Hallo Allemaal,
Hierbij mijn eerste build medemogelijk gemaakt door de Antec System Building Contest. Hierbij heb ik het powersysteem gewonnen. De wedstrijd was mogelijk gemaakt door de volgende bedrijven: Antec, LG, Western Digital, Logitech, Adata, Samsung en Club 3D! Nu ben ik natuurlijk super blij met het nieuwe systeem en zal ik jullie laten zien hoe ik dit systeem in elkaar zet. Het systeem zal in elkaar worden gezet tussen 16 en 31 augustus..
De onderdelen
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB | € 96,80 | € 96,80 |
1 | Samsung Syncmaster S24A650D Zwart | € 238,80 | € 238,80 |
1 | Antec Eleven Hundred | € 100,82 | € 100,82 |
1 | Antec Soundscience rockus 3D 2.1 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Antec H2O 920 | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 109,- | € 109,- |
1 | Logitech Wireless Gaming Mouse G700 | € 61,50 | € 61,50 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 259,- | € 259,- |
1 | LG BH10LS38 Zwart | € 71,90 | € 71,90 |
1 | Club3D Radeon HD 7870 royalKing | € 275,40 | € 275,40 |
1 | Antec HCP-1000 Platinum | € 246,72 | € 246,72 |
1 | Adata XPG SX900 128GB | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Adata XPG Gaming V2.0 AX3U1600GC4G9-DG2 | € 55,49 | € 55,49 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 124,90 | € 124,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.920,13 |
Dit zijn de onderdelen die ik heb gewonnen. Echt een geweldig systeem ter waarde van rond de 2000 euro!
Introductie van de onderdelen:
Eerst ga ik elk onderdeel even introduceren.
Antec Eleven Hundred
De behuizing van het systeem en ik kan alleen maar zeggen: WOW, wat een kast! Ik heb hiervoor eigenlijk alleen met de wat goedkopere kasten en mijn eigen Antec Nine Hundred (V1) gewerkt. En ik moet zeggen Antec is er in de jaren flink op vooruit gegaan! Zo heeft de voeding aan de onderkant een opening met stoffilter gekregen. Er is een printplaatje om de ventilatoren op aan te sluiten boven in de kast, deze maakt van 1 molex 3 fan aansluitingen. Een ander verschil met de Antec Nine Hundred is dat de kabel management, die hierbij verschrikkelijk was, flink is verbeterd. Zo zijn alle gaten voor de kabel mooi afgedekt met rubberen ringen en zijn er veel meer gaten bij en is de kast van binnen zwart wat volgens mij komt door het powdercoaten. Een ander punt van de kast wat misschien niet iedereen zal bevallen is dat de kast heel groot is. Hij is 51 centimeter hoog, 22 breed en 53 lang. Wat echt niet klein is. Er is eigenlijk één punt wat ik jammer vond, er waren voorin de kast geen ventilatoren mee geleverd. Ik had daar wel op gehoopt maar dat bleek helaas dus niet zo te zijn. Maar dat doet niets af aan het feit dat het echt een beeldschone kast is.

Met behulp van de afbeeldingen kun je zien hoe groot en mooi deze kast eigenlijk wel niet is.
Antec Kuhler H2O 920
Bij dit systeem zat de Antec Kuhler 920. Een waterkoeling van Antec die samen met Asetek gemaakt is. De koeler bevat 2 ventilatoren die op de radiator gemaakt moeten worden. Er zitten op deze koeler veel meer leuke opties die ik eigenlijk nooit ergens anders ben tegen gekomen. De koeler heeft namelijk leds in de pomp zitten die je van kleur kunt veranderen. Wat de pomp zeker in een power systeem toch wel speciaal maakt. Verder kan met behulp van de software de ventilatoren worden pas worden aangezet bij een bepaalde temperatuur.

Voeding: HCP-1000 Platinum
Ook de voeding zat bij het systeem en is ook van Antec en hoewel dit misschien wat betreft vermogen overkill is, is dit helemaal geen probleem dankzij het 80 plus platinum certificaat. Verder biedt deze voeding in vergelijking met andere voedingen een lange levensduur aangezien Antec hier 7!! Jaar garantie op durft te geven. Dit biedt als voordeel dat het meerdere upgrades mee zal kunnen gaan en niet één systeem. Ook hoeft een echte gamer niet op te passen om er een extra videokaart in plaatsen want met 1000 watt vermogen kun je elke videokaart er zo bij in prikken. De voeding is volledig modulair wat wil zeggen dat alle kabels los van de voeding kunnen. De voeding is iets langer dan een gemiddelde voeding en dankzij de hoge en zwaardere condensatoren ook wat zwaarder. Dit alles is natuurlijk allemaal geen probleem want als je zo’n voeding aanschaft dan heb je meestal ook wel genoeg ruimte in de kast.

Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB
Een mooie 7200rpm Sata 600 harde schijf waar ik nu niet veel meer kan zeggen.

Club3D Radeon HD 7870 royalKing
Een hele mooie en krachtige videokaart van Club 3d. Hierdoor zit er toch nog iets van AMD in de computer. Wat dit een mooie videokaart maakt is dat het, zoals bij de review op Tweakers te zien is, een stille en zuinige videokaart is zelf vergeleken in de zelfde serie!

LG BH10LS38 Zwart
Een mooie blu-ray brander van LG met nogal een verassing vond ik zelf. De meeste computers die ik bouw zitten nog steeds dvd-spelers in. Deze worden geleverd zonder doos of iets anders aan assesoiris. Dat was bij de LG niet het geval. Deze werd geleverd met een Sata kabel, Sata naar Molex kabel, schroeven, boekjes, cd met programma’s en een lege blu-ray disk. Dit is iets wat ik niet had verwacht en mij dus ook heel positief op viel.

De rest van de onderdelen zal worden behandeld als ik deze binnen heb. De onderdelen worden namelijk niet in één keer geleverd.
Ik had nog een vraag aan de lezers. Hoe maak je het plaatje van de kast (die eruit gaat voor de dvd-speler) vast aan de blu-ray speler. Ik weet dat mensen dit al eerder hebben gedaan maar ik weet niet meer hoe. Alvast bedankt!
Heeft iemand nog tips? Laat het vooral weten. Dit is mijn eerste keer en ik weet dus nog niet hoe alles moet!
[ Voor 14% gewijzigd door davevogel0 op 18-08-2012 21:42 ]