compleet systeem voor 500-600

Pagina: 1
Acties:

• Radijsjes
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
Hoi ik ben opzoek naar een compleet systeem voor 500-600 Euro. Ik wil er voornamelijk mee tekstverwerken maar zou er ook graag spelletjes op willen spelen zoals Shogun 2 TW.

Ik heb al speakers dus die heb ik verder niet nodig. Er moet nog wel Windows, een beeldscherm een keyboard en een muis bij.. Ik weet dat het een erg krap budget is maar ik zou erg graag advies hierover ontvangen.

Is het: basisgamebudgetsysteem van september wellicht iets? [BBG] Budget- en Basisgamesysteem september 2012

Daarnaast ben ik onervaren in het zelf assembleren. (ik heb dit nog nooit gedaan, hooguit een paar keer een kast van binnen gezien..) is dit te doen als totale leek?

Alvast bedankt!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bekijk eens een paar tutorials op het internet (how to build a desktop etc - sommige zijn zo een uur lang), daar leer je echt wel een hoop van bij!
Of je laat het voor meestal 50 euro door de winkel zelf assembleren.

het basisgame budget is reeds 650 euro zonder windows, beeldscherm enzo en in de winkel komt die altijd wat duurder uit (of alle onderdelen moeten toevallig het goedkoopst zijn in dezelfde winkel)

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 16-08-2012 17:11 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Windows kan je op verschillende sites kopen voor ±20€ dus dat is de grote kost niet meer. Betaal er zeker geen 100€ meer voor...

Zelf assembleren is redelijk makkelijk, video tuturials op youtube kijken en op het gemak de handleiding lezen en wat veiligheidsvoorschriften in acht nemen en je bent vertrokken.

Is je budget van 600€ nu met of zonder scherm? Als het scherm daarin begrepen zit dan is het idd krap maar voor shogun II zal het nog wel lukken.

• Radijsjes
inbegrepen helaas ^_^. Mijn probleem is helaas dat ik zelf niet de kennis heb om te zien wat bij elkaar past en wat goed is( ik zie een processor van 4.0ghz en denk dat die altijd beter is dan een van 3.0ghz, terwijl dat niet altijd waar is..)

Overigens keek ik meer naar het budgetgamesysteem dan het basisgamesysteem

Wat ik eigenlijk nodig heb is een lijstje van wat ik moet hebben en waar en dan red ik het wel. Ik hoor van iedereen dat assembleren makkelijk is dus dat wil ik zelf doen. Weet ik gelijk hoe het allemaal in elkaar steekt.

Op een ander forum stelde iemand dit voor: http://azerty.nl/winkelma...8303]=1&product[477517]=1

Wat denken jullie ervan?

[ Voor 5% gewijzigd door Radijsjes op 16-08-2012 17:43 ]

Verwijderd

Als je deze monitor neemt, dan kom je op ~500€ en ik zou de rest aan een beter CPU en MOBO besteden.

pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed

pricewatch: Asrock H77 Pro4/MVP

Zo ben je ~600€ kwijt maar je kan ook een goedkoper monitor nemen.

Edit: Oops zie het nu pas geen GPU in die lijst.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 19:11 ]

• Radijsjes
Bedankt voor jullie reacties.

Inrage, welke sites zijn dat? Waar je windows voor ong. 20 euro kan krijgen.
Voor de monitor reserveer ik voorlopig 100 euro, 168 is me even te veel. ik kan altijd nog een extra monitor toevoegen en met twee monitoren spelen.

Soup-nazi, ik zie dat de intel ook een geintegreerde grafische kaart heeft net als de AMD, hoe kan ik zien hoe goed hij is? Ik heb nu geen idee in hoevere die beter is, hetzelfde geld voor het MOBO (ik ben een behoorlijke leek in dit soort dingen) welke cijfertjes moet je met elkaar vergelijken?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:27
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:12:
Als je deze monitor neemt, dan kom je op ~500€ en ik zou de rest aan een beter CPU en MOBO besteden.

pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed

pricewatch: Asrock H77 Pro4/MVP

Zo ben je ~600€ kwijt maar je kan ook een goedkoper monitor nemen.

Edit: Oops zie het nu pas geen GPU in die lijst.
Jij wilt bijna 1/3 van zijn behele budget uitgeven aan zijn monitor? Is dat niet iets te veel van het goede?

Verwijderd

Die zijn goed genoeg om HD films te bekijken denk ik, zorg bijv. dat de CPU en MOBO hetzelfde socket hebben en voor RAM en MOBO kijk naar DDR, DDR2, DDR3 enzo......GPU en MOBO kijk naar PCI-e compatibiliteit

@ Awsome

Dat was als voorbeeld bedoeld ik zou het zelf niet doen, maar ik zag pas later ook dat er geen GPU in de lijst zat, voor zo'n budget zou ik dingen wel herzien, had geen compleet beeld nog. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 19:25 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Inrage schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:19:
Windows kan je op verschillende sites kopen voor ±20€ dus dat is de grote kost niet meer. Betaal er zeker geen 100€ meer voor...
waar kan je dit kopen voor 20-ish euro? Zeg niet Culgame want die zijn al lang Out of stock en je kan ze niet eens bestellen.

Persoonlijk kan ik dat gewoon gratis afhalen via DreamSpark (Hoge school agreement met microsoft) dusja :*)

• Bobmeister
SmokingCrop schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:29:
[...]

waar kan je dit kopen voor 20-ish euro? Zeg niet Culgame want die zijn al lang Out of stock en je kan ze niet eens bestellen.

Persoonlijk kan ik dat gewoon gratis afhalen via DreamSpark (Hoge school agreement met microsoft) dusja :*)
Als je een leraar kent (Middelbaar onderwijs bv.) , kun je via sites als slim.nl Windows 7 voor een euro of €17,- krijgen.

• Radijsjes
Ik zat net even op slim.nl te kijken, maar dat zijn upgrades, dus je moet al een windows systeem hebben voordat je die upgrade gebruikt..

Verwijderd

Je kan ook een i3 nemen,

pricewatch: Intel Core i3 2120 Boxed

is ie volgens deze chart sneller dan AMD A8 3870K

http://www.tomshardware.c...iew-overclock,3106-5.html

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 20:37
die upgrade versies zijn prima los te installeren, ff op google zoeken. als je daar dus toegang tot hebt gewoon die gebruiken.

• Radijsjes
Je bedoelt dat je geen OS van windows nodig hebt om die upgrade te installeren?

• Bobmeister
Radijsjes schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:44:
Ik zat net even op slim.nl te kijken, maar dat zijn upgrades, dus je moet al een windows systeem hebben voordat je die upgrade gebruikt..
Nee dat is niet zo.

Je installeert met de dvd die je daarbij krijgt eerst (bijv.) W7 op je PC. (Serial _niet_ invoeren). Daarna start je de pc weer op en installeer je W7 nog een keer (dit keer de serial wel invoeren). Dan ziet Windows het als een update en kun je W7 gewoon activeren :)

Verwijderd

Eventueel

http://azerty.nl/winkelma...t[501002]=1&bestel=%C2%A0

plus misschien een van deze GPU's?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/271551;304026

Moet nog mouse en KB bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 20:19 ]

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:49
Awsom schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:56:
[...]

Nee dat is niet zo.

Je installeert met de dvd die je daarbij krijgt eerst (bijv.) W7 op je PC. (Serial _niet_ invoeren). Daarna start je de pc weer op en installeer je W7 nog een keer (dit keer de serial wel invoeren). Dan ziet Windows het als een update en kun je W7 gewoon activeren :)
Nee dit klopt niet, heb dit zelf ook een keer geprobeerd. En windows 7 kun je niet naar windows 7 upgraden. Tenminste niet van home premium naar home premium bijvoorbeeld. Van home premium naar ultimate weet ik niet of dat kan. Waarschijnlijk wel.

• Bobmeister
Kokoryuu schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:23:
[...]

Nee dit klopt niet, heb dit zelf ook een keer geprobeerd. En windows 7 kun je niet naar windows 7 upgraden. Tenminste niet van home premium naar home premium bijvoorbeeld. Van home premium naar ultimate weet ik niet of dat kan. Waarschijnlijk wel.
Het is mij anders toch al meerdere malen gelukt 8)7 ;)

Je doet het verkeerd.

• Radijsjes
Oke, nou dat ga ik zeker proberen. Soup-Nazi, dan moet ik ook appart een Processor aanschaffen dan word het te duur helaas.

Verwijderd

Daar zat een i3 bij toch?

Edit: En deze mobo zat er ook bij, en dat zijn de verschillen met je origineel lijst, de mobo en CPU.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 22:37 ]

• xirerf
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 11:39
Ik weet het niet honderd procent zeker, maar volgens mij moet kijk je verkeerd op culgame. In de description staat namelijk : Click here to order windows or compare prices.

Hier dus: http://www.culgame.com/so...s-application-suites.html

Volgens mij kun je dus gewoon bestellen, of zit ik nu fout?

Verwijderd

Klopt. Werkt gewoon.
Kortingscode: YEAR2012
20% korting :)

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:23
ik heb met hetzelfde budget dit gedaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Vaya€ 27,45€ 27,45
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 59,65€ 59,65
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 17,01€ 17,01
1Cooler Master GX-Lite 500W€ 39,95€ 39,95
1Crucial Ballistix BLT2CP4G3D13337DT1TX€ 43,99€ 43,99
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 88,80€ 88,80
1Asus M5A78L-M LX V2€ 44,95€ 44,95
1XFX Radeon HD 6850 1GB€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 455,80

Kan je voor het overige budget mooi een Scherm etc kopen. (en misschien de 6850 inruilen voor een 6870).
Ik had hem destijds voor 99euro, toen was dat beste bang for buck.

Verwijderd

Mooi systeem hier boven.

• Radijsjes
Bedankt voor jullie reacties!

T7d_Sneezy: het lijkt mij een mooie lijst. Ik loop ze even door om te kijken of ik het goed begrijp, ik wil graag zo veel mogelijk weten voor ik iets koop:

De vaya kast (is een kast weet ik verder niet zo veel over) prima, ik vroeg me wel af of het uiterlijk van een kast de kast duurder maakt. want van mij hoeft de kast niet mooi te zijn, liefst onopvallend en zo goedkoop mogelijk maar wel goed. hij is flink goedkoper dan de Bitfenix en dat vind ik niet erg. Het is een midtower neem ik aan?

over de harde schijf had ik wel een vraagje, hij is iets groter en duurder. is ie ook sneler of langzamer? Ik heb een externe harde schijf van 1,5 tb.(USB 2.0) Daar sla ik over het algemeen alles in op en installeer ik ook games. Veel ruimte op de interne harde schijf heb ik dus niet nodig. het verschil tussen de 320 gb en de 500gb is maar 7 euro. Is dat iets om aan te passen als je de extra harde schijf ruimte niet nodig hebt? Of kan je daar beter niet op beknippelen? Als ik daar iets op bespaar kan ik de Hd 6870 ook nemen (hoe heb je die trouwens voor 99 euro gekregen? Ik vind alleen 152 euro als goedkoopst..)

De dvd writer is iets sneller en een paar cent duurder. lijkt me prima.

Over de voeding.. ik heb echt geen idee wat er goed of slecht aan is. Waarom is die beter qua prijs/kwaliteit?

De geheugenmodules lijkt me duidelijk 8gb ipv 4gb beiden ddr3 pc3-10600. Wel een stuk duurder, maar ik zat wel al te kijken naar 8gb ipv. 4gb. dus vind ik prima.

De processor lijkt me ook duidelijk 3.4 ghz tegenover 3.0 maar geen grafische kaart erin. Maar dat is neem ik aan veel beter?

de MOBO, anders dan dat die van jou iets goedkoper is heb ik geen idee wat er beter aan is.

De grafische kaart lijkt me prima, geen idee of ie beter is. Wel zie ik dat de PCI-e compatible is met de MOBO (dank je Soup-nazi ;-)).

Ik denk dat dit heel dicht in de buurt komt van waar ik voor wil gaan.

MakTheEco: is dat korting voor bestellen by culgame? In het geval dat je win 8 neemt is dat dus ong 31 euro min 20%? Overigens welk windows systeem raden jullie me aan? En is dit systeem voor 32 bits of 64? (of kan je dat zelf uitkiezen?) Ik dacht zelf aan win 7.

Daarnaast, hoe werkt culgame precies, ze zeggen dat je een download link krijgt. daar heb je dus een andere computer voor nodig (heb ik, geen probleem) maar wat doe je er dan mee? Branden op een dvd, of op een usb zetten? En vervolgens bij de nieuwe pc installeren?

Sorry voor de vele vragen, ik heb nog nooit een desktop zelf in elkaar gezet.

Alvast bedankt!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:16
Radijsjes schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:14:
Bedankt voor jullie reacties!

T7d_Sneezy: het lijkt mij een mooie lijst. Ik loop ze even door om te kijken of ik het goed begrijp, ik wil graag zo veel mogelijk weten voor ik iets koop:

De vaya kast (is een kast weet ik verder niet zo veel over) prima, ik vroeg me wel af of het uiterlijk van een kast de kast duurder maakt. want van mij hoeft de kast niet mooi te zijn, liefst onopvallend en zo goedkoop mogelijk maar wel goed. hij is flink goedkoper dan de Bitfenix en dat vind ik niet erg. Het is een midtower neem ik aan?

over de harde schijf had ik wel een vraagje, hij is iets groter en duurder. is ie ook sneler of langzamer? Ik heb een externe harde schijf van 1,5 tb.(USB 2.0) Daar sla ik over het algemeen alles in op en installeer ik ook games. Veel ruimte op de interne harde schijf heb ik dus niet nodig. het verschil tussen de 320 gb en de 500gb is maar 7 euro. Is dat iets om aan te passen als je de extra harde schijf ruimte niet nodig hebt? Of kan je daar beter niet op beknippelen? Als ik daar iets op bespaar kan ik de Hd 6870 ook nemen (hoe heb je die trouwens voor 99 euro gekregen? Ik vind alleen 152 euro als goedkoopst..)

De dvd writer is iets sneller en een paar cent duurder. lijkt me prima.

Over de voeding.. ik heb echt geen idee wat er goed of slecht aan is. Waarom is die beter qua prijs/kwaliteit?

De geheugenmodules lijkt me duidelijk 8gb ipv 4gb beiden ddr3 pc3-10600. Wel een stuk duurder, maar ik zat wel al te kijken naar 8gb ipv. 4gb. dus vind ik prima.

De processor lijkt me ook duidelijk 3.4 ghz tegenover 3.0 maar geen grafische kaart erin. Maar dat is neem ik aan veel beter?

de MOBO, anders dan dat die van jou iets goedkoper is heb ik geen idee wat er beter aan is.

De grafische kaart lijkt me prima, geen idee of ie beter is. Wel zie ik dat de PCI-e compatible is met de MOBO (dank je Soup-nazi ;-)).

Ik denk dat dit heel dicht in de buurt komt van waar ik voor wil gaan.

MakTheEco: is dat korting voor bestellen by culgame? In het geval dat je win 8 neemt is dat dus ong 31 euro min 20%? Overigens welk windows systeem raden jullie me aan? En is dit systeem voor 32 bits of 64? (of kan je dat zelf uitkiezen?) Ik dacht zelf aan win 7.

Daarnaast, hoe werkt culgame precies, ze zeggen dat je een download link krijgt. daar heb je dus een andere computer voor nodig (heb ik, geen probleem) maar wat doe je er dan mee? Branden op een dvd, of op een usb zetten? En vervolgens bij de nieuwe pc installeren?

Sorry voor de vele vragen, ik heb nog nooit een desktop zelf in elkaar gezet.

Alvast bedankt!
Qua OS gewoon 64 bit nemen. anders word je hoeveelheid werkgeheugen niet volledig benut.

[ Voor 0% gewijzigd door infidel011 op 17-08-2012 17:52 . Reden: typo ]

• Radijsjes
the site lets me select various types of win 7. Win 7 ultimate with sp1(24,99), win 7 profesional with sp1(21,99) and win 7 home premium with sp1 (19,99). What is the difference between those?

Verwijderd

Radijsjes schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:14:

Die Cooler Master ken ik ook niet, maar neem gewoon die Corsair CX430 V2 dat je al had gekozen. Die zijn gewoon goed budget voeding. Kijk op Tweakers veel van verkocht en weinig klachten over.

• Bobmeister
Radijsjes schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:24:
the site lets me select various types of win 7. Win 7 ultimate with sp1(24,99), win 7 profesional with sp1(21,99) and win 7 home premium with sp1 (19,99). What is the difference between those?
*Home
*Professional
*Ultimate

Afbeeldingslocatie: http://cloud.intowindows.com/wp-content/uploads/2009/06/differencebetweenwindows7homepremiumprofessionalandultimate.png

• SmokingCrop
  • Niet online
RAM: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile is een betere optie dan wat hij genomen had (1600Mhz voor zelfde prijs en low profile om nooit problemen te hebben met eventuele cpu coolers)

CPU: Je kan niet zomaar kijken naar de Ghz om te bepalen dewelke beter is ;) Persoonlijk gebruik ik http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php om te zien welke cpu's sneller zijn ongeveer.

AMD Phenom II X4 965 is rang 201
AMD A8-3870 is rang 169 (de K versie hadden ze niet, maar dit is basicly hetzelfde met OC mogelijkheden)

Voeding: bij voeding moet je kijken naar de "Voeding certificering", deze moet minimum 80 PLUS zijn anders is hij niet echt te vertrouwen ;)

HDD: Het is echt niet aan te raden om games op te slaan op je externe harde schijf, de snelheden van usb 2.0 zijn echt niet hoog om dit te doen ;)
50-60 euro is trouwens een normale prijs voor 500Gb.

Grafische kaart:
"Als ik daar iets op bespaar kan ik de Hd 6870 ook nemen (hoe heb je die trouwens voor 99 euro gekregen? Ik vind alleen 152 euro als goedkoopst..)"
Dit komt gewoon door vraag & aanbod, die toevallig beter was toen hij dit systeem gekocht had :)

Moederbord: Hierbij moet je eerst kijken naar de socket waar de processor moet komen, bij de A8-3870K is dit FM1 dus moet je ook een moederbord hebben die FM1 heeft ;)
Die Phenom II X4 965 is een AM3 dus deze zou niet passen op jouw moederbord

Blijf dus gewoon met jouw moederbord :)

Besturingsysteem: Het is het beste om een 64bit besturingssysteem te nemen, maar je processor moet dit wel aankunnen. De A8-3870K kan dit ook wel degelijk aan ;)
Persoonlijk zou ik gewoon voor Windows 7 64bit gaan.

Ik weet niet hoe culgame precies werkt, maar de downloadfile van windows 7 zal een .iso file zijn en die kan je ofwel branden op DVD (te groot voor CD) of op een USB waarbij je eerst dit programma'tje moet gebruiken: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

• Radijsjes
[/quote]CPU: Je kan niet zomaar kijken naar de Ghz om te bepalen dewelke beter is Persoonlijk gebruik ik http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php om te zien welke cpu's sneller zijn ongeveer.

AMD Phenom II X4 965 is rang 201
AMD A8-3870 is rang 169 (de K versie hadden ze niet, maar dit is basicly hetzelfde met OC mogelijkheden)
[quote]

Maar is de fusion grafische kaart vd AMD A8-3870 ook beter/even goed? En zo ja hoeveel beter?

Er van uitgaande dat de apparte grafische kaart beter is gaat het er dus om of ik daar het extra geld voor over heb? en zoja dan moet ik dus die mobo en processor veranderen zoals hij heeft gedaan.

• T7D_Sneezy
Het is met dit budget echt een puzzel.
Als je een losse gpu neemt zou ik geen A8 nemen.
Een phenom 965 met fatsoenlijke gpu is in games een stuk sneller dan een a8 zonder losse gpu.
De requirements voor shogun 2 vallen nog mee. Maar voor windows zijn beide cpu's meer dan snel genoeg.

Het lijstje dat ik gepost heb ik puur mijn eigen pc.
Die voeding kan je natuurlijk veranderen in die corsair430, geen probleem. Mijn voeding ben ik ook tevreden over en heeft 86% efficientie.

Het moederbord dat ik heb is het goedkoopste van het goedkoopste, maar wel gewoon een goed mobo dat alles volledig support. andere goedkope am3(+) mobo's ondersteunden de phenom 965 niet volledig.

Wat betreft ram geheugen: de phenom 965 gebruikt maximaal 1333mhz geheugen en mijn geheugen heeft dan cas7 latency (de reden voor mijn keuze).
Als je een a8 cpu neemt moet je gewoon 1600mhz nemen. Low profile kan dan inderdaad als je een andere cpu cooler neemt dan de stock versie.echter is daar met dit budgetweinig ruimte voor.

De kast is niet moeders mooiste, maar wel goed afgewerkt en lekker goedkoop. Ook zit er al een casefan in voor goede airflow.

[ Voor 9% gewijzigd door T7D_Sneezy op 18-08-2012 09:54 ]

Verwijderd

Goed PSU hoor die CM, heb wat gevonden...x2 +12v rail 36A.....

http://uk.hardware.info/p...lite-500w#tab:testresults

kijk naar +3.3v, +5v en +12v rail regulatie

"The ATX12V specification says positive voltages must be within 5% of their nominal values and negative voltages must be within 10% of their nominal values"

En alles zit binnen 3%.

Edit:
T7D_Sneezy schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:04:
Als je een losse gpu neemt zou ik geen A8 nemen.
Een phenom 965 met fatsoenlijke gpu is in games een stuk sneller dan een a8 zonder losse gpu.
De requirements voor shogun 2 vallen nog mee. Maar voor windows zijn beide cpu's meer dan snel genoeg.
+1

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 18:48 ]

• Radijsjes
bedankt voor al jullie reacties. Ik ga zeer waarschijnlijk jouw lijstje kopen Sneezy. Windows 7 weet ik ook waar ik die kan halen. blijft over een beeldscherm. Wat is een goed beeldscherm van tussen de 50-100 euro? Of waar moet ik op letten met dit systeem in het achterhoofd.

Ik zat zelf aan een van deze te denken:

pricewatch: Acer G225HQVB Zwart

pricewatch: LG E2242C-BN Zwart

Nog een minder gerelateerd vraagje. Ik heb een witte muur in mijn appartement. Is het mogelijk om een beamer op een computer aan te sluiten zonder dat het beeld al te lelijk wordt? (en deze dan te combineren met gebruik als tv?

[ Voor 21% gewijzigd door Radijsjes op 19-08-2012 22:36 ]

• T7D_Sneezy
Radijsjes schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:01:
bedankt voor al jullie reacties. Ik ga zeer waarschijnlijk jouw lijstje kopen Sneezy. Windows 7 weet ik ook waar ik die kan halen. blijft over een beeldscherm. Wat is een goed beeldscherm van tussen de 50-100 euro? Of waar moet ik op letten met dit systeem in het achterhoofd.

Ik zat zelf aan een van deze te denken:

pricewatch: Acer G225HQVB Zwart

pricewatch: LG E2242C-BN Zwart

Nog een minder gerelateerd vraagje. Ik heb een witte muur in mijn appartement. Is het mogelijk om een beamer op een computer aan te sluiten zonder dat het beeld al te lelijk wordt? (en deze dan te combineren met gebruik als tv?
een beamer is zeker geen probleem. Let er wel op dat de beamer een hoge resolutie heeft. Een VGA beamer zal geen mooi beeld geven, een Full HD beamer daarentegen wel.

Leuk dat je mijn lijstje neemt! Naar de 3d kaart zou ik nog even kijken, ik zie net in de pricewatch dat de saphire hd 6850 een stukje goedkoper is. Voor de rest een prima budget PC, ik ben blij met de mijne!

Qua schermen weet ik niet zo veel, maar echt heel fout kan je ook niet gaan denk ik.
De acer heeft wel LED backlight.

• Radijsjes
Ik zat even naar beamers te kijken op pricewatch, maar diegene die een goede resolutie hebben zijn ook een stuk duurder helaas. Dat wordt een projectje voor op de langere termijn ^_^.

ik had nog wel een vraagje. Ik heb een vrij oude tv een match 3 line van philips. is het mogelijk om die aan te sluiten op de computer? of wordt dan het beeld te lelijk? De tv heeft geen pc aansluiting, dus dat zou dan met een adapter moeten.

Oh en is LED backlight goed of slecht?

Met de saphire hd 6850 bedoel je dan deze: pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE

of deze: pricewatch: Sapphire Vapor-X HD 6850 1GB GDDR5

De tweede lijkt beter? en is even duur.

[ Voor 29% gewijzigd door Radijsjes op 20-08-2012 12:03 ]

• T7D_Sneezy
Radijsjes schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:58:
Ik zat even naar beamers te kijken op pricewatch, maar diegene die een goede resolutie hebben zijn ook een stuk duurder helaas. Dat wordt een projectje voor op de langere termijn ^_^.

ik had nog wel een vraagje. Ik heb een vrij oude tv een match 3 line van philips. is het mogelijk om die aan te sluiten op de computer? of wordt dan het beeld te lelijk? De tv heeft geen pc aansluiting, dus dat zou dan met een adapter moeten.

Oh en is LED backlight goed of slecht?

Met de saphire hd 6850 bedoel je dan deze: pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE

of deze: pricewatch: Sapphire Vapor-X HD 6850 1GB GDDR5

De tweede lijkt beter? en is even duur.
Een oude kijkbuis TV zal nooit een mooi beeld geven icm je PC. Dat is pas te doen van de HD ready platte TV's.

Die tweede lijkt inderdaad beter maar is nergens voorradig, je moet even kijken welke goedkoper is (en leverbaar is).

• Radijsjes
Ik kon eigenlijk van geen van de drie video kaarten op vorraad vinden.. van beiden saphire HD 6850 en de Radeon HD 6850 niet..

de enige die ze alle drie heeft is salland.com, maar daar staat niet bij of het op vorraad is (alleen een levertijd van 10-20 dagen) en vraagt dezelfde prijs voor alle drie..

En led blacklight lijkt me goed toch? Wikipedia zegt dat het dunner en zuiniger is dan lcd en plasma(in tv technologie dan)

Verwijderd

Hoi allemaal,
ik heb eigenlijk een soortgelijke vraag als radijsjes, namelijk ik zoek ook naar een systeem en ben ook een 'noob' qua pc's. Mijn budget licht nog wel iets hoger namelijk 500,- voor een compleet systeem (beeldschermen, keyboard en muis heb ik al)
Ik heb al gekeken naar het lijstje van sleezy, maar dat voldeed volgens mij niet helemaal. Ik wil namelijk 2 beeldschermen kunnen aansluiten en het liefst ook 1 of 2 3.0 usb poorten hebben.

Ik wil graag de spellen League of Legends en World of Tanks kunnen spelen. Ik zit nu nog op een antieke dell laptop waarmee LoL nog redelijk kan spelen, maar WoT alleen nog maar met 4 Fps

Ik moet nog wel windows 7 kopen maar dat zit niet bij het budget inbegrepen. De windows 7 die culgame verkoopt lijkt al een hele tijd 'out of stock' te zijn, hebben jullie nog suggesties waar ik goedkoop aan windows 7 kan komen of misschien een illegale download zonder virussen?

Alvast bedankt

• Bobmeister
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:32:
Hoi allemaal,
ik heb eigenlijk een soortgelijke vraag als radijsjes, namelijk ik zoek ook naar een systeem en ben ook een 'noob' qua pc's. Mijn budget licht nog wel iets hoger namelijk 500,- voor een compleet systeem (beeldschermen, keyboard en muis heb ik al)
Ik heb al gekeken naar het lijstje van sleezy, maar dat voldeed volgens mij niet helemaal. Ik wil namelijk 2 beeldschermen kunnen aansluiten en het liefst ook 1 of 2 3.0 usb poorten hebben.

Ik wil graag de spellen League of Legends en World of Tanks kunnen spelen. Ik zit nu nog op een antieke dell laptop waarmee LoL nog redelijk kan spelen, maar WoT alleen nog maar met 4 Fps

Ik moet nog wel windows 7 kopen maar dat zit niet bij het budget inbegrepen. De windows 7 die culgame verkoopt lijkt al een hele tijd 'out of stock' te zijn, hebben jullie nog suggesties waar ik goedkoop aan windows 7 kan komen of misschien een illegale download zonder virussen?

Alvast bedankt
Wat ben je precies van plan met die usb 3.0 poorten?

Verwijderd

Goeie vraag. Het lijkt me meer gewoon handig dan dat ik op dit moment echt iets mee wil doen, ik dacht dat het qua prijs voor het moederbord niet heel erg zou verschillen (misschien een tientje ofso) dat heb ik er namelijk wel voor over.
Ik ben namelijk niet van plan om over 3 a 4 jaar alweer een nieuwe pc te kopen dus daarom zou ik het liefst wel een 3.0 usb hebben, ik denk namelijk dat ze misschien dan wel een belangrijke functie kunnen krijgen (correct me if i'm wrong)

• T7D_Sneezy
Met mijn systeem kan je makkelijk 2 schermen aansturen. Met eyefinity zelfs 4. Wat wil je precies doen? 2 schermen excel of 2 schermen full HD BF3 spelen is weer wat anders.

Als je 20euro bijlapt heb je een mobo met USB 3.0

WTF sleezy? :X

@Radijsjes: LED is 'beter' ja

Mocht je geen HD6850 meer kunnen vinden zal je noodgedwongen terug moeten stappen op een 7770 denk ik.... Jammer maar helaas.
Je kan ook nog even wachten met je GFX kaart kopen en zo lang met de onboard graka werken.

[ Voor 38% gewijzigd door T7D_Sneezy op 20-08-2012 13:23 ]

Verwijderd

T7D_Sneezy schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:17:
Met mijn systeem kan je makkelijk 2 schermen aansturen. Met eyefinity zelfs 4. Wat wil je precies doen? 2 schermen excel of 2 schermen full HD BF3 spelen is weer wat anders.

Als je 20euro bijlapt heb je een mobo met USB 3.0
Ik wil op één scherm bijv. HD filmpjes op youtube ofso kunnen kijken en op het andere een spel spelen zoals LoL, of misschien skype en LoL
Als ik die 20 euro erbij doe op welk moederbord kom ik dan uit?
Al gevonden, is toch gewoon de upgrade: Asus M5A78L-M/USB3

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 14:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:42:
Goed PSU hoor die CM, heb wat gevonden...x2 +12v rail 36A.....

http://uk.hardware.info/p...lite-500w#tab:testresults

kijk naar +3.3v, +5v en +12v rail regulatie

"The ATX12V specification says positive voltages must be within 5% of their nominal values and negative voltages must be within 10% of their nominal values"
Heb je ook gezien van welke site je het haalt? De eerste goede voedingsreview van HWI (ook van bijna al het andere trouwens) moet nog gemaakt worden...

• T7D_Sneezy
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:51:
[...]

Heb je ook gezien van welke site je het haalt? De eerste goede voedingsreview van HWI (ook van bijna al het andere trouwens) moet nog gemaakt worden...
als men het niet vertrouwt nemen ze toch een andere voeding? Corsair builder 430 ofzo....
Ik ben in ieder geval blij met die Cooler Master GX-lite 500.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:51:
[...]

Niet een van de beste natuurlijk, maar zijn echt ze zo ver af?

• Radijsjes
even een update ik heb alles besteld. De grafische kaarten waren geen van allen snel beschikbaar behalve de 7770, maar die vind ik dusdanig slechter dat ik de Saphire Vapor hd 6850 bij Salland.eu besteld heb dit kan helaas 10-20 werkdagen duren. De rest zou morgen of overmorgen binnen moeten zijn. In totaal is het uitgekomen op 476,13 euro. Plus dan nog een muis, toetsenbord, scherm en windows.

Ik zou er overigens ook nog graag een wifi ontvanger in willen zetten, welke is voor dit systeem het meest geschikt. een usb of ingebouwde antene?

Ik dacht zelf aan deze: pricewatch: TP-Link TL-WN751ND

[ Voor 26% gewijzigd door Radijsjes op 21-08-2012 15:09 ]

Verwijderd

Radijsjes schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:04:
Saphire Vapor hd 6850 bij Salland.eu besteld heb dit kan helaas 10-20 werkdagen jaren duren.
Zo even verbeterd, al ben ik wel wat voorzichting, want ik verwacht niet dat je hem zo snel krijgt.

• Radijsjes
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Zo even verbeterd, al ben ik wel wat voorzichting, want ik verwacht niet dat je hem zo snel krijgt.
Is het zo erg? Want ik heb ze gebeld en ze zeiden dat het gewoon leverbaar is maar het wel wat langer duurt.. Het is de enige die langer duurt als het echt veel langer duurt cancel ik de bestelling wel.. en zoek ik een aandere GPU uit..

Waarom zou het zo lang duren? moet het geproduceerd worden ofzo?

Verwijderd

Wordt niet meer gemaakt, al een tijd niet meer er is dan ook geen één webshop of leverancier in NL met voorraad. Dus het lijkt mij sterk dat hun ze nog kunnen krijgen. Komt best wel vaak voor dat webshops zeggen dat ze er nog wel aan kunnen komen wat uiteindelijk niet zo blijkt te zijn.

• Radijsjes
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:25:
Wordt niet meer gemaakt, al een tijd niet meer er is dan ook geen één webshop of leverancier in NL met voorraad. Dus het lijkt mij sterk dat hun ze nog kunnen krijgen. Komt best wel vaak voor dat webshops zeggen dat ze er nog wel aan kunnen komen wat uiteindelijk niet zo blijkt te zijn.
hmm oke.. nasty, weet iemand een alternatief voor die GPU? de 7770 Is een beetje veel slechter dan de andere drie in deze discussie..

Ik heb even rond gekeken en kwam bij de 7770 genoeg direct leverbare aanbieders tegen. wel zag ik dat de PCI-e x3, x16 is i.p.v. PCI-e x2, x16. Is dit erg?

daarnaast kwam ik nog een variant van de 7770 tegen en vroeg me af of die beter is:

pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5

ten opzichte van deze 7770:

pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5

de 6870 kon ik ook vinden alleen gaat die richting de 170 euro.. is me wel een beetje te duur. Als iemand een betere oplossing weet dan de 7770 of 6870 laat me het dan graag weten.

[ Voor 42% gewijzigd door Radijsjes op 21-08-2012 15:55 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Behalve die voeding dan lijkt me 8)7

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:01

Quad

Doof

Videokaart zou ik dan gewoon cancelen en er eentje zoeken via Tweakers.net V&A

Vaak heb je kans op een enkele wat een paar dagen oud is oid maar toch vervangen wordt door een zwaardere graka, ik zeg maar wat.
Kans is groter dat je vind wat je wilt voor een geschiktere prijs :-).
V&A aangeboden: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e (Jonge kaart)
V&A aangeboden: 2x XFX Radeon HD 6850 Black Edition Dual Fan 1 GB (Misschien eentje over te nemen..?)
V&A aangeboden: XFX HD-687A-ZHFC (Nieuw in doos)

[ Voor 42% gewijzigd door Quad op 22-08-2012 00:10 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:53:
[...]

Heb je daar bewijzen voor? 7(8)7

Edit Dat jij dat uit de comment van The Mask haalt, slaat nergens op hij heeft kritiek op de review voor zover ik het begrijp hij zegt niks over de voeding zelf.
Edit: Je wist tot twee weken geleden niet hoe belangrijk de Ampere is, nu kom je met smart ass comment? Ik kom hier om dingen te leren en mensen helpen voor zover ik kan, niet voor competitie okay, hou je SA comment voor troll sites.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 01:03 ]

• T7D_Sneezy
Madrox schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:53:
[...]

Als je er niks van weet moet je niet reageren.....
Heb jij deze voeding? Heb je er veel reviews van gelezen?
Er zijn wel meer goede voedingen dan de "heilige" corsair builder......

Het is een prima voeding, goede efficientie, goede prijs, lekker stil.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:05

auto660

1991 240 GL Brick

Anders kijk je even of hardwaresecrets die voeding heeft getest, of naar andere voedingen die getest zijn van dat merk. Hun maken hem open, maken hun bevindingen, testen hem onder load en meten allemaal dingen. Misschien is het het even waard om daar te gaan kijken.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 23:44

DataGhost

iPL dev

Nog even inhakend op het licentieverhaal: een Win7 upgrade los installeren kan maar dan is je licentie gewoon niet geldig. Het zal wel werken maar je hebt alsnog een illegale installatie draaien en dan had je net zo goed kunnen downloaden. Hetzelfde geldt voor het verkrijgen van een educational licentie terwijl je daar geen recht op hebt (via iemand anders dus).

Regel dus een fatsoenlijke licentie maar ga niet schijnheilig lopen doen met een krats betalen voor iets waar je geen recht op hebt en vervolgens te gaan zeuren "maar ik heb toch betaald?"

• Radijsjes
Quad schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:07:
Videokaart zou ik dan gewoon cancelen en er eentje zoeken via Tweakers.net V&A

Vaak heb je kans op een enkele wat een paar dagen oud is oid maar toch vervangen wordt door een zwaardere graka, ik zeg maar wat.
Kans is groter dat je vind wat je wilt voor een geschiktere prijs :-).
V&A aangeboden: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e (Jonge kaart)
V&A aangeboden: 2x XFX Radeon HD 6850 Black Edition Dual Fan 1 GB (Misschien eentje over te nemen..?)
V&A aangeboden: XFX HD-687A-ZHFC (Nieuw in doos)
Bedankt voor de suggestie.
Ik weet echter te weinig van GPU's om te weten of de kaarten die aangeboden worden in V&A bij mijn systeem passen. Degene die jij hebt gelinkt zijn of inactief of al verkocht. Ik zal het wel in de gaten houden voor de kaarten waarvan ik zeker weet dat ze passen.

• Radijsjes
Update:

Ik ga voor een week weg. Aangezien ik dan toch niks kan doen laat ik voorlopig de order aan Salland.eu doorlopen. Als ik terug kom en ze hebben nog niks gedaan dan cancel ik de opdracht en zoek ik een nieuwe GPU.

Ik heb nog wel wat andere vragen:

wat is een goede wifi ontvanger?

Ik dacht zelf aan deze: pricewatch: TP-Link TL-WN751ND

• SmokingCrop
  • Niet online
Deze lijkt me wel een goeie (usb adapter), heeft een mooie review en de scorekaart is ook vlekkeloos:

pricewatch: TP-Link TL-WN822N

(deze heeft trouwens een 1,5m lange kabel om hem te verplaatsen waar je een betere connectie hebt ;))

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 23-08-2012 23:15 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:42:
[...]

Heb je daar bewijzen voor? 7(8)7

Edit Dat jij dat uit de comment van The Mask haalt, slaat nergens op hij heeft kritiek op de review voor zover ik het begrijp hij zegt niks over de voeding zelf.
Edit: Je wist tot twee weken geleden niet hoe belangrijk de Ampere is, nu kom je met smart ass comment? Ik kom hier om dingen te leren en mensen helpen voor zover ik kan, niet voor competitie okay, hou je SA comment voor troll sites.
Je kletst uit je nek man. Natuurlijk snap ik dat Ampere belangrijk is, net als dat Ampere gerelateerd is aan wattage. Dat jij denkt dat ik het niet snap, moet je zelf weten.

Maar als dit "U*I=P" niet klopt, zeg het maar.
T7D_Sneezy schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:56:
[...]

Als je er niks van weet moet je niet reageren.....
Heb jij deze voeding? Heb je er veel reviews van gelezen?
Er zijn wel meer goede voedingen dan de "heilige" corsair builder......

Het is een prima voeding, goede efficientie, goede prijs, lekker stil.
De eerste regel klopt al niet. Maar praat gerust de pot na.
Ja, ik heb reviews gelezen ervan.
Corsair builder is helemaal niet heilig, ik heb de Corsair niet eens genoemt.
Maar nu je het zegt; die zijn iig gespoten en gesleeved.

Als het werkt en je ben er blij ben is het altijd goed, zolang het werkt dan :+

http://nl.hardware.info/f...r-GX-Lite-700-doorgebrand
Zo te zien hebben de beveiligings circuits hier majeur gefaald >:)

[ Voor 40% gewijzigd door Madrox op 25-08-2012 14:54 ]

• T7D_Sneezy
Madrox schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:09:
[...]

[...]

De eerste regel klopt al niet. Maar praat gerust de pot na.
Ja, ik heb reviews gelezen ervan.
Corsair builder is helemaal niet heilig, ik heb de Corsair niet eens genoemt.
Maar nu je het zegt; die zijn iig gespoten en gesleeved.

Als het werkt en je ben er blij ben is het altijd goed, zolang het werkt dan :+

http://nl.hardware.info/f...r-GX-Lite-700-doorgebrand
Zo te zien hebben de beveiligings circuits hier majeur gefaald >:)
Ik zeg niet dat jij niks van voedingen weet, maar van dit exemplaar weet je niks. Hoe kan je er dan over oordelen? Er zijn geen reviews over te vinden. En hoe boeiend is een voeding?

De gx-lite is ook gespoten hoor, ik heb een mooi zwart exemplaar.

Ooh wow! Er is een kabel doorgebrand.... Totaal irrelevant, je weet niet wat die figuur ermee uitgespookt heeft. Wie weet zat die kabel tegen een heet onderdeel aan. Of heeft hij hem met assembleren beschadigd. Who knows?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weet je wat relevant is ?

Je kan beter iets aanbevelen wat zich al bewezen heeft.
De voorganger, de GX heeft al geen beste reputatie en wat ik links en rechts lees over deze GX-Lite, belooft ook al niet veel goeds. Maar goed, ik hou mijn comments wel voor me. Sommige luitjes hier hebben nogal lange tenen.

Laat ik wel zeggen dat ik vaker mijn nek heb uitgestoken hier, wat me toen ook niet in dank werd afgenomen.
Poosje later zijn ze 180 graden gedraait en vertellen hetzelfde verhaal, waar ze eerst zo tegenin gingen.
Geeft niet hoor, ik heb een brede rug ;)

Je psu is dus niet sleeved. Geeft niet, het is wel iets waar sommigen de voorkeur aan geven.

ps: Soup-Nazi, jij denkt dat ik het pas een paar weken denk te weten, keep dreaming. Je legt woorden in mijn mond, je neemt klakkeloos iets aan omdat ik iets anders uitleg dan jij en verbind daar conclusies aan.
Mijn poging om je dat uit te leggen ging toen al in dovemans oren, en nu kom je er weer meer.

Nog maar 1x dan: je hebt drie waardes. We hadden het over de 12v lijn. Wel, daar heb je waarde 1.
Blijven er twee over. Als je 1 van die twee weet, ampere of watt, kan je ze all drie invullen. Juist.
Watt=gerelateerd aan Ampere (en omgekeerd). Het voltage maakt het compleet.
levert de psu 360 watt over de 12v lijn en dat cijfer klopt, weet je ook hoeveel ampere dat is.

Kunnen we er nu een punt achter zetten ? Dank je.

[ Voor 74% gewijzigd door Madrox op 26-08-2012 05:43 ]

• T7D_Sneezy
Madrox schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 05:27:
Weet je wat relevant is ?

Je kan beter iets aanbevelen wat zich al bewezen heeft.
De voorganger, de GX heeft al geen beste reputatie en wat ik links en rechts lees over deze GX-Lite, belooft ook al niet veel goeds. Maar goed, ik hou mijn comments wel voor me. Sommige luitjes hier hebben nogal lange tenen.

Laat ik wel zeggen dat ik vaker mijn nek heb uitgestoken hier, wat me toen ook niet in dank werd afgenomen.
Poosje later zijn ze 180 graden gedraait en vertellen hetzelfde verhaal, waar ze eerst zo tegenin gingen.
Geeft niet hoor, ik heb een brede rug ;)

Je psu is dus niet sleeved. Geeft niet, het is wel iets waar sommigen de voorkeur aan geven.

ps: Soup-Nazi, jij denkt dat ik het pas een paar weken denk te weten, keep dreaming. Je legt woorden in mijn mond, je neemt klakkeloos iets aan omdat ik iets anders uitleg dan jij en verbind daar conclusies aan.
Mijn poging om je dat uit te leggen ging toen al in dovemans oren, en nu kom je er weer meer.

Nog maar 1x dan: je hebt drie waardes. We hadden het over de 12v lijn. Wel, daar heb je waarde 1.
Blijven er twee over. Als je 1 van die twee weet, ampere of watt, kan je ze all drie invullen. Juist.
Watt=gerelateerd aan Ampere (en omgekeerd). Het voltage maakt het compleet.
levert de psu 360 watt over de 12v lijn en dat cijfer klopt, weet je ook hoeveel ampere dat is.

Kunnen we er nu een punt achter zetten ? Dank je.
Het heeft niks met lange tenen te maken, maar meer met hoe je iets brengt.
Jouw eerste reactie:
is totaal niet opbouwend. Je laat een bommetje vallen en je bent weg, geeft geen advies, helemaal niks.
Als je het nou als volgt brengt: "Over die voeding lees ik links en rechts minder goede dingen (BRON), dus ik zou je XXXX aanbevelen". Daar heeft de TS en de rest nog wat aan, aan jouw reactie niet.

Bijvoorbeeld: in jouw "Madrox (B)etere(P)rijs(P)restatie (S)ystemen !" Intel G620 -Internet PC (budget) adviseerde je gisteren ook een hele rare onbekende voeding waar ik totaal niet over kon vinden (die je inmiddels al slim vervangen hebt door wat anders).

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Soms ben ik aan het knutselen met die Wenslijsten of een prive advies en verdwijnt er wel eens wat in de verkeerde lijst. Ziet er misschien raar uit voor jou, maar daar is weinig raars aan. De Be Quiet hoort daarin, ook gisteren al.

Btw., ik ben niet de enige die zo te werk gaat. The Mask heeft er ook een handje van, weet ik uit eigen ervaring. Opmerkingen plaatsen zonder uitleg. Je hebt gelijk, het is irritant. Zal het beter toelichten voortaan.

Bron? Google...techpowerup dacht ik en wat reacties op het binnenwerk van de GX-Lite. Het kan best een redelijke psu zijn, maar zolang die niet aan de tand gevoeld is zal je het niet weten. Dat je er blij mee bent is mooi maar tegelijkertijd nietszeggend. Sommige luitjes worden iig niet vrolijk als ze het binnenwerk zien, wat natuurlijk ook geen maatstaaf is maar wel een aanwijzing. Als je zoekt vind je ook vast nog wel blije GX gebruikers.

[ Voor 138% gewijzigd door Madrox op 26-08-2012 14:25 ]

Verwijderd

Madrox schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:09:
[...]

Je kletst uit je nek man. Natuurlijk snap ik dat Ampere belangrijk is, net als dat Ampere gerelateerd is aan wattage. Dat jij denkt dat ik het niet snap, moet je zelf weten.

Maar als dit "U*I=P" niet klopt, zeg het maar.
Moet ik je reactie van die andere thread hier copy/pasten zo dat iederen je weet dat je niet bewust was van belang van Ampere op de 12v rail, HA ROOKIE? zo kunnen we zien wie hier uit zijn nek kletst MAN _O-

"ps: Soup-Nazi, jij denkt dat ik het pas een paar weken denk te weten, keep dreaming. Je legt woorden in mijn mond, je neemt klakkeloos iets aan omdat ik iets anders uitleg dan jij en verbind daar conclusies aan.
Mijn poging om je dat uit te leggen ging toen al in dovemans oren, en nu kom je er weer meer".

Pc 650.- euro

Je reacties in deze thread tell tales.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 19:29 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:33:
[...]

Moet ik je reactie van die andere thread hier copy/pasten zo dat iederen je weet dat je niet bewust was van belang van Ampere op de 12v rail, HA ROOKIE? zo kunnen we zien wie hier uit zijn nek kletst MAN _O-
De link van Tweakers zegt niks over Amps. HD 4870 in CF gebruikt 24.4Amps okay misschien moet je beter opletten naar wat ik zeg. HD 4890 gebruikt minder dan HD 4870 in CF. Nogmaals ik heb het hier over Ampere en niet Watt.

Je hebt het over ampere die de videokaarten nodig hebben. Die zitten op de 12v lijn.
24.4 amp, 12v = hoeveel watt ?

Als je weet hoeveel watt het systeem verstookt, weet je min of meer ook wat de 12v lijn van de videokaarten nodig heeft aan ampere. 100watt gaat algauw op aan cpu, chipset, harddisk etc. , de rest is voor de videokaarten.

Hier, probeer maar: http://www.supercircuits....olts-Watts-Amps-Converter
Jij bent degene die hardop denkt, geen expert is etc.; dat zeg je notabene zelf. Jouw indruk over mijn kennis deugt iig niet. Integendeel, durf te stellen dat ik meer kennis heb dan jou en ga dan ook een pc quiz met jou van harte aan. Als ik jou was zou ik deze uitdaging maar niet aannemen.

Ps: De reactie in die thread zegt veel over jou "geen expert" "4pins past niet op 8-pins mobo" en ik als ik verder graaf vind ik nog wel meer.

http://rbmods.com/coolermaster-gx-lite-700w/3/
Een matige review van de Gx lite 700watt. Dat deze psu een HD6850 trekt is natuurlijk geen wonder.

Wat me verbaasd is dat deze psu niet geschikt is gemaakt voor cf/sli, met slechts 2 8pins PEG stekkers.
Wederom een teken aan de wand. Gewicht 1.3 KG! Wel, dat kan je zeker "lite" noemen, de XFX 650 weegt 3 KG en de Corsair GS700 weegt 3.2KG bijv. Zelfs de Budget Corsair Bulider CX600 weegt al 2.2KG.

Je vraagt je af wat er dan nog wel inzit ;(

[ Voor 92% gewijzigd door Madrox op 26-08-2012 21:16 ]

Verwijderd

@ Madrox

"Ps: De reactie in die thread zegt veel over jou "geen expert" "4pins past niet op 8-pins mobo" en ik als ik verder graaf vind ik nog wel meer."
Dat zei ik niet.

Dit zei ik.
"Ik kan niks waardevol vinden over die PSU, heeft ie een of meerdere rails? Ik denk dat je een verkeerd PSU hebt gekozen, je hebt op je mobo een 8 pin P4 CPU connector en die PSU heeft een 4 pin P4 zoek het goed uit."

Kijk, laten we een punt achter zetten zoals je zelf voorstelt, want dan gaan we worden zoals "Als"gebruiken en punten uit andere thread halen(mijn error) en dat wil ik niet, maar je reactie gaaf me een gevoel dat er op me gemunt werd, nou weet ik niet of ik zelf een keertje als een lul uit de hoek gekomen ben tegen over jouw maar als het zo is mijn excuses daar voor. laten we een kopje SOUP drinken/eten proost :Y)
^
Dat wou ik ook voorstellen maar je edit je comment vaak, dus zo te zien wil je gewoon een discussie winnen, voer het lekker in je eentje dan.

• Radijsjes
Hoi Mensen, ik ben inmiddels weer terug van mijn week weg en heb vrijwel alle onderdelen ontvangen... Behalve natuurlijk de GPU. Ik had nog wel een paar vragen voordat ik een nieuwe GPU bestel en die ik al eerder gevraagd heb maar niet beantwoord zijn. Daarom vroeg ik me af of jullie nogmaals hiernaar zouden willen kijken:
Radijsjes schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:34:
[...]

hmm oke.. nasty, weet iemand een alternatief voor die GPU? de 7770 Is een beetje veel slechter dan de andere drie in deze discussie..

Ik heb even rond gekeken en kwam bij de 7770 genoeg direct leverbare aanbieders tegen. wel zag ik dat de PCI-e x3, x16 is i.p.v. PCI-e x2, x16. Is dit erg?

daarnaast kwam ik nog een variant van de 7770 tegen en vroeg me af of die beter is:

pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5

ten opzichte van deze 7770:

pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5

de 6870 kon ik ook vinden alleen gaat die richting de 170 euro.. is me wel een beetje te duur. Als iemand een betere oplossing weet dan de 7770 of 6870 laat me het dan graag weten.

• Inrage
Misschien eens naar 2de hands kaartjes kijken, er zullen nu wel veel HD6950 en HD6870 kaartjes aangeboden worden denk ik.

Tussen die 2 DH 7770 kaartjes zit weinig verschil. De ene is standard overclocked en heeft waarschijnlijk een betere koeler. Maar dat kon je ook makkelijk even googlen.

Spaar anders even door voor een HD7850... of is dat geen optie?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:20:
@ Madrox

"Ps: De reactie in die thread zegt veel over jou "geen expert" "4pins past niet op 8-pins mobo" en ik als ik verder graaf vind ik nog wel meer."
Dat zei ik niet.
O, dan zal ik het me verbeeld hebben O-)
Dit zei ik.
"Ik kan niks waardevol vinden over die PSU, heeft ie een of meerdere rails? Ik denk dat je een verkeerd PSU hebt gekozen, je hebt op je mobo een 8 pin P4 CPU connector en die PSU heeft een 4 pin P4 zoek het goed uit."
MAW? die psu is niet goed genoeg of plat gezegt "het past niet/het is de verkeerde".
Daar komt het gewoon op neer.
Kijk, laten we een punt achter zetten zoals je zelf voorstelt, want dan gaan we worden zoals "Als"gebruiken en punten uit andere thread halen(mijn error) en dat wil ik niet, maar je reactie gaaf me een gevoel dat er op me gemunt werd, nou weet ik niet of ik zelf een keertje als een lul uit de hoek gekomen ben tegen over jouw maar als het zo is mijn excuses daar voor. laten we een kopje SOUP drinken/eten proost :Y)
^
Dat wou ik ook voorstellen maar je edit je comment vaak, dus zo te zien wil je gewoon een discussie winnen, voer het lekker in je eentje dan.
Nee. Mensen hebben recht op goed advies.

• Radijsjes
Inrage schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:33:
Misschien eens naar 2de hands kaartjes kijken, er zullen nu wel veel HD6950 en HD6870 kaartjes aangeboden worden denk ik.

Tussen die 2 DH 7770 kaartjes zit weinig verschil. De ene is standard overclocked en heeft waarschijnlijk een betere koeler. Maar dat kon je ook makkelijk even googlen.

Spaar anders even door voor een HD7850... of is dat geen optie?
Heeft het veel nut om een duurdere betere kaart te nemen met dit systeem?

• Inrage
Radijsjes schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:36:
[...]

Heeft het veel nut om een duurdere betere kaart te nemen met dit systeem?
Is er iemand die nog weet welk systeem je uiteindelijk gekocht hebt na 3 pagina's spam in dit topic?

Anyway ik denk dat het AMD Phenom II x4 systeem hebt gekocht. Dan waarschijnlijk zal de GPU eerder een bottleneck vormen dan de CPU. Dus een krachtigere GPU zal meestal direct resulteren in betere prestaties (tenzij je dus eerder CPU intensieve games gaat spelen).

Voor Shogun 2 zal je met de 7770 genoeg fps halen om op de hogere instellingen goed te kunnen spelen. (zelf speelde ik dat spel op een Core2duo 6600 met een GTX460 op High zonder problemen.) Wil je het systeem bijvoorbeeld in de toekomst ook nog voor het toekomstige Rome Total War 2 gebruiken dan ga je geen spijt hebben als je nu net iets meer uitgeeft voor een betere GPU (2de hands HD 6950, HD6870 of nieuwe HD7850, GTX560, GTX660, ...) Het is jouw budget natuurlijk dus ook jouw beslissing.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Met een enkele videokaart is de GPU zowiezo de eerst aangewezen bottleneck; heeft weinig met de cpu van doen.

• Radijsjes
met de HD 7850 bedoel je deze neem ik aan: pricewatch: XFX AMD Radeon HD7850

Wat ik me dan wel afvraag waarom de Geheugen Snelheid 2GHz zo laag is vergeleken met de 7770. Maakt dat uit?

En dat de Card Interface (Video) PCI-e 3.x 16x is ipv. 2.x 16x. Maakt dat uit?

• Radijsjes
Hoi allemaal ik heb inmiddels mijn computer in elkaar gezet en windows 7 geinstalleerd. Hij werkt prima (windows index score voornamelijk 7.3-7.6) met alleen data overdracht naar hdd een 5.9 (voor wat die index waard is...)

Bedankt voor de hulp. Nu moet ik alleen nog een beeldscherm aanschaffen.

• SmokingCrop
  • Niet online
yh alle hdd's halen zo iets :p
een samsung 830 haalt daar 7.9 op ^.^

Verwijderd

Madrox schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:42:
[...]

O, dan zal ik het me verbeeld hebben O-)

[...]

MAW? die psu is niet goed genoeg of plat gezegt "het past niet/het is de verkeerde".
Daar komt het gewoon op neer.

[...]

Nee. Mensen hebben recht op goed advies.
Ga jij maar lekker door met je gekanker en daar komt het op neer bij je. oh ik heb een discussie verloren nu ga ik hem terug pakken Get a life zieligerd.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:42
Anders ga je ff een oud topic omhoog kicken, alleen maar maar om wat onzin uit te kramen. 8)7
Pagina: 1