Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Matched: 8
soulcrusher schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:48:
[...]

De installatiebestanden staan in de map ESD op je c schijf. Volgens mij kun je deze map zo in een iso zetten maar ik kan me vergissen
Ah, die probeerde ik net te vinden, maar lukte niet dus toen de oplossing uit mijn post gevonden.

Dat is idd een snellere optie, maar komt op hetzelfde neer geloof ik, alleen wordt het met mijn post door de app in een iso gezet voor je :P

[ Voor 6% gewijzigd door jfversluis op 30-10-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:13
Geen matches
soulcrusher schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Dat kan alleen met een verse install
Okay thnx... Dan maar eens ff alles back-uppen en w7 64bit erop knallen...

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:35
Geen matches
Wat een klote programma zeg, die Upgrade dinges.. Dan maar een ISO'tje downloaden van TPB. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Jopth schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:58:
Wat een klote programma zeg, die Upgrade dinges.. Dan maar een ISO'tje downloaden van TPB. 8)7
Waarom?
Hij download alles netjes, checkt integriteit, en vraagt uiteindelijk wat je ermee wil.

Dat moet iedere n00b toch kunnen zou je zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Geen matches
Hij geeft bij mij steeds: 'De opgegeven service is geen geïnstalleerde service.'

En een ISO'tje werkt niet, want ik wil upgraden en dat kan dus alleen met een NL ISO. (omdat ik NL W7 heb)

[ Voor 3% gewijzigd door macmellow op 30-10-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Matched: windows, 8
hebbiedude schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Verder nog een probleem (RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe initialization failed )met Punkbuster in combinatie met Battlefield 3. Oplossing: Zorg dat je het bestand C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\pbsvc.exe in Windows 7 compatibility mode zet. Hierna geen probleem meer gehad.
Deze had ik ook, alles geprobeerd van handmatige Punkbuster update tot firewall settings, tot exclusion in de virusscanner en alles ... wat wel werkte was de PBSVC.EXE file een keer laten lopen in de Origin Games/Battlefield 3 directory. Daarna geen problemen meer mee gehad.

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omsk
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-08 08:12
Wat zijn jullie ervaringen met het afspelen van Blu-ray schijfjes via Media Center in Windows 8 ?

De software die ik op Win7 heb voor Blu-ray loopt vaak vast. Nieuwe versies kosten al snel 60 euro of meer. Een upgrade naar Win8 leek me plots aanlokkelijk, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:26
Blu ray word niet ondersteund in Windows 8.
nieuws: Windows 8 ondersteunt dvd-video alleen na bijbetaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Geen matches
Inzake de promocode; hoor zojuist van een vriend van me dat hij het heeft geprobeerd en het nog wel werkt zonder serial..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Zijn er nog lange wachttijden op die gratis mediacenter keys? Afgelopen zondagmiddag ingevuld, maar nog geen mail mogen ontvangen. 48 uur is wel erg lang.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Geen matches
Iemand een oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:45
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:15:
Zijn er nog lange wachttijden op die gratis mediacenter keys? Afgelopen zondagmiddag ingevuld, maar nog geen mail mogen ontvangen. 48 uur is wel erg lang.
Bij mij duurde het ook heel lang, ik heb hem ook pas naar 3 dagen gekregen

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Jopth schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:18:
Iemand een oplossing voor mijn probleem?
Als je erop Googled zie ik alleen maar (oude) spyware meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen matches
Ik doe altijd schoon installeren, bij voorkeur op een andere HD. Dan heb je altijd nog je oude installatie mocht er iets hopeloos misgaan. Ook kan je dan op je gemak bestanden overzetten (zoals het verkeerde pst bestand voor mijn Outlook mail van de afgelopen 12 jaar :X). Ben blij dat ik de oude install nog heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Windows 8 pro heeft toch gewoon wel ondersteuning voor bluray en dvd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
soulcrusher schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:21:
[...]

Windows 8 pro heeft toch gewoon wel ondersteuning voor bluray en dvd?
Na aanschaf van het Media Center Pack, ja.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Alex) schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

Die je hier; http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/feature-packs vooralsnog gratis schijnt te kunnen krijgen (mail duurt wel een drie dagen zoals hierboven wordt gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: windows
Alex) schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

Enkel voor DVD, ja...

Windows heeft blu-ray nooit ondersteund. Als je blu-ray wil kijken heb je keuze uit TMT, PowerDVD en WinDVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Geen matches
Ook even zojuist de aanbieding van 15 euro genomen.
De eerste keer ging het goed, en heb ik ook de promotiecode mogen ontvangen.
Echter de andere keren werd er of om de Win7 key gevraagd of direct geweigerd..

Ik heb er nog maar 1 nodig dan is alles voorzien..
Iemand nog een promotiecode over? ;)
Al is het voor 30 euro natuurlijk ook geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:28
jfversluis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:48:
[...]

In de mail met je serial vind je (heel klein) deze link; http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=262204
Daarmee krijg je eigenlijk alleen het setup downloaden en iso/usb stick maken van je upgrade assistent.
bedankt moet eerlijkzeggen dat ik de mail ook niet gelezen had was druk bezig met zoeken in Windows 8 hoe alles werkt :P

Bedankt ook voor de tip ESD bestanden leuk om eens te testen.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Geen matches
jfversluis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:20:
[...]

Als je erop Googled zie ik alleen maar (oude) spyware meldingen?
Dat heb ik ook gezien. Heel vreemd. Heb recent wel een virus gehad maar die is weer verwijderd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ga weer terug naar Windows 7 of Ubuntu 12.04 denk ik :P Ik heb het serieus gekocht en een kans gegeven, maar het wil niet lukken. Ik krijg onmogelijk verbinding met mijn draadloos netwerk (5100AGN laatste drivers van Intel). En dan heeft mijn latop ook geen multi-touch touchpad, wat mij veel te veel laat scrollen. Daarbij zijn er ook nog van die kleine dingen als de twee brightness knopjes die dan in Ubuntu standaard werken, en in Windows 8 weer niet, jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wlan van Intel is hier ergens langsgekomen. De oplossing was iets van de driver forceren op een of andere manier. Is hier nog wel terug te vinden, anders in het draadje over upgrade windows8 die nu is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:39:
Wlan van Intel is hier ergens langsgekomen. De oplossing was iets van de driver forceren op een of andere manier. Is hier nog wel terug te vinden, anders in het draadje over upgrade windows8 die nu is gesloten.
Is dat zo ja, dan ga ik even zoeken. Ik had al wel veel gezocht op Google, maar kon daar niet veel wijzer uit worden behalve zorgen dat je de laatste drivers gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Razr op 30-10-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentemik
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 22:56
Geen matches
matt1991 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:20:
[...]

Bij mij duurde het ook heel lang, ik heb hem ook pas naar 3 dagen gekregen
Vrijdagavond na installatie een media center key aangevraagd. Zondag nog eens. Nog helemaal niks ontvangen. Hoop wel dat er nog iets komt. Duurt wel erg lang dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:20

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Moet je nu eigenlijk een Live id hebben om windows te gebruiken? Dus belt hij elke keer dat je inlogged naar Redmond door? Of valt het wel mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Razr schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:34:
Ik ga weer terug naar Windows 7 of Ubuntu 12.04 denk ik :P Ik heb het serieus gekocht en een kans gegeven, maar het wil niet lukken. Ik krijg onmogelijk verbinding met mijn draadloos netwerk (5100AGN laatste drivers van Intel). En dan heeft mijn latop ook geen multi-touch touchpad, wat mij veel te veel laat scrollen. Daarbij zijn er ook nog van die kleine dingen als de twee brightness knopjes die dan in Ubuntu standaard werken, en in Windows 8 weer niet, jammer :(
Voor extra knopjes is het doorgaans even de drivers van de website plukken van de fabrikant, ook al zijn alle devices installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Mr_gadget schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:43:
Moet je nu eigenlijk een Live id hebben om windows te gebruiken? Dus belt hij elke keer dat je inlogged naar Redmond door? Of valt het wel mee? ;)
Hebben ze het liefst natuurlijk wel, als jij dit niet wilt kun je een 'lokaal Live ID' maken waarmee je inlogt, volgens mij vallen er dan wel bepaalde mogelijkheden o.i.d. weg.

Meer informatie/switchen van offline naar online account; Klik

[ Voor 24% gewijzigd door jfversluis op 30-10-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Mr_gadget schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:43:
Hij checkt iedere keer bij inloggen online je password. mocht je geen internet hebben dan moet je het laatstgebruikte password invoeren. Inloggen duurt zo wel iets langer :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17

AzzKickah

06-CENSORED

Toch kan ook Windows 8 nog niet fatsoenlijk overweg met desktop-icons en de plaatsen van vensters op meerdere schermen.

Ik heb mijn vensters verdeeld over mijn 2 monitors. Dan vergrendel ik mijn PC. Is ondertussen m'n wachtwoord verlopen. Moet je eerst op Back klikken, dan inloggen en je wachtwoord veranderen. Dan flitst je beeld een paar keer en is werkelijk alles van plaats veranderd! Wat op scherm 1 stond staat nu op 2 en andersom, grootte van vensters gewijzigd. Dekstop-icons volledig door de war....

Je zou toch verwachten dat ze zoiets in de loop der tijd sinds Windows 95 wel een keer onder de knie zouden hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:47:
Toch kan ook Windows 8 nog niet fatsoenlijk overweg met desktop-icons en de plaatsen van vensters op meerdere schermen.

Ik heb mijn vensters verdeeld over mijn 2 monitors. Dan vergrendel ik mijn PC. Is ondertussen m'n wachtwoord verlopen. Moet je eerst op Back klikken, dan inloggen en je wachtwoord veranderen. Dan flitst je beeld een paar keer en is werkelijk alles van plaats veranderd! Wat op scherm 1 stond staat nu op 2 en andersom, grootte van vensters gewijzigd. Dekstop-icons volledig door de war....

Je zou toch verwachten dat ze zoiets in de loop der tijd sinds Windows 95 wel een keer onder de knie zouden hebben. 8)7
Daar merk ik niets van hoor. Vensters/programma's/icons/etc staan nog precies hetzelfde als ik de pc ontgrendel. (verdeeld over 2 monitoren)
En dat was met Win7 ook al, dus als jij al met meerdere windows versies dezelfde problemen ondervind, lijkt het probleem eerder aan jou kant te liggen, dan bij windows.

Maar hoezo is je ww verlopen als je de pc vergrendeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:17

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:51:
[...]

Daar merk ik niets van hoor. Vensters/programma's/icons/etc staan nog precies hetzelfde als ik de pc ontgrendel. (verdeeld over 2 monitoren)
Je leest niet goed (genoeg).
En dat was met Win7 ook al, dus als jij al met meerdere windows versies dezelfde problemen ondervind, lijkt het probleem eerder aan jou kant te liggen, dan bij windows.

Maar hoezo is je ww verlopen als je de pc vergrendeld?
Ondertussen verliep die....

Le-zen. Iets met Back-knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geen matches
Is ondertussen m'n wachtwoord verlopen.
Hoe kan je wachtwoord na amper 3 dagen al verlopen? :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
SinergyX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Hoe kan je wachtwoord na amper 3 dagen al verlopen? :?
Hij draait de beta? Hij heeft een versie van MSDN? Hij heeft een domeinwachtwoord waardoor zijn wachtwoord verloopt op een door de server aangegeven tijd onafhankelijk van welke Windows versie je draait?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
soulcrusher schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:46:
[...]

Hij checkt iedere keer bij inloggen online je password. mocht je geen internet hebben dan moet je het laatstgebruikte password invoeren. Inloggen duurt zo wel iets langer :P
Inloggen hoeft niet langer te duren. Vind het zelf zeer irritant dat ik iedere keer zou moeten inloggen op een PC waarvan ik de enige gebruiker ben. Gewoon het volgende commando gebruiken:

netplwiz

En dan het vinkje uitzetten waarin staat dat een gebruiker een naam en wachtwoord op moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Peter91 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:34:
Meer mensen problemen met de upgrade assistent?
Na betaling kreeg ik een leeg scherm, via de mail enkel paypal bevestiging.
Nu is er geen download of installatie mogelijk zonder opnieuw te betalen :S
Exact hetzelfde hier.

MS gebeld en na 4 keer te zijn doorverbonden werd vertelt dat het binnen 48 uur goed moet komen. 72 uur verder wacht ik nog steeds. Morgen maar weer eens bellen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Het is even wennen, maar Windows 8 is toch wel fijn. En erg snel.
Ik kreeg alleen na enkele Windows Updates opeens bij booten telkens de melding over het installeren van IE, Firefox, Chrome etc. en deze melding ging niet weg totdat ik IE10 uit Windows gegooid had. Beetje belachelijk naar mijn mening. Ik had Firefox al erop staan, en dan gaat hij me verplicht vragen om het nog een keer te installeren.

Krijg ook mijn X-Fi Titanium kaart niet fatsoenlijk aan de gang in Windows 8. Bij installeren van beta drivers hoor ik achtergrondruis, niet soepel dus. Bij installeren van de Windows 7 driver geeft hij helemaal geen respons na installatie en herstart. Ligt dit aan de crappy support van Creative? Of is het gewoon het feit dat dit zo'n oude kaart is? En ja, heeft iemand dan misschien een andere goede suggestie als geluidskaart die wel fatsoenlijk ondersteund wordt? Het is voor gamen en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Krentemik schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:40:
[...]

Vrijdagavond na installatie een media center key aangevraagd. Zondag nog eens. Nog helemaal niks ontvangen. Hoop wel dat er nog iets komt. Duurt wel erg lang dit.
Vandaag die van mij ontvangen, vrijdagmiddag aangevraagd.
Thank you for registering for our free Windows 8 Media Center Pack offer! **

Here’s your free Windows 8 Media Center Pack product key:

HAHA-DIEG-AIK-HIERN-IETPO-STEN

Follow these steps to add Windows 8 Media Center Pack to your PC running Windows 8 Pro:
Swipe in from the right edge of the screen, and then tap Search. (If you’re using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, and then click Search).
Enter add features in the search box, and then tap or click Settings.
Tap or click Add features to Windows 8.
Then tap or click I already have a product key.
Enter the product key, and then click Next.
Read the license terms, select the check box to accept the license terms, and then click Add features.
Your PC will restart automatically and Windows Media Center will be available for use.

[ Voor 54% gewijzigd door Cyleo op 30-10-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 14:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SuX DeLuXe schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:28:
Krijg ook mijn X-Fi Titanium kaart niet fatsoenlijk aan de gang in Windows 8. Bij installeren van beta drivers hoor ik achtergrondruis, niet soepel dus. Bij installeren van de Windows 7 driver geeft hij helemaal geen respons na installatie en herstart. Ligt dit aan de crappy support van Creative? Of is het gewoon het feit dat dit zo'n oude kaart is? En ja, heeft iemand dan misschien een andere goede suggestie als geluidskaart die wel fatsoenlijk ondersteund wordt? Het is voor gamen en muziek.
Volgens mij blijft het X-fi probleem voortkomen uit de overstap van MS naar een ander systeem (aansturing) van geluid, vanaf Windows 7 ging dat het problematisch. Ik heb de XtremeMusic, de voorganger dacht ik van de Titaniums, was het ook altijd drama.

Eerder in dit topic was het compabiliteitmodus draaien van oude drivers, ikzelf heb de PAX drivers (standalone en later deluxe pack) geinstalleerd. Werkt redelijk, maar verre van optimaal. Gelukkig werkt alles in Desktopmode normaal (crystalizer, upmix etc), enkel in Apps werkt het niet helemaal netjes.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg alleen na enkele Windows Updates opeens bij booten telkens de melding over het installeren van IE, Firefox, Chrome etc. en deze melding ging niet weg totdat ik IE10 uit Windows gegooid had. Beetje belachelijk naar mijn mening. Ik had Firefox al erop staan, en dan gaat hij me verplicht vragen om het nog een keer te installeren.
Browser choise update, is er al een tijd hoor, ook in Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een CL X-Fi Titanium en had eerst problemen. Vooral dat de settings niet gesaved werden. Na elke reboot kon ik alles weer instellen. Een fix is: Instellingen zetten zoals je wilt, je systeem op sleep zetten, laten ontwaken en dan zijn je settings gesaved. Ook na een reboot. Klinkt raar, maar het werkt wel.

Er is ook een W8 beta driver voor de Titanium, die werkt ook beter dan de W7 versie.

Wat ik heb gedaan is dit:

- X-Fi Support Pack 2.5 downen, daar zit alle geupdate software bij, los van de driver en installeren en laten rebooten
- Die W8 beta driver daarna eroverheen installeren en rebooten (filename: XFTI_PCDRV_WIN8_BETA_US_2_17_0008C.exe)
- Daarna je settings instellen, je systeem op sleep en laten ontwaken: settings saved.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 16:44 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:00

fynrd1

Fooled by Randomness

fynrd1 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:20:
Ik heb toch een irritant probleem sinds de upgrade win7 pro > win8 pro. Het opstarten tot aan mijn login duurt zo'n 55sec, en nog zo'n 20 sec voordat mijn multitouch gestures werken.
Dit probleem heb ik niet als mijn klep sluit waardoor die in slaap mode gaat, en dan weer open. Dan werkt alles gewoon instant.
Alhoewel ik helemaal geen voorstander ben van upgraden, en altijd een verse installatie wil was en is dat op dit moment helemaal geen optie (nog niet).

Ik heb het register opgeruimd, programma's die niet meer compatible zijn verwijderd, en nadien gedefragmenteerd met diskeeper 12.

Iemand een idee? mijn specs: i3 2310m 8gb en 5400rpm 500gb hdd
Ik heb geprobeerd zonder virtueel geheugen te werken, echter werkt office 2013 dan niet, toen toch maar weer virtueel geheugen ingesteld, en warempel mijn systeem start in 30 sec op :? Hidden fix? lol

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Die achtergrondruis, is dat niet toevallig van je line-in? Ik heb dit 'probleem' opgelost door bij instellingen van geluid van windows de line-in te disablen als ik hem niet gebruik. Ik heb ook de betadriver draaien btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
Geen matches
OK ga dit allemaal eens proberen.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik heb nu sinds gisteren W8 op mijn ASUS K52J laptop gezet. Voor het overgrote deel werkt alles prima en ik merk dat het sneller is dan W7. Aan heel het systeem van Modern UI en Desktop ben ik vrij snel gewend, en heb er opsich geen problemen mee.

Het enige probleem wat me steeds lastig valt is dat als ik in het Modern UI zit, en ergens mee bezig ben waar internet voor nodig is, hij vaak genoeg komt met de melding dat hij niet kan verbinden omdat ik internet problemen heb. Als ik dan check via desktop heb ik gewoon WiFi verbinding. En vrijwel meteen daarna een keer reloaden en hij doet het weer. Toch is het vervelend dat het steeds terug komt. Meer mensen die dit connectie probleempje hebben?

Ik moet wel melden dat de ASUS altijd wat moeilijk was met verbinden. Het duurde lang voordat hij eindelijk connectie had met een netwerk. Maar als ik eenmaal connectie had vloog hij er nooit uit, wat hier dus wel gebeurd. Al dan niet via een spook methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Geen matches
Creative is sowieso heel erg slecht in support m.b.t drivers etc. Ik heb zelf al tich problemen gehad met creative drivers (W7), maar als het werkt is het heel mooi spul, als.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrw88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 14:33
BillSpaarbank schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:58:
[...]

Exact hetzelfde hier.

MS gebeld en na 4 keer te zijn doorverbonden werd vertelt dat het binnen 48 uur goed moet komen. 72 uur verder wacht ik nog steeds. Morgen maar weer eens bellen.
ik heb uiteindelijk via de credit card iets gekocht nadat het bij mij ook zo fout ging als bij jullie..
via de mail heb ik mijn betalingsbewijs gegeven, maar de instantie die over betalingen gaat bij ms, die kon ik zo 123 niet bereiken en dat blijkt dus niet de klantenservice te zijn.. de klantenservice moest de vraag doorsturen en dan word je uiteindelijk terug gebeld. mij duurde het te lang en ik besloot een 2e versie te kopen.. je hebt namelijk handige sites die net alsof doen alsof je een creditcard bij hen hebt.. een handige link hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 17:25
Geen matches
Cyleo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:32:
[...]
Vandaag die van mij ontvangen, vrijdagmiddag aangevraagd.
[...]
Blijkbaar een inhaalbeweging bezig. Ik heb de mijne gisteren aangevraagd en daarnet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrw88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 14:33
Geen matches
Twixie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

Blijkbaar een inhaalbeweging bezig. Ik heb de mijne gisteren aangevraagd en daarnet ontvangen.
ik heb nog een stuk of 10 op voorraad haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:18
Geen matches
Ik heb mijne ook zojuist ontvangen. Dus ik denk dat ze even op enter gedrukt hebben zo van 'ja nu mogen die hollanders er wel eens een paar'

Overigens heb ik vanmiddag nog een promotiecode kunnen verkrijgen. Het lijkt er op dat er 'iets' gelogged word waardoor je daarna niets meer aan kan vragen.
Ik vraag dus nog een key aan voor een laptop die ik heb staan :)

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
mukkel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:28:
Dus jullie krijgen na dit scherm https://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL/Registration
nog een verplichting om je W7 licentie in te vullen???

Ik hier niet. In vullen en op volgende.
Daarna krijg ik gelijk een mail binnen met code.
Vroeg je meerdere promotiecodes aan achter dezelfde pc?
De eerste keer kreeg ik ook netjes via mail de promotie code.
Maar vanaf de volgende aanvragen werden deze geweigerd.
Ik merk wel zodra je het met een laptop probeerd,
dat er inderdaad om een W7 productsleutel gevraagd word.

Tot slot deze dagen maar eens W8 installeren. :)
Via VMWare werkt het perfect, en ok het is even wennen
maar ik vind dat was met W7 ook in het begin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 21:46
Ik draai nu ook een paar dagen op Windows 8 en ik zie het in de toekomst wel goed komen :) Als je ook gebruik maakt van sneltoetsen op de toetsenbord werkt het nog snel ook.

Ik vind alleen dat de metro apps nog traag zijn. Als je bijvoorbeeld je app van NOS opent, sta je zeker 5-6 seconden te kijken voordat je iets ziet. Met ctrl + t en nos.nl is die er gewoon binnen twee seconden...

Zijn er trouwens mensen die hem in dual boot hebben draaien door een VHD bestand aan te maken in W7? Ik heb dit wel gedaan, maar ik vind het boot menu enorm traag. Het duurt zeker een halve minuut voordat ik in het boot menu terecht kom.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Mabili schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:45:
[...]

Vroeg je meerdere promotiecodes aan achter dezelfde pc?
De eerste keer kreeg ik ook netjes via mail de promotie code.
Maar vanaf de volgende aanvragen werden deze geweigerd.
Ik merk wel zodra je het met een laptop probeerd,
dat er inderdaad om een W7 productsleutel gevraagd word.

Tot slot deze dagen maar eens W8 installeren. :)
Via VMWare werkt het perfect, en ok het is even wennen
maar ik vind dat was met W7 ook in het begin..
Ik heb vanalles geprobeerd:
Vanaf kantoor met pc en laptop, thuis met pc en laptop en via mobiel. Dit met verschillende (dus ook steeds ongebruikte) email adressen, maar nog geen resultaat. Het lijkt wel compleet random :?
Zelfs toen ik bij de eerste keer proberen een legale W7 key opgaf kreeg ik de melding dat de key incorrect was..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:18
Geen matches
Soul het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat MS op dat moment de software achter het systeem even een update aan het geven was en dat de software daarom maar tegen alles 'nee' zei.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:48:
[...]

Ik heb geprobeerd zonder virtueel geheugen te werken, echter werkt office 2013 dan niet, toen toch maar weer virtueel geheugen ingesteld, en warempel mijn systeem start in 30 sec op :? Hidden fix? lol
Lijkt me raar als het daar aan lag.

Heb hier ook geen pagefile ingesteld (met 8Gb ram), en Office 2013 werkt prima en laptop is vanaf boot tot metro scherm hooguit 20sec bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 19:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

StefanvanGelder schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:01:
Ik vind alleen dat de metro apps nog traag zijn. Als je bijvoorbeeld je app van NOS opent, sta je zeker 5-6 seconden te kijken voordat je iets ziet. Met ctrl + t en nos.nl is die er gewoon binnen twee seconden...
Volgens mij is dat meer een App probleem dan iets wat aan het OS ligt. Op mij mobiel heb ik namelijk precies hetzelfde met de NOS app (en ook met die van nu.nl trouwens)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Geen matches
Heeft iemand een idee hoe je een backup kunt maken van de positie (en de grootte) van de tiles op je Start screen en dit op een later moment terug kunt zetten?

Ik heb hier een demo notebook waarop iedere keer als er een tijdje iemand achter heeft gezeten alle tiles door elkaar staan en ik ben op zoek naar een eenvoudige manier om dit terug te zetten.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Hoe krijg ik Windows 8 via een bootable usb stick geïnstalleerd in VMWare Fusion 5? Ik heb al geprobeerd om een .cdr van mijn usb te maken, maar dan klaagt Fusion over het afwezig zijn van een operating system.

Dit heb ik gevolgd.

Ik kan verder ook geen iso bestand van Windows 8 vinden op het net, waar die van WIndows 7 wel gewoon beschikbaar is gesteld (en dan heb ik het uiteraard over de legale downloads, niet via torrents, die vertrouw ik niet).

Mocht het nou niet lukken, dan ben ik nog wel gewillig om eerst Windows 7 te installeren en daarna naar Windows 8 te upgraden, maar ik vraag me af of dat mogelijk is binnen Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik heb net Windows 8 geïnstalleerd, maar heb toch nog een aantal vragen. Sowieso dat ze al gesteld zijn, maar 163 pagina's doorlezen lijkt me iets te veel van het goeie.

1) Als ik via de functietoetsen van mijn laptop het geluid of de helderheid verander, wordt er linksboven zo'n indicator weergegeven. Heel handig, maar ik gebruik Dell Quickset (heb ik nodig voor andere dingen) en die heeft ook zoiets. Dus nu heb ik 2 van die indicators. Is het mogelijk die van Windows ergens uit te schakelen?

2) Ik heb UAC uitgezet, maar als ik een bestand wil kopiëren naar mappen als program files moet ik nog steeds apart toestemming geven. Is dit ergens uit te schakelen? Want het is enorm irritant.

3) Kan je metro apps echt enkel sluiten door te slepen of door de task manager te gebruiken? Ik dacht gelezen te hebben dat Microsoft iets hiervoor ging toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 17:00

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:25:
[...]

Lijkt me raar als het daar aan lag.

Heb hier ook geen pagefile ingesteld (met 8Gb ram), en Office 2013 werkt prima en laptop is vanaf boot tot metro scherm hooguit 20sec bezig.
Nja ik heb geen ssd, dus vind het wel goed zo. Maar betreft office, ik kon geen enkele documenten meer openen. Ik kreeg dan foutmeldingen, onleesbare bestanden, en een crashende Office tot gevolg. Ik heb nu een pagefile van 400mb ingesteld, en het werkt weer naar behoren.

In eerste instantie deed mijn laptop er 8minuten over, na het opschoenen van registers defrag etc, werd het geheel gereduceerd naar 1:20. na de handelingen met de pagefile 30sec. En ik was eerst nogal huiverig over win8, maar nu het allemaal zo snel werkt, en ik alle gestures ken wil ik niet meer terug naar win7.

Ik zit te denken om een touchpad aan te schaffen voor mijn pc, dan mag win8 daar ook op :)

edit: overigens verlies ik wel iets van 15sec met het opstarten van mijn synaptics driver (voor multitouch) Als ik daar nog iets voor kan vinden, dan kan ik misschien wel binnen 20seconden een gebruiksklaar windows hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door fynrd1 op 30-10-2012 18:48 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:51
Bv202 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:39:
Ik heb net Windows 8 geïnstalleerd, maar heb toch nog een aantal vragen. Sowieso dat ze al gesteld zijn, maar 163 pagina's doorlezen lijkt me iets te veel van het goeie.

1) Als ik via de functietoetsen van mijn laptop het geluid of de helderheid verander, wordt er linksboven zo'n indicator weergegeven. Heel handig, maar ik gebruik Dell Quickset (heb ik nodig voor andere dingen) en die heeft ook zoiets. Dus nu heb ik 2 van die indicators. Is het mogelijk die van Windows ergens uit te schakelen?
Kon het niet vinden.. misschien met een registersetting ergens?
2) Ik heb UAC uitgezet, maar als ik een bestand wil kopiëren naar mappen als program files moet ik nog steeds apart toestemming geven. Is dit ergens uit te schakelen? Want het is enorm irritant.
Wat doe je in godsnaam in de Program Files :p daar moet je uit blijven ;) Je krijgt meldingen, omdat je letterlijk geen toestemming hebt om daar zelf in te schrijven. Dus je zal de rechten op die map (en eventuele submappen) moeten aanpassen zodat je er wel zelf bij kan. Tegelijkertijd zet je dan wel je PC wagenwijd open, samen met het uitschakelen van UAC.
3) Kan je metro apps echt enkel sluiten door te slepen of door de task manager te gebruiken? Ik dacht gelezen te hebben dat Microsoft iets hiervoor ging toevoegen...
Ik heb deze vraag even beantwoord in de topic start, zodat iedereen dit kan vinden:

Hoe sluit ik Metro (Modern UI) apps af?

Ik zal vanavond nog een aantal veelgestelde vragen daarin beantwoorden. Als er suggesties zijn hoor ik ze graag.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 30-10-2012 19:13 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Laatst online: 06:32
Heb nu twee dagen Win8 draaien en ik ben er echt over te spreken. Was echt verbaasd hoe makkelijk en snel de upgrade ging en ik had ook geen problemen daarna, afgezien van pcstreams, maar na verwijderen en de laatste versie installeren, werkte dat ook weer. Win7 was eerder al snel op mijn nieuwe ssd, maar win8 is zowaar nog sneller, vooral het opstarten en afsluiten, dat is echt niet normaal.

Heeft iemand de tune-in radio app al werkend gekregen? Ik krijg hier namelijk een stream error. Na wat speurwerk zou het aan de locatie instellingen moeten liggen, maar die staan nu allemaal goed bij mij.

Kwam trouwens nog wat tegen in IE10 (desktopversie), weet niet of het hier al voorbij gekomen is. Als je op een tabblad staat en 'm wegsleept, wordt het een nieuw venster en kun je 'm bv. makkelijk naar een tweede scherm slepen. Ook als je meerdere tabbladen hebt geopend en de laatste met het kruisje afsluit en daar vervolgens op blijft staan met je muis, dan worden de andere tabbladen groter en kun je die eventueel ook gelijk sluiten. Dacht eerst dat dat laatste het een bug was, maar het is wel zo bedoeld volgens mij. Het is niet baanbrekend, maar wel geinig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
®Otto schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:00:
Heeft iemand de tune-in radio app al werkend gekregen? Ik krijg hier namelijk een stream error. Na wat speurwerk zou het aan de locatie instellingen moeten liggen, maar die staan nu allemaal goed bij mij.
Die werkt gewoon bij mij, al laden de streams wel traag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Laatst online: 06:32
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:01:
[...]

Die werkt gewoon bij mij, al laden de streams wel traag ;)
Ok, dan ga ik nog even verder zoeken waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Geen matches
Ik heb deze vraag even beantwoord in de topic start, zodat iedereen dit kan vinden:

Hoe sluit ik Metro (Modern UI) apps af?
Voor smartphones (en tablets eventueel) kan ik me voor stellen dat je metro apps wilt lagen pauzeren in plaats van dat ze door draaien ivm met de hoeveelheid resources. Maar op een desktop of laptop heb je er vaak toch genoeg van, waarom zou je apps dan niet laten draaien? Het gaat er dan met name om als je een youtube filmpje afpeelt (voor muziek bijv.) en je gaat weer naar een andere app, stopt de app :X Helemaal niet handig toch, of zie ik iets over het hoofd? Op mijn desktop stopt mijn youtube toch ook niet als ik naar een andere pagina ga.

Wat vinden jullie?

Verder ben ik best tevreden over de Metro interface :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefanovic45 op 30-10-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:45
Nieuwe quickset windows 8 drivers downloaden http://downloads-us.dell....8_A05_Setup-GMFY2_ZPE.exe

[quote]Bv202 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:39:
I1) Als ik via de functietoetsen van mijn laptop het geluid of de helderheid verander, wordt er linksboven zo'n indicator weergegeven. Heel handig, maar ik gebruik Dell Quickset (heb ik nodig voor andere dingen) en die heeft ook zoiets. Dus nu heb ik 2 van die indicators. Is het mogelijk die van Windows ergens uit te schakelen?

[ Voor 3% gewijzigd door matt1991 op 30-10-2012 19:15 ]

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bv202 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:39:
[...] 2) Ik heb UAC uitgezet, maar als ik een bestand wil kopiëren naar mappen als program files moet ik nog steeds apart toestemming geven. Is dit ergens uit te schakelen? Want het is enorm irritant. [...]
Als je het met de slider hebt gedaan: Gefeliciteerd! Je bent er zojuist achter gekomen dat dat niet meer UAC uitzet in Windows 8. Mocht je UAC wel helemaal uit willen zetten hou er dan rekening mee dat Modern UI (lees Metro) apps niet meer starten.
StefanvanGelder schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:12:
[...] Het gaat er dan met name om als je een youtube filmpje afpeelt (voor muziek bijv.) en je gaat weer naar een andere app, stopt de app :X Helemaal niet handig toch, of zie ik iets over het hoofd? [...]
Ik denk het wel. De music app van MS stopt toch ook niet als je weg navigeert? Blijkbaar is er dus toch rekening gehouden met dat scenario ;) -> Windows 8 App Developer Blog: Being productive when your app is offscreen

[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 30-10-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik vind: Desktop gebruiken :)
Caelorum schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:14:
[...]

Als je het met de slider hebt gedaan: Gefeliciteerd! Je bent er zojuist achter gekomen dat dat niet meer UAC uitzet in Windows 8. Mocht je UAC wel helemaal uit willen zetten hou er dan rekening mee dat Modern UI (lees Metro) apps niet meer starten.
Huh? Ook zonder UAC heb je nog steeds NTFS-rechten hoor. Die staan los van elkaar.

[ Voor 56% gewijzigd door Ramon op 30-10-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:14:
[...] Huh? Ook zonder UAC heb je nog steeds NTFS-rechten hoor. Die staan los van elkaar.
Klopt, maar die slider zet UAC ook niet uit. Dus ook die extra laag zit er nog tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:15
Geen matches
Twixie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

Hmm, raar ik heb hem zondag aangevraagd, maar nog niks ontvangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Caelorum schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:14:

[...]

Ik denk het wel. De music app van MS stopt toch ook niet als je weg navigeert? Blijkbaar is er dus toch rekening gehouden met dat scenario ;) -> Windows 8 App Developer Blog: Being productive when your app is offscreen
Mja, dat zal vast gedaan zijn met de reden dat youtube actief moet blijven omdat je dan toch een filmpje aan het kijken bent... Er zal vast wel rekening mee gehouden zijn, maar ik denk dat er wel meer mensen het met me eens zijn dat de muziek dan niet mag stoppen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:08
Mijn vriendin heeft een oude laptop en ik heb aangeboden die te upgraden. Maar nu begin ik een beetje te twijfelen. Het is een oude packard bell. Met een middelmatig touchpad. Hij draait nu Windows Vista. Zouden jullie het aanraden om Windows 8 te installeren of Windows 7? Ze is niet veeleisend en heeft al kennisgemaakt met de nieuwe interface en wil dat zonder probleem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
StefanvanGelder schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:12:
[...]
Het gaat er dan met name om als je een youtube filmpje afpeelt (voor muziek bijv.) en je gaat weer naar een andere app, stopt de app :X Helemaal niet handig toch, of zie ik iets over het hoofd?
Denk dat je iets over het hoofd ziet, terwijl ik dit typ in Chrome Metro, speelt YouTube Player (Metro app) gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
walletje-w schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:33:
Mijn vriendin heeft een oude laptop en ik heb aangeboden die te upgraden. Maar nu begin ik een beetje te twijfelen. Het is een oude packard bell. Met een middelmatig touchpad. Hij draait nu Windows Vista. Zouden jullie het aanraden om Windows 8 te installeren of Windows 7? Ze is niet veeleisend en heeft al kennisgemaakt met de nieuwe interface en wil dat zonder probleem gebruiken.
Zeer zeker doen. Het zal bijna aanvoelen alsof ze een nieuwe computer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

crosspost van wat ik op de FrontPage heb gezet, mijn indrukken en ervaring tot dusver zeg maar:

Ik draai nu Windows 8 sinds de launch, gekocht dmv upgrade voor €30,-

Ik was van mening dat ik Windows 8 best een kans kon geven voor dit geld, heb het nooit eerder gebruikt maar zag er altijd wel intuitief uit (Mocht het niets zijn kan je startmenu ook weer terug halen..).
Wat probleempjes met FN toetsen wat niet werkten, maar simpelweg opgelost door de applicatie onder Windows 7 compatibiltiy te starten en in startup folder te plaatsen kan ik ook mijn FN toetsen gebruiken.

Gaandeweg kom je steeds meer dingen tegen, bijvoorbeeld configuratiescherm etc starten dmv linksonderin rechtermuisknop te klikken, ik deed dat tot vandaag nog met win+F om te zoeken. Niet meer nodig dus.

Het is een nieuwe interface, ik gebruik (laten we het maar even zeggen) Metro nauwelijks, het ziet er leuk uit, maar ik ga gelijk na inloggen door naar het desktopscherm, ik moet zeggen dat ik de taakbalk meer gebruik dan ooit te voren, werkt best leuk om diverse programma;s te pinnen en daarvanaf te starten. Mijn desktop hou ik verder wel schoon.

Ik moet zeggen dat Windows 8 naar mijn gevoel (dat is het, geen metingen verricht), sneller werkt als Windows 7. Dat is best een prestatie want die was al erg snel met mijn SSD. Misschien is dat de truuc van Microsoft ook, voelen dat het erg snel werkt, want volgens mij bij het opstarten kan je direct inloggen en kan je direct door naar je desktop maar dan is hij nog niet volledig opgestart.

Ik heb de accu duur nog niet kunnen testen, ik ga er vanuit dat zoals Olaf zegt dat het ook daadwerkelijk langer is. Zal niet veel zijn maar 3 uur vind ik nog zat.
Al met al is het een OS wat je een mogelijkheid moet geven en op zijn minst moet proberen. Wij zijn mensen die niet tegen verandering kunnen, zie het nieuwe layout van Tweakers wat na een week al prima te doen is.

Gewenning, gewenning, je moet het gewoon proberen. Ik ben er voorlopig erg positief over en alles lijkt ook gewoon te kloppen en zit logisch in elkaar. Kost even tijd maar je krijgt er wel een heel mooi OS voor terug.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:38:
[...] Zeer zeker doen. Het zal bijna aanvoelen alsof ze een nieuwe computer heeft.
Wel even goed kijken of de hardware aan alle minimum eisen voldoet. Vooral even goed kijken of de processor alle vereiste instructiesets aan boord heeft. Dat kan denk ik met een Vista laptop wel eens niet zo zijn (al zal de win8 installer je daar wel op wijzen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:36:
[...]

Denk dat je iets over het hoofd ziet, terwijl ik dit typ in Chrome Metro, speelt YouTube Player (Metro app) gewoon door.
Ik zag inderdaad iets over het hoofd... Ik denk dat ik IE had gestart en daar naar youtube was gegaan. Via die youtube app gaat het inderdaad wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:43:
[...]

Wel even goed kijken of de hardware aan alle minimum eisen voldoet. Vooral even goed kijken of de processor alle vereiste instructiesets aan boord heeft. Dat kan denk ik met een Vista laptop wel eens niet zo zijn (al zal de win8 installer je daar wel op wijzen dan).
Als het een laptop is die van oorsprong kwam met Vista, dan werken zowel 7 als 8 er gewoon mee, minimum eisen zijn namelijk niet veranderd sinds Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 02-10 23:06

mjl

Ugh

Geen matches
Vervelend, ik kan als download alleen de Nederlandse versie selecteren... Hoe kom ik aan een Engelse download...?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
matt1991 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:13:
Nieuwe quickset windows 8 drivers downloaden http://downloads-us.dell....8_A05_Setup-GMFY2_ZPE.exe

[quote]Bv202 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:39:
I1) Als ik via de functietoetsen van mijn laptop het geluid of de helderheid verander, wordt er linksboven zo'n indicator weergegeven. Heel handig, maar ik gebruik Dell Quickset (heb ik nodig voor andere dingen) en die heeft ook zoiets. Dus nu heb ik 2 van die indicators. Is het mogelijk die van Windows ergens uit te schakelen?
Aha, bedankt :)

Die lijkt goed te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-10 20:45
Ik heb een code voor het Media Center Pack aangevraagd. De mail laat echter op zich wachten. Klopt het dat Microsoft de e-mail met vertraging stuurt?

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/feature-packs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

Geen matches
zojuist, na drie dagen wachten, een key ontvangen voor het installeren van media center.

krijg een foutmelding:

er is iets fout gegaansluit deze wizard en probeer het opnieuw.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 14:54
Zojuist Windows 8 geinstalleerd op mijn HTPC met een update key. Schone installatie gedaan en ging allemaal goed en zonder problemen!
Daarna even een half uurtje mee gespeeld, maar die Modern UI vond ik maar omslachtig. Ik snap dat je er een tijdje aan moet wennen, maar wat ik bijzonder vond was dat Microsoft zo weinig uitleg geeft. Meer dan 'muis naar rechtsboven bewegen' heb ik niet gezien qua uitleg of introductie. Verder wordt je compleet in het diepe gegooid, en mag je het maar allemaal uitzoeken... Het uitschakelen van de PC heb ik dus niet eenvoudig kunnen vinden, maar ook simpele dingen als de adresbalk in IE (rechterklik, is dat de manier?), evenals alle functies aan de rechterkant (mijn recente applicaties zo te zien?).
En natuurlijk, hier kom je vanzelf achter na een paar uur spelen... Maar dit durf ik nooit blind te installeren bij mijn ouders bijvoorbeeld. Die zijn eindelijk gewend aan de 'normale' interface, en die krijgen even zonder uitleg een compleet ander soort PC.

Tevens ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat het sneller werkt dan de 'normale' desktop. Ja, met een hoop keyboard shortcuts wel. Maar sorry, moet ik dus opeens continu mijn keyboard gebruiken, en die shortcuts uit mijn hoofdl eren? Normaal gebruik ik alleen mijn muis eigenlijk, en klik ik overal heel snel doorheen. Nu moet ik swipen, wachten, klikken, scrollen door lijstjes, enz... Al met al, ik ben nog niet overtuigd. Maar, zal er later deze week langer mee spelen, ik zal tenslotte toch (vroeg of laat) om moeten :)

PS. Voor een HTPC leek (en lijkt) het me nog steeds wel fijn werken, met lekker grote knoppen en duidelijke tekst! Maar, productief is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

Geen matches
mjl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:46:
Vervelend, ik kan als download alleen de Nederlandse versie selecteren... Hoe kom ik aan een Engelse download...?
Je kan na een installatie simpel de taal wijzigen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 09:36
arnoud_h schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:31:
Heeft iemand een idee hoe je een backup kunt maken van de positie (en de grootte) van de tiles op je Start screen en dit op een later moment terug kunt zetten?

Ik heb hier een demo notebook waarop iedere keer als er een tijdje iemand achter heeft gezeten alle tiles door elkaar staan en ik ben op zoek naar een eenvoudige manier om dit terug te zetten.

Iemand?
Een gast account aanmaken daarop kunnen anderen naar hartenlust experimenteren dit doe je als volgt ,ga naar Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Gebruikersaccounts succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FabianNL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:56:

PS. Voor een HTPC leek (en lijkt) het me nog steeds wel fijn werken, met lekker grote knoppen en duidelijke tekst! Maar, productief is anders...
Sinds wanneer is de desktop niet meer productief? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Geen matches
Quad schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:00:
[...]

Je kan na een installatie simpel de taal wijzigen.
Doen ze geen verkoop van laguage packs meer dan? - beter ...

Promocode aanvragen is ook een hell: Ingevuld, dan krijg je een mail om het compleet te maken en dan probeer je in te loggen en dan dit: "Toegang tot uw account is geschorst."

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Ramon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:02:
[...]
Sinds wanneer is de desktop niet meer productief? :o
Inderdaad, daar zeg je het precies goed. De desktop is nog super. Maar het USP van Windows 8 is juist de Modern UI. Tja, als we allemaal direct omschakelen naar de desktop, kan ik net zo goed Windows 7 laten staan, om het even heel zwart-wit te zeggen.
Ja, ik snap dat er meer innovatie in W8 zit, dan alleen de andere interface.

[ Voor 3% gewijzigd door FabianNL op 30-10-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Geen matches
Dit wordt een retorische vraag denk...

Maar je kan kan de 'Metro look' niet verkleinen zeker? Ik mis eigenlijk een balk of frame met daarop de datum, tijd en vooral de status van mijn Accu?

Ik raak al wat gewend, maar het is het nog niet helemaal. Dat komt wel mede doordat mijn touchpad die fancy swipes niet aankan (Dell XPS M1530). De startknop mis ik niet echt, wel een afsluitknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
FabianNL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:07:
[...]

Inderdaad, daar zeg je het precies goed. De desktop is nog super. Maar het USP van Windows 8 is juist de Modern UI. Tja, als we allemaal direct omschakelen naar de desktop, kan ik net zo goed Windows 7 laten staan, om het even heel zwart-wit te zeggen.
Ja, ik snap dat er meer innovatie in W8 zit, dan alleen de andere interface.
Als je dat snapt, waarom zeg je dan dat MUI de USP is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00
Geen matches
Tijdens deze videoreview van T.net bedacht ik me eigenlijk: is het mogelijk om de metro-interface verticaal te laten scrollen in plaats van horizontaal? Voor zover ik weet niet, maar misschien wel. Zo niet: waarom niet :+

Voor tablets enzo is de horizontale scroll leuk omdat mensen gewend zijn naar links en rechts te swipen, maar op de desktop heb je een muis met een scrollwiel en dat wieltje gaat meestal alleen maar (makkelijk) naar boven en beneden... Al zouden ze die Metro-interface verticaal maken, dan zou dat op de desktop best goed kunnen werken, denk ik.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Ramon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:09:
[...]
Als je dat snapt, waarom zeg je dan dat MUI de USP is?
Omdat dat zo is? Kijk alle reclame's eens van Windows 8, het enige wat je ziet is de nieuwe interface. Ik heb nog geen enkele reclame gezien waarin ze laten zien hoe fijn het nieuwe taakbeheer is bijvoorbeeld. Dit kunnen wel interesante features zijn voor enkele tweakers hier, maar daarmee verkoop je niet een OS, wat Microsoft ook heel goed begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Als ik Windows 8 installeer, kan ik dan ook een andere partitie kiezen dan de huidige windows 7 en er dual boot van maken. Met er dan een OS op de 2de partitie staan of mag die leeg zijn?

Ik neem aan dat de installatie de non-os partities met rust laat (staat de data op...).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:13:
Als ik Windows 8 installeer, kan ik dan ook een andere partitie kiezen dan de huidige windows 7 en er dual boot van maken. Met er dan een OS op de 2de partitie staan of mag die leeg zijn?

Ik neem aan dat de installatie de non-os partities met rust laat (staat de data op...).
Dit kan niet met een Windows 8 upgrade, deze vervangt je huidige Windows. Non-os partities worden inderdaad met rust gelaten; heb je Windows 7, dan wordt alle data op C:\ (indien gewenst) meteen mee overgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:16:
[...]

Dit kan niet met een Windows 8 upgrade, deze vervangt je huidige Windows. Non-os partities worden inderdaad met rust gelaten; heb je Windows 7, dan wordt alle data op C:\ (indien gewenst) meteen mee overgezet :)
Met ultimate -> pro kan je toch wel clean krijgen? Kan je dan niet aangeven dat het SSD moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 19:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

mjl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:13:

Als je een upgrade licentie hebt zal die over een bestaande windows 7 heen willen gaan. Op een lege drive is niet zomaar mogelijk en in ieder geval niet volgens de licentievoorwaarden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
DeNachtwacht schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:18:
[...]

Als je een upgrade licentie hebt zal die over een bestaande windows 7 heen willen gaan. Op een lege drive is niet zomaar mogelijk en in ieder geval niet volgens de licentievoorwaarden.
Dus dan moet ik Win 7 ff kaal installeren op mijn SSD? Of kan ik dan nog niet kiezen omdat hij win 7 dubbel ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Geen matches
OK, dan moet ik de OS partitie dus even clonen voor de install ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:18:
[...]

Met ultimate -> pro kan je toch wel clean krijgen? Kan je dan niet aangeven dat het SSD moeten worden?
Niks is aan te geven qua partities ed, enkel de keuze alles meenemen/nietsmeenemen (indien je nu W7 draait) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:22:
[...]

Niks is aan te geven qua partities ed, enkel de keuze alles meenemen/nietsmeenemen (indien je nu W7 draait) :)
Ok dus als ik ff snel een kale win 7 install doe kan dit toch wel? (heb er dan 2)
Pagina: 1 ... 41 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.