Talezz schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:54:
Ik heb het volgende probleem, en misschien dat iemand hier iets vanaf weet:
In eerste instantie heb ik een
Windows 7 (clean install na format) geupgrade met de upgrade tool naar
windows 8, de eerste paar dagen liep het probleemloos. Toen kwam het probleem dat als ik de PC aanzetten hij niet meer verder ging dan het
Windows 8 logo, daarna ging het beeldscherm uit. Ik heb toen de
kabels van videokaartuitgang verwisseld (dus naar een andere poort, en een andere kabel geprobeerd) dat hielp helaas niet. (overigens als ik de computer resette, bootte hij wel gelijk door)
Denkende dat het misschien een driver probleem was of een driver die nog niet goed word ondersteund heb ik
Windows 8 opnieuw geinstalleerd (maar deze keer een schone format zonder vorige versie van
Windows). Deze heb ik zo kaal mogelijk gehouden (dus geen spellen en programma's) alleen basic moederbord en gpu drivers. Helaas kwam het probleem weer maar deze keer kwam er na het
windows 8 logo een zwart scherm met de muis cursor in het midden die ik verder niet kon bewegen. Ook deze keer werd het probleem opgelost door te resetten.
Ik denk zelf dat het misschieen coold boot bug is, maar ik weet niet of
windows 8 hier uberhaupt last van heeft. Of misschien dat een bepaald stuk hardware conflicteerd (wat ik opzich raar vind aangezien hij het in eerste instantie een paar dagen goed heeft gedaan)
In een rare gedachtesprong heb ik nog even gedacht dat het misschien met de AHCI drivers van mijn ssd te maken kon hebben, maar daar heb ik verder geen bewijs voor (ook geen echte aanleiding).
Specs:
- AMD P2 X6 1100t
- nvdia 5
80gtx
-
8gb ram
- samsung
830 265gb ssd
- Asus crosshair IV formula
(alles stock, niks overclocked)
Kast is verder goed schoon en de temperaturen zijn ook in orde van alle onderdelen.