertellen voor speakers die lelijk zijn en ook zeer beroerd klinken (en idd, dat is mijn mening):?
Jag