Nvidia 660ti

Pagina: 1
Acties:
  • 598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou de Nvidia 660TI (de msi versie is de snelste denk ik zo te zien in de reviews) ook de volgende generatie games goed aan kunnen zoals The Witcher 2 en de nieuwe games van die developers of zou ik dan beter de 670 kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Reviews lezen?

Deze vraag is makkelijk zelf te beantwoorden via google.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Neem deze even door: Het algemeen beleid

Vooral het gedeelte Een goede topicstart: De Quickstart

@Lupp: _/-\o_ mooi gevonden _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door muppet99 op 17-08-2012 13:22 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The Witcher 2 is al een tijd uit; wat betreft de toekomst blijft het lastig voorspellen. Sommige ontwikkelaars doen jaren met dezelfde engine, waardoor volgende versies maar iets zwaarder zijn. Anderen implementeren allerlei nieuwe features uit de laatste DirectX-versie. Het kan zijn dat de huidige kaarten dan al iets minder goed presteren.
Aan de andere kant vind ik the Witcher 2 nog acceptabel spelen op mijn Core2Duo E6600 met nVidia 8800GTS320 (de oude versie dus), dus misschien ben ik niet zo kritisch? Ik kan het niet spelen op 1980x1200 met alles op hoog, maar op 1650x1050 op iets meer dan medium kom ik prima weg. Het gaat mij meer om gameplay dan om alle grafische pracht. De grote lijnen krijg je toch wel mee, alleen de zeer gedetailleerde schaduwen/reflecties zijn wat minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets wat je vandaag koopt, is morgen verouderd en gaat "zeker" geen games van over een jaar of twee jaar even vloeiend spelen.

Voor de rest ben ik het eens met de mensen hierboven; je geeft zeer weinig info over wat je zelf al hebt gevonden/bedacht en of uberhaupt een 660Ti een aanwinst is in jouw PC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had toch al een duidelijk andwoord van Hans op HWI?
http://nl.hardware.info/f...-ti?p=2299111#post2299111 >:)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een asus 5850 pro.
i5 2500k cpu overgeklokt naar 4.1ghz
Wat ik gevonden hebt is dat deze kaart meer lijd van AA dan de 670 of de AMD 7950.
En over die hans te praten ik vroeg duidelijk niet naar de Witcher 2 maar naar de nabij toekomst games van zoals de makers van The Witcher 2, dat stond er duidelijk bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:29:
...de nabij toekomst games van zoals de makers van The Witcher 2...
De manier waarop je vraagt, zou iemand ook kunnen interpreteren als: ik wil nu iets kopen waar ik over 2, 3, 4 of 10 jaar nog kan gamen.

Dan nog; als de developer van Witcher ineens denkt: goh, ik ga een race-game maken en dat kan je alleen spelen met EyeFinity. Zit je daar zometeen met je "oude" 660Ti of 670...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
T is wat MAX3400 zegt. Het is echt "glazen bol" kijken wat de toekomst aan spelen brengt. Als je de reviews leest, zie je dat de Ti gewoon een goede kaart is. Een mooie kaart voor die prijs.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb nu een asus 5850 pro.
i5 2500k cpu overgeklokt naar 4.1ghz
Wat ik gevonden hebt is dat deze kaart meer lijd van AA dan de 670 of de AMD 7950.
En over die hans te praten ik vroeg duidelijk niet naar de Witcher 2 maar naar de nabij toekomst games van zoals de makers van The Witcher 2, dat stond er duidelijk bij.
wat moet je in godesnaam met een 2500k met een super low end kaart :+.
Ik zie steeds meer mensen met extreem ultra CPU´s met een mid range of single gpu oplossing, wat moet je dan met die CPU die slaapt en doet 10% werk, en ook nog overclocken... waarom.
Met zon CPU gewoon SLI draaien en snelle kaarten

[ Voor 18% gewijzigd door A87 op 17-08-2012 13:42 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die CPU omdat ik ook mmorpg's speel en zoals iedereen weet, vreten die je CPU op.
Maar ik wil ook weleens wat anders spelen en daarom een andere videkaart want games zoals The Witcher vragen juist veel van je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:57:
Ik heb die CPU omdat ik ook mmorpg's speel en zoals iedereen weet, vreten die je CPU op.
Maar ik wil ook weleens wat anders spelen en daarom een andere videkaart want games zoals The Witcher vragen juist veel van je GPU.
Waarom heb je dan "maar" een 2500K? Had je beter een quad-Xeon opstelling kunnen kopen met elk 8GB RAM; heb je in ieder geval minder overhead bij het spelen van mmorpg's. Daarbij, sommige serverboards kunnen ook SLI draaien en anders heb je vast wel gehoord van de hogere produkten van AMD & Nvidia. Die geven sowieso enorme prestatiewinsten, ook bij games, maar ook bij andere activiteiten zoals een Quadro 6000.

Wederom, en ook terugkijkend naar de replies van andere Tweakers in dit topic; iets zegt me dat je geld "moet" uitgeven maar eigenlijk niet weet waaraan en waarom. En omdat je een beetje niet snapt dat we echt geen seconde in de toekomst kunnen kijken, dan maar het volgende advies: bestel een 660Ti en geniet ervan zolang het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te wezen ben ik al een beetje op de hoogte wat er uit komt qua videokaart , maar ik ben geen persoon die zomaar wat koopt, anders had ik wel een Nvidia 670 of 680 gekocht ofzo.
Vond de prijs daarvan best wel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
MAX3400 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:02:
[...]

Waarom heb je dan "maar" een 2500K? Had je beter een quad-Xeon opstelling kunnen kopen met elk 8GB RAM; heb je in ieder geval minder overhead bij het spelen van mmorpg's. Daarbij, sommige serverboards kunnen ook SLI draaien en anders heb je vast wel gehoord van de hogere produkten van AMD & Nvidia. Die geven sowieso enorme prestatiewinsten, ook bij games, maar ook bij andere activiteiten zoals een Quadro 6000.

Wederom, en ook terugkijkend naar de replies van andere Tweakers in dit topic; iets zegt me dat je geld "moet" uitgeven maar eigenlijk niet weet waaraan en waarom. En omdat je een beetje niet snapt dat we echt geen seconde in de toekomst kunnen kijken, dan maar het volgende advies: bestel een 660Ti en geniet ervan zolang het kan.
Je raad de TS 4/8 way lga1567 of 4 way lga2011 aan iets wat bijna niet te betalen is zelf al krijg je ES/QS cpus voor weinig.

2500k is al OP voor normale mmorpg's ik heb zelf naar die 660ti net lopen kijken.
En ik moest diep van binnen wel een beetje lachen ik heb zelf een low profile 7850 besteld dus ik ging deze even vergelijken.
De 660TI standaard clock tegen HD7850 is deze 26 procent sneller.
Het stroomverbruik van de 660TI op standaard clock ligt ook 26 procent hoger.
Met andere woorden performance/watt van 7850 en 660 zijn exact gelijk.

En ja daar kan je nog makelijk 2 jaar mee vooruit je kan er zelf 5 jaar mee vooruit er van uit gaande dat je een game op lagere settings speelt dit benadrukt wel dat je kaart na de garantie er nog een x aantal jaren 2/3 jaar mee door gaat.

Als je de kans krijg om er voor minder dan 250 eu aan een 660TI te komen zou ik dat als ik jou was zeker doen.
Heb op dit moment in me normale rig en er zijn niet echt spellen die ik niet voluit kan spellen.
Tenzij ik natuurlijk dingen ga aanzetten die eigenlijk niks toevoegen maar wel je performance delen door 5.
Multi sampling naar 128 inpv van 16 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

maarten12100 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:48:
[...]

Je raad de TS 4/8 way lga1567 of 4 way lga2011 aan iets wat bijna niet te betalen is zelf al krijg je ES/QS cpus voor weinig.
Denk dat die comment van die quad Xeon van Max3400 sarcastisch bedoeld was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog een beetje met die memory bus van 192 daardoor begint hij het wel zwaarder te krijgen(dan andere kaarten met 256 memory bus zover ik het begrijp) als je een game speelt met 4x aa enzovoort.
En daar zal SLI niet bij helpen(denk ik).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]
Waarom denk je dat wij beter koffiedik kunnen kijken dan je zelf kunt?

Voor een bestaand spel kun jij net zo goed op zoek gaan naar reviews en benchmarks als dat wij dat kunnen, voor nog niet bestaande spellen kan niemand dat, hooguit kun je extrapoleren van wat in bestaande spellen gehaald wordt.

Los daarvan, dit topic getuigt niet van de eigen inzet die we verwachten als je een topic opent op GoT. Misschien heb je wel opgezocht hoe jouw beoogde kaart het in Witcher2 doet, om maar eens wat te noemen, maar je post geen links, post geen resultaten, post feitelijk niets waaruit blijkt wat je zelf opgezocht hebt. Dat je ergens anders al dezelfde vraag gesteld had lijkt me ook een erg relevante toevoeging die je niet zelf doet :o
Bovendien is wat je wel post onverzorgd en hier en daar blijkt er een twijfelachtige houding uit (erg defensief zodra iemand iets van bovenstaande zegt).

Ik ga dit topic sluiten omdat het niet voldoet aan de eisen die we hier stellen en (daarom) dat het qua sfeer ook aan het afglijden is omdat men meer bezig is met wat je niet post en hoe je wel post dan je onderwerp. Dat heb je puur jezelf te danken.

Zie zoals al aangehaald:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.