Wow thanx, dat scheelt me ff 20 dollar!heuveltje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:40:
Overigens is het spel nu (tot circa 19.30) voor $39 (31E) te koop bij humble store !
https://www.humblebundle.com/store
Vanavond ook even een voor me zelf oppikken
Heb hem gisteren ook maar even binnen gehaald maar helaas geen tijd meer gehad om te spelen.
Vanavond maar eens bekijken, heb net een nieuwe videokaart dus dat moet wel goed komen
Edit
Is de hdr al aan te zetten en ziet dat er een beetje knap uit ?
Vanavond maar eens bekijken, heb net een nieuwe videokaart dus dat moet wel goed komen
Edit
Is de hdr al aan te zetten en ziet dat er een beetje knap uit ?
[ Voor 18% gewijzigd door Standby op 13-11-2013 15:31 ]
Blaat het niet dan schaapt het niet
Zo. Net even 2 copies gekocht toen het in de Humbebundle store stond voor $40. Vanavond maar even kijken.
Is nog steeds te koop, alleen is het nu 49,99. Gisteren geprobeerd maar werkte niet, volgens mij moet ik een recente catalyst driver installeren. Vandaag weer proberen.
Ik was gister voor het eerst even lekker aan het spelen tegen 2 AI op een classe 3 planeet. Echter zodra ik de advanced satelite de lucht in schoot bleef de game zeker 15 sec hangen, daarna bleef de game schokkerig verlopen en bij de eerste nuke bleef de game weer 8 sec hangen.
Ligt dit aan mijn hardware, of aan de serverside, of gewoon een beta kuur?
Ligt dit aan mijn hardware, of aan de serverside, of gewoon een beta kuur?
Yay!
You're In! Come Smash Some Planets With Us, Backers!
[Flink stuk weggeknipt]
Since beta’s in such a great place and so many fantastic things are coming down the pipe, we’re granting instant access to anyone who has backed or pre-ordered the retail version. Specifically, if you pledged $20 (or $15) to our Kickstarter or pre-ordered Planetary Annihilation through the Uber store, you’re going to be smashing some planets with us really soon.
We’ll be letting folks into the game in waves. As you read this, in fact, we’re sending out the first wave of codes to users. Over the coming days, we’ll continue sending out codes until everyone is in. If you don’t get an invite today, don’t worry! We’ll get to you. We promise. Pinky swear!
[rest weggeknipt]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
w00t w00t Ik mag de BETA doen als Retail Only backer op kickstarter 
[YouTube: http://youtu.be/wrHcJpGxcK4]Link
[YouTube: http://youtu.be/wrHcJpGxcK4]Link
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Hoe draait PA eigenlijk bij jullie? Kon Supreme Commander nog draaien op max met m'n budget HD6750, maar nu wordt het wel even kijken naar een nieuwe kaart.. Kan via Google ook niet echt vinden wat je nou minimaal nodig hebt om max te kunnen draaien. Met de rest van m'n pc zit t wel goed; i7, 12GB ram, ssd. Nu alleen de videokaart nog.
Leuk klein tutorial-filmpje om de smaak te pakken te krijgen 
Ik zou er nog niet aan beginnen om een nieuwe vidkaart te kopen, het is nog een beta en ik zou het redelijk buggy/unoptomized willen noemen. Ga eens kijken wanneer het daadwerkelijk uit beta is...Trishul schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:34:
Hoe draait PA eigenlijk bij jullie? Kon Supreme Commander nog draaien op max met m'n budget HD6750, maar nu wordt het wel even kijken naar een nieuwe kaart.. Kan via Google ook niet echt vinden wat je nou minimaal nodig hebt om max te kunnen draaien. Met de rest van m'n pc zit t wel goed; i7, 12GB ram, ssd. Nu alleen de videokaart nog.
klopt...een dikke kaart is nooit nodig geweest bij forged alliance...een goed overklokte cpu (4+ghz) heb je veel meer aan denk ik..Cergorach schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:55:
[...]
Ik zou er nog niet aan beginnen om een nieuwe vidkaart te kopen, het is nog een beta en ik zou het redelijk buggy/unoptomized willen noemen. Ga eens kijken wanneer het daadwerkelijk uit beta is...
ik heb onlangs ook PA aangeschaft, en het lijkt niet veel zwaarder te draaien dan FA...maar heb het nog niet veel gedaan...zit nog te veel in FAF )
wat is er trouwens met dat unit kannon gebeurt dat je in de trailer ziet?
op zich mis ik dat wel, planet vs planet endgame is nogal irritant met fighter/radar/laser spam en dan hopen dat jij als eerste de commander vind.
op zich mis ik dat wel, planet vs planet endgame is nogal irritant met fighter/radar/laser spam en dan hopen dat jij als eerste de commander vind.
Da's waar idd. Ze zullen nog genoeg optimaliseren. Vraag me af of ze de release volgende maand wel gaan halen. Heb de beta al gespeeld, maar voelt nog niet helemaal volledig. Hoewel het natuurlijk wel een beta blijft. Ook interessant dat het hele concept van echte 3d planeten het lastig maakt om te turtelen zoals in supcom.. Zorgt voor verfrissende gameplay.Cergorach schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:55:
[...]
Ik zou er nog niet aan beginnen om een nieuwe vidkaart te kopen, het is nog een beta en ik zou het redelijk buggy/unoptomized willen noemen. Ga eens kijken wanneer het daadwerkelijk uit beta is...
Verwijderd
Matched: planet
Ik heb wel echt last van geen overzicht. Op een enkele planeet ben ik continue aan het zoeken waar m'n basis ook alweer was, waar m'n units heen zijn en waar de vijand nu in hemelsnaam vandaan gekomen is, meestal net nádat ik de rokende krater gevonden heb die mijn voorgeschoven luisterpost was.
Nu heb ik nog alleen maar op metal planets gespeeld, maar man man man, dat moet toch overzichtelijker kunnen
Nu heb ik nog alleen maar op metal planets gespeeld, maar man man man, dat moet toch overzichtelijker kunnen
Lol dat probleem heb ik dus ook 
Zo erg dat ik het nu maar ff los laat zitten.
Het zou al schelen als ze een soort horizonlijn met graden lieten zien.
Ik heb de helft van de tijd geen flauw idee waar ik uithang !
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Geen matches
Mehh heb de game ook, maar krijg elke 10-15 minuten "PA has stopped working".
Videodrivers geupdated maar dat maakt helaas niet veel uit.
Ik begrijp het is EA, maar dan voelt het nog wel een beetje zuur
.
Want ik had er namelijk toch stiekem best wel wat zin in.
Videodrivers geupdated maar dat maakt helaas niet veel uit.
Ik begrijp het is EA, maar dan voelt het nog wel een beetje zuur
Want ik had er namelijk toch stiekem best wel wat zin in.
Gister een pot gespeeld met 6 teams à 4 players per team. Super mooie pot. Tweede geworden. Main planet hadden we volledig maar helaas kregen we aan het eind nog een maan op onze knar
[ Voor 0% gewijzigd door Gehakt op 02-12-2013 19:40 . Reden: Fixed typo ]
Twee aanbiedingen voor PA:
Humble bundle: $45,- = €32,-
Steam winter sale: €41,24 (= incl 25% korting)
Ik heb het spel niet en volg de ontwikkelingen van het spel al een tijdje via filmpjes en vond deze aanbiedingen. Waarschijnlijk vanavond even aankoopje doen heb me erg vermaakt met Supreme commander etc.
Humble bundle: $45,- = €32,-
Steam winter sale: €41,24 (= incl 25% korting)
Ik heb het spel niet en volg de ontwikkelingen van het spel al een tijdje via filmpjes en vond deze aanbiedingen. Waarschijnlijk vanavond even aankoopje doen heb me erg vermaakt met Supreme commander etc.
Is het toevallig mogelijk om je bijdrage op Kickstarter te veranderen en dan alsnog in de Beta te komen?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
iedereen zit in de beta. Is een keer vermeld in de kickstarter updates
Like whut? Hoe kom ik daar nu in dan?
Edit: damn ik zie het. Had mijn aankoop verder niet verzilverd bij Uber zelf...
Edit: damn ik zie het. Had mijn aankoop verder niet verzilverd bij Uber zelf...
[ Voor 52% gewijzigd door Peter_Aragorn op 23-12-2013 12:07 ]
Heb ik echt gemist
Nu al aan het downloaden
Thanks! Eerste game tegen AI net gespeeld. Helaas heeft die toen geen basis opgebouwd...
- THPSrulez
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17-09 15:12
Kijk uit malloot een kokosnoot
:strip_icc():strip_exif()/u/43967/rejected_2.jpg?f=community)
Geen matches
Je kan onder Settings -> Camera wel 'Pole lock' aanzetten, hiermee zorg je dat de camera alleen rond de as van de planeet kan draaien. Hierdoor heb je er geen last meer van dat je ineens je basis op de kop, of onder een andere hoek te zien krijgt. Dit heeft er bij mij in ieder geval voor een stuk meer overzicht gezorgd.heuveltje schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:59:
Lol dat probleem heb ik dus ook
Daarnaast kan je je commander snel terugvinden met de sneltoets 'C'.
Ook staat de noord en zuid-kant aangegeven.
ik zelf gebruik de pijltjes op mijn toestsenbord voor kleine bewegingen en de middelste muisknop voor de grotere.
ik zelf gebruik de pijltjes op mijn toestsenbord voor kleine bewegingen en de middelste muisknop voor de grotere.
[ Voor 0% gewijzigd door Sporedd op 03-01-2014 10:08 . Reden: typos ]
Don't trust an atom, they make up everything.
Ik heb nog niet heel veel gespeeld, maar heb moeite om het begin van de basis op te zetten. Het lijkt er op dat ik al snel achter loop tegen de AI waardoor ik al snel wordt aangevallen. Iemand tips om redelijk snel een stabiele start te maken?
Wat ik doe is:WoKo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:44:
Iemand tips om redelijk snel een stabiele start te maken?
- Metal extractor
- Metal extractor
- Energie Plant
- Bot Factory(ik geloof dat ground builders efficenter zijn?)
- Metal extractor
- Metal extractor
- Energie plant
Wat ook erg belangrijk is is scouten. dan weet je hoe ver de AI is en van welke kant je een aanval kan verwachten.
Het is dus niet als SupCom:FA waarbij je altijd begint me een land fac ?Sporedd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:08:
[...]
Wat ik doe is:
- Metal extractor
- Metal extractor
- Energie Plant
- Bot Factory(ik geloof dat ground builders efficenter zijn?)
- Metal extractor
- Metal extractor
- Energie plant
Wat ook erg belangrijk is is scouten. dan weet je hoe ver de AI is en van welke kant je een aanval kan verwachten.
Altijd eerst eco?
ja ik heb het gevoel dat je anders gelijk je eco omzeep helpt.
Dat klinkt meer als Supreme Commander. Daarin was dat ook noodzakelijk. Maar bij FA is dat veranderd, ik dacht om het tempo van early game wat te verhogen maar weet niet precies waarom.
Wat je ook kunt doen is om de AI economy even te nekken en deze dan op 0.8 of 0.6 te zetten. Dit is een tijdelijke fix totdat er sliders komen voor de difficulty.WoKo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:44:
Ik heb nog niet heel veel gespeeld, maar heb moeite om het begin van de basis op te zetten. Het lijkt er op dat ik al snel achter loop tegen de AI waardoor ik al snel wordt aangevallen. Iemand tips om redelijk snel een stabiele start te maken?
Met betrekking tot de vergelijking tot FAF en SupCom is het principe heel wat anders. Het is namelijk een ronde map meerdere planeten en dit alles in 1 game verpakt. Ikzelf ben samen met mijn vrienden zeer positief over dit spel omdat het gewoon leuk is om te doen en je wordt eigenlijk niet gelimiteerd.
Het verstandigst is om gewoon online games te doen tegen anderen en dan in de chat te vragen of het mogelijk zou zijn om het een en ander te leren ingame. De community is zeer bereid tot helpen en je nieuwe dingen te leren. Verder helpt het ook om Youtube filmpjes te kijken, persoonlijke favoriet is ZaphodX.
Nou heel wat anders. Wat ik toe nu toe heb gezien is dat er veel overeenkomsten zijn. O.a. het streaming economie. Maar wat ik wel van de filmpjes zie is het voor mijn gevoel dat de planeten "klein" aanvoelen.
In SupCom zijn de maps gigantisch groot (maar ook juist omdat je niet van planeet naar planeet kunt, I know) en wat ik heb gezien van PA op filmpjes valt dat wat meer tegen (Ik heb het nog niet gekocht/gespeeld mind you dus is allemaal op basis van speelsessie die op youtube verschijnen en ook nog niet helemaal afgekeken). Ik zeg ook niet dat SupCom nou een en al goed was. Vooral Vanilla (dus niet FA) was het heel eenvoudig om te turtlen met Mass to Energy gebouwtjes, map dominance maakte niet altijd dat je voordeel had.
Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer neig om het maar te gaan proberen. Het ziet er veelbelovend uit.
EDIT: Gekocht via humble bundle, 2 potjes gedaan tegen AI eerste verloren en tweede gewonnen. Dat was wel leuk op zich.
In SupCom zijn de maps gigantisch groot (maar ook juist omdat je niet van planeet naar planeet kunt, I know) en wat ik heb gezien van PA op filmpjes valt dat wat meer tegen (Ik heb het nog niet gekocht/gespeeld mind you dus is allemaal op basis van speelsessie die op youtube verschijnen en ook nog niet helemaal afgekeken). Ik zeg ook niet dat SupCom nou een en al goed was. Vooral Vanilla (dus niet FA) was het heel eenvoudig om te turtlen met Mass to Energy gebouwtjes, map dominance maakte niet altijd dat je voordeel had.
Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer neig om het maar te gaan proberen. Het ziet er veelbelovend uit.
EDIT: Gekocht via humble bundle, 2 potjes gedaan tegen AI eerste verloren en tweede gewonnen. Dat was wel leuk op zich.
[ Voor 6% gewijzigd door Oxidda op 03-01-2014 20:35 ]
Paar vraagjes, is deze game 54 euro waard? En hoe draait het? Ik heb hier een i7 860 @stock, een ATi Radeon 5850 overgeclocked, en 6GB RAM. Is dat genoeg?
Das duidelijke nee.Thomasx4 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:54:
Paar vraagjes, is deze game 54 euro waard? En hoe draait het? Ik heb hier een i7 860 @stock, een ATi Radeon 5850 overgeclocked, en 6GB RAM. Is dat genoeg?
Ik vind het geen 54 euro waard (Heb em gekocht tijdens een humble bundle sale). Er is 1 factie en de diversiteit is ver te zoeken. Vehicle fac met AA en tank unit en advanced heeft geupgrade versies. Zelfde geld voor bots. In principe speelt elke speler met dezelfde units.
Qua specs weet ik het niet. Ik heb geen problemen maar ik draai o.a. een GTX 680 en die heeft me nog niet in de steek gelaten bij dit spel.
Toch maar gekocht, draait best prima op high, en ik heb er eigenlijk ook niks aan uitgegeven. Had een meevaller doordat ik een super zeldzame skin vond in Counter Strike Global Offensive, waar ik 80 euro aan steam credit aan overhield. Dat dus maar gebruikt voor o.a. dit.
E: Vind het trouwens wel leuk, alleen wel wat buggy en onduidelijk (wat doen die laser orbiters bijvoorbeeld, soms werken ze gewoon niet hier, of nukes, ik snap het allemaal niet helemaal). Het mag allemaal ook iets stabieler van mij, gek genoeg heb ik op low t/m high min of meer dezelfde framerate (volgens fraps), helemaal uitgezoomd zo'n 40 wat ik best weinig vind, en dan ingezoomd rond de 30... Voor de rest de gameplay verbeteren en meer content, het is wel erg veelbelovend IMO.
E: Vind het trouwens wel leuk, alleen wel wat buggy en onduidelijk (wat doen die laser orbiters bijvoorbeeld, soms werken ze gewoon niet hier, of nukes, ik snap het allemaal niet helemaal). Het mag allemaal ook iets stabieler van mij, gek genoeg heb ik op low t/m high min of meer dezelfde framerate (volgens fraps), helemaal uitgezoomd zo'n 40 wat ik best weinig vind, en dan ingezoomd rond de 30... Voor de rest de gameplay verbeteren en meer content, het is wel erg veelbelovend IMO.
[ Voor 48% gewijzigd door Thomas op 13-01-2014 00:33 ]
Je kan beter wachten tot het spel gereleaset is, wat niet heel erg lang meer duurt, dan zal het eerder richting de 30 euro zijn, vermoed ik. Je betaalt extra voor beta-access.Thomasx4 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:54:
Paar vraagjes, is deze game 54 euro waard?
edit:
Oh, reply boven mij nog niet gelezen
Oh, reply boven mij nog niet gelezen

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 13-01-2014 11:28 ]
Mwa vind Beta access wel fijn. Goed om het forum van ze door te spitten. Schijnbaar zijn er vooral nog performance issues, bij mij trouwens ook. De framerate is echt geen touw aan vast te knopen hier. Het is altijd prima speelbaar, maar het fluctueert, ookal hang je stil en gebeurt er verder weinig, tussen de 20 en de 60.
het voelt anders totaal nog niet af? is er al iets bekent over een release dan?anandus schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:28:
[...]
Je kan beter wachten tot het spel gereleaset is, wat niet heel erg lang meer duurt, dan zal het eerder richting
Eigenlijk zou de release in afgelopen december zijn, maar dat hebben ze opgeschoven naar "early 2014", dus ik verwacht het ergens in de eerste helft van dit jaar.Sporedd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:26:
[...]
het voelt anders totaal nog niet af? is er al iets bekent over een release dan?
Nu te koop op steam voor EUR 24,50
Voor de mensen die er nog over twijfelen, vandaag zijn ze uit Beta gegaan - om daarna naar 'Gamma' - te gaan. De game is dus nog niet af echter hebben ze wel de performance issues de das om gedaan, althans met mijn computer merk ik geen lage FPS meer.
Daarnaast is hij - zoals hierboven ook is vermeld - op dit moment €24,50 op Steam. Ik kan slechtere dingen verzinnen die je met dat geld kunt aanschaffen.
Daarnaast is hij - zoals hierboven ook is vermeld - op dit moment €24,50 op Steam. Ik kan slechtere dingen verzinnen die je met dat geld kunt aanschaffen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
- Gundogan
- Registratie: Maart 2010
- Laatst online: 12:36
Rip and tear, until it is done
:strip_icc():strip_exif()/u/352653/watchmen_50x50.jpg?f=community)
Ook eindelijk overgegaan tot aankoop. Prachtgame tot nu toe. Het is duidelijk nog niet 'af', maar de multi-planetaire oorlogsvoering is zo episch.SacreBleu schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:43:
Voor de mensen die er nog over twijfelen, vandaag zijn ze uit Beta gegaan - om daarna naar 'Gamma' - te gaan. De game is dus nog niet af echter hebben ze wel de performance issues de das om gedaan, althans met mijn computer merk ik geen lage FPS meer.
Normaal speel ik TA en SC altijd relax op m'n gemak tegen de AI, maar misschien eens met PA de 'ladder vrees' gaan overwinnen.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Nu het spel eindelijk een redelijke prijs heeft ben ik gelijk tot aankoop overgegaan. Ik heb vroeger veel TA gespeeld, dus dat dit spel me aanspreekt spreekt voor zich
Gisteren heb ik een uur of drie gespeeld, en er vielen me een paar dingen in positieve- of negatieve zin op:
- de graphics zijn geweldig: niet realistisch maar lekker strak, en daardoor is het speelveld ook goed te overzien
- doordat de planeet niet zo groot is en je de bolling ook ziet heb je gelijk het idee dat je in een heel sterrenstelsel aan het spelen bent. Wellicht is zo'n beperkte omtrek onrealistisch, maar daardoor komt de keuze voor deze grafische stijl nog beter uit
- de UI... tsja... welke UI? Het is me nog niet duidelijk wat de sneltoetsen zijn, ik raak m'n constructors steeds kwijt (zou er net zo'n knop zijn als C > focus commander?) en dat alarm wat steeds afgaat zonder me te wijzen waar ik word aangevallen... ik ben nu gewend aan de event log uit CoH, en dat maakt dit haast onspeelbaar
Ik denk dat ik het nu maar even een tijdje laat liggen tot de volgende update, maar desondanks vind ik het wel al een aanrader.
- de graphics zijn geweldig: niet realistisch maar lekker strak, en daardoor is het speelveld ook goed te overzien
- doordat de planeet niet zo groot is en je de bolling ook ziet heb je gelijk het idee dat je in een heel sterrenstelsel aan het spelen bent. Wellicht is zo'n beperkte omtrek onrealistisch, maar daardoor komt de keuze voor deze grafische stijl nog beter uit
- de UI... tsja... welke UI? Het is me nog niet duidelijk wat de sneltoetsen zijn, ik raak m'n constructors steeds kwijt (zou er net zo'n knop zijn als C > focus commander?) en dat alarm wat steeds afgaat zonder me te wijzen waar ik word aangevallen... ik ben nu gewend aan de event log uit CoH, en dat maakt dit haast onspeelbaar
Ik denk dat ik het nu maar even een tijdje laat liggen tot de volgende update, maar desondanks vind ik het wel al een aanrader.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Heyhey om hun forums staat een topic met een hele rits aan hot keys die het spelen een stuk makelijker maken
Zo uit mijn hoofd voor het vinden van idle constructers/fabbers en bijvoorbeeld
Shift 1 tot 9 op een camera plaats op te slaan en alt 1 tot 9 om hier naar terug te gaan zeg maar.
Werkt gewelsig als je op meer planeten speeld
Verder shift voor building ques maar die was vast al bekend
En natuurlijk leker veel area command gebruiken voor bouwen en patrols etc:)
https://forums.uberent.co...keyboard-shortcuts.46906/
Als het goed is staat er boven in een melding ala je een unit verliest als je daar op klinkt zoom je in op die locatie. En als je de muis er op houd komt het in beeld via picture in picture.
Mischien ook handig rechts onder in beeld staat chrono cam kan je terug spoelen om te kijken wat er is gebeurd:)
Zo uit mijn hoofd voor het vinden van idle constructers/fabbers en bijvoorbeeld
Shift 1 tot 9 op een camera plaats op te slaan en alt 1 tot 9 om hier naar terug te gaan zeg maar.
Werkt gewelsig als je op meer planeten speeld
Verder shift voor building ques maar die was vast al bekend
En natuurlijk leker veel area command gebruiken voor bouwen en patrols etc:)
https://forums.uberent.co...keyboard-shortcuts.46906/
Als het goed is staat er boven in een melding ala je een unit verliest als je daar op klinkt zoom je in op die locatie. En als je de muis er op houd komt het in beeld via picture in picture.
Mischien ook handig rechts onder in beeld staat chrono cam kan je terug spoelen om te kijken wat er is gebeurd:)
[ Voor 27% gewijzigd door Somath op 03-03-2014 08:44 . Reden: linkje toegevoegd:) ]
Dat had ik wel al door, maar ik hoor het graag voordat m'n units dood zijnSomath schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:27:
Ja mee eens hoor:) ui is volgens mij een aardig work in progress
Opsig vind ik hier een unit loss nog niet zo heel erg omdat je er zo veel hebt. En ik heb meestal zo veel scouts in de lucht dat ik alles wel op merk voor het bij mn basis is dus building los gebeurt niet zo onverwachts:)
Opsig vind ik hier een unit loss nog niet zo heel erg omdat je er zo veel hebt. En ik heb meestal zo veel scouts in de lucht dat ik alles wel op merk voor het bij mn basis is dus building los gebeurt niet zo onverwachts:)
Staat trouwens momenteel op steam voor 25€, -40% sale
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
De prijs blijft precies maar zakken? Is het nu al de moeite om te kopen?
Als ik op twitch.tv kijk zie ik meestal mensen die volledig uitgezoomd naar hun base aant kijken zijn en er gebeurt niks. Snap er niks van. De actie uit de promo filmpjes heb ik nog bij geen enkele steamer gezien. Zijn het gewoon brainless nubs of is het spel echt passief op dit moment? Iemand met links naar een goed gameplay voorbeeld uit de gamma versie?
Ben precies ook geen fan van het planeer gegeven, een vlakke map lijkt nog steeds practischer, zeker als ik die dat de maps vrij klein lijken voor een TA game. Meeste bases lijken bijna aan elkaar te grenzen.
Als ik op twitch.tv kijk zie ik meestal mensen die volledig uitgezoomd naar hun base aant kijken zijn en er gebeurt niks. Snap er niks van. De actie uit de promo filmpjes heb ik nog bij geen enkele steamer gezien. Zijn het gewoon brainless nubs of is het spel echt passief op dit moment? Iemand met links naar een goed gameplay voorbeeld uit de gamma versie?
Ben precies ook geen fan van het planeer gegeven, een vlakke map lijkt nog steeds practischer, zeker als ik die dat de maps vrij klein lijken voor een TA game. Meeste bases lijken bijna aan elkaar te grenzen.
[ Voor 19% gewijzigd door Inrage op 03-03-2014 10:47 ]
- Gundogan
- Registratie: Maart 2010
- Laatst online: 12:36
Rip and tear, until it is done
:strip_icc():strip_exif()/u/352653/watchmen_50x50.jpg?f=community)
Matched: annihilation, planet
Is al vaak voorbij gekomen in het topic:Inrage schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:46:
De prijs blijft precies maar zakken? Is het nu al de moeite om te kopen?
YouTube: ZaphodX, Planetary Annihilation Commentary
Die post regelmatig aardige gameplay. En ja, het is alsnog veel uitgezoomde gameplay, maar dan heb je wel het meeste overzicht.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Er is genoeg mogelijk in de huidige versie.
Moet zelf vooral wennen aan het zoom vermogen, doordat je op een planeet zit kan je extreem ver uitzoomen.
Geeft je ook een wat lastiger beeld waar vanuit je aangevallen kan worden.
Had zaterdag wat potjes tegen AI gespeeld maar die zijn toch echt al tricky, werd de eerste keer volledig afgemaakt.
Moet zelf vooral wennen aan het zoom vermogen, doordat je op een planeet zit kan je extreem ver uitzoomen.
Geeft je ook een wat lastiger beeld waar vanuit je aangevallen kan worden.
Had zaterdag wat potjes tegen AI gespeeld maar die zijn toch echt al tricky, werd de eerste keer volledig afgemaakt.
Je moet nu kopen. Er is gemeld dat de prijs nooit lager gaat worden dan nu. (althans voor tot kort na release)
Ik speel elke dag 2 - 3 potjes, en het is erg vermakelijk. Ja je hebt er noobs bij zitten die inderdaad niets doen. Maar ik heb toch al behoorlijk heftige potjes gehad (+ 2 uur) waarbij manen in planeten werden geworpen en de nuke's je om de oren vliegen.
Trouwens een Tip: Maak een 4 team potje. 3x 2 mensen en dan 1 AI team. Die AI is echt een pain in the kont.
Ik speel elke dag 2 - 3 potjes, en het is erg vermakelijk. Ja je hebt er noobs bij zitten die inderdaad niets doen. Maar ik heb toch al behoorlijk heftige potjes gehad (+ 2 uur) waarbij manen in planeten werden geworpen en de nuke's je om de oren vliegen.
Trouwens een Tip: Maak een 4 team potje. 3x 2 mensen en dan 1 AI team. Die AI is echt een pain in the kont.
Ik heb hem gister (Gamma) ook gekocht op Steam. Had niet veel tijd dus maar 2 potjes kunnen doen tegen de AI. Als er meer mensen zijn die hem net hebben en graag tegen een mede beginner wat potjes willen doen, pm me
.
Ik had maar 1 laser platformSomath schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:47:
Opsig vind ik hier een unit loss nog niet zo heel erg omdat je er zo veel hebt.
Net gekocht via de Steam app, wat je allemaal niet doet als je even naar toilet moet op het werk...
1 laser platform? Volgende x eerst wat orbital defence maken dan he;)
Haha die steam app is idd wel erg slecht soms. Vooral tijdens sumer sales;)
Haha die steam app is idd wel erg slecht soms. Vooral tijdens sumer sales;)
Eerste speelsessie was een teleurstelling, bagger UI (onhandig scrollen, onduidelijk gebouw icoontjes, terugvinden units onbegonnen werk, ...) en geen overzicht door ronde maps, gevechten ook al gewoon van veraf 1 grote kaka aan units bekijken. Voorlopig vind ik er niks aan. Vanavond nog eens een kans geven...
Dat terwijl ik TA/SupcomFA wel goed vond. Mmmmm...
Gisteren ook mijn eerste potje gespeeld. Ik geef je helemaal gelijk. De planeten zijn zo klein dat het navigeren hinderlijk wordt. De planeten hadden wel wat groter gemogen. En er had een optie in mogen zitten om de map gewoon vlak weer te geven.Inrage schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:43:
Eerste speelsessie was een teleurstelling, bagger UI (onhandig scrollen, onduidelijk gebouw icoontjes, terugvinden units onbegonnen werk, ...) en geen overzicht door ronde maps, gevechten ook al gewoon van veraf 1 grote kaka aan units bekijken. Voorlopig vind ik er niks aan. Vanavond nog eens een kans geven...
Het heeft zeker wel potentie maar de fun factor van het spelen is nog niet je van het.
De bediening werkt ook knullig met die middelste muisknop. Dat is de minst fijne knop die op je muis zit maar die moet je dankzij deze kleine planeetjes wel heeeeel veel gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Seth_Chaos op 06-03-2014 08:46 ]
Kwestie van wennen lijkt me, heb er zelf niet zo veel problemen mee (1 uurtje gespeeld zo ver). Als je eenmaal de hotkeys een beetje onder de duim hebt kijk je nog amper naar het menu. Er zijn ook al een aantal mods beschikbaar die de interface voor jou misschien wat beter maken.
Ik heb alleen nog last van een bug die de UI laat crashen. Als ik in Settings een dropdown menuutje aanklik crasht de UI en moet ik het spel opnieuw starten. Grafische drivers al geüpdatet maar dat heeft het niet opgelost.
Ik heb alleen nog last van een bug die de UI laat crashen. Als ik in Settings een dropdown menuutje aanklik crasht de UI en moet ik het spel opnieuw starten. Grafische drivers al geüpdatet maar dat heeft het niet opgelost.
Ik moest ook flink wennen aan de ronde map en de controls, maar na 2 potjes voelde het al best normaal. Vandaag een potje gedaan waar ik in het water begon. Boten hebben lekker veel firepower, maar de pathfinding is van die dingen is wel dramatisch. Ik moest met een groepje door een smal stukje water en dat duurde echt eeuwen voor ze er door waren.
Qua feeling vind ik het meer op TA dan op SupCom lijken (i like!), maar ik hoop wel dat de interface meer supcom-achtig gaat worden. Waypoints, patrols ed werken gewoon nog niet lekker.
Qua feeling vind ik het meer op TA dan op SupCom lijken (i like!), maar ik hoop wel dat de interface meer supcom-achtig gaat worden. Waypoints, patrols ed werken gewoon nog niet lekker.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik ben het nu al een tijdje aan het spelen en waag me voorlopig alleen nog aan de AI 
Wat mij opvalt is dat elke keer spelen de AI totaal anders reageert!
In eerste instantie op easy gespeeld...easy peasy!
De computer maakt 1 factory aan en pompt hier zo'n 30 units uit, maar doet er vervolgens niets mee..helaas
Daarna een keer op normal. WOW!
Ik werd binnen 5 min aangevallen met een leger wat letterlijk ONmenselijk was om zo snel te hebben.
Gelukkig kon ik mijn afgang nog zo'n 10 min tegenhouden, maar toen er, naast het leger tanks, ook nog vliegtuigen aankwamen en mijn commander aanvielen, was ik weg.
Het verschil in normal en easy qua AI vind ik dus best groot.
De potjes daarna heb ik meerdere keren geswitched tussen easy en normal, maar vrijwel elke keer verschilt de AI enorm.
De ene keer is Normal zelfs erg, erg gemakkelik. Het lijkt ook te liggen aan de grootte van je planeten en astroiden. Hoe groter deze zijn hoe makkelijker de AI is.
Ook zie ik sinds de laatste 'update' steeds meer units vast zitten achter een rots oid en daar rondjes omheen lopen.
Daarnaast heb ik vaak problemen met een spawnpoint van een factory. Deze lijkt iedere keer weer te verplaatsen.
Ben ik de enige die hier last van heeft?
Voor de rest vind ik het een toffe strategy met veel potentie. Binnenkort toch maar eens een glas drinken naast mn monitor zetten en me tegen iemand anders een potje wagen.
De computer maakt 1 factory aan en pompt hier zo'n 30 units uit, maar doet er vervolgens niets mee..helaas
Ik werd binnen 5 min aangevallen met een leger wat letterlijk ONmenselijk was om zo snel te hebben.
Gelukkig kon ik mijn afgang nog zo'n 10 min tegenhouden, maar toen er, naast het leger tanks, ook nog vliegtuigen aankwamen en mijn commander aanvielen, was ik weg.
De potjes daarna heb ik meerdere keren geswitched tussen easy en normal, maar vrijwel elke keer verschilt de AI enorm.
De ene keer is Normal zelfs erg, erg gemakkelik. Het lijkt ook te liggen aan de grootte van je planeten en astroiden. Hoe groter deze zijn hoe makkelijker de AI is.
Ook zie ik sinds de laatste 'update' steeds meer units vast zitten achter een rots oid en daar rondjes omheen lopen.
Daarnaast heb ik vaak problemen met een spawnpoint van een factory. Deze lijkt iedere keer weer te verplaatsen.
Voor de rest vind ik het een toffe strategy met veel potentie. Binnenkort toch maar eens een glas drinken naast mn monitor zetten en me tegen iemand anders een potje wagen.
- prutser001
- Registratie: Oktober 2004
- Laatst online: 11-09 22:54
Vaak zit het tegen en soms zi
:strip_icc():strip_exif()/u/127590/crop5cce81c658561_cropped.jpeg?f=community)
Ik kan alleen maar zeggen dat de gameplay alleen maar beter word met de updates, verbeteringen die ikkraz247 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:20:
Ik ben het nu al een tijdje aan het spelen en waag me voorlopig alleen nog aan de AI
zie:
- Units blijven niet hangen.
- Units rijden om ipv vast zitten en rondjes rijden terwijl ze kapot geschoten worden.
- starten op meerdere planeten is supervet.
- Manen gebruiken (had iets duidelijker mogen zijn hoe ze te gebruiken)
- Stabiliteit/netcode, paar potjes gedaan met 16 spelers wat erg vet was duurde +/- 7 uur pfff
Wat ik nog zou willen zien is :
- Skirmish met group AI dus AI team vs spelers ipv FFA om te oefenen.
- Mogelijkheid om planeet zelf aan te passen b.v. greppels etc.
(Zou niet al te moeilijk moeten zijn, als je een maan crashed zie je ook de planeet veranderen.
- Verschil in uiterlijk units.
Het enige dat ik tegen kwam was inderdaad factory spawn point, de eerste 4-5 units gingen naar de juiste plek maar de rest ging de andere kant op. Ik zou graag een indicatie zien waar je de spawn point neergezet hebt, staat me bij dat in C&C er een vlaggetje kwam te staan?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
De soundtrack van PA is opgenomen en vrijgegeven:
Toch altijd wel indrukwekkend zo'n orkest.
Toch altijd wel indrukwekkend zo'n orkest.
Laatste paar dagen beetje geëxperimenteerd met de galactic war. Ik loop alleen elke keer vast in een gelijkspel omdat ik de homeplanet helemaal voor mij heb maar de andere commander de maan heeft en daar onmogelijk kan landen (meestal start er 1 op de hom planet en de ander op de maan). O.a. een mass unload met 50+ astreus lijkt bugged want ze dalen niet... Iemand tips?
Probeer de commander uit te schakelen voordat hij orbital heeft? Wat je trouwens ook kan proberen is een fabrication unit droppen en die dan een portal laten maken. Daarna verplaats jij je leger gewoon via de portal.
Was het maar zo makkelijk, de game start tegen 2 commanders. De een op de grote planeet de ander op de maan. Tegen de tijd dat je de maan aanvalt heeft hij al orbital, een shitload aan bombers en orbital radar. Op het moment dat je op de planeet land is het binnen enkele seconden gebeurd met de fabber en eventuele andere units die geland zijn.
Eerst een stapel anti air en wat high-hp units landen via astreus, iets later de fabbers en dan snel een portal bouwen. T1 bombers gaan hard dood tegen anti-air units.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Sinds de laatste patch niet getest maar mass loaden en unloaden van de Astreus werkt voor geen meter, vooral unloaden werkt slecht, krijg het niet voor elkaar om alles in 1x te droppen, moet 1 voor 1...
Planetary Annihilation is nu te krijgen op Steam voor 15,63.
En ook al gun ik het iedereen, als Kickstarterbacker voel ik me een beetje genaaid, dat early access nu zo goedkoop te krijgen is, terwijl ik het nog niet eens kan spelen
En ook al gun ik het iedereen, als Kickstarterbacker voel ik me een beetje genaaid, dat early access nu zo goedkoop te krijgen is, terwijl ik het nog niet eens kan spelen

De steamsale heeft mij overtuigd om deze eens aan te schaffen.
Ben normaal erg sceptisch over pre orders, maar als grote TA fan moet ik dit spel gewoon hebben :-D
Binnenkort eens kijken in welk stadium de game zich bevind, want ik begreep dat de release niet heel lang meer op zich zou moeten wachten?..
Ben normaal erg sceptisch over pre orders, maar als grote TA fan moet ik dit spel gewoon hebben :-D
Binnenkort eens kijken in welk stadium de game zich bevind, want ik begreep dat de release niet heel lang meer op zich zou moeten wachten?..
Ik lees hier nu pas voor het eerst over, had anders zeker bij de backers gehoord. Gezien de game speelbaar is onder Linux (ervaringen hier? ) en de lage prijs op Steam, heb ik hem meteen gekocht.
The Flying Dutchman
- prutser001
Waarom kun jij niet spelen? Ik heb vanaf dag 1 (Alpha) kunnen spelen. De vooruitgang in de ontwikkeling is duidelijk zichtbaar. Waar ik bang voor was dat zodra je met wat meer spelers in een game zat de hele zwik zou gaan laggen zoals bij bijna alle RTS games Generals en andere vergelijkbare games.anandus schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:47:
Planetary Annihilation is nu te krijgen op Steam voor 15,63.
En ook al gun ik het iedereen, als Kickstarterbacker voel ik me een beetje genaaid, dat early access nu zo goedkoop te krijgen is, terwijl ik het nog niet eens kan spelen![]()
Ik heb 1 game gespeeld met 12 spelers, 4 vs 4 vs 4 en dit was indrukwekkend, Ook dat je flink wat kijkers kan hebben, we hadden er 8 of 9 en alles liep vloeiend.
Een maandje ofzo geleden kon je eindelijk een maan afvuren op andere spelers wat wel voldoening geeft.
Ik heb toen 80 euro betaald voor deze game een half jaar geleden ofzo als het al niet langer was.
Het enige dat ik nog een beetje mis zijn b.v. upgrades en verschil tussen team, alle units zijn hetzelfde.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ook maar gekocht met de steam actie, idee lijkt me echt niks. Ben altijd TA, Supcom fan van het eerste uur geweest. En Supcom (FA) was voor mij gewoon de opvolger van TA. Kan dit deel ook niet helemaal plaatsen. De grafische stijl lijkt me niks, ook dat maps rond zijn lijkt me niks. Lijkt me enkel verwarring brengen.
Maargoed voor deze prijs ben ik bereid het eens te testen, ook het gebrek aan leuke rts gamers heeft wel wat mee gespeeld.
Maargoed voor deze prijs ben ik bereid het eens te testen, ook het gebrek aan leuke rts gamers heeft wel wat mee gespeeld.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Verwijderd
Geen matches
Als je dit puur wilt ien als de opvolger van SCFA gaat het inderdaad hard tegenvallen, want het speelt heel anders. Maar als je een goeie RTS wilt ben je wel redelijk aan het goeie adres. Er valt nog een hoop te schaven (interface én balance) maar het begint al behoorlijk fun te worden. Lekker swarmen is niet vies, en je kunt je niet in een hoekje ingraven dus het gevecht wordt veel dynamischer als beide spelers een beetje aan elkaar gewaagd zijn.evilpin0 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:54:
Ook maar gekocht met de steam actie, idee lijkt me echt niks. Ben altijd TA, Supcom fan van het eerste uur geweest. En Supcom (FA) was voor mij gewoon de opvolger van TA. Kan dit deel ook niet helemaal plaatsen. De grafische stijl lijkt me niks, ook dat maps rond zijn lijkt me niks. Lijkt me enkel verwarring brengen.
En zo niet, kun je ze omsingelen door gewoon de héle planeet vol te schijten met tankjes en dan walsen
Om eerlijk te zijn vind ik zelfs nu nog, FA gewoon perfect. Als ik TA/Supcom/FA wil spelen dan heb ik gewoon ergens liggen in de kast.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:09:
[...]
Als je dit puur wilt ien als de opvolger van SCFA gaat het inderdaad hard tegenvallen, want het speelt heel anders. Maar als je een goeie RTS wilt ben je wel redelijk aan het goeie adres. Er valt nog een hoop te schaven (interface én balance) maar het begint al behoorlijk fun te worden. Lekker swarmen is niet vies, en je kunt je niet in een hoekje ingraven dus het gevecht wordt veel dynamischer als beide spelers een beetje aan elkaar gewaagd zijn.
En zo niet, kun je ze omsingelen door gewoon de héle planeet vol te schijten met tankjes en dan walsen
Een andere RTS is daarom wel lekker, maar idd moet zorgen dat ik het niet ga lopen te vergelijken met FA. Daar kan zelf nu nog geen enkele RTS aan tippen, naar mijn mening.
- prutser001
Voor die 15 euro zou ik het ook niet laten, dat je ipv een vierkant vlak nu planeten hebt en manen etc was even wennen, het in/uit zoomen ging bij mij niet altijd even lekker in het begin door de patches/updates heen was er een duidelijke vooruitgang waar je in het begin vrij je 'metal extractors' kon plaatsen zijn dat later 'vaste plekken' geworden.. Zo zijn er nog veeeel meer veranderingen/verbeteringen doorgevoerd die zowel bij de devs als bij de community vandaan kwamen.
Eenmaal gewend is het erg leuk spelen, van de ene naar de andere planeet, naar een maan ofzo en daar rustig een extra basis bouwen is vet. De enige minpuntjes die ik nu nog zie zijn:
- Maan laten klappen op planeet doet te weinig visuele schade. (ik heb in 1 game met een zelf gemaakte map 9 manen laten klappen op 1 planeet.)
- Mogelijkheid om planeet aan te passen, berg/dal, b.v. rivier maken als extra def etc kan (nog) niet.
- Geen asteroïden welke je kan gebruiken als 'raket'
- Geen dubbele zon stelsels (Binary system) om zo meerdere planeten kwijt te kunnen voor grotere battles of verstoppertje.
- En ik zou het leuker vinden om echt visueel verschillende units te zien ipv iedereen hetzelfde met een ander kleurtje.
Maar ja je kan niet alles hebben, het is al even geleden dat er een fatsoenlijke RTS is uitgekomen.
De laatste leuke voor mij waren WC3+FT/Generals en Supcom1/2 al die C&C titels met 'aliens' en onzin mjah.. En Star Craft is niet mijn ding.
Eenmaal gewend is het erg leuk spelen, van de ene naar de andere planeet, naar een maan ofzo en daar rustig een extra basis bouwen is vet. De enige minpuntjes die ik nu nog zie zijn:
- Maan laten klappen op planeet doet te weinig visuele schade. (ik heb in 1 game met een zelf gemaakte map 9 manen laten klappen op 1 planeet.)
- Mogelijkheid om planeet aan te passen, berg/dal, b.v. rivier maken als extra def etc kan (nog) niet.
- Geen asteroïden welke je kan gebruiken als 'raket'
- Geen dubbele zon stelsels (Binary system) om zo meerdere planeten kwijt te kunnen voor grotere battles of verstoppertje.
- En ik zou het leuker vinden om echt visueel verschillende units te zien ipv iedereen hetzelfde met een ander kleurtje.
Maar ja je kan niet alles hebben, het is al even geleden dat er een fatsoenlijke RTS is uitgekomen.
De laatste leuke voor mij waren WC3+FT/Generals en Supcom1/2 al die C&C titels met 'aliens' en onzin mjah.. En Star Craft is niet mijn ding.
Verwijderd
Geen matches
Tenzij hij de package heeft voor de final game. (iirc)prutser001 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:47:
[...]
Waarom kun jij niet spelen? Ik heb vanaf dag 1 (Alpha) kunnen spelen.
Verwijderd
Geen matches
Dat hadden wij dacht ik ook en we hebben toch béta toegang. Destijds iets van $20 betaald per hoofd ofzo?Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:59:
[...]
Tenzij hij de package heeft voor de final game. (iirc)
Verwijderd
Geen matches
FAF hebben we daarvoor. Echt perfect vind ik het spel zeker nit, maar momenteel wel het beste wat er isqua RTS.evilpin0 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:17:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik zelfs nu nog, FA gewoon perfect. Als ik TA/Supcom/FA wil spelen dan heb ik gewoon ergens liggen in de kast.
Je kunt ze niet vergelijken.Een andere RTS is daarom wel lekker, maar idd moet zorgen dat ik het niet ga lopen te vergelijken met FA. Daar kan zelf nu nog geen enkele RTS aan tippen, naar mijn mening.
In FA bouw je een bak T1 meuk waar je volcontinue anderman's mexes mee plat walst terwijl je intern opschaalt naar T2 om wat ongein bij de ander z'n basis in te gooien om z'n stroom en fabrieken weg te werken, en daarna ga je, met meer dan de helft van de mass op de kaart onder jouw beheer, zijn leger counteren terwijl jij je eco sneller opschaalt dan hij (want je hebt meer resources). Tegen deze tijd stop je met T1 helemaal en ga je T2 naar T3 opschalen om verdediging te hebben. Je t1 meuk stofzuig je en je t2 meuk ten dele.
Na een paar minuten vertaalt zich dat verschil in economie in Serieuze Lammigheid® waarmee je dan in de vorm van T3 air of een spin of iets van gelijke calorische waarde de ander z'n basis in walst en een groot gapend gat achterlaat, al dan niet met een dooie ACU tot gevolg. Indien de ACU niet dood is is z'n eco dat nu wel en is het een kwestie van de restanten wegvegen en die ACU op z'n donder geven.
In PA schaal je maar op tot T2. Daarna wordt het orbital gekkigheid en kom je in een ander soort spel terecht omdat je T1 spul en T2 spul nooit echt nutteloos wordt. Ik heb al aardig wat potjes van een tegenstander gewonnen die hogere tier zooi bouwde maar gewoonweg de enorme golven aan T1 spul niet van z'n mexes weg kon houden en dus na een tijdje gewoon langzaam dood begon te bloeden omdat zijn economie stukje bij beetje in puin gehamerd wordt en als de mexes eenmaal weg zijn ik er vrij snel de mijne opgezet had - en een T1 leger eromheen had wat ook zorgt dat het een dure grap wordt die dingen terug te pakken. Zolang je op één wereld blijft zijn er veel verschillende naaistunts die je kunt uithalen zonder ook maar te denken aan nukes of orbital spul. Of unit caps, ben ik ook nog niet tegengekomen, en ik heb al een wereld volledig geel gehad
Maar ja, je tegenstander kan ook naar een andere planeet en je daar vandaan het leven zuur gaan maken... Sta je daar met je wereldbol vól units, als een mierennest onder een vergrootglas.
Het is niet goed vergelijkbaar omdat de spellen zo anders worden naarmate de pot vordert. Maar leuk vind ik ze allebij.
Nou, installeer wel FA/FAF. Voor die 16 euro kan ik moeilijk zeggen miskoop, maar zie geen enkele verbetering over FA. Kunnen ze wel leuk allemaal effecten toevoegen, als de unit textures bestaan uit 3 blokjes verpest dat vrijwel alles.
Zie ook geen voordeel in een ronde map, op een niet ronde map heb je choke punts ect waar veel micro nodig kan zijn. In FA heb je air transports om te van alle kanten aan te vallen Dit is gewoon pure forward spam. En die map...was na 30 min zo gefrustreerd over de camera dat ik gestopt ben.
Jammer, zal het nog wel een kans geven maar krijg alleen maar zin in FA als ik dit speel.
Zie ook geen voordeel in een ronde map, op een niet ronde map heb je choke punts ect waar veel micro nodig kan zijn. In FA heb je air transports om te van alle kanten aan te vallen Dit is gewoon pure forward spam. En die map...was na 30 min zo gefrustreerd over de camera dat ik gestopt ben.
Jammer, zal het nog wel een kans geven maar krijg alleen maar zin in FA als ik dit speel.
[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 23-06-2014 16:29 ]
Ik was een $100 backer, maar het spel kan mij ook niet bekoren...terwijl fa geniaal was. Ook alweer 6 jaar oud.evilpin0 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:28:
Nou, installeer wel FA/FAF. Voor die 16 euro kan ik moeilijk zeggen miskoop, maar zie geen enkele verbetering over FA. Kunnen ze wel leuk allemaal effecten toevoegen, als de unit textures bestaan uit 3 blokjes verpest dat vrijwel alles.
ik heb hem op tchegisch/pools staan ofzo is dat normaal? ik zie wel multiplayer staan maar ook een aantal pools ofzo dingen ertussen zeg maar.
[ Voor 9% gewijzigd door beebie121 op 25-06-2014 19:02 ]
Ik heb een systeem met drie planeten (één voor mij en één voor een vriend), maar nu wil ik de AI op de eerste planeet in het systeem hebben. Kan ik daar ook voor kiezen?
Ik moet zeggen dat ik mij zeer vermaak met PA. Enige minpunt dat ik zo kan bedenken is de lag de optreed tijdens een potje met flink wat spelers en de daarbij behorende units. Verder is het spel natuurlijk nog niet ''af'' dus zitten er nog zat onvolmaaktheden in.
Mijn beste aankoop tijdens de summersale, heb er al 19 uur opzitten.
Mijn beste aankoop tijdens de summersale, heb er al 19 uur opzitten.
Van het weekend toch maar de aankoop gedaan (€ 36 ) en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Niet alleen door de herkenbaarheid van de gameplay ( TA ! ) maar ook door de memory usage van het hele verhaal.
Ik heb een i7, 640M graka en 6gb geheugen en games crashen om de haverklap. Ik zie dat de game makkelijk 1,9 gb kan gebruiken en dan begint het fout te gaan. Ik hoop dat ze dit snel oplossen in een volgende release.
Ik heb een i7, 640M graka en 6gb geheugen en games crashen om de haverklap. Ik zie dat de game makkelijk 1,9 gb kan gebruiken en dan begint het fout te gaan. Ik hoop dat ze dit snel oplossen in een volgende release.
Is deze game nu volledig af, of nog steeds in beta? Ik zie dat bol.com hem op voorraad heeft voor 37 euro maar dat zou ook een fout kunnen zijn.
http://www.bol.com/nl/p/p...ilation/9200000027120007/
http://www.bol.com/nl/p/p...ilation/9200000027120007/
[ Voor 17% gewijzigd door XWB op 09-07-2014 20:19 ]
Dat is geen fout. Je kunt hem nu al kopen. Je koopt dan een zogenaamde 'Gamma'. Oftewel het is beter dan een Beta maar het heeft nog wel bugs en bepaalde features missen (welke dat zijn weet ik zo niet). Het is goed speelbaar ondanks mijn vorige post.
Ik heb nu een aantal multiplayer A.I. potjes erop zitten en ik vermaak mij prima met deze versie. Wordt geregeld bijgewerkt. Bijvoorbeeld hebben ze in de laatste patch ( van gisteren ) een bug opgelost waarbij een normal A.I. zich gedroeg als een über A.I.
Ik zou hem overigens direct bij Uber Entertainment kopen. Ik weet niet wat er in de Bol.com package zit maar bij Uber krijg je er en de Mac én de Linux variant gratiz bij.
Ik heb nu een aantal multiplayer A.I. potjes erop zitten en ik vermaak mij prima met deze versie. Wordt geregeld bijgewerkt. Bijvoorbeeld hebben ze in de laatste patch ( van gisteren ) een bug opgelost waarbij een normal A.I. zich gedroeg als een über A.I.
Ik zou hem overigens direct bij Uber Entertainment kopen. Ik weet niet wat er in de Bol.com package zit maar bij Uber krijg je er en de Mac én de Linux variant gratiz bij.
[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 09-07-2014 20:51 ]
Verwijderd
Spin gezien? PA heeft de oplossing.
YouTube: Planetary Annihilation 400 Nuke Launch
YouTube: Planetary Annihilation 400 Nuke Launch
Tja, waarschijnlijk ben ik nog steeds niet goed in PA, maar ik vind het zeer vervelend om tegen meerdere AI's te spelen op verschillende planeten.
Buiten dan ik het idee heb dat de AI veel beter z'n paden en uitbreidingen voor elkaar heeft op een ronde map, red ik het totaal niet kwa multitasking. Met de camera naar de juiste hoek toe, tussendoor blijven bouwen, nieuwe plekken zoeken voor extra eco of om op een ondoorbreekbare verdediging heen te breken...
Tijdens de campaign mode loop ik me altijd stuk op de 2e commander baas. Dan zit je vaak met één subcom op de planeet en zit de andere elders. Tegen de tijd dat je zelf die lokale AI hebt vernietigd (of hij is gevlucht), heeft de andere AI vaak al z'n hele planeet vol hangen met space defences, naast een complete wereld voor zichzelf, als er al geen expo's zijn. En gezien hoe je eigen units door de ruimte bewegen en het late-game tech is, zal je dus nooit binnen 12 min aankomen en als je dan daar aankomt, wordt iedere unit één voor één direct gesloopt.
Je MOET haast wel een maan op em afschieten dan, maar als je daar voor kiest, heb je geen resources om zelf ook een space defence te bouwen die alles van de AI gaat tegenhouden. En als dat lukt, tja, dan heb je een soort planetaire cold war...
Wie o wie heeft er tips / z'n galactic campaign uitgespeeld?
Buiten dan ik het idee heb dat de AI veel beter z'n paden en uitbreidingen voor elkaar heeft op een ronde map, red ik het totaal niet kwa multitasking. Met de camera naar de juiste hoek toe, tussendoor blijven bouwen, nieuwe plekken zoeken voor extra eco of om op een ondoorbreekbare verdediging heen te breken...
Tijdens de campaign mode loop ik me altijd stuk op de 2e commander baas. Dan zit je vaak met één subcom op de planeet en zit de andere elders. Tegen de tijd dat je zelf die lokale AI hebt vernietigd (of hij is gevlucht), heeft de andere AI vaak al z'n hele planeet vol hangen met space defences, naast een complete wereld voor zichzelf, als er al geen expo's zijn. En gezien hoe je eigen units door de ruimte bewegen en het late-game tech is, zal je dus nooit binnen 12 min aankomen en als je dan daar aankomt, wordt iedere unit één voor één direct gesloopt.
Je MOET haast wel een maan op em afschieten dan, maar als je daar voor kiest, heb je geen resources om zelf ook een space defence te bouwen die alles van de AI gaat tegenhouden. En als dat lukt, tja, dan heb je een soort planetaire cold war...
Wie o wie heeft er tips / z'n galactic campaign uitgespeeld?
De galactic war heb ik eenmaal op Medium uitgespeeld.
Ik heb bij de eindbaas-levels inderdaad niet kunnen voorkomen dat de AI een planeet volledig vol had gebouwd voordat ik daar voet aan de grond had. De truc waarmee het me gelukt is is de volgende:
Bouw een stuk of 20 Astreus en gooi daar een 5-10 tal tier2 engineers in en een aantal tier2 grond eenheden, het liefst inclusief AA. Begeleid deze vloot met een aantal Orbital fighters.
Tegelijkertijd bouw je op je thuisplaneet een teleporter en zet daar alvast een enorme shitload aan grondtroepen omheen. Vergeet vooral niet veel Anti Air daarbij te doen.
Bij het landen van je Astreussen laat je je Tier2 engineers direct een teleporter bouwen zodat de troepenstroom opgang komt. Dat is in een aantal seconden gebeurt en knal daarna AA turrets neer als een malle. Vaak is dit voldoende voor een bruggehoofd en vanaf dan is het makkelijk.
Als de AI op meerdere planeten zit.. Rinse and repeat.
Hoop dat het helpt
*edit: mijn nickname @ uber is 'bezetene', voeg maar toe als je potje MP wil doen. Heb ik in ieder geval nog niet aangedurfd
Ik heb bij de eindbaas-levels inderdaad niet kunnen voorkomen dat de AI een planeet volledig vol had gebouwd voordat ik daar voet aan de grond had. De truc waarmee het me gelukt is is de volgende:
Bouw een stuk of 20 Astreus en gooi daar een 5-10 tal tier2 engineers in en een aantal tier2 grond eenheden, het liefst inclusief AA. Begeleid deze vloot met een aantal Orbital fighters.
Tegelijkertijd bouw je op je thuisplaneet een teleporter en zet daar alvast een enorme shitload aan grondtroepen omheen. Vergeet vooral niet veel Anti Air daarbij te doen.
Bij het landen van je Astreussen laat je je Tier2 engineers direct een teleporter bouwen zodat de troepenstroom opgang komt. Dat is in een aantal seconden gebeurt en knal daarna AA turrets neer als een malle. Vaak is dit voldoende voor een bruggehoofd en vanaf dan is het makkelijk.
Als de AI op meerdere planeten zit.. Rinse and repeat.
Hoop dat het helpt
*edit: mijn nickname @ uber is 'bezetene', voeg maar toe als je potje MP wil doen. Heb ik in ieder geval nog niet aangedurfd
[ Voor 6% gewijzigd door DTiuri op 30-07-2014 20:50 . Reden: toevoegen uber user name ]
Weet iemand hier of PA al te spelen is tegen een Bot ? wil graag eerst offline oefenen if possible
Je kan PA prima spelen tegen bots.. verwacht alleen geen makkelijke potjesTTMK schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:06:
Weet iemand hier of PA al te spelen is tegen een Bot ? wil graag eerst offline oefenen if possible
Zo ergmaniak schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:23:
[...]
Je kan PA prima spelen tegen bots.. verwacht alleen geen makkelijke potjes
ga ik het dit wekeend proberen! dank voor je antwoord, ben nog steeds erg fan van Forged Alliance, hoop dat dit er goed bij in de buurt komt.
Mja, zo erg, want je moet behoorlijk multitaskens, wat in het begin niet al te makkelijk is. Nou kan je natuurlijk een bot inrichten met dikke handicap, maar eigenlijk leer je jezelf dan niet echt meteen goed spelen. Tegen een normale AI verloor ik de eerste 4 keer voordat ik eens kon winnen door meteen een (cheezy?) tactiek uit te voeren.TTMK schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:36:
[...]
Zo erg?
ga ik het dit wekeend proberen! dank voor je antwoord, ben nog steeds erg fan van Forged Alliance, hoop dat dit er goed bij in de buurt komt.
De AI is namelijk lang niet perfect, tegen ervaren spelers spelen is wat dat aangaat veel lastiger nog.
Aan de andere kant als je gewend bent aan vanaf de map spelen en continue build-orders en rally points neerzetten en in je hoofd de tijdslijn van constructies allemaal een beetje goed kan timen, gaat het allemaal helemaal goedkomen.
Moet wel zeggen dat ze veel hebben verbeterd ondertussen aan de AI, voor de zomer was het allemaal nog niet zo goed...
Nou ik zit met iets. Ik probeer PA te installeren op mijn surface pro 2 via steam, maar her wil me niet lukken.
Ik download het spel en start het. Vervolgens zegt ie dat ik een nieuwe build (70289) moet installeren, waarschijnlijk door steam te herstarten. Dat doe ik maar hij doet vervolgens niets. Deinstalleren en herdownloaden helpt niet. Ik vind verder ook niets online...
Ik download het spel en start het. Vervolgens zegt ie dat ik een nieuwe build (70289) moet installeren, waarschijnlijk door steam te herstarten. Dat doe ik maar hij doet vervolgens niets. Deinstalleren en herdownloaden helpt niet. Ik vind verder ook niets online...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Sterke neiging deze aan te schaffen. Maarrrr... mijn pc wordt een jaartje ouder. Ik heb een 3,6ghz processor, 4gb ram met een Geforce GTX460. Gezien het feit dat ze 8gb ram recommenden vraag ik me af of ik problemen krijg, iemand hier ervaring mee?
Vraagje,
voor dfe mensen die het nu spelen. Is het de 28 euro waard? of is met "blijf bij Forged Alliance"?
voor dfe mensen die het nu spelen. Is het de 28 euro waard? of is met "blijf bij Forged Alliance"?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."