7950 of 660 Ti?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik het verschil tussen 3 GB memory (256 bit) van bijv de Gigabyte 7950 en 2 GB (192 bit) van bijv de Asus, MSI, Gigabyte 660 Ti kan gaan merken?

Powerconsumptie boeit me niet. Ik speel op één monitor (1920x1200 of soms TV 1920x1080), wil alles op Ultra spelen met max AA en alle eyecandy. Ook diverse high resolution texture packs voor bijv Skyrim, Crysis 1/2, STALKER, etc.

Ik wil geen reference kaart, wil gaan overklokken. Geluidsproductie maakt niet uit, heb een stille Corsair Obsidian 550d kast. Warmteproductie dan misschien weer wel :)

Wat is dan de betere keus? Wil het liefst de kaart ook een beetje op de groei kopen. Budget max €330. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Als je even wacht dalen de prijzen van de 660ti en krijgen de shops de kaart goed op voorraad. De 7950 zonder de nieuwe boostbios houd de 660ti niet echt bij in de meeste games. En als je de boostbios wel inschakeld komt er meer hitte en geluid om de hoek kijken. Het enige voordeel zou de 3gb zijn, maar dat is voor jou niet van toepassing aangezien je het bij 1 scherm houdt.

Mijn advies: 660ti met non reference pcb en aftermarket koeler kopen zodra de shops voldoende voorraad hebben

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik lees echter wel op de forums van overclock.net dat, gezien de toekomst, die 192bit memory bus van de 660ti een probleem kan gaan vormen, zeker als alle settings en AA e.d. op allerhoogst gezet gaan worden.

De prijs van de 7950 gaat waarschijnlijk ook nog iets dalen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En de reviews geven geen duidelijk antwoord?

In het ene spel lijkt de 660 het iets beter te doen op volledige settings, in het andere spel doet de 7950 weer een fps meer... Het is appels/peren vergelijken en ik vraag me af of je die paar fps meer of minder echt merkt als de kaart toch al iets van 45fps op beeld tovert.

En tja, iets op de groei kopen in PC-land: koop dan niks want alles van vandaag is morgen alweer achterhaald. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazapa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-12-2012
ik heb ze allebij en ik zou de 7950 aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dazapa schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:32:
ik heb ze allebij en ik zou de 7950 aanraden
Zou je willen uitleggen "waarom"? Ten eerste is de 660Ti net een dag te koop en daarbij bewijst jouw historie op GoT/T.net heel erg weinig over jouw kennis & ervaring met de 660Ti en/of de 7950. Ongenuanceerd roepen "DEZE!!!!1111" levert de topicstarter niet veel nuttige info op.

Ik zie graag, voor vergelijkend materiaal, jouw 3DMark-URL's tegemoet :)

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 17-08-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf slechte ervaringen met AMD. Dat is puur persoonlijk maar ik had altijd geklooi met drivers. Een maat van me ook. Sinds ik Nvidia heb, heb ik nergens last meer van. Vaak worden ze wel iets warmer maar zijn ook sneller naar mijn idee.

Ik zou zelf voor de 660TI gaan. Ook omdat er CUDA/physX opzit en dat ook wel handig en of leuk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

kthxbye schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:26:
Ik lees echter wel op de forums van overclock.net dat, gezien de toekomst, die 192bit memory bus van de 660ti een probleem kan gaan vormen, zeker als alle settings en AA e.d. op allerhoogst gezet gaan worden.

De prijs van de 7950 gaat waarschijnlijk ook nog iets dalen, toch?
Die bus kan inderdaad in de toekomst voor problemen zorgen maar dat zal niet snel gebeuren lijkt me. Pak gewoon een review erbij en kijk wat het verschil is tussen de 660 Ti en de 670 aangezien het enige verschil de memory bus is. Als je meerdere schermen wil gaan draaien of binnen de levensduur van deze GPU nog een monitor met een hogere reso wil kopen dan zou ik toch voor de 7950 gaan aangezien die beter presteren op hogere resoluties waar de NVIDIA's het moeilijk krijgen.

Verder zou ik even wachten tot de prijzen van de 660 Ti gaan stabiliseren. Als die gemiddeld onder de €300 komt te liggen is die beter dan de 7950. Als het net boven de €300 word dan is het echt stuivertje wisselen en voorkeur. En ik zou nog een ding wel op zoeken, hoe goed de 660 Ti OCed in vergelijking en hoe dit schaalt tegenover de 7950 aangezien de 7950 een redelijk OC beest is.

Fatsoenlijke review om mee te beginnen. ;)

http://nl.hardware.info/r...iew---inclusief-3-way-sli

Huidige prijzen overzicht.
http://tweakers.net/price...MSq33acNa03ttpNcYfYBhWZY3

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik ben al allerlei reviews aan het doorspitten, maar het is echt lastig :(
Het Verschilt enorm per game! Metro 2033 doet de 660Ti weer veel minder goed bijv. (ik wil vooral oude (zelfs <5 jaar) en alle nieuwe en toekomstgames op best mogelijke settings kunnen spelen op max 1920x1200. Nieuwe monitor gaat er niet komen, heb net een nieuwe PC aangeschaft. Heb jaren geen PC games meer gespeeld en ben er weer aan toe :)

Levert die 192 bits geen problemen op met (toekomstige) games qua high reso texture packs, of maakt dat op max 1920x1200 niet uit? Denk voor nu aan Crysis, STALKER, Skyrim.

Ook ben ik idd benieuwd naar overklok potentieel. Verspeelt AMD haar overklokruimte niet met die Turbo BIOS update voor de 7950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Of die bus echt problemen gaat opleveren valt niet te zeggen. Je ziet alleen nu wel al dat het frames kost ten opzichte van de 670. (gemiddeld z'n 10 fps) Ik denk dat een spel zoals BF4 wat er pas over 1.5 jaar is het best wel eens moeilijk zou kunnen maken voor een 660 Ti mits er word doorgegaan met de enorme grafische verbeteringen tussen BF games.

Verder doet die boost bios eigenlijk alleen een OC die je zonder voltage met gemak moet kunnen halen. Ik heb zelf een 7950 en heb die toevallig gister OCed naar 950/6300 waar origineel 800/500 is zonder voltageverhoging. Dit is wel een Twin frozr van MSI die standaard op 880/5000 loopt maar het is een mooie OC zonder voltage verhoging.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Schaamteloze crosspost uit: Nvidia 660ti

De manier waarop je vraagt, zou iemand ook kunnen interpreteren als: ik wil nu iets kopen waar ik over 2, 3, 4 of 10 jaar nog kan gamen.

Dan nog; als de developer van Witcher ineens denkt: goh, ik ga een race-game maken en dat kan je alleen spelen met EyeFinity. Zit je daar zometeen met je "oude" 660Ti of 670...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Sinds vandaag verschijnen er steeds meer 660ti's in de pricewatch... ik heb ze al voor minder dan 290 gezien

pricewatch: EVGA GeForce GTX 660 Ti 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45
DanielWW2 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:04:
[...]
Verder zou ik even wachten tot de prijzen van de 660 Ti gaan stabiliseren. Als die gemiddeld onder de €300 komt te liggen is die beter dan de 7950. Als het net boven de €300 word dan is het echt stuivertje wisselen en voorkeur. En ik zou nog een ding wel op zoeken, hoe goed de 660 Ti OCed in vergelijking en hoe dit schaalt tegenover de 7950 aangezien de 7950 een redelijk OC beest is.
7950/660Ti is idd stuivertje wisselen.
Geef je weinig om het stroom verbruik/Geluid overweeg een 7950, in de nabije toekomst multi-monitor gaming overweeg een 7950 in Cross-Fire met een hele dikke voeding en goede koeling.

Maar beter is om even te wachten tot de GTX660Ti goed verkrijgbaar is, de competitie begint nu pas echt en dat pakt alleen maar goed uit voor de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik neig heel erg naar de 7950 idd. Even twee weekjes wachten wat er met de prijzen gebeurt! :)
Pagina: 1