Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:04
Ik begin een beetje uitgekeken te raken op mijn pc uit 2003 en wil ook een zuiniger beestje dan de P4 2.6GHz die ik nu in gebruik heb als desktop. Laatst heb ik een game gekocht (ben eigenlijk geen gamer), en deze wou zelfs niet goed draaien op mijn pc dus dat was de 'druppel' om te besluiten een nieuwe pc te zoeken.

Hij moet dus vooral ook weer lang mee kunnen gaan zoals mijn huidige, en ondanks dat ik geen echte gamer ben wil ik dus niet voor een simpele pc gaan van 400 euro. Hij moet wel Cities in Motion kunnen spelen. Wel moet die goed te upgraden zijn in de toekomst, en ook Ubuntu aan kunnen (drivers) naast Windows 7 & 8.

Na zoeken heb ik voor mezelf de volgende lijst gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 97,95€ 97,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (UK, OEM, 64-Bit)€ 87,90€ 87,90
1Antec One€ 46,87€ 46,87
1Scythe Katana 4€ 22,90€ 22,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 41,99€ 41,99
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1be quiet! Efficient F1 400W€ 57,10€ 57,10
1Samsung 830 series 128GB€ 98,95€ 98,95
1Gigabyte GA-Z77M-D3H€ 89,70€ 89,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,36

Nu heb ik hier een paar vraagjes over zoals of de PSU van 400W genoeg is, vooral als ik toch besluit om een aparte GPU aan te schaffen. Ik wil eerst de HD4000 van de i5 PCU uitproberen. Of zeggen jullie al direct dat deze niet voldoende is voor het spel? Ook zit ik te denken om mogelijk de be quiet! Pure Power L8 430W.

Ook wegens het upgraden zit ik te twijfelen over de micro ATX size van het mobo, is deze ook net zo goed te upgraden als een gewoon ATX size bordje van dezelfde chipset van Gigabite? Een van de x16 poorten is effectief maar x4 bij de μATX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Windows 7 en andere windows programma's voor een veel goedkopere prijs:
http://www.culgame.com/so...s-application-suites.html

bv. Windows 7 home premium voor 15 euro of Microsoft Office professional plus 2010 voor 19 euro

[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 19-08-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:01:
Windows 7 en andere windows programma's voor een veel goedkopere prijs:
http://www.culgame.com/so...s-application-suites.html

bv. Windows 7 home premium voor 15 euro of Microsoft Office professional plus 2010 voor 19 euro
Volgens mij gelden die prijzen alleen bij aankoop van een laptop want er staat + bij.
cazzer22 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:53:
Nu heb ik hier een paar vraagjes over zoals of de PSU van 400W genoeg is, vooral als ik toch besluit om een aparte GPU aan te schaffen. Ik wil eerst de HD4000 van de i5 PCU uitproberen. Of zeggen jullie al direct dat deze niet voldoende is voor het spel? Ook zit ik te denken om mogelijk de be quiet! Pure Power L8 430W.

Ook wegens het upgraden zit ik te twijfelen over de micro ATX size van het mobo, is deze ook net zo goed te upgraden als een gewoon ATX size bordje van dezelfde chipset van Gigabite? Een van de x16 poorten is effectief maar x4 bij de μATX.
Wanneer je verder niet veel gamed dan zou in principe de interne gpu voldoende moeten zijn maar je mag er geen wonderen van verwachten. Persoonlijk adviseer ik je dan ook om er toch een losse videokaart bij te nemen maar dan is 400 watt toch wat krap.

Maar het is ook weer ervan afhankelijk welke videokaart je dan erbij zou prikken maar ik zou toch altijd dan rond de 500 watt nemen. Ook belangrijk hierbij is of het een A of B merk voeding is waarbij die BeQuiet op zich wel vrij leuke voedingen zijn. Persoonlijk neem ik liever Corsair voedingen vanwege goede ervaringen en dan zou je richting Corsair CX serie kunnen kijken.

[ Voor 60% gewijzigd door Roel1966 op 19-08-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volturum
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-07 00:07
Ik ken het spel niet, maar lijkt me geen spel wat je op de interne graphics van je processor kan spelen toch? Dus mis je sowieso nog een videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Roel1966 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:17:
[...]

Volgens mij gelden die prijzen alleen bij aankoop van een laptop want er staat + bij.
Ze verkopen geen hardware & waar zie je die + staan?

*heb er nog nooit iets gekocht, dus weet niet of ze volledig te betrouwen zijn eigenlijk, zo'n spot goedkope prijs*

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 19-08-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:24:
Ze verkopen geen hardware & waar zie je die + staan?

*heb er nog nooit iets gekocht, dus weet niet of ze volledig te betrouwen zijn eigenlijk, zo'n spot goedkope prijs*
Als je op producttype klikt staan er bij alle prijzen een + bij, maar ook als je verder door klikt zie je dat heel veel niet op voorraad is. Lijkt mij eerlijk gezegd een beetje onbetrouwbare webshop en zelf zou ik er niks kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
tuurlijk staat er een + bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReonBrack
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-03-2017
19 dollar - 20% = 15 dollar voor een windows 7 Home Premium.
Lijkt bijna te mooi om waar te zijn, wat het waarschijnlijk ook is XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:04
uit een ander draadje hier op GoT heb ik begrepen dat de keys MSDN keys zouden zijn. Net niet helemaal legaal lijkt me dan via Culgame.com. draadje
Roel1966 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:17:

Wanneer je verder niet veel gamed dan zou in principe de interne gpu voldoende moeten zijn maar je mag er geen wonderen van verwachten. Persoonlijk adviseer ik je dan ook om er toch een losse videokaart bij te nemen maar dan is 400 watt toch wat krap.

Maar het is ook weer ervan afhankelijk welke videokaart je dan erbij zou prikken maar ik zou toch altijd dan rond de 500 watt nemen. Ook belangrijk hierbij is of het een A of B merk voeding is waarbij die BeQuiet op zich wel vrij leuke voedingen zijn. Persoonlijk neem ik liever Corsair voedingen vanwege goede ervaringen en dan zou je richting Corsair CX serie kunnen kijken.
Heb je een tip voor een simpele videokaart (misschien zelfs passief gekoeld)?

En worden BeQuiet! voedingen dan toch gezien als kwalitatief minder goed dan corsair? Ik lees in een review dat er cheap elco's gebruikt worden in de Corsair CX 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

cazzer22 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:30:
uit een ander draadje hier op GoT heb ik begrepen dat de keys MSDN keys zouden zijn. Net niet helemaal legaal lijkt me dan via Culgame.com. draadje

[...]

En worden BeQuiet! voedingen dan toch gezien als kwalitatief minder goed dan corsair? Ik lees in een review dat er cheap elco's gebruikt worden in de Corsair CX 500.
Je wilt geen passief gekoelde videokaart. De reden is dat de passief gekoelde videokaarten doorgaans zeer matige prestaties leveren en je dan net zo goed de onboard kunt gebruiken. Ik zou in ieder geval een 500W voeding nemen en eerst geen videokaart in de pc plaatsen. Kijk of je je game kunt spelen met de onboard en anders kun je altijd nog heel eenvoudig een videokaart bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
cazzer22 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:30:

Qua videokaart zou ik persoonlijk net zoals Hann1ball schrijft geen passief gekoelde kaart pakken vanwege de prestaties die dan niet veel verschillen met de interne gpu in de cpu. Wel kan ik je de Asus kaarten met dubbele koeler aanraden wanneer je een stille kaart wilt die toch ook leuke prestaties hebben.

De Radeon 7850 kaarten liggen momenteel denk ik het meest gunstige qua prijs/prestatie maar de Nvidia GTX 660 Ti zou ook een goede kaart kunnen zijn. Het is alleendat die 660 Ti meteen ook weer pak weg 100 euro hoger ligt en dan zou ik persoonlijk toch zeggen van pak de 7850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Als je af en toe een spelletje wilt spelen lijkt een 7850 mij zware overkill. Een 7770 is een fijne zuinige kaart met genoeg power om eigenlijk alle huidige spellen te spelen. Verwacht geen BF3 op ultra, maar volgens mij is TS dat ook niet van plan. Als je een versie koopt met een custom koeler kun je hem zelf ook makkelijk 10-20% meer spierballen geven.

Doe daar een Corsair CX430 (is ook nog goedkoper dan de BeQuiet) bij en je hebt een heerlijk systeem.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Pagina: 1