Pykow schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:44:
Even een mededeling voor de mensen die problemen hebben met hun product key.
Afgelopen weekend heb ik een laptop geupgrade naar
Windows 8 Pro. mijn harde schijf was een GPT en geen NTFS waardoor ik
windows niet kon installeren. Gevolg daarvan heb ik alle partities verwijderd geformarteerd in NTFS formaat.
Wanneer je
Windows 8 pro editie hebt gekocht. (Winkel 60 euro,download 30 euro of promotie 15 euro)
dan moet je
Windows 7 geinstalleerd hebben.
Windows 8 heeft geen activatie via telefoon of iets dergelijks en het kan ook zo zijn dat je key niet geactiveerd kan worden, dit komt doordat je een schone installatie hebt gedaan, waarbij het systeem niet meer weet wat je key van
Windows 7 is.
Tijdens het installeren van
windows 8, onthoud microsoft jou
windows 7 key en die koppelen ze aan je
windows 8 key. Mocht dit mislukt zijn (in mijn geval doordat ik een nieuwe SSD erin heb gezet)
dan moet je contact opnemen met Microsoft of eerst
Windows 7 installeren en daarna weer
windows 8 installeren.
Ik heb zelf contact opgenomen met
windows 8 en ik moest zowel mijn
windows 7 productkey als
windows 8 productkey opgeven, voordat ik mijn key kon activeren op mijn laptop (op mijn game pc had ik nergens last van)
Dus als je geen OEM versie hebt van
Windows 8, moet je de key van
windows 7 hebben en gebruiken. deze wordt bij microsoft gekoppeld.
Dit houdt dus in dat je
Windows 8 OEM editie moet kopen voor 120 euro (volgens mij) en de goedkope versie van 60,30 of 15 euro moet je een legale
windows 7 key hebben.
Laptops met
Windows 8 OEM moeten een key hebben op de sticker en anders moet je contact opnemen met de winkel of met microsoft. heb je een laptop die klaar staat voor een upgrade naar
windows 8, dan heb je een
windows 7 key en een
windows 8 key nodig. Bewaar je beide keys dus goed, want alleen met de
windows 8 pro key kan je
windows niet activeren. dan moet je een OEM versie hebben die je dan alleen weer mag kopen bij nieuwe hardware.