Onzin. Het is op dit moment nog veel te vroeg om te zeggen dat "
Windows 8 de toekomst is" en dat je "verplicht bent om aan
Windows 8 te gaan als je serieus in de ICT werkt".
Windows 8 is nog geen week officieel verkrijgbaar, laten we eerst maar eens afwachten hoe de gemiddelde consument
Windows 8 ontvangt.
Er zijn weliswaar redelijk wat positieve reviews en ervaringen te vinden, maar dit was ten tijde van de introductie van Vista en WP7 ook het geval. Uiteindelijk zijn beide operating systems niet het succes gebleken waarop Microsoft vooraf had gehoopt. Verkoopcijfers vielen tegen, klanten downgradeden naar XP of brachten het toestel terug. Positieve reviews van enthousiastelingen (zoals ze o.a. hier veel rondlopen) zijn niet voldoende om iets te kunnen zeggen over de toekomst.
Ook op enterprise gebied verwacht ik niet dat men de komende 3 jaar al massaal zal upgraden naar
Windows 8 - sommige bedrijven zijn op dit moment pas bezig met de uitrol van 7, of zelfs nog Vista. Een snelle introductie van
Windows 8 in de enterprise-wereld valt daarom voor mijn gevoel nog niet te verwachten. Je kunt daarom prima uit de voeten met Win7-kennis.
offtopic:
En ik doe mezelf juist tekort als ik wél upgrade naar Windows 8, want ik vind het OS op vrij veel fronten een achteruitgang en ik ben het niet eens met de invulling die Microsoft geeft aan Metro. Windows 8 is ook de eerste Windows-versie waar ik allesbehalve enthousiast van word. Vista heb ik met verve verdedigd, maar voor Windows 8 kan ik dat gewoonweg niet opbrengen...