Sinds enkele maanden heb ik problemen met mijn Canon Ixus 430. Het is namelijk zo dat soms het toestel een slecht beeld geeft bij het fotograferen. Je krijgt dan lijnen die door het beeld lopen, of kleuren die niet kloppen, of gewoon het volledige beeld wat bibbert. Als ik dan een foto neem dan is deze ook mislukt. Foto's die genomen zijn wanneer het beeld wel goed is zijn in orde. Bij het terug bekijken van de genomen foto's is er nooit een probleem met de goede foto's. Ik ga er dus in eerste instantie vanuit dat het probleem in de sensor zit. Soms verdwijnt die probleem bij uit en terug aanzetten of gewoon spontaan na een tijdje. Dan kan ik terug goede foto's maken.
Valt hier nog iets aan te doen, of kan ik beter uitkijken naar een nieuw toestel? Ik heb deze ook al van 2004, dus garantie kan ik wel vergeten, maar het ding heeft in ieder geval goed dienst gedaan.
Valt hier nog iets aan te doen, of kan ik beter uitkijken naar een nieuw toestel? Ik heb deze ook al van 2004, dus garantie kan ik wel vergeten, maar het ding heeft in ieder geval goed dienst gedaan.