Ik kom eigenlijk ruimte te kort nu met de nieuwe plannen

Siempie schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:45:
Ik volg dit project al sinds je het voor het eerst hebt aangekondigd en ik denk wel dat er animo voor is, maar ik heb nog geen richtprijs gezien. Is die al bekend? Ik neem aan dat het geen goedkoop bureau zal worden, dus ben je dan niet bang dat mensen richting custom/zelfbouw gaan als ze echt een bureau als dit willen hebben?
Uit nieuwsgierigheid: Is het bureau in je eentje goed te verschuiven/verplaatsen voor als je bijvoorbeeld een kast achter je bureau hebt staan?
Hier wat info over de richtprijs

Als mensen richting custom/zelfbouw willen gaan ... ik denk dat ik dat persoonlijk nog mooier vind.
(Laat de rest van RH dat niet horen
)
Ik volg zowat elke desk build over het gehele internet, verzamel ze zelfs, vind het helemaal geweldig!
Die Technic Lego verslaving van vroeger komt af en toe weer terug

SniperFox schreef op maandag 10 september 2012 @ 00:43:
Fantastisch mooie mod!
Zijn jullie van plan om later een dergelijk product uit te brengen voor consumenten? Ik denk dat er voor een dergelijke desk en case combinatie best wel markt is. Qua onderhouden, ruimte en design biedt het een aantal grote voordelen boven een standaard case. Als er een single system variant beschikbaar zou zijn zou ik er zeker geïnteresseerd in zijn.
Dank je!
Zie hier de
TS, daar staat wat info over de plannen.
Er zal ook zeker een
single-pc desk versie zijn!
Check de
TS 
Anoniem: 336701 schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:28:
@L3P, bedoel alleen maar dat je met sponsers makkelijker een build kan maken dan zonder.
Niemand kan onbeperkt blijven bouwen, modden enzo zonder sponsers.
Vind het knap wat je allemaal bouwt, petje af hoor, en dat er veel tijd in gaat zitten zal een ieder begrijpen.
Ook is het dat niet een ieder top materiaal tot zijn beschikking heeft, dit kwa produkten en machines die vanalles maken.
Verder is het allemaal zeker prachtig om te zien maar zonder goede connecties, machines en sponsers zullen er niet veel dit kunnen wat menig tweaker hier bouwt.
Allereerst heb je denk ik niet de startpost gelezen, dat ik al een jaar bezig ben samen met Scott en Thomas om dit hele bureau te re-designen

Ik ben 2.5 jaar terug begonnen met "D3sk", destijds had ik alleen een maatje die met aluminium om kan gaan. Omdat ze alleen 3mm dik aluminium hadden moest het wel gebogen worden door 1 van de machines bij een ander bedrijf.
Dit was minder dan een half uurtje werk en kostte ongeveer €250 aan aluminium en €25 aan werkuren/machinegebruik.
Het knippen mochten we daar zelf doen en is zo gepiept.
Nadat het nogal ruw gelast was heb ik vervolgens al de rest tot aan het einde van de build met de hand gedaan. Tientallen uren timmeren, boren, zagen, afbramen, slijpen, vijlen etc etc.
Bijna alles daarvan is gewoon op de achterstraat en in de woonkamer gebeurd.
De eerste 3 maanden wist ik niet eens dat er zoiets bestond als sponsoring voor een casemod.
Toen ik mijn eerste aanvragen na het aandringen van meerdere medecasemodders deed, 80% antwoordde niet eens, 10% wilde wel een kleine korting geven en 10% zag het dan wel helemaal zitten.
Sponsoring is niet alleen casemodding, het is ook het gesponsorde product promoten.
Zelfs als beginner met een super plan zal het nog moeilijk zijn.
Nadat D3sk de Bit-Tech MOTY won .. tja toen is het ineens anders gaan lopen.
Ik word nu door bedrijven gecontacteerd of ik hun producten/cases wil gebruiken.
Veel hiervan zeg ik af omdat ik daar gewoon niet de tijd en het geld voor heb.
Zelfs met top sponsoring kan je uitgaan dat je ongeveer 30% van het totaal bedrag voor de build zelf moet betalen.Voor heel veel benodigde spullen in een build zijn er niet eens sponsors, denk vooral aan gereedschap en ruw materiaal. (plexiglas/aluminium)
En de connecties waar je het over hebt...
Die connecties moet je nog altijd zelf zoeken
Bij 'L4n' vond ik het juist super leuk om al die contacten met personen en bedrijven te leggen.
Vervolgens het aanleveren van zelf gemaakte designs voor bijv. lasercutting... helemaal geweldig.
Ook het CNC-en door
Quepee.. vond het zo spannend om er op 'papier' tientallen uren mee bezig te zijn, om vervolgens het koperblok vanuit Slovenië naar hem te sturen en dat hij dan heerlijk glanzend thuiskomt .. precies zoals ik het wilde. Echt geweldig!
Al moet ik zeggen dat ik nooit meer zoiets ga doen ...
Zelfs met de hulp van Quepee en Daniel heeft het me enkele honderden euro's gekost voordat hij af was.
Voor deze ene update met de foto's van 'wat' hardware (zonder het maken ervan) op de 16 fora waar ik op post, dat is gewoon 6 uur nonstop typen, linken en copy-pasten. Heerlijk zo op de warme zondag
Ik kan nog wel uren doorgaan, het komt er gewoon op neer, je moet er echt wel wat voor doen.

Oh zeker niet, er staan genoeg pc's op MDPC die er super uitzien met luchtkoeling.
Ikzelf ben dan weer een WC-addict

julby schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:57:
1. Maak een serieus & uniek plan en dan zijn sponsoren wel te vinden. Het is niet zo dat alleen de gevestigde orde dit soort spullen kan krijgen; er komen hier genoeg mods voorbij van relatief onervaren modders die op deze manier hardware weten te verzamelen.
2. Er zijn hier genoeg mods voorbij gekomen waaruit bleek dat je geen professionele werkplaats hoeft te hebben om iets geweldigs en unieks te maken. Het zit hem m.i. meer in de creativiteit, handigheid en het geduld!
Precies!

kier schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:29:
Agree with all. Heb je een mooi plan, dan heb je al een streepje voor.
ik maak alles op m'n zoldertje (6x4) en zeker geen proffie tools, maar zoals je al zegt met creativiteit ed. kom je een heel eind.
@Alienhunter, Ben ik niet helemaal met je eens. Je kan nog zoveel sponsors hebben en spullen krijgen, maar toch nog alles verneuken. Alles wat je mod brengt een risico met zich mee.
Dank je m8
Als het 'gewoon' een systeempje bouwen was ... denk je dat dan Asus of Corsair met je in zee gaat?
Hmm denk dat ik helemaal nodig eens moet opruimen, overal plexi en alu vijlsel