Bron X>Dacmagic>Yamaha RX-V800

Pagina: 1
Acties:

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
Al enige tijd worstel ik met een dilemma. Ik heb de volgende setup: Mede8er>Dacmagic>Yamaha RX-V800. Ik heb het idee dat er ergens iets niet goed zit en of er een onderdeel zit die niet dat uit de setup haalt wat er wel in zou kunnen zitten...
Ik zal dan ook vertellen wat ik allemaal gedaan heb. Ik heb iedere keer dezelfde bestanden gebruikt, meestal 24bit96 flac bestanden maar ook MP3 en WAV.

(1)Mede8er met Toslink >DM> analoog naar Yamaha RX-V800. Ik hoor dan geen verschil tussen passthrough en de DM(2ch).(5.1 passtrough op de mede8er of downsample 2 ch op de mede8er)

(2)Mede8er met Toslink >DM> EN Med8er met coax direct naar ander kanaal Yamaha RX-V800. Beide kanalen geven dan hetzelfde geluidsbeeld. Blind hoor je een klein verschil maar dat is zo weinig dat het geen naam mag hebben.
Daarnaast zou ik op de DM de sample rate moeten kunnen zien van 32 tot 96. Wat ik ook afspeel het klopt nooit. De DM geeft random iets aan. Ik had dus het idee dat de Mede8er niet helemaal oke was. Daarom heb ik een popcorn a200 aangesloten, hier gaf de DM ieder bestandje correct weer qua sample rate. Of de geluids beleving met de a200 beter was kan ik niet zeggen, het testen gebeurde op een moment dat dit niet kon vaststelleb. De weergave klopte dan wel weer precies met mijn pc/laptop/samsung galaxy s.
Dat wetende ben ik gaan zoeken op internet/forums en heb ik zelfs gebeld met mede8er Nederland en gemaild met deze helpdesk. Ik kon onder andere diverse firmware’s downloaden en installeren op mijn mede8er ....Ook hier ben ik niet veel verder mee gekomen en heb al helemaal geen oplossing gevonden.

(3)Enkele weken terug heb ik mijn Yamaha s557 dvd speler maar eens aangesloten op de Dacmagic en ook hier kan ik niet zeggen dat het veel beter/anders is. Ik kan dus switchen tussen Mede8er>DAC>AMP of Mede8er>AMP of yamaha dvd>DAC>AMP, en alles speelt dan precies hetzelfde nummer op... Ik hoor bijna geen verschil.
Dan blijft mijn oude vertrouwde Yamaha RX-V800 over. Misschien kan die niet goed omgaan met analoog geluid? Ik heb dat in mijn zoektocht ergens eens een enkele keer gelezen.

Mijn vraag is dan ook, wie herkend dit een beetje en of helemaal. Wie heeft een Dacmagic aangesloten op een Mede8er en krijgt wel de juiste sample rate info te zien op de Dacmagic. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Ik lees ook over technische mods die je kunt toepassen.....Maar dat is technisch gezien boven mijn pet zeg maar, zijn er tweakers die de DM gemod hebben?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Vind je dat het geluid slecht is? Is dat je probleem? Het kan prima zo zijn dat je geen tot weinig verschil hoort tussen de DAC in de receiver en de DAC in de DacMagic.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

het maakt geen hol uit welke bron je digitaal aansluit op de DM.. uiteindelijk gebeurt de conversie D->A in de DM en die bepaalt de uiteindelijke kwaliteit.
Het enige dat kwalitatief anders kan zijn is de jitter.
Een dure digitale bron geeft minder jitter dan een goedkope.
Jitter zijn tijdsfouten en die kunnen wel hoorbaar zijn.
Ongetwijfeld is je DAC in je Yamaha ook niet van de slechtste en hoor je geen verschil :)

Ik heb zelf ook een DM en dat is voor z'n geld een héél fijne DAC.
Samplerate wordt altijd correct weergegeven.
Mocht dat in jou geval niet zo zijn, moet je in 9 van de 10 keren de oorzaak bij de bron zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 10:57 ]

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:56:
het maakt geen hol uit welke bron je digitaal aansluit op de DM.. uiteindelijk gebeurt de conversie D->A in de DM en die bepaalt de uiteindelijke kwaliteit.
Het enige dat kwalitatief anders kan zijn is de jitter.
Een dure digitale bron geeft minder jitter dan een goedkope.
Jitter zijn tijdsfouten en die kunnen wel hoorbaar zijn.
Ongetwijfeld is je DAC in je Yamaha ook niet van de slechtste en hoor je geen verschil :)

Ik heb zelf ook een DM en dat is voor z'n geld een héél fijne DAC.
Samplerate wordt altijd correct weergegeven.
Mocht dat in jou geval niet zo zijn, moet je in 9 van de 10 keren de oorzaak bij de bron zoeken.
Klopt, maar in dit geval biedt de DacMagic dus geen meerwaarde (voor de TS met die speakers).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

inderdaad.
2de hands verpatsen maar ?
raak je vast in 1-2-3 kwijt :9

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor speakers heeft TS? Die bepalen toch het grootste deel van het uiteindelijke geluid. Afhankelijk daarvan zou ik zeggen vervang ofwel de versterker ofwel de speakers eerst.

• HarmoniousVibe
wagenveld schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:09:
Wat voor speakers heeft TS? Die bepalen toch het grootste deel van het uiteindelijke geluid. Afhankelijk daarvan zou ik zeggen vervang ofwel de versterker ofwel de speakers eerst.
Klopt, daarom ook mijn opmerking op 't laatst tussen haakjes. Afhankelijk van hoe goed de speakers nu zijn kan het nog lonen de DacMagic te behouden voor als TS nieuwe speakers koopt.

• Oban606
Dank voor de reacties, speakers benoemen is misschien ook wel handig inderdaad...
Ik heb al front staan de mordaunt short 908, rear mordaunt short 904, center mordaunt short 905i

Ik meen te hebben gehoord van de vriendelijke medewerker van wifimedia destijds, dat toen ik zei dat er een mede8er aan kwam te hangen en of ook de ps3 dat dit niet de beste bronnen zouden zijn.

En ik vind het geluid niet slecht, ik had na al die verhalen en revieuws een hoorbare verbetering verwacht. En die is hoe ik het ook probeer maar moeilijk te horen...
BertDB wat heb jij aangesloten op de dm dan?

• wagenveld
  • Niet online
Aangezien je receiver pre outs heeft zou ik eerst eens op zoek gaan naar een zware eindversterker voor je fronts. Met die extra woofer vragen die speakers een hoop van je versterkers. Denk aan zo minimaal mogelijk, >15kg, 2 kanaals versterker.

edit: wat denk je hiervan: http://www.xtzsound.eu/en.../class-ap100-svart-silver

[ Voor 17% gewijzigd door wagenveld op 15-08-2012 12:09 ]

Verwijderd

Oban606 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:45:
Dank voor de reacties, speakers benoemen is misschien ook wel handig inderdaad...
Ik heb al front staan de mordaunt short 908, rear mordaunt short 904, center mordaunt short 905i

Ik meen te hebben gehoord van de vriendelijke medewerker van wifimedia destijds, dat toen ik zei dat er een mede8er aan kwam te hangen en of ook de ps3 dat dit niet de beste bronnen zouden zijn.

En ik vind het geluid niet slecht, ik had na al die verhalen en revieuws een hoorbare verbetering verwacht. En die is hoe ik het ook probeer maar moeilijk te horen...
BertDB wat heb jij aangesloten op de dm dan?
Ik gebruik m'n DM met een Sonos Connect en een Onkyo iPod Dock ND-S1 :)

Neem voor een aardigheidje je bron en DM eens mee naar een deftige audiozaak en luister er daar eens mee naar andere versterkers en luidsprekers ;)
Analoog zijn de PS3 en mede8er mss niet de beste bronnen, maar digitaal met een DM is het echt wel fijn hoor!
Als je dan maar matige kwaliteit overhoud moet je de oorzaak alvast niet daar zoeken :P

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

wagenveld schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:01:
Aangezien je receiver pre outs heeft zou ik eerst eens op zoek gaan naar een zware eindversterker voor je fronts. Met die extra woofer vragen die speakers een hoop van je versterkers. Denk aan zo minimaal mogelijk, >15kg, 2 kanaals versterker.

edit: wat denk je hiervan: http://www.xtzsound.eu/en.../class-ap100-svart-silver
Je wilt serieus een eindversterker van meer dan zevenhonderd euro op een paar speakers van een paar honderd euro de stuk gaan zetten? Lijkt mij overdreven. Als je wilt testen met een eindversterker zijn er (veel) goedkopere opties te vinden. Daarbij vind ik een eindversterker sowieso niet heel veel toevoegen. Ik stuurde hier een set Focal Chrous aan met een Denon AVR-2809 en merk haast geen verschil met een Emotiva van 2 x 300 Watt erachter. En de Focals zijn op sommige punten lastiger dan de speakers van TS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wagenveld
  • Niet online
Jouw Denon is wel een andere klasse Fear. Ik heb heel kort dezelfde speakers en een Yamaha een klasse lager dan TS gehad en het was een modderig zooitje. Ben het verder met je eens dat de versterker best goedkoper kan, maar dit geeft je wel de ruimte om op termijn front speakers in de klasse 1000-1500 euro neer te zetten.
Vraag is natuurlijk wat is het TS waard om erachter te komen waar de zwakke schakel zit? Als je een versterker kunt lenen dan ben je er zo achter.

• Oban606
FeaR schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:30:
[...]

Je wilt serieus een eindversterker van meer dan zevenhonderd euro op een paar speakers van een paar honderd euro de stuk gaan zetten? Lijkt mij overdreven. Als je wilt testen met een eindversterker zijn er (veel) goedkopere opties te vinden. Daarbij vind ik een eindversterker sowieso niet heel veel toevoegen. Ik stuurde hier een set Focal Chrous aan met een Denon AVR-2809 en merk haast geen verschil met een Emotiva van 2 x 300 Watt erachter. En de Focals zijn op sommige punten lastiger dan de speakers van TS.
Nou, ik heb de fronts aangesloten met de basspeaker op à en de mid en highs op b. Zelf heb ik het idee dat het aansturen niet het probleem is qua vermogen. Ik bedoelde met "misschien is het de versterker" meer wat deze doet op het moment dat het analoog signaal binnenkomt en hoe deze het naar de speakers stuurt. Dus de DAC in de Yamaha of de kwaliteit van de tulp ingangen/dsp chip/DAC...
Zou het dat trouwens niet kunnen zijn, dat de DAC in de Yamaha altijd zijn eigen ding doet ongeacht wat de DM daar naar binnen stuurt? Dat zou ook verklaren dat ongeacht de bron het zo hetzelfde klinkt....probeer wat mee te denken...

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
Je speakers en de ruimte waarin ze staan hebben het grootste effect op het geluid. En die blijven hetzelfde, dus klinkt het grotendeels hetzelfde.
Het schijnt wel zo te zijn, maar dat is ook maar na heel even googlen, dat een analoog ingangssignaal in receivers omgezet wordt naar digitaal. Lijkt me op zich niet onredelijk. Upmixen, downmixen, vertragen, equalizen gaat een stuk makkelijker in het digitale domein.

• HarmoniousVibe
Oban606 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:46:
[...]

Nou, ik heb de fronts aangesloten met de basspeaker op à en de mid en highs op b. Zelf heb ik het idee dat het aansturen niet het probleem is qua vermogen. Ik bedoelde met "misschien is het de versterker" meer wat deze doet op het moment dat het analoog signaal binnenkomt en hoe deze het naar de speakers stuurt. Dus de DAC in de Yamaha of de kwaliteit van de tulp ingangen/dsp chip/DAC...
Zou het dat trouwens niet kunnen zijn, dat de DAC in de Yamaha altijd zijn eigen ding doet ongeacht wat de DM daar naar binnen stuurt? Dat zou ook verklaren dat ongeacht de bron het zo hetzelfde klinkt....probeer wat mee te denken...
Je kunt geluid niet 2 x DAC'en natuurlijk.

• Oban606
Ik heb wel een source direct knop op de receiver. Wat ik er over kan vinden is dat deze langs de bass, trebble en loudness gaat. Niet langs de DAC in de receiver zelf....

Ik heb hier nog een oude old school rotel RB 1000 eindversterker staan, misschien moet ik die maar eens naar beneden halen en deze testen wät het doet....

[ Voor 3% gewijzigd door Oban606 op 15-08-2012 23:54 ]

• Oban606
@sjaaky , je zegt dat de speakers en de ruimte hetzelfde blijven en dat het geluid dan ook hetzelfde blijft. Het is toch ook zo dat als ik een cassette bandje uit 1990 afspeel deze anders klinkt dan een cd?

@harmoniusvibe , waarom niet 2x DACen , het hoort niet nee maar het kan wel lijkt mij.. Het lijkt er op alsof dat nu wel gebeurd, de DM dact er op los maar zodra het de receiver in komt lijkt de Yamaha toch ook zijn eigen DAC te gebruiken. Ik heb een PDF gevonden mbt de receiver en daar zie ik wat analoog doet als het binnenkomt maar dit snap ik niet. Wel zie ik op de volgende link op bladzijde 13 een analog bypass, ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit wil activeren. Het menu en of deze optie zit niet op mijn receiver zelf. Dit is een soort service menu o.i.d. Link: http://www.epanorama.net/...vers/Yamaha%20RX-V800.pdf
Aan de andere kant is deze optie precies wat ik zoek/wil bereiken volgens mij. Ik kijk verder of ik straks in deze hitte nog even de Rotel ga aansluiten.....

Verwijderd

-post stond dubbel-

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 18:58 ]

Verwijderd

die analog bypass kan je inderdaad gebruiken.
Dan schakel je alle digitale ingangen en DSP uit, waardoor je ook geen surround meer hebt (maar dat was niet de bedoeling dacht ik hé?)
Proberen waard, en bevalt het je niet, kan je het altijd terug aanzetten :)

Je ziet ook heel duidelijk dat hij van een analoog signaal eerst terug een digitaal maakt en dan na de processing terug een analoog. Dat zijn zo maar even 2 nutteloze omzettingen die ertussen zitten ...

• Oban606
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:58:
die analog bypass kan je inderdaad gebruiken.
Dan schakel je alle digitale ingangen en DSP uit, waardoor je ook geen surround meer hebt (maar dat was niet de bedoeling dacht ik hé?)
Proberen waard, en bevalt het je niet, kan je het altijd terug aanzetten :)

Je ziet ook heel duidelijk dat hij van een analoog signaal eerst terug een digitaal maakt en dan na de processing terug een analoog. Dat zijn zo maar even 2 nutteloze omzettingen die ertussen zitten ...
Ja precies, en je bedoeld dan ook dat als ik die analoog bypass inschakel de receiver dus die 2 nutteloze omzettingen niet gebruik? Zeker de moeite om te proberen ....ga er mee aan de gang.

Op dit moment heb ik de Rotel RB 1000 uit 1973 eindversterker beneden staan. Vanavond zal het wel niets meer worden maar ik ben benieuwd.....

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
waarom niet 2x DACen
Om even een stom voorbeeld te nemen. Je kunt kilometers ook maar 1x omrekenen naar mijlen. Daarna heb je mijlen en die kun je niet opnieuw omrekenen naar mijlen. Behalve als je ze eerst weer naar kilometers omrekent.

Natuurlijk klinkt een oud cassettebandje minder dan een cd. Maar een cassette komt bij lange na niet aan de eisen die nodig zijn voor transparant geluid. Transparant wil zeggen dat vervorming, dynamisch bereik, frequentie response, ed beter zijn dan dat onze oren kunnen horen. Of een cd wel of niet transparant kan zijn, daar zijn de meningen over verdeelt. Maar een cd zit wel een stuk dichterbij dan een cassette. Elke schakel voegt vervorming toe, of dat genoeg is om hoorbaar te zijn is een tweede. Maar door met een cassettebandje te beginnen kan het nooit meer goed komen.

• Oban606
Oké bedankt voor de reacties en uitleg. Ondertussen kon ik het toch niet laten ondanks de hitte gisteren om de Rotel eindversterker aan te sluiten. Deze komt niet uit 1973 maat uit 1976 zo blijkt... Maar goed blijft een oudje.

De mede8er zit nog steeds digitaal aan de DM en deze is via rca aangesloten op de Rotel. Ik heb enkel de fronts aangesloten.
Direct hoorde ik een verschil, veel muziek soorten muziek geluisterd, erg prettig allemaal maar waarom?
Ik heb daarna de XLR uitgang op de DM aangesloten op de Yamaha(XLR>rca converters) toen viel mij pas op hoeveel punch de Rotel heeft.
Een voorbeeld , op de Rotel zitten twee outputs L en R van 0 - 10, meer niet. Als ik de fronts met de Rotel aanstuur op 4.5 dan moet ik de Yamaha op -10 zetten. Volume uit of op nul is -99, ik zit meestal op - 55 qua volume bij normaal gebruik. -10 is dus bijna voluit, 90 % hoe je het maar wil zien. Wat ik ook probeer met de Yamaha(5 ch stereo), hij kan nimmer het geweld aanvullen/opvullen met de rears t.a.v. De Rotel. De Rotel geeft in de Specs aan dat hij 65 watt continue vermogen leverd.

Om zeker te zijn wil ik ook nog de rca en XLR op de DM wisselen om te kijken of dat nog verschil maakt.
Ook wil ik bovenstaand nog een keer proberen maar dan door de Rotel aan te sluiten op de pre out van de Yamaha. Ik denk dat de Yamaha zijn dsp/DAC er dan mee gaat bemoeien maar wie weet. Als dat niet het geval is dan ben ik misschien wel een heel eind klaar...

het is echt ongelofelijk dat een eindversterker die al zo oud is zo een punch geeft. Ik hoor meer details in de nummers ,het lijkt wel of het helderder klinkt(DM kan eindelijk z'n werk doen?) zeker in vergelijking met de Yamaha / rear speakers. Bij echt laag volume krijg je de muziek al in je gezicht qua detail. Maar goed, een bijzondere maar prettige hete zondag gehad.

• wagenveld
  • Niet online
Precies wat ik al verwachte. De Yamaha heeft simpelweg niet genoeg power voor jouw speakers. Ben je van plan om het nu zo te laten staan of ga je op zoek naar een nieuwe receiver?

• HarmoniousVibe
Toch wel vreemd. Volgens mij hebben die zuilen een nominale impedantie van 8 Ω en een gevoeligheid van 90dB. Dat zou ook met een middenmotor eigenlijk geen probleem mogen zijn.

Verwijderd

de DM doet altijd z'n werk, alleen komt je Yamaha simpelweg power tekort om die speaker deftig aan te sturen.
Een degelijke eindversterker loont altijd.
Ikzelf heb bijzonder goede ervaringen met de MM7025 en MM7055 van Marantz, om maar eens iets te noemen. Het verschil met een geïntegreerde en zeker met een surroundversterker is echt opmerkelijk !

• Oban606
HarmoniousVibe schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:00:
Toch wel vreemd. Volgens mij hebben die zuilen een nominale impedantie van 8 Ω en een gevoeligheid van 90dB. Dat zou ook met een middenmotor eigenlijk geen probleem mogen zijn.
Specifications

Frequency Response: 35 Hz - 22 kHz
Sensitivity: 90 db for a 1 Watt input
Impedance (nominal): 8 Ohms
Power Rating: 15W - 150W rms
Driver Compliment:
1 - 10" Long throw woofer
2 - 5.25 " Aluminum alloy mid / bass
1 - 1" Aluminum tweeter
Crossover: 3-way with first order mid and HF with DVP
Connection: Biwire capable, gold plated 5-way binding posts
Dimensions: 37.4" H × 7" W × 13.7" D
Weight: 41.75 pounds each
Price: $1,100/pair

Address:
Marantz America, Inc.
1100 Maplewood Drive
Itasca, IL 60143

Telephone: 800-575-4920
Fax: 630-741-0301
Website:
www.marantz.com/mordauntshort/main.html

Dus ja 90db 8Ohms. Volgens die review zijn deze speakers redelijk makkelijk aan te sturen door een receiver. Ik ga mijn buurman vragen om zijn marantz 5023 dacht ik, 2ch stereo versterker eens aan te sluiten.

Eerlijk gezegd ben ik de weg even kwijt als het gaat om vermogen. Mijn yamaha stuur 100 watt x5 rms naar buiten, ik dacht al ruim 12 jaar dat dit heel wat was.... De Rotel 65 watt continue. Als ik dan een andere versterker wil kopen dan kom ik voor een volgend probleem. 50/50 film en muziek.... Dus als ik ga zoeken naar een nieuwe versteker dan wil ik eigenlijk ook de optie DTS e.d. nog wel tot mijn beschikking hebben. Aan de andere kant wil ik ook de punch power/clarity/smile on my face 2.0 tot mijn beschikking hebben. De zoektocht aka reviews lezen was al begonnen, aan de andere kant ga ik echt eerst mijn pre out op de yamaha proberen. Als deze yamaha het signaal onbewerkt doorstuurt naar mijn Rotel dan kan ik die ook gebruiken. Al ziet die Rotel er niet uit maar dat is weer iets heel anders :9

• wagenveld
  • Niet online
De Watt nummertjes zeggen helemaal niks. Waar het om gaat is de voeding in de versterker. Je kunt wel nagaan dat een surround receiver die 5 kanalen moet aansturen meer moeite heeft dan een stereo amp. Als je daar nog bij optelt dat surround receivers vaak bezuinigd worden op de voeding dan is het geen verrassing wat je nu hoort.

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
ik heb zelf een instap (bugdet) receiver van yamaha (ook een 5x100w) die nu even terug is naar de media markt.
en heb tijdelijk een technics versterker neergezet ook maar 2x65w.
alles analoog aangesloten, bi amp en de sub via high level. (op de yamaha was alles digitaal en op de normale manier aangesloten) en het klinkt naar mijn mening echt veel beter als de yamaha. of het tussen mijn oren zit weet ik niet maar het klinkt net wat lekkerder, ik was dan ook van plan de pre outs te gaan gebruiken. voor de fronts. en ik ervaar ook hetzelfde met de volume knop bij de yamaha moest ik hem tot 0db draaien en bij die technics durf ik niet eens over de helt te gaan.

• Oban606
Ondertussen ben ik weer heel wat verder met het testen. Ik heb aardig wat muziek geluisterd via
(1)BRON>Dac>Eindversterker. Dit was strak, dynamisch en....anders dan normaal.
(2)Daarna heb ik de pre out gebruikt van de Yamaha naar de eindversterker. Vreemd genoeg dacht ik even dat dit ook beter was. Het is echter appels met peren vergelijken, het switchen duurt ook even...
(3)Daarna heb ik de Yamaha en de pre out doormiddel van een service menu in een analog bypass weten te krijgen. Nu leek het er op alsof het geluid hetzelfde was als (1) Wel is het zo dat vreemd genoeg de Yamaha aardig moet worden losgedraaid om hetzelfde volume te krijgen als(1).
(4)Een wat vreemde test was een RCA naar de Rotel, komende uit de pre amp en een RCA direct vanuit de DAC. De bron, de Mede8er, daar kon ik het geluid mee regelen. Ook hier weer moest ik het volume van de Yamaha op 70 a 80% zetten om de Rotels bij te houden.
(5)Als laatste de speaker uitgang(draad), de LF via de Yamaha en RF via de Rotel. Resultaat was qua klank moeilijk hoorbaar, zeker in analog bypass mode. Wel weer dat de Yamaha keihard aan de bak moest om het db/volume bij te kunnen houden...

Ondertussen is mij na veel lezen en forums bezoeken wel duidelijk dat heel weinig receivers dat kunnen geven waar ik naar op zoek ben, qua stereobeeld dan... Natuurlijk kan ik overstappen op een prima stereo opstelling, ik ga de film optie echt missen.
Daarom ben ik gaan kijken naar een optie om enkel de Yamaha als DSP te gebruiken en alle pre outs te gaan gebruiken door midden van een 5 kanaals versterker. De marantz MM7055 is een optie. Ook ben ik geweldige reviews tegengekomen van Emotiva(http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa5). Voor mij een nieuw merk en zeker iets om in de gaten te gaan houden. Ik weet dat het overkill is op mijn speakerset, wel leuk als ik die zou willen gaan upgraden....

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:46
Een preamp (of receiver met pre outs zoals je het hier gebruikt), is in feite gewoon een verzwakker voordat het de versterker ingaan (of die nu intern of extern zit). Met de volumeknop regel je ook niet de versterking maar de verzwakking. Het is daarom juist logisch dat je de receiver helemaal open moet draaien om hetzelfde level te krijgen als de dac direct op de eindversterker.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1