Windows 8 geïnstalleerd. Hierbij opnieuw een bevestiging dat je zonder legaal systeem kunt upgraden naar Windows 8 Pro (en dus €50 bespaard). Alles werkt perfect, alleen koste het wat moeite om hem uiteindelijk in het Nederlands te krijgen.
Iemand al op een 2e pc je eigen account geinstalleerd? Dit is echt perfect. Op mijn laptop is alles al ingesteld (sync werkt super). Hoef niks meer te doen en apps kan ik ook gewoon uitzoeken en installeren (die gekoppeld zijn). Perfect dit. Metro interface werkt ook perfect, begin steeds enth. te worden
[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 02-11-2012 17:41 ]
Handig voor de consument jamr32 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:19:
Windows 8 geïnstalleerd. Hierbij opnieuw een bevestiging dat je zonder legaal systeem kunt upgraden naar Windows 8 Pro (en dus €50 bespaard). Alles werkt perfect, alleen koste het wat moeite om hem uiteindelijk in het Nederlands te krijgen.
Zelf werk ik ook met deze laptop, dus ben wel verplicht te voldoen aan de licentievoorwaarden
Ik heb windows 8 op schijf 2 geinstalleerd en windows 7 op schijf 1. Kan ik veilig een format windows 7 schijf doen zonder dat mijn bootstructuur kapot gaat? In win 7 werd volgend mij een aparte partitie gemaakt hiervoor. Of levert dit problemen op?
- -BaJo-
- Registratie: Augustus 2010
- Laatst online: 02-09 12:51
N51 50.546 E004 22.186
:strip_exif()/u/372985/crop57c7d386c03d4.gif?f=community)
Matched: windows, 8
Is er iemand die weet hoe het komt dat sinds ik win8pro heb draaien m'n internetverbinding via wifi niet boven de 1mbps te krijgen is. (meestal 03 tot 0.5)
ping zit rond de 110ms
wifi gaat via broadcom 802.11n-netwerkadapter
Via de speedtest op de telefoon ga ik richting de 10mbps en met windows 7 zat ik altijd rond de 20mbps.
Upload snelheid is trouwens wel rond de 6mbps
ping zit rond de 110ms
Via de speedtest op de telefoon ga ik richting de 10mbps en met windows 7 zat ik altijd rond de 20mbps.
[ Voor 10% gewijzigd door -BaJo- op 02-11-2012 18:14 ]
Zolang je de partitie waarop de windows staat die je wilt behouden niet weggooit, is er niks aan de hand. Als Windows dat systeem niet toevoegd aan het bootmenu, kun je mbv EasyBCD (je hoeft echt geen e-mail adres op te geven, gewoon downloaden klikkentennisbal schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:06:
Ik heb windows 8 op schijf 2 geinstalleerd en windows 7 op schijf 1. Kan ik veilig een format windows 7 schijf doen zonder dat mijn bootstructuur kapot gaat? In win 7 werd volgend mij een aparte partitie gemaakt hiervoor. Of levert dit problemen op?
dank.mr32 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:18:
[...]
Zolang je de partitie waarop de windows staat die je wilt behouden niet weggooit, is er niks aan de hand. Als Windows dat systeem niet toevoegd aan het bootmenu, kun je mbv EasyBCD (je hoeft echt geen e-mail adres op te geven, gewoon downloaden klikken) (gratis en voor W8) heel eenvoudig dat systeem toevoegen aan het bootmenu. Werkt perfect kan ik je (uit ervaring) vertellen!
programma ken ik etc, geen probleem
Heb ook vaak genoeg meegemaakt dat hele windows niet meer werkt en nu even geen zin om daar tijd aan te besteden
Dus jij zegt dat ik veilig windows partitie kan formateren zolang win 8 maar erop blijft staan? (deze staat dus niet op de normale C: (daar staat win 7)
Verwijderd
Matched: 8
Ik heb hier de Win8 upgrade op USB stick staan, hoe kan die naar een DVD overgezet worden voor archivering.
En opstartbaar natuurlijk.
En opstartbaar natuurlijk.
heb dit nu opgelost met de volgende link zoals eerder in dit topic genoemd:Whiskeyjack schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:32:
Ik heb een probleem met het activeren van windows 8 pro upgrade. dit werkt niet. iemand die mij kan helpen?
ik het hetvolgende gedaan:
(ben in het bezit van windows 7 licensie)
1. Kopen van windows 8 pro upgrade online voor 30 euro, hierbij krijg ik een key
2. Downloaden windows 8
3. Kopieren met de setup naar bootable USB
4. Nieuwe SSD in mijn systeem gezet
5. Installeren windows 8 op de schone en nieuwe harde schijf met de USB stick
6. Tijdens de installatie wordt naar mijn key gevraagd, deze voer ik in en windows 8 wordt netjes geinstalleerd
7. Na installatie wil ik activeren, krijg ik de melding dat de key niet juist is.
Ik heb op de suppport site gezocht, ik vind wel deze http://windows.microsoft....ws-8/why-activate-windows, waar gesproken wordt over foutr 0xC004F061, maar deze code zie ik iig niet.
http://www.ghacks.net/201...e-clean-install-possible/
ik hoefde zelfs geen key meer in te voeren, die was kennelijk onthouden van tijdens de installatie.
Nee, niet zolang je daar niks terug zet. Je kunt met behulp van een rescue cd (denk ik) de MBR wel weer terug zetten (want die verwijder je als je je primary partitie weghaald), maar echt zeker weet ik het niet. Als je daar een systeem installeert op die partitie, is dit sowieso geen probleem.tennisbal schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:32:
[...]
Dus jij zegt dat ik veilig windows partitie kan formateren zolang win 8 maar erop blijft staan? (deze staat dus niet op de normale C: (daar staat win 7)
Ik dacht in eerste instantie dat je daar iets terug wilde zetten, maar dat is dus niet??? Als je MBR weg is, kun je eerlijk gezegd niet heel veel meer...
Het zal duizend keer gevraagd zijn maar ik kan het echt niet vinden:
Ik heb consumer preview clean geinstalleerd (dus nergens overheen). Als ik de upgrade assistent draai zegt hij dat ik een pro-versie voor 30 euro kan aanschaffen, kan ik deze ook daadwerkelijk installeren of gooi ik mijn geld weg?
Ik heb consumer preview clean geinstalleerd (dus nergens overheen). Als ik de upgrade assistent draai zegt hij dat ik een pro-versie voor 30 euro kan aanschaffen, kan ik deze ook daadwerkelijk installeren of gooi ik mijn geld weg?
Ja.Eduardboon schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:36:
Probeer het uit zou ik zeggen. Mocht het niet lukken, kun je mbv een ongeregistreerde Windows 7 altijd nog die upgrade proberen uit te voeren.Eduardboon schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:36:

Verwijderd
Ik heb net als in Windows 7 op de laptop na het starten de melding dat niet alle netwerkverbindingen hersteld konden worden, een paar seconden later is alles goed.
Kan ik die melding in Windows 8 wegkrijgen of ergens instellen dat hij mijn netwerk shares op de laptop (met wifi) niet gelijk gaat benaderen, maar na een x aantal seconden?
Ik heb nu de mappings weggehaald en dan kom ik er nog wel bij via verkenner - netwerk, maar heb liever de mappings gewoon in mijn verkenner standaard.
Kan ik die melding in Windows 8 wegkrijgen of ergens instellen dat hij mijn netwerk shares op de laptop (met wifi) niet gelijk gaat benaderen, maar na een x aantal seconden?
Ik heb nu de mappings weggehaald en dan kom ik er nog wel bij via verkenner - netwerk, maar heb liever de mappings gewoon in mijn verkenner standaard.
Verwijderd
Had hetzelfde probleem hier, opgelost door een nieuwe driver te installeren. Dus even zoeken op de fabrikant z'n website of een programma als DriverEasy gebruiken (DriverEasy omdat daarvan de gratis versie ook gewoon werkt, bij de meeste programma's krijg je met de gratis versie alleen te zien wat er mis is.).-BaJo- schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:11:
Is er iemand die weet hoe het komt dat sinds ik win8pro heb draaien m'n internetverbinding via wifi niet boven de 1mbps te krijgen is. (meestal 03 tot 0.5)
ping zit rond de 110ms
Succes ermee.
Met ja en probeer het uit kom ik natuurlijk niet verder dan voorheen
Is er niemand die het via deze manier gedaan heeft?
Dus clean consumer review installeren en dan upgraden.
Dus clean consumer review installeren en dan upgraden.
Ik krijg nu bij elke start het Browserkeuze scherm voor mijn neus. Aangezien ik geen van die browsers wil gebruiken (ik wil namelijk graag Opera Next x64
), krijg ik toch iedere keer dat scherm voor mijn neus als ik inlog. Is er een manier om van dat ding af te komen?

Verwijderd
Geen matches
Autoruns gebruik ik meestal om zulk soort dingen weg te halen/uit te schakelen.mr32 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:59:
Ik krijg nu bij elke start het Browserkeuze scherm voor mijn neus. Aangezien ik geen van die browsers wil gebruiken (ik wil namelijk graag Opera Next x64), krijg ik toch iedere keer dat scherm voor mijn neus als ik inlog. Is er een manier om van dat ding af te komen?
<Om dat soort dingen staat "automatisch update" hier dus uit
Ik heb dit inderdaad ook gedaan, werkt inderdaad goed!tennisbal schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:39:
Iemand al op een 2e pc je eigen account geinstalleerd? Dit is echt perfect. Op mijn laptop is alles al ingesteld (sync werkt super). Hoef niks meer te doen en apps kan ik ook gewoon uitzoeken en installeren (die gekoppeld zijn). Perfect dit. Metro interface werkt ook perfect, begin steeds enth. te worden
Leuke dingen van Windows 8 voor mij zijn ook het kunnen pauzeren van kopieacties, het ziet er ook leuker uit trouwens, en het standaard kunnen mounten van iso's
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik heb de windows updates ingesteld op 'automatisch downloaden, zelf kiezen wanneer je installeert', Maar weet iemand wanneer je in windows 8 de melding krijgt dat de updates geinstalleerd kunnen worden? Ik heb het idee dat dat niet meer via de system tray gaat. Heb het een paar dagen via het configuratiescherm gedaan, maar ik zou eigenlijk willen dat ik er een notificatie van krijg.
Ik zag 't eigenlijk alleen op 't lock scherm staan , dat de pc automatisch over 2 dagen herstart zou worden voor updates. Verder kreeg ik geen notificatie.
behalve .bin bestanden. Daarom maar een alternatief geinstalleerd.StefanvanGelder schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:15:
[...]
Ik heb dit inderdaad ook gedaan, werkt inderdaad goed!![]()
Leuke dingen van Windows 8 voor mij zijn ook het kunnen pauzeren van kopieacties, het ziet er ook leuker uit trouwens, en het standaard kunnen mounten van iso's
Ik kan op de Microsoft niks vinden over een Microsoft Windows 8 Family upgrade pakket (3 licenties). Is dit uiteindelijk toch gecancelled of niet beschikbaar in Nederland? Ik heb namelijk 4 PC's die ik potentieel kan en wil voorzien van Windows 8.
Ik laat die partitie wel staan, kan ik dan gewoon alles verwijderen en win 7 entry ff uit bootmenu halen? Nu schiet het totaal niet op dat multiboot menu van win 8. Enorme vertragingmr32 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:30:
[...]
Nee, niet zolang je daar niks terug zet. Je kunt met behulp van een rescue cd (denk ik) de MBR wel weer terug zetten (want die verwijder je als je je primary partitie weghaald), maar echt zeker weet ik het niet. Als je daar een systeem installeert op die partitie, is dit sowieso geen probleem.
Ik dacht in eerste instantie dat je daar iets terug wilde zetten, maar dat is dus niet??? Als je MBR weg is, kun je eerlijk gezegd niet heel veel meer...
Iemand ervaring met windows 8 en twee beeldschermen? Op mijn scherm 1 staat de startomgeving (metro dingens) open, maar zodra ik op scherm 2 iets aan klik verdwijnt de startomgeving en laat windows weer het (lege) bureaublad zien. Wanneer er een app geopend is blijft deze wel staan zodra ik op scherm twee iets aan klik. Nu zit ik continu tegen een leeg bureaublad te koekeloeren, terwijl ik juist ook informatie en apps van de start omgeving wil zien!!!
Nu zit ik steeds met mijn linkerhand op de windowstoets. Is er een instelling ofzo dat ervoor zorgt dat metro omgeving blijft staan?
Nu zit ik steeds met mijn linkerhand op de windowstoets. Is er een instelling ofzo dat ervoor zorgt dat metro omgeving blijft staan?
[ Voor 6% gewijzigd door MGMayer op 02-11-2012 20:22 ]
Ik zag het ook op het lockscherm idd. Maar ik heb het bewust op handmatig gezet, zodat mn pc niet uit zichzelf gaat rebooten oid.tiguan schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:20:
Ik zag 't eigenlijk alleen op 't lock scherm staan , dat de pc automatisch over 2 dagen herstart zou worden voor updates. Verder kreeg ik geen notificatie.
Ik heb op mijn werk wel ervaring met twee schermen, ik heb daar alleen nog niet zo lang met Windows 8 gespeeld... Maar ik kan me wel herinnerern dat de metro interface niet op twee schermen opent. Je zit dan inderdaad continue met je hand bij de Windows toets, maar daar maak je toch al veel gebruik van in Windows 8.MGMayer schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:22:
Iemand ervaring met windows 8 en twee beeldschermen? Op mijn scherm 1 staat de startomgeving (metro dingens) open, maar zodra ik op scherm 2 iets aan klik verdwijnt de startomgeving en laat windows weer het (lege) bureaublad zien. Wanneer er een app geopend is blijft deze wel staan zodra ik op scherm twee iets aan klik. Nu zit ik continu tegen een leeg bureaublad te koekeloeren, terwijl ik juist ook informatie en apps van de start omgeving wil zien!!!
Nu zit ik steeds met mijn linkerhand op de windowstoets. Iemand een idee?>?
Het lijkt wel alsof ze niet goed hebben nagedacht over twee schermen
idd, ik heb ook 2 schermen en vind het ook wat vaag dat het startscherm niet blijft staan. Zie er geen logica in.
Ik gebruik vnl. de normale desktop, maar zou het misschien wel handig vinden om het startscherm op mn tweede scherm te laten staan, zodat ik een beetje nieuws, weer, mail en andere updates kan volgen dmv. de live tiles.
Ik gebruik vnl. de normale desktop, maar zou het misschien wel handig vinden om het startscherm op mn tweede scherm te laten staan, zodat ik een beetje nieuws, weer, mail en andere updates kan volgen dmv. de live tiles.
[ Voor 50% gewijzigd door Palomar op 02-11-2012 20:27 ]
Nee, precies. Ik begin me er zelfs aan te ergeren, zo onlogisch. Hopelijk wordt er iets op verzonnen, zo moeilijk moet dat toch niet zijn....Palomar schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:25:
idd, ik heb ook 2 schermen en vind het ook wat vaag dat het startscherm niet blijft staan. Zie er geen logica in.
Edit: Oke, ik geef het op... het kan echt, niet!
[ Voor 23% gewijzigd door MGMayer op 02-11-2012 21:00 ]
- fynrd1
- Registratie: November 2009
- Laatst online: 03-10 22:53
Fooled by Randomness
/u/327816/tweakers.png?f=community)
Kan dat niet doormiddel van het slepen in een hok?MGMayer schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:22:
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Het slepen in een hok? Verklaar je nader, want dat begrijp ik niet?fynrd1 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:32:
[...]
Kan dat niet doormiddel van het slepen in een hok?
Ik heb zojuist via OnlineKeyStore een serial van Windows 8 pro retail gekocht. Van Windows 7 heb ik op deze pc nooit een legale versie gehad, daarom wil ik graag ergens een OEM versie van Windows 8 downloaden om een clean install uit te voeren.
Iemand enig idee waar deze te vinden is uit een legale bron zonder betaalde membership? Van OnlineKeyStore kreeg ik alleen een link waarmee ik kon upgraden wat dus niet voldoet in mijn situatie.
Iemand enig idee waar deze te vinden is uit een legale bron zonder betaalde membership? Van OnlineKeyStore kreeg ik alleen een link waarmee ik kon upgraden wat dus niet voldoet in mijn situatie.
Heb nu de boel weer opnieuw geinstalleerd, hopelijk werkt alles goed anders moet ik noodgedwongen terug naar Windows 7
.
hoidoei
- danplo
- Registratie: Januari 2002
- Laatst online: 04-10 16:08
The Force is strong with me
:strip_icc():strip_exif()/u/46557/darth1.jpg?f=community)
Geen matches
Op mijn Surface werkt de live titel van de Xbox games app niet goed, want de archievements blijven voor elk Xbox live spel op 0 staan, maar heb dan wel archievements voor een spel gehaald. Op de pc werkt het wel goed. Iemand zelfde meegemaakt op een tablet of pc ?
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Anders controleer je toch gewoon de SHA-1 hash, dan zit je ook veilig.Peoplen schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:36:
Ik heb zojuist via OnlineKeyStore een serial van Windows 8 pro retail gekocht. Van Windows 7 heb ik op deze pc nooit een legale versie gehad, daarom wil ik graag ergens een OEM versie van Windows 8 downloaden om een clean install uit te voeren.
Handig applicatie om o.a. SHA-1 hash te controleren via contextmenu:
http://implbits.com/HashTab.aspx
[ Voor 10% gewijzigd door Tweade op 02-11-2012 21:04 ]
Ik begrijp eigenlijk totaal niet waarom je uberhaupt zaken zou doen met zo'n, imho, vage site. Er zitten teveel schimmige bedrijven tussen die gewoon illegale keys verkopen.Peoplen schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:36:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
- TheVMaster
- Registratie: Juli 2001
- Laatst online: 04-10 19:49
Moderator WOS
Topicstarter
Geen matches
Is het wat...zo'n Surface??danplo schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:40:
Op mijn Surface werkt de live titel van de Xbox games app niet goed, want de archievements blijven voor elk Xbox live spel op 0 staan, maar heb dan wel archievements voor een spel gehaald. Op de pc werkt het wel goed. Iemand zelfde meegemaakt op een tablet of pc ?
@Gunner
Ik heb al meerdere spellen via deze site gekocht, nooit problemen gehad. Ik kon altijd via Origin of Steam de gestuurde key invullen, downloaden en gelijk spelen.
Ongeveer een week na de release kun je van alles kopen op die site, Fifa 13 gekocht voor 26 euro. Vroeger deed ik alles 'illegaal', maar het kopen van software is bij mij begonnen met de komst van Steam. Tegenwoordig via de OnlineKeyStore om betere, en in mijn ogen schappelijkere prijzen te krijgen.
Windows 8 pro OEM ligt voor 150 euro in de winkel. Ik heb nu op legale wijze een key bemachtigt voor 48 euro die recht geeft op een clean Windows 8 install. De moeite voor het vinden van een windows 8 iso is mij wel 100 euro waard.
Ik heb al meerdere spellen via deze site gekocht, nooit problemen gehad. Ik kon altijd via Origin of Steam de gestuurde key invullen, downloaden en gelijk spelen.
Ongeveer een week na de release kun je van alles kopen op die site, Fifa 13 gekocht voor 26 euro. Vroeger deed ik alles 'illegaal', maar het kopen van software is bij mij begonnen met de komst van Steam. Tegenwoordig via de OnlineKeyStore om betere, en in mijn ogen schappelijkere prijzen te krijgen.
Windows 8 pro OEM ligt voor 150 euro in de winkel. Ik heb nu op legale wijze een key bemachtigt voor 48 euro die recht geeft op een clean Windows 8 install. De moeite voor het vinden van een windows 8 iso is mij wel 100 euro waard.
Iemand een idee hoe ik de foto's op mijn NAS ook kan bekijken via de standaard foto-applicatie Foto's? De foto's zijn ook offline beschikbaar en het mapje heb ik toegevoegd aan de bibliotheek Afbeeldingen.
- TheVMaster
Moderator WOS
Topicstarter
Hmm...dus jij koopt een key voor 48 euri, terwijl je legaal die upgrade kunt downloaden voor 29 euro?Peoplen schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:00:
@Gunner
- TheVMaster
Moderator WOS
Topicstarter
Hmm...dus jij koopt een key voor 48 euri, terwijl je legaal die upgrade kunt downloaden voor 29 euro?Peoplen schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:00:
@Gunner
Nou ja, een illegale key op die manier upgraden vind ik ook op zijn minst moreel verwerpelijk maar dat terzijde. Een upgrade is niet zonder reden zo goedkoop omdat er natuurlijk eerder voor betaald is. Bij een illegaal verkregen installatie is dat natuurlijk niet het geval.TheVMaster schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:05:
[...]
Hmm...dus jij koopt een key voor 48 euri, terwijl je legaal die upgrade kunt downloaden voor 29 euro?
[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 02-11-2012 21:07 ]
- danplo
Geen matches
Ja echt een top tablet, zal misschien dit weekend een review op tweakers schrijven. Dan kunnen we hier on-topic blijven
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Vandaag weer flink wezen testen met een windows 8 machine binnen een (productie) domein en toch een aantal zaken tegengekomen :
- de machine verschijnt niet in WSUS (WSUS server is een 2008R2 machine met alle patches erop, inclusief de nieuwste versie WSUS) - ik zoek het probleem meer bij de server als bij Windows 8 (ik ga van de week de WSUS server goed doorspitten)
- Ik wilde .NET 3.0 installeren maar bleef tegen foutmeldingen aanlopen. Bleek dit te komen door de WSUS policy, nadat ik deze uit had gezet voor de machine (policy uit de test OU gehaald) werkte dit gelukkig wel weer
- Switchable graphics card probleem (eigenlijk een probleem van de fabrikant door geen Win8 driver beschikbaar te hebben) heb ik op weten te lossen dmv de Windows 7 driver.
Een zeer groot pluspunt : de RSAT (management tools voor server en AD beheer) voor Windows 8 bevat de heerlijke servermanager van server 2012 (en dmv een update op je servers kan je ook 2008 en 2008R2 servers hiermee managen) waarmee je alles vanuit 1 omgeving kan beheren.
- Powershell 3.0 ISE werkt heerlijk
- Multi monitor werkt heerlijk in Windows 8, vooral de mogelijkheid om de taskbar op je 2e monitor naar wens in te stellen (je kan bijvoorbeeld aangeven dat alleen de programma's welke actief zijn op een bepaalde monitor in de taskbar van die monitor staan). Ook komt de nieuwe interface op een machine zonder touchscreen pas tot zijn recht als je meerdere monitoren gebruikt.
- de machine verschijnt niet in WSUS (WSUS server is een 2008R2 machine met alle patches erop, inclusief de nieuwste versie WSUS) - ik zoek het probleem meer bij de server als bij Windows 8 (ik ga van de week de WSUS server goed doorspitten)
- Ik wilde .NET 3.0 installeren maar bleef tegen foutmeldingen aanlopen. Bleek dit te komen door de WSUS policy, nadat ik deze uit had gezet voor de machine (policy uit de test OU gehaald) werkte dit gelukkig wel weer
- Switchable graphics card probleem (eigenlijk een probleem van de fabrikant door geen Win8 driver beschikbaar te hebben) heb ik op weten te lossen dmv de Windows 7 driver.
Een zeer groot pluspunt : de RSAT (management tools voor server en AD beheer) voor Windows 8 bevat de heerlijke servermanager van server 2012 (en dmv een update op je servers kan je ook 2008 en 2008R2 servers hiermee managen) waarmee je alles vanuit 1 omgeving kan beheren.
- Powershell 3.0 ISE werkt heerlijk
- Multi monitor werkt heerlijk in Windows 8, vooral de mogelijkheid om de taskbar op je 2e monitor naar wens in te stellen (je kan bijvoorbeeld aangeven dat alleen de programma's welke actief zijn op een bepaalde monitor in de taskbar van die monitor staan). Ook komt de nieuwe interface op een machine zonder touchscreen pas tot zijn recht als je meerdere monitoren gebruikt.
Nouja Gunner, dat was ook mijn reden om op deze wijze een key te bemachtigen en waarom ik ook een clean install wil.
Ik ben tegenwoordig steeds meer bezig om een software collectie 'legaal' op te bouwen. Als ik de windows upgrade van 30 euro aanschaf heb ik ook nog een illegale versie van windows 7 nodig wanneer ik een clean install wil.
Een retail versie van windows 8 betaal je 150 euro voor in de winkel.
Ik ben tegenwoordig steeds meer bezig om een software collectie 'legaal' op te bouwen. Als ik de windows upgrade van 30 euro aanschaf heb ik ook nog een illegale versie van windows 7 nodig wanneer ik een clean install wil.
Een retail versie van windows 8 betaal je 150 euro voor in de winkel.
- TheVMaster
Moderator WOS
Topicstarter
Geen matches
Dat is inderdaad ook waar...eh..dat had ik niet gelezen.Gunner schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:06:
[...]
Nou ja, een illegale key op die manier upgraden vind ik ook op zijn minst moreel verwerpelijk maar dat terzijde. Een upgrade is niet zonder reden zo goedkoop omdat er natuurlijk eerder voor betaald is. Bij een illegaal verkregen installatie is dat natuurlijk niet het geval.
- TheVMaster
Moderator WOS
Topicstarter
Geen matches
Er is ook een Surface topic hedanplo schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:06:
[...]
Ja echt een top tablet, zal misschien dit weekend een review op tweakers schrijven. Dan kunnen we hier on-topic blijven
Zakelijk nog paar issues/lastige dingen :
-drivemapping gpo werkt niet voor users die local admin zijn
-windowsupdate geeft nergens notificatie behalve bij inloggen, maar als je eenmaal op desktop bent krijg je nooit notify als er update is uitgekomen
-apps updates moeten users zelf updaten, zou handig zijn als dit op een of andere manier ook automatisch kan/via wsus oid.
-windowsupdate geeft nergens notificatie behalve bij inloggen, maar als je eenmaal op desktop bent krijg je nooit notify als er update is uitgekomen
-apps updates moeten users zelf updaten, zou handig zijn als dit op een of andere manier ook automatisch kan/via wsus oid.
Verwijderd
Matched: windows
Netwerk locaties worden niet geïndexeerd door Windows Search, dus helaas.Tweade schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:02:
Iemand een idee hoe ik de foto's op mijn NAS ook kan bekijken via de standaard foto-applicatie Foto's? De foto's zijn ook offline beschikbaar en het mapje heb ik toegevoegd aan de bibliotheek Afbeeldingen.
- TheVMaster
Moderator WOS
Topicstarter
Matched: windows
Bedoel je met die eerste Group Policy Preferences? 'k zal eens testen... Dat van die Windows Update dat viel mij ook al opDDX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:17:
Ook dat van die App updates is waardeloos, ook het feit dat je een App onder elke user apart moet installeren
Die bedoel ik ja.TheVMaster schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:24:
Bedoel je met die eerste Group Policy Preferences? 'k zal eens testen...
Microsoft reageert ook niet echt :
http://social.technet.mic...ba-44ff-b9bf-eb34cfd77bc4
http://social.microsoft.c...ef-40a8-b81c-6d70802032d8
(2e link werkt alleen voor microsoft partners)
Vooral handig omdat microsoft standaard al wat apps meelevert met windows.Ook dat van die App updates is waardeloos, ook het feit dat je een App onder elke user apart moet installerengelukkig kan dat gescript
met add-AppXPackage cmdlet
Geen idee in hoeverre hier security updates voor uit gaan komen.
Maar zou handig zijn als je die updates gewoon via wsus oid verplicht kan stellen voor gebruikers.
- TheVMaster
Moderator WOS
Topicstarter
Wat ik ook irritant vond is het 'probleem' om die Apps te verwijderen. De Store verwijderen is vrij goed te doen (heb er op m'n blog een post over geschreven), maar die 'basis apps'DDX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:31:
[...]
Die bedoel ik ja.
Microsoft reageert ook niet echt :
http://social.technet.mic...ba-44ff-b9bf-eb34cfd77bc4
http://social.microsoft.c...ef-40a8-b81c-6d70802032d8
(2e link werkt alleen voor microsoft partners)
[...]
Vooral handig omdat microsoft standaard al wat apps meelevert met windows.
Geen idee in hoeverre hier security updates voor uit gaan komen.
Maar zou handig zijn als je die updates gewoon via wsus oid verplicht kan stellen voor gebruikers.
Die twee zaken zijn me ook al opgevallen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.DDX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:17:
Drivemapping doen wij altijd via een login script ipv via GPO omdat wij wel vaker problemen hiermee gehad hebben met Windows oa Windows 7. De drives worden bij mij via het login script keurig gemapped (en dan is het een vbscript welke drives mapped aan de hand van groupmembership)DDX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:17:
Redirected folders (welke wij wel via een GPO doen) doen het wel prima
- danplo
Ja klopt, maar dacht dat mijn vraag meer over Windows 8 ging, maar heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en werkt nu wel goed.
- edeboeck
- Registratie: Maart 2005
- Laatst online: 11-09 13:47
mie noow noooothing ...
:strip_icc():strip_exif()/u/140143/krabsla_64x64.jpg?f=community)
Tweade schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:02:
Onder Windows 7 worden netwerk locaties wel degelijk geïndexeerd op voorwaarde dat ze offline beschikbaar zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:22:
Netwerk locaties worden niet geïndexeerd door Windows Search, dus helaas.
Volgens deze bron is er alleszins ook een mogelijkheid in Windows 8.
Volgens deze bron moet er voor de Metro Photos App nog een update verschijnen.
[ Voor 10% gewijzigd door edeboeck op 02-11-2012 21:51 . Reden: toevoeging Metro Photos App ]
Thanks, dat multitasken stelt ook niks voor dan. Als het beperkt blijft tot 2 programma's en met een hele rare verhouding, niet zon 2/8 van het scherm inplaats van 50/50 bijvoorbeeld. Ik mag hopen dat dit niet de toekomst wordt als alle apps metro ondersteund zijn, want dan kan je niet eens meer fatsoenlijk multitasken zoals jij dat wilt.Ramon schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:03:
[...]
Ik heb even een kort filmpje gemaakt
[video]
Kwaliteit is niet zo goed, maar ik hoop dat het idee duidelijk is. Met andere woorden, je kan hetzelfde doen met de muis als met je vinger, je moet het alleen vanaf de linkerbovenhoek doen ipv links midden zoals touch.
Koop een of 2 monitoren extra erbij. Triple screen werkt perfect met 1 app vol openSnuurtje schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:03:
[...]
Thanks, dat multitasken stelt ook niks voor dan. Als het beperkt blijft tot 2 programma's en met een hele rare verhouding, niet zon 2/8 van het scherm inplaats van 50/50 bijvoorbeeld. Ik mag hopen dat dit niet de toekomst wordt als alle apps metro ondersteund zijn, want dan kan je niet eens meer fatsoenlijk multitasken zoals jij dat wilt.
Werkt niet zo lekker onderweg op een laptop he een 2e monitor meezeulen.
Ik heb w8 geüpdatet vanuit w7 met behoud van programma's, bestanden en instellingen. Mijn administrator account uit w7 is hierbij overgenomen. Dus deze lokale account is tevens administrator.
Ik wil graag van deze lokale account een microsoft account maken. Internet leert mij dat dit hoort te kunnen vanuit pc-instellingen > gebruikers > en dan switch to ms account. Deze optie heb ik echter niet. (Op de ms account dat ik inmiddels heb toegevoegd heb ik wel de mogelijkheid te wijzigen naar een lokaal account.)
Jullie kunnen me dus blij maken door mij een mogelijkheid om alsnog mijn lokale admin account te switchen naar ms account. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zou ik graag al mijn programma's en bestanden overzetten van mijn lokale account naar mijn ms account, en vervolgens mijn lokale account wissen.
In het ergste geval zou ik, zonder die gegevens over te nemen, mijn lokale account wissen. Dit omdat ik maar één account op mijn laptop wil en wel een ms account. Iemand raad?
Ik wil graag van deze lokale account een microsoft account maken. Internet leert mij dat dit hoort te kunnen vanuit pc-instellingen > gebruikers > en dan switch to ms account. Deze optie heb ik echter niet. (Op de ms account dat ik inmiddels heb toegevoegd heb ik wel de mogelijkheid te wijzigen naar een lokaal account.)
Jullie kunnen me dus blij maken door mij een mogelijkheid om alsnog mijn lokale admin account te switchen naar ms account. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zou ik graag al mijn programma's en bestanden overzetten van mijn lokale account naar mijn ms account, en vervolgens mijn lokale account wissen.
In het ergste geval zou ik, zonder die gegevens over te nemen, mijn lokale account wissen. Dit omdat ik maar één account op mijn laptop wil en wel een ms account. Iemand raad?
Verwijderd
Ik heb windows 8 pro nu. Ik heb windows 7 ultimate 64 bit geupdate naar windows 8 pro.
Maar ik ben wel blij met windows 8 omdat ik het beeld gewoon strakker en rustiger vind dan windows 7.
Ook mijn input lag en vertraging is weg door windows 8.
Ik vond het de laatste tijd echt niet meer te doen met windows 7.
Het lijkt dan wel dat microsoft zijn oude besturingsysteem door middel van updates bewust trager maakt.
Om zo iedereen makkelijker te doen over te stappen naar windows 8, om zo er meer geld aan te verdienen.
Je kunt dan wel steeds je windows 7 opnieuw instaleren en je harde schijf formateren maar zodra je weer op het internet op gaat en je updates binnen haalt zit er weer een input lag in windows 7.
Het is inderdaad wat wennen aan de nieuwe interface.
Ik heb zelf ook een pen en aanraking met de vinger tablet van wacom bamboo, dat is echt ideaal met windows 8.
Je hoeft zo niet steeds met je vinger naar je monitor, maar je kunt je pen tablet pakken die verbonden is met usb of draadloos. Je kunt zo ook klikken met de pen of vinger of met een knop aan de zijkant van de tablet.
Maar ik ben wel blij met windows 8 omdat ik het beeld gewoon strakker en rustiger vind dan windows 7.
Ook mijn input lag en vertraging is weg door windows 8.
Ik vond het de laatste tijd echt niet meer te doen met windows 7.
Het lijkt dan wel dat microsoft zijn oude besturingsysteem door middel van updates bewust trager maakt.
Om zo iedereen makkelijker te doen over te stappen naar windows 8, om zo er meer geld aan te verdienen.
Je kunt dan wel steeds je windows 7 opnieuw instaleren en je harde schijf formateren maar zodra je weer op het internet op gaat en je updates binnen haalt zit er weer een input lag in windows 7.
Het is inderdaad wat wennen aan de nieuwe interface.
Ik heb zelf ook een pen en aanraking met de vinger tablet van wacom bamboo, dat is echt ideaal met windows 8.
Je hoeft zo niet steeds met je vinger naar je monitor, maar je kunt je pen tablet pakken die verbonden is met usb of draadloos. Je kunt zo ook klikken met de pen of vinger of met een knop aan de zijkant van de tablet.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 23:07 ]
Nu bijna een week in gebruik, maar ik vind het Metro gebeuren nog contra-intuitief.
Ander iets, meer mensen die een absurde vertraging hebben bij een download in Firefox? Het lijkt wel of Windows Defender losgaat op Firefox en de hele browser praktisch onbruikbaar maakt tijdens de download.
Win8 Pro NL64 en FF 16.0.2
Ander iets, meer mensen die een absurde vertraging hebben bij een download in Firefox? Het lijkt wel of Windows Defender losgaat op Firefox en de hele browser praktisch onbruikbaar maakt tijdens de download.
Win8 Pro NL64 en FF 16.0.2
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Bij de muziek app werkt dit wel. ik heb dit zelf toegepast, precies op de manier die jij omschrijft. Het zou in principe wel moeten werken dus.Tweade schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:02:
Netwerklocaties worden zeker wel geïndexeerdVerwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:22:
[...]
Netwerk locaties worden niet geïndexeerd door Windows Search, dus helaas.
Kan ik metro ook besturen met een gamepad?
Ik draai nu ook Windows 8 Pro. En heb een Logitech T650 Touchpad erbij gehaald. Ben erg tevreden over zo. Zeker met zo'n touchpad met gestures etc. werkt het heerlijk.
Hopen dat ze de driver van de T650 snel bijwerken om tap & drag toe te voegen (ik las op het Logitech forum dat ze daar mee bezig zijn), want dat is wel een gemis.
Hopen dat ze de driver van de T650 snel bijwerken om tap & drag toe te voegen (ik las op het Logitech forum dat ze daar mee bezig zijn), want dat is wel een gemis.
Ik zag dat een aantal mensen vragen hadden over het installeren van de upgrade versie op een nieuwe SSD. Wilde daarom even mijn ervaringen delen. Ik heb eerst via de upgrade assistant W8 pro gekocht. Vervolgens SSD geinstalleerd, en oude HDD met W7 lekker laten zitten. Vervolgens kon ik gewoon W8 installeren op de SSD, geen problemen mee gehad.
Als ik het goed begrijp wordt er bij het opstarten van de installatie gekeken of er een spoor van een vorige installatie aanwezig is zodat de 'upgrade' uitgevoerd kan worden, maar ik kon dus gewoon een clean install uitvoeren op de SSD. Ik hoefde mijn W7 partitie niet te verwijderen, wat fijn is, omdat dat overzetten van bestanden makkelijker maakt
Als ik het goed begrijp wordt er bij het opstarten van de installatie gekeken of er een spoor van een vorige installatie aanwezig is zodat de 'upgrade' uitgevoerd kan worden, maar ik kon dus gewoon een clean install uitvoeren op de SSD. Ik hoefde mijn W7 partitie niet te verwijderen, wat fijn is, omdat dat overzetten van bestanden makkelijker maakt
Ik heb onlangs Win8 Pro geïnstalleerd en heb dat audio soms stottert. Gebruik iTunes en heb de drivers geupdate (Realtek HD nogwat). Iemand een idee?
Mijn Hp pavillion heeft 2 apparaten die niet herkend worden. Base devices. Wat kunnen dit zijn?
Hp Pavillion 9890ed
Hp Pavillion 9890ed
Het Kleur verschil tussen het venster op de voorgrond en de andere vensters is wel heel groot bij de standaard themes, (heb nog niet gekeken naar een manier om dit te veranderen) Dit is misschien op 1 scherm niet echt een probleem maar als je er 3 hebt ziet het er wel erg saai uit. ben ik de enige die hier last van heeft?
Ben nu bezig mijn licentie te kopen via de upgrade assistent. Bij één van de stappen word er gevraagd naar de factuur gegevens. Nu vind ik het totaal niet nodig dat mijn persoonlijke gegevens gekoppeld zijn aan het S/N van windows dus ik vraag me af of het wat uitmaakt om een hoop onzin in te vullen.
Zou zonde zijn als later blijkt dat je een "echt" email adres nodig blijkt te hebben voor activatie oid.
Zou zonde zijn als later blijkt dat je een "echt" email adres nodig blijkt te hebben voor activatie oid.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Het echte e-mailadres is nodig zodat ze de key kunnen opsturen inclusief factuur. Je krijgt volgens mij wel één keer de key te zien tijdens assistent, maar daarna is de enige mogelijkheid om hem weer te zien via de mail die je hebt gekregen.westergas schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:44:
Ben nu bezig mijn licentie te kopen via de upgrade assistent. Bij één van de stappen word er gevraagd naar de factuur gegevens. Nu vind ik het totaal niet nodig dat mijn persoonlijke gegevens gekoppeld zijn aan het S/N van windows dus ik vraag me af of het wat uitmaakt om een hoop onzin in te vullen.
Daarnaast zijn die gegevens nodig als je een op maat gemaakte Backup DVD wil bestellen van Microsoft (dus met alles erop wat je hebt bestelt).
Ik denk overigens niet dat ze het koppelen aan de S/N. Dit zijn gewoon gegevens die het bedrijf die alles afhandelt namens Microsoft nodig heeft. Overigens lijkt het mij dat de enige manier die je hebt om aan te tonen dat jouw licentie 'echt' (lees legaal) is de factuur is. Zonder factuur zou eventueel je key gewoon uit een keygen zijn komen te rollen. Normaal heb je een DVD om dat te kunnen aantonen, maar met een downloadversie dus alleen de factuur.
Dit bevalt me dus helemaal niet. Als een doorgedraaide minister van justitie met het verkeerde been uit bed stapt...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
is het ook mogelijk om vanuit het nieuwe startscherm te browsen naar files?
Ik heb een vreemd probleem. Ik had Win 8 Pro op een nieuwe SSD geinstalleerd, en daardoor kon mijn oude XP op de harddisk blijven staan. In de BIOS kon ik dan gewoon kiezen vanaf welke disk ik wou opstarten, en dat werkte enkele dagen probleemloos.
Vanavond echter weigert mijn PC nog mijn oude XP te booten. Wanneer ik de harddisk als boot-schijf kies, dan komt de BIOS gewoon zeggen dat er geen OS aangetroffen is.
Kan Windows 8 iets gedaan hebben met die schijf ? Die schijf was tot nu toe gewoon zichtbaar als X-schijf zodat ik van daar settings e.d. kon overzetten op mijn Windows 8 installatie.
EDIT: heb al Recovery Console van XP geprobeerd adhv een bootable XP Install CD. Om te beginnen is het vreemde al dat die zegt dat Windows op E: staat. C: en D: zijn dan mijn data-partities. Nochtans is na boot (toen XP nog opbootte) de C: mijn XP-partitie en D: en E: de data-partities. Ik heb ook al met fixmbr en fixboot het proberen te fixen, maar zonder resultaat.
Als ik Windows 8 boot, zie ik op de XP-partitie nog alles gewoon netjes staan, dus het OS zelf is intact.
EDIT2: na wat gegoogle en gelees, heb ik een sterk vermoeden wat er is misgelopen. De D: en E: data-partities share ik tussen Windows 8 en XP. Om met een schone lei te beginnen heb ik die uiteindelijk herformatteerd. In Disk Management zie ik nu echter dat D de actieve partities is op mijn harddisk. Als ik het goed begrijp gaat bij het booten daar gezocht worden naar een boot.ini, maar die is nu natuurlijk verdwenen, waardoor het boot-process helemaal niet weet waar het OS staat. Is nu dus kwestie van die boot.ini op D: te restoren.
EDIT3: ik zal het maar opgeven. Een 'bootcfg /rebuild' werkte ook niet omdat die blijkbaar helemaal geen Windows kon vonden.. Best wel raar want ik stond gewoon in de partitie waar XP staat en ik kon ook de installatie zien. Zal dus maar gewoon XP opnieuw installeren dan...
Vanavond echter weigert mijn PC nog mijn oude XP te booten. Wanneer ik de harddisk als boot-schijf kies, dan komt de BIOS gewoon zeggen dat er geen OS aangetroffen is.
Kan Windows 8 iets gedaan hebben met die schijf ? Die schijf was tot nu toe gewoon zichtbaar als X-schijf zodat ik van daar settings e.d. kon overzetten op mijn Windows 8 installatie.
EDIT: heb al Recovery Console van XP geprobeerd adhv een bootable XP Install CD. Om te beginnen is het vreemde al dat die zegt dat Windows op E: staat. C: en D: zijn dan mijn data-partities. Nochtans is na boot (toen XP nog opbootte) de C: mijn XP-partitie en D: en E: de data-partities. Ik heb ook al met fixmbr en fixboot het proberen te fixen, maar zonder resultaat.
Als ik Windows 8 boot, zie ik op de XP-partitie nog alles gewoon netjes staan, dus het OS zelf is intact.
EDIT2: na wat gegoogle en gelees, heb ik een sterk vermoeden wat er is misgelopen. De D: en E: data-partities share ik tussen Windows 8 en XP. Om met een schone lei te beginnen heb ik die uiteindelijk herformatteerd. In Disk Management zie ik nu echter dat D de actieve partities is op mijn harddisk. Als ik het goed begrijp gaat bij het booten daar gezocht worden naar een boot.ini, maar die is nu natuurlijk verdwenen, waardoor het boot-process helemaal niet weet waar het OS staat. Is nu dus kwestie van die boot.ini op D: te restoren.
EDIT3: ik zal het maar opgeven. Een 'bootcfg /rebuild' werkte ook niet omdat die blijkbaar helemaal geen Windows kon vonden.. Best wel raar want ik stond gewoon in de partitie waar XP staat en ik kon ook de installatie zien. Zal dus maar gewoon XP opnieuw installeren dan...
[ Voor 55% gewijzigd door Twixie op 03-11-2012 02:32 ]
Waarschijnlijk de Ricoh 5-in-1-cardreader.tennisbal schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:00:
Mijn Hp pavillion heeft 2 apparaten die niet herkend worden. Base devices. Wat kunnen dit zijn?
Hp Pavillion 9890ed
Proberen of de driver van Vista het doet HP drivers voor jouw notebook (link). Het is dezelfde driver voor 32- en 64-bit.
Ik heb zelf de driver voor de cardreader in Windows 8 Release Preview moeten installeren.
Daarna waren de twee uitroeptekens weg in Device Manager.
Uit nieuwsgierigheid: Heb je nu de 32- of de 64-bit versie van Windows 8? Draait het vlot?
[ Voor 4% gewijzigd door Shmoopy op 03-11-2012 02:39 ]
Wat zijn de Hardware IDs van deze devices?tennisbal schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:00:
Hp Pavillion 9890ed
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Als ik Chrome naar het tweede scherm sleept en hem daar vergroot, dan komt metro ook op dat scherm als je de W toets indrukt. Echter hij blijft niet zichtbaar als je op het hoofdscherm kliktMGMayer schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:22:
Ik heb hier 2 account op windows 8 1 voor mijzelf en 1 voor mijn vriendin.
Deze zijn beide aan Windows Live id's gekoppeld.
Is het mogelijk om aan te melden zonder steeds een wachtwoord te moeten ingeven?
Echter willen we wel graag een keuze welke account in te gaan.
Is het mogelijk om aan te melden zonder steeds een wachtwoord te moeten ingeven?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Ll
en install gaat zo snel met hetzelfde inlogaccount als mijn pc.
Niet verkeerd voor een update van 9.75 euro
Dank, straks eens proberen. Ik heb de x64 heb 4 gb mem. Draait perfectShmoopy schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 02:30:
[...]
Waarschijnlijk de Ricoh 5-in-1-cardreader.
Proberen of de driver van Vista het doet HP drivers voor jouw notebook (link). Het is dezelfde driver voor 32- en 64-bit.
Ik heb zelf de driver voor de cardreader in Windows 8 Release Preview moeten installeren.
Uit nieuwsgierigheid: Heb je nu de 32- of de 64-bit versie van Windows 8? Draait het vlot?
Niet verkeerd voor een update van 9.75 euro
Je weet dat dat maar naampjes zijn he? Het is heel goed mogelijk dat dezelfde partitie de letter C krijgt toegewezen in Windows 8, dan D in XP en E in de recovery console.Twixie schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 01:02:
[verhaal over C: D: E: partities]
Ik zou een XP install disk pakken en dan in dat recovery ding doen en een SFC /scannow uitvoeren. Grote kans dat een paar bestanden ofwel corrupt zijn geraakt of dat Windows 8 heeft lopen met de permissies.
Verwijderd
Nee, dit kan enkel met lokale accounts. (geen wachtwoorden)mrfatmen schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:54:
Logisch natuurlijk, je wil ook niet iedereen zomaar in je online account toch?
Ik weet, het gaat hier enkel om jou en je vriendin maar dat kan de computer niet weten..
Oké, dat is op zich mooi, want was al aan het stoeien geweest met de foto en muziek app.StefanvanGelder schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:19:
[...]
Bij de muziek app werkt dit wel. ik heb dit zelf toegepast, precies op de manier die jij omschrijft. Het zou in principe wel moeten werken dus.
[...]
Netwerklocaties worden zeker wel geïndexeerdMits ze offline beschikbaar zijn.
USB drive aansluiten op laptop werkt het wel uiteraard, maar USB drive hangt aan server in meterkast.
En 150Gb+ aan muziek en foto's wil ik niet off-line op mijn laptop hebben. (gaat ook niet met een 128Gb SSD..
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 10:05 ]
update: Werkt perfect! nogmaals dankShmoopy schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 02:30:
[...]
Waarschijnlijk de Ricoh 5-in-1-cardreader.
Is het mogelijk met een workaround toch hyper-v aan de praat te krijgen op win 8 x64? Ik heb een Q6600 processor en die ondersteunt het niet 
Of kan ik veiig virtual pc voor 2007 installeren?
Of kan ik veiig virtual pc voor 2007 installeren?
[ Voor 15% gewijzigd door Tennisbal op 03-11-2012 10:17 ]
Heb het zo snel nog niet kunnen vinden maar is er een mogelijkheid om snel bij de systeeminstellingen etc te komen? als ik wat wil beheren of alleen al verwijderen zit ik in metro te gissen en zoeken om desbetreffend systeemprogramma te vinden
Waarom niet gewoon een pin instellen? Vier karakters slechts en je kan er een hele simpele van maken 2222 oidmrfatmen schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:54:
verkenner -> computer -> beheer. snelste manier die ik ken. Zal ongetwijfeld een shortcut voor zijn.Scrtz schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:20:
Heb het zo snel nog niet kunnen vinden maar is er een mogelijkheid om snel bij de systeeminstellingen etc te komen? als ik wat wil beheren of alleen al verwijderen zit ik in metro te gissen en zoeken om desbetreffend systeemprogramma te vinden
Ik gebruik alleen de verkenner nooit
Winkey+X of rechtermuisknop links onder in de hoek, geeft je dit menu:Scrtz schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:20:

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nee, hyper-v vereist een CPU met SLAT ondersteuning in Windows 8. Zonder dat werkt het gewoon simpelweg niet. Virtual PC 2007 zou eventueel nog wel moeten werken ja, en anders kan je virtualbox of VMWare nemen. Een andere optie is natuurlijk je PC upgraden naar een mooie nieuwe generatie CPUtennisbal schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:17:
Is het mogelijk met een workaround toch hyper-v aan de praat te krijgen op win 8 x64? Ik heb een Q6600 processor en die ondersteunt het niet[...]
win+x?Scrtz schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:20:
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 03-11-2012 10:25 ]
Was ik al bang voor, Helaas heb ik een virtual pc van iemand in virtual pc. Kan volgens mij niet geopend worden door vmware lijkt me?Caelorum schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:23:
[...]
Nee, hyper-v vereist een CPU met SLAT ondersteuning in Windows 8. Zonder dat werkt het gewoon simpelweg niet. Virtual PC 2007 zou eventueel nog wel moeten werken ja, en anders kan je virtualbox of VMWare nemen. Een andere optie is natuurlijk je PC upgraden naar een mooie nieuwe generatie CPUNu heb je een excuus (geld weet ik niet
)
[...]
win+x?
Damn das handig. Misschien toch ergens een win 8 snelcursus volgen. Nu wil ik helemaal geen gemekker over het startmenu meer horen!Ramon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:23:
[...]
Winkey+X of rechtermuisknop links onder in de hoek, geeft je dit menu:
[afbeelding]
Daarnet een vaag probleem gehad. Al m'n USB apparaten (muis, toetsenbord, HDD, ...) wouden niet meer werken. Ik heb m'n USB 3.0 poort geprobeerd en deze werkte wel.
Had toen vermoeden dat het aan drivers lag dus ben gaan kijken in apparaatbeheer en daar stond inderdaad een ! bij de driver van de USB 2.0 poorten. Ik heb gekeken waarom en dit apparaat was uitgeschakeld omdat er problemen geconstateerd waren (geen idee wat het heeft veroorzaakt en het bleef ook na een reboot).
Met geen mogelijkheid om de updaten dus heb het apparaat verwijderd en deze heeft zich dan opnieuw geïnstalleerd en probleem is opgelost.
Wel raar dat deze er plots mee ophoud zonder directe reden.
Had toen vermoeden dat het aan drivers lag dus ben gaan kijken in apparaatbeheer en daar stond inderdaad een ! bij de driver van de USB 2.0 poorten. Ik heb gekeken waarom en dit apparaat was uitgeschakeld omdat er problemen geconstateerd waren (geen idee wat het heeft veroorzaakt en het bleef ook na een reboot).
Met geen mogelijkheid om de updaten dus heb het apparaat verwijderd en deze heeft zich dan opnieuw geïnstalleerd en probleem is opgelost.
Wel raar dat deze er plots mee ophoud zonder directe reden.
Ja, dat weet ik uiteraard. Waar ik al wat minder kaas van gegeten heb is alles rond partition types, MBRs, etc.. Lijkt me ook dat je de Edits niet gelezen heb, want ik heb me gisteren wel gerealizeerd wat verkeerd gelopen is, maar ik krijg het voorlopig nog niet gefixt.Caelorum schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:55:
[...]
Je weet dat dat maar naampjes zijn he? Het is heel goed mogelijk dat dezelfde partitie de letter C krijgt toegewezen in Windows 8, dan D in XP en E in de recovery console.
Ik zou een XP install disk pakken en dan in dat recovery ding doen en een SFC /scannow uitvoeren. Grote kans dat een paar bestanden ofwel corrupt zijn geraakt of dat Windows 8 heeft lopen met de permissies.
- SandsOfArrakis
- Registratie: November 2001
- Laatst online: 12:09
The Spice Must Flow.
/u/41210/crop585bb664ded55_cropped.png?f=community)
Windows 8 tryout nr 2.
Eerste installatie van Windows 8 was een ramp. Internet werkte niet na de eerste nornale start van het systeem.
Windows 8 eraf geveegd en Windows 7 weer geinstalleerd. Een week zo gelaten. Gisteravond maar eens opnieuw geprobeerd. Weer een upgrade vanaf Windows 7 en nu werkt het wel.
Wel tegen een paar dingen aangelopen. Mijn laptop heeft een Radeon 6650M grafische kaart en met de Catalyst tools van AMD werd deze onder Windows 7 ook keurig gedetecteerd en dan werden de Catalyst drivers keurig geinstalleerd. Niet het geval met Windows 8. Hardware werd niet gevonden. Uiteindelijk op de support site van Packard Bell terechtgekomen en daar de Catalyst drivers vandaan gehaald. Nu heb ik wel fatsoenlijke hardware acceleratie.
Tweede punt is mijn Terratec Aureon USB 7.1 externe geluidskaart. Vlak na installatie werkte het prima. Nu komt er geen geluid meer uit. Zowel niet via de analoge of digitale uitgang. Hopelijk komt Terratec met een driver update. Want de Windows 7 driver werkt niet goed in Windows 8. De kaart wordt keurig herkend. Kan ze ook selecteren. Volume niveau etc. staat gewoon open, maar geen geluid.
Ik gebruik nu noodgedwongen de onboard Realtek chip van mijn laptop.
Voor de rest ben ik best wel tevreden met Windows 8. De nieuwe interface is wel even wennen. Maar langzamerhand begin ik het onder de knie te krijgen. En met Win+X heb je alsnog een verkapt "startmenu" als het op instellingen in het systeem aankomt
Eerste installatie van Windows 8 was een ramp. Internet werkte niet na de eerste nornale start van het systeem.
Windows 8 eraf geveegd en Windows 7 weer geinstalleerd. Een week zo gelaten. Gisteravond maar eens opnieuw geprobeerd. Weer een upgrade vanaf Windows 7 en nu werkt het wel.
Wel tegen een paar dingen aangelopen. Mijn laptop heeft een Radeon 6650M grafische kaart en met de Catalyst tools van AMD werd deze onder Windows 7 ook keurig gedetecteerd en dan werden de Catalyst drivers keurig geinstalleerd. Niet het geval met Windows 8. Hardware werd niet gevonden. Uiteindelijk op de support site van Packard Bell terechtgekomen en daar de Catalyst drivers vandaan gehaald. Nu heb ik wel fatsoenlijke hardware acceleratie.
Tweede punt is mijn Terratec Aureon USB 7.1 externe geluidskaart. Vlak na installatie werkte het prima. Nu komt er geen geluid meer uit. Zowel niet via de analoge of digitale uitgang. Hopelijk komt Terratec met een driver update. Want de Windows 7 driver werkt niet goed in Windows 8. De kaart wordt keurig herkend. Kan ze ook selecteren. Volume niveau etc. staat gewoon open, maar geen geluid.
Ik gebruik nu noodgedwongen de onboard Realtek chip van mijn laptop.
Voor de rest ben ik best wel tevreden met Windows 8. De nieuwe interface is wel even wennen. Maar langzamerhand begin ik het onder de knie te krijgen. En met Win+X heb je alsnog een verkapt "startmenu" als het op instellingen in het systeem aankomt
He who controls the Spice, controls the Universe.
Mocht het niet werken dan zou je ook Office 2010 kunnen aanschaffen. Je mag dan gratis upgraden naar 2013 als deze uit komt.superdraak345 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:59:
En Office 2007 werkt gewoon op Win8? Ik ben wel van plan Office 13 te kopen, maar ik wil geen downtime hebben.
Bron:
http://office.microsoft.com/nl-nl/offer/
Zeker handig! Al gebruik ik toch vaker Winkey+W als ik iets zoek qua settings.tennisbal schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:28:
[...]
Damn das handig. Misschien toch ergens een win 8 snelcursus volgen. Nu wil ik helemaal geen gemekker over het startmenu meer horen!
Heb het ook even toegevoegd aan de topic start
[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3
(Als er nog suggesties zijn voor toevoegingen aan de topicstart dan hou ik mij aanbevolen!)
=edit=
Hoe zet je een W8 PC uit:
[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 03-11-2012 10:55 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Wellicht dat je hier wat mee kan:tennisbal schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:28:
[...]
Damn das handig. Misschien toch ergens een win 8 snelcursus volgen. Nu wil ik helemaal geen gemekker over het startmenu meer horen!
http://bjornhouben.wordpr...ws-8-user-interface-help/
tennisbal schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:27:
[...] Was ik al bang voor, Helaas heb ik een virtual pc van iemand in virtual pc. Kan volgens mij niet geopend worden door vmware lijkt me?
The VMware Virtual Machine Importer allows you to import virtual machines from Microsoft® Virtual Server and Virtual PC, and Symantec® LiveState Recovery system images to the following VMware platforms:
http://www.redmondpie.com...apt-to-the-new-interface/Ramon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:52:
[...] (Als er nog suggesties zijn voor toevoegingen aan de topicstart dan hou ik mij aanbevolen!) [...]
Er staan er een aantal bij waar zelfs ik nog nooit van heb gehoord

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 03-11-2012 11:31 ]
vmware nu aan het testen mooi. Ik kan geen shortcut vinden om een venster naar een andere monitor te verplaatsen. Iemand een idee?Caelorum schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:25:
[...]
[...]
[...]
http://www.redmondpie.com...apt-to-the-new-interface/
Er staan er een aantal bij waar zelfs ik nog nooit van heb gehoord
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.