[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
afschaffing van bijtelling? lees ik dat goed?
Etuuuuuh!
Lees je verkeerd. Nu heb je de mogelijkheid om bijtelling te voorkomen door niet meer dan 500km prive te rijden met de lease auto. Dat zou komen te vervallen.
Dit is overigens een van de programmapunten voor komend kabinet. Het is nog niet zeker dat de maatregel door gang vindt
Dit is overigens een van de programmapunten voor komend kabinet. Het is nog niet zeker dat de maatregel door gang vindt
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Ja, maar dat wordt niet bedoeld
Te laat.
Toen ik de Stemwijzer invulde kreeg ik hier geloof ik wel een vraag over. Dat zou betekenen dat partijen er een standpunt over ingenomen hebben wat terug te vinden moet zijn.
Toen ik de Stemwijzer invulde kreeg ik hier geloof ik wel een vraag over. Dat zou betekenen dat partijen er een standpunt over ingenomen hebben wat terug te vinden moet zijn.
[ Voor 74% gewijzigd door Aghanim op 15-08-2012 16:32 ]
Afschaffing van VRIJSTELLING van bijtelling door een werkgeversverklaring waarin aangegeven wordt dat je maar maximaal 500km per jaar privé rijd met je auto van de zaak.Crypter schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:29:
afschaffing van bijtelling? lees ik dat goed?
Vanaf 2013 willen ze een overgangsregeling instellen waardoor je effectief 25% van de normale bijtelling (dus 25% van 25%, 25% van 20% of 25% van 14%, afhankelijk van welke klasse de auto in valt) voor je kiezen krijgt. Vanaf 2017 is er geen onderscheid meer. Dan geldt de bijtelling voor iedereen, ongeacht het aantal privé kilometers.
Althans, dat zijn de plannen en zoals het er nu naar uit ziet gaan die gewoon door.
Verwijderd
Elke partij van het Kunduz-akkoord (m.u.v. D66) heeft zijn handen afgetrokken van het plan om de onbelaste reiskostenvergoeding af te schaffen. Gelukkig maar, want het is het meest krankzinnige, meest onrechtmatige en meest oneerlijke maatregel ooit naar mijn mening.
De vergoeding is ten eerste niet toereikend. €0,19 per kilometer is nog niet eens genoeg voor de goedkoopste auto, laat staan voor het openbaar vervoer. Dat tarief is ontstaan in een tijd dat de benzine nog niet €1,80 kostte of de treinkaartjes nog redelijk goedkoop waren, doch nooit aangepast aan de immer stijgende reiskosten van werkende Nederlanders.
Ten tweede vloeien de reiskosten voor het leeuwendeel linea recta terug naar de staat. Autorijden = belasting betalen. Treinkaartje kopen = belasting betalen. Waarom moet men nogmaals belasting betalen voor dezelfde dienst of hetzelfde product?
Ten derde hoort werken te lonen. Indien dit voorstel toch tot uitvoering gebracht wordt, betekent het feitelijk dat een groot deel van de werkende Nederlanders eerst een halfuur werkt om de reiskosten terug te verdienen (lees: quitte te draaien) en de overige uren pas geld gaat verdienen. Over elke verdiende euro wordt hoe dan ook minimaal 100x belasting betaald, met minimaal 100 verschillende belastingen en heffingen. Het is te ziek voor woorden dat een reiskostenvergoeding door sommigen als een subsidie wordt gezien. Dat impliceert namelijk dat iedereen die niet het maximale belastingtarief betaalt, ook gesubsidieerd wordt. Vooralsnog werk je in Nederland voornamelijk (alhoewel, zie tarief van 52%) voor jezelf en niet voor de staat.
De vergoeding is ten eerste niet toereikend. €0,19 per kilometer is nog niet eens genoeg voor de goedkoopste auto, laat staan voor het openbaar vervoer. Dat tarief is ontstaan in een tijd dat de benzine nog niet €1,80 kostte of de treinkaartjes nog redelijk goedkoop waren, doch nooit aangepast aan de immer stijgende reiskosten van werkende Nederlanders.
Ten tweede vloeien de reiskosten voor het leeuwendeel linea recta terug naar de staat. Autorijden = belasting betalen. Treinkaartje kopen = belasting betalen. Waarom moet men nogmaals belasting betalen voor dezelfde dienst of hetzelfde product?
Ten derde hoort werken te lonen. Indien dit voorstel toch tot uitvoering gebracht wordt, betekent het feitelijk dat een groot deel van de werkende Nederlanders eerst een halfuur werkt om de reiskosten terug te verdienen (lees: quitte te draaien) en de overige uren pas geld gaat verdienen. Over elke verdiende euro wordt hoe dan ook minimaal 100x belasting betaald, met minimaal 100 verschillende belastingen en heffingen. Het is te ziek voor woorden dat een reiskostenvergoeding door sommigen als een subsidie wordt gezien. Dat impliceert namelijk dat iedereen die niet het maximale belastingtarief betaalt, ook gesubsidieerd wordt. Vooralsnog werk je in Nederland voornamelijk (alhoewel, zie tarief van 52%) voor jezelf en niet voor de staat.
GroenLinks is volgens mij ook nog grotendeels voorstander hoor. Ze willen echter ov-gebruik wel onbelast houden.
Het beste wat je kunt doen is (al dan niet via stemwijzers) te gaan kijken in verkiezingsprogramma's. Ik vermoed dat dit soort punten ook wel langskomen in Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3.ZeRoC00L schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:27:
Als dit laatste het geval is, dan ben ik wel benieuwd naar de standpunten van de partijen.
Al met al is het op deze manier wat te mager voor een eigen topic. Een eventueel nieuw topic zou wel kunnen, maar dan liefst met een startpost waarin de TS al vast wat vooronderzoek heeft gedaan zodat er wat meer basis is voor een discussie
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()