Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Razer schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:59:
[...]

Gaap....
Zoek eens in dit topic.
Gaap....
Hoe dan? Zoekfunctie is weg....
Over het hoofd gezien 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Freakster86 op 29-10-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Freakster86 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:02:
[...]

Gaap....
Hoe dan? Zoekfunctie is weg....
Die is alweer terug, en met Google had ik je antwoord net in 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-04 23:32
Swanfield schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:01:
Weet iemand hoe je een app kan sluiten? Nu sluit ik hem door aan de rechterkant die balk van actieve apps te openen en per app te sluiten maar is daar niet een winkey voor?
Ik heb dit probleem voornamelijk met het openen van skype bijvoorbeeld. Ik wil hem gewoon dan afsluiten.
Cursor naar bovenkant van het scherm (totdat je het handje ziet) en naar beneden wegslepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
iBenshi schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:05:
[...]

Cursor naar bovenkant van het scherm (totdat je het handje ziet) en naar beneden wegslepen :)
Tnx! :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fboers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 20:21
dit weekend ook overgegaan naar w8

Bevalt goed maar, Window8 wordt het beste OS ever zodra er (kleine) touchscreens of (nog beter) windows mouse apps voor je smartphone op de markt komen.
Als vervanging voor je muis.

Met bijv. een bluetooth USB stick connect je dan

[ Voor 5% gewijzigd door fboers op 29-10-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:34

defcon84

Multipass?

Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:48:
[...]

Gewoon weg met Avast. Windows 8 heeft een ingebouwde virusscanner. En van die tekens, kwestie van je toetsenbord indeling goed zetten. Voor veel toetsenborden die in Nederland verkocht worden is dat meestal US-International (en dus niet NL).
Hmm ik heb thuis exact hetzelfde probleem... strax avast ook eens verwijderen.. ben benieuwd :-)

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ramon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:37:
[...]
Je wou zeggen dat dit overzichtelijker is?
[afbeelding]

of dit (XP style)? :o (usability nightmare)
[afbeelding]
Ja, inderdaad. Zeker het menu Start zoals dat in Windows 7 is vind ik vele malen overzichtelijker dan het "All programs"-scherm van Windows 8.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swanfield schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:01:
Weet iemand hoe je een app kan sluiten? Nu sluit ik hem door aan de rechterkant die balk van actieve apps te openen en per app te sluiten maar is daar niet een winkey voor?
Ik heb dit probleem voornamelijk met het openen van skype bijvoorbeeld. Ik wil hem gewoon dan afsluiten.

Verders zeer tevreden :) Geneuzel over startknop zwaar overdreven imo. Je startknop is gewoon je startscherm en veel overzichtelijker.
Alt+F4 werkt nog steeds en als je aan de bovenkant van je scherm gaat staan veranderd je cursor in een handje, waarna je klikt en deze naar beneden sleept (al kun je hem bv dan ook docken aan de zijkant.
Verder nog rechtermuisknop in het overzicht van metro applicaties zoals je volgens mij al wel zegt (maar bij mij zit ie linksboven en dan naar beneden met de muis)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Programma's welke nog openstaan en niet in gebruik zijn worden na verloop van tijd automatisch afgesloten, verder Alt+F4 ik weer veel. :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:42:
[...]

Ja, inderdaad. Zeker het menu Start zoals dat in Windows 7 is vind ik vele malen overzichtelijker dan het "All programs"-scherm van Windows 8.
Ik vind dat weer niet, ik vind het een rotzooitje altijd al gevonden.

De manier hoe windows 8 werkt voelt voor mij zelf veel natuurlijker, ik ben al net zo snel in windows 8 dan dat ik was in windows 7, vooral met je muis langs de hoeken werkt echt super goed vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Ik vind het wel irritant dat je overal met toetsencombo's heen moet. Dat was in Win7 niet zo (wel makkelijk maar niet verplicht). Voor niet-touch apparaten is het wel zoeken... de 'start' schil voelt een beetje overbodig op die manier, vooral als je weer een fullscreen app open hebt met Tweakers7 indeling (lees, veel wit, weinig content). :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
fboers schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:34:
dit weekend ook overgegaan naar w8

Bevalt goed maar, Window8 wordt het beste OS ever zodra er (kleine) touchscreens of (nog beter) windows mouse apps voor je smartphone op de markt komen.
Als vervanging voor je muis.

Met bijv. een bluetooth USB stick connect je dan
Nu is het voor mijn doen best vroeg; maar, wtf.... Wat probeer je precies te zeggen? :?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Windows 8, -1- firewall, voor APP's ?
Wat mij opvalt vanwege evenbalance PB punkbuster perikelen, wanneer ik de firewall wil uit/aan zetten, programmas wil blokken, poorten openen e.d.
dat er links boven staat APP's

Is er een aparte voor programma's old style ??
Want ik heb nu die app firewall uit gehad, alles met de game/punkbuster op administrator en alle verkeer lokaal/internet in en uit open, en toch meld PB service check dat de (Pbstr A en B) boel geblocked is !
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GAkA8.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door notsonewbie op 29-10-2012 10:11 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
WeAreLegion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:53:
[...]

Ik vind dat weer niet, ik vind het een rotzooitje altijd al gevonden.

De manier hoe windows 8 werkt voelt voor mij zelf veel natuurlijker, ik ben al net zo snel in windows 8 dan dat ik was in windows 7, vooral met je muis langs de hoeken werkt echt super goed vind ik ;)
Het is denk ik een kwestie van smaak. Ik vind het nieuwe Start-scherm en het scherm "All programs" ontzettend rommelig en schreeuwerig ogen. Het Start-menu van Windows 7 is, ondanks z'n vele mapjes, voor mij veel overzichtelijker en vooral rustiger. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Grote lol toen ik gisteren bij m'n moeder was en Windows 8 op haar Acer Aspire One netbook had gezet.
Na een paar uur wou ze niet meer terug naar wat ze had (Win7 + Ubuntu 12.10 dualboot). Zelf ben ik ook flink tevreden en heb 't nu sinds de release non stop in gebruik op m'n MacMini mid2011, heb de standaard Bootcamp drivers gebruikt en alles op natural scrolling icm Magic mouse werkt perfect. :)

Wat ziet OSXML er nu, ja, ..saaitjes uit. :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fboers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 20:21
warhamstr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

Nu is het voor mijn doen best vroeg; maar, wtf.... Wat probeer je precies te zeggen? :?
voor de desktop ipv. een muis een touchscreen naast je keyboard, goedemorgen trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

fboers schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

voor de desktop ipv. een muis een touchscreen naast je keyboard, goedemorgen trouwens!
Microsoft heeft al een multitouch touchpad uitgebracht en ik ben met je eens dat dat wel eens fijn zou kunnen gaan werken. Ook zijn er Wacom tablets met touchpadfunctionaliteit. Ook dat werkt wel goed, maar die zijn volgens mij niet multitouch, wat eigenlijk wel noodzakelijk is voor Windows 8.

Vanavond moet mijn PC er aan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Ramon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:37:
[...]
Je wou zeggen dat dit overzichtelijker is?
[afbeelding]
Ja, geweldig. Xp niet, w7 wel.
Handig regeltje, letters tikken en relevante uitkomsten verschijnen, programmas, mailtjes wat je maar wilt.
Laatste meest gebruikte programma, allways there. Favoriete programma's, handige e.d., pin ze daar vast.
Het hele slaap, afmeld, uit e.d. gedoe, aldaar.
Computer beheer, bibliotheken e.d. allemaal daar.

Het is windows in a nuttshell ! :-) Geweldig. Vandaar ook dat ik denk dat het oude stardock met zijn start8 flink geld gaat binnenharken bij w8(-desktop) gebruikers.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb je punkbuster al geupdate met pbservice van hun eigen site af? Bij mij wou die niet eens opstarten maar bleek gewoon niet juiste versie te zijn voor windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

notsonewbie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Handig regeltje, letters tikken en relevante uitkomsten verschijnen, programmas, mailtjes wat je maar wilt.
Laatste meest gebruikte programma, allways there. Favoriete programma's, handige e.d., pin ze daar vast.

Het is windows in a nuttshell ! :-) Geweldig. Vandaar ook dat ik denk dat het oude stardock met zijn start8 flink geld gaat binnenharken bij w8(-desktop) gebruikers.
Ik ben het niet compleet me je eens, maar deels wel. Vooral het uitzetten van windows zonder shortcuts is nu niet bepaald makkelijk gemaakt en vergt teveel stappen. Zoveel dat ik mijn laptop doorgaans afsluit door in de metro interface "shutdown /s /t 0" (of zonder /t 0) intyp. Favoriete programma's ben ik niet mee eens. Deze zullen nu bovenaan in de search results staan als je begint met typen in de metro interface. Sowieso ga je die favoriete applicaties aanmaken als "tegel" en zijn die dus direct beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
notsonewbie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Wellicht dat je hier iets aan hebt om te wennen aan de nieuwe user interface:
http://bjornhouben.wordpr...ws-8-user-interface-help/

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Ik draai windows 8 nu sinds dat deze beschikbaar kwam op MSDN. Is het verstandig om hem nu opnieuw te installeren imv de "echte" release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Als je de RTM van MSDN hebt, dan kun je deze gewoon blijven draaien. Deze is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
punisher007 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:41:
Als je de RTM van MSDN hebt, dan kun je deze gewoon blijven draaien. Deze is hetzelfde.
Ja deze draai ik inderdaad. Ik dacht misschien is het handig ivm drivers etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:24
Hann1BaL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:31:
[...]

Ik ben het niet compleet me je eens, maar deels wel. Vooral het uitzetten van windows zonder shortcuts is nu niet bepaald makkelijk gemaakt en vergt teveel stappen. Zoveel dat ik mijn laptop doorgaans afsluit door in de metro interface "shutdown /s /t 0" (of zonder /t 0) intyp. Favoriete programma's ben ik niet mee eens. Deze zullen nu bovenaan in de search results staan als je begint met typen in de metro interface. Sowieso ga je die favoriete applicaties aanmaken als "tegel" en zijn die dus direct beschikbaar.
Je kan in de nieuwe interface toch gewoon een "Shutdown" tegel maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
catfish schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:46:
[...]

Ik gebruik gewoon CTRL+ALT+DEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
punisher007 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

Ik gebruik gewoon CTRL+ALT+DEL
Uhh

windows teken + i (en dan zie je rechts onder in afsluiten logo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:21
Zit me zelf nog steeds af te vragen of W8 nodig is of niet. Als ik naar mezelf kijk mis ik eigenlijk helemaal niks in W7. Ik gebruik de programma's, niet het besturingssysteem. Als ik dan kijk naar de USP's van W8, dan wordt ik daar niet echt opgewonden van. Touch lijkt me een verschrikking, met m'n arm op de tafel rustend een muis bedienen lijkt me toch minder inspannend dan telkens m'n arm op te moeten tillen om m'n beeldscherm te bevuilen.

Het sneller opstarten is voor mij sowieso geen issue, aangezien ik m'n PC altijd in slaapstand laat sukkelen. Bij het uit slaapstand komen is mijn monitor de zwakste schakel (inschakeltijd een seconde of 4), W7 staat zodra het beeld verschijnt al lang op mij te wachten.

Ben ik nou gewoon een oude lul aan het worden die niks meer op deze site (Tweakers) te zoeken heeft, of ben ik gewoon praktisch?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Senor Sjon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:54:
Ik vind het wel irritant dat je overal met toetsencombo's heen moet. Dat was in Win7 niet zo (wel makkelijk maar niet verplicht). Voor niet-touch apparaten is het wel zoeken... de 'start' schil voelt een beetje overbodig op die manier, vooral als je weer een fullscreen app open hebt met Tweakers7 indeling (lees, veel wit, weinig content). :P
Ik vind dat juist heerlijk, hoe meer ik mijn toetsenbord kan gebruiken hoe fijner ik het vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:49:
Als ik naar mezelf kijk mis ik eigenlijk helemaal niks in W7
waarschijnlijk miste je ook niks toen je nog windows 95 of XP gebruikte en er een nieuwe Windows uitkwam. Je gaat pas dingen missen als je ze gebruikt hebt en daarna weer kwijtraakt.
Werk een poosje met windows 8 en als je dan terug gaat naar Windows 7 en nog steeds niks mist dan kun je Windows 7 blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

catfish schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:46:
[...]

Hoe dan? Rechts klikken op de tiles interface levert niets op bij mij m.b.t. nieuwe tegel maken. Idem voor R-verticaal menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
notsonewbie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:04:
[...]

Hoe dan? Rechts klikken op de tiles interface levert niets op bij mij m.b.t. nieuwe tegel maken. Idem voor R-verticaal menu.
Moet je even Oblytile voor downloaden (zoek maar op google) daar mee kan je eigen tegels maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 22:03

Patrick89

PSN : Gamesource

Thuis heb ik twee zelfbouw PC's staan.. Voorzien van een bijzondere windows 7 versie zullen we maar zeggen (loader).. Nu vind ik 30 euro best een schappelijk prijs voor een legale versie van windows 8 pro.. Als ik nu die upgrade advisor draai kan ik die dan gewoon voor 30 upgraden naar 8 ?

Ik las ook dat je een nieuwe key krijgt voor windows 8, als ik de volgende keer nou een full version van windows via de donkere wegen van het internet downloaden (bootable USB stick maken vanwege installatie eenvoud) dan kan ik gewoon de key gebruiken neem ik aan ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Altijd_Lastig schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

waarschijnlijk miste je ook niks toen je nog windows 95 of XP gebruikte en er een nieuwe Windows uitkwam. Je gaat pas dingen missen als je ze gebruikt hebt en daarna weer kwijtraakt.
Werk een poosje met windows 8 en als je dan terug gaat naar Windows 7 en nog steeds niks mist dan kun je Windows 7 blijven gebruiken.
Ik kwam al meerdere zaken tegen die in w8 slechter geregeld zijn, meer kliks kosten dan in w7.
Zelfs de vertaling is men vergeten en er zitten nu in mijn NL versie ineens weer engelse woorden zoals calendar, snipping tool e.d. (voor mij geen probleem, voor anderen wel)

De reden dat ik toch voor die 15 euro's de 'echte versie' wilde is om hands on ervaring op te doen.
En de APP's, zoals nu weer een native agenda in w8, maar ook wellicht wordfeud, ruzzle, whatsapp en andere app's t.z.t. op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

WeAreLegion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Moet je even Oblytile voor downloaden (zoek maar op google) daar mee kan je eigen tegels maken.
Die ken ik wel van de xda website.
Dat is dus niet voor eindgebruikers weggelegd.
Maar wel gewoon een gemis in de nieuwe windows 8.

Enerzijds maken ze een hybride OS, voor desktop en tablet (props, +1, i like!) anderzijds mist er veel, of moet je tig vaker klikken voor eenzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 15:53
Altijd_Lastig schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

Inderdaad, ga voor de grap maar eens Vista gebruiken als je Windows 7 gewend bent. Ik miste dan meteen zoveel dingen, zoals bijvoorbeeld het maximaliseren door tegen de bovenkant van je scherm te slepen. En ook de Windows 7 taakbalk is zoveel beter.

Even een andere vraag. Hebben jullie al touchpad gestures in Windows 8? Ik heb een upgrade gedaan van mijn Windows 7 installatie met de Synaptics driver geinstalleerd. Nu heb ik eigenlijk geen gesture support in Windows 8, van wat ik lees zou Windows 8 een generieke touchpad driver moeten hebben die wel gestures ondersteund. Zou ik dan ook gestures krijgen als ik de Synaptics (Windows 7) driver unistall?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Wie heeft dit ook?
In de tiles staat ook de prullenbak.
Maar rechts klik doet niets. Hoe leeg je dat kreng daar? (Ja onder in beeld, dus weer extra muis KM's maken en kliks, en dan in de geopende prullenbak-map de boel selecteren en deleten...)

Op de desktop is het als vanouds.

Wat voor test-users groep hadden ze dit keer? ja knikkende wino's ?? )!#!)@(#*!()#*!()#$*&@%#$&%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over het verhaal met de shutdown tile, ik vind het ook jammer dat je niet van een aantal apps uit de Settings geen tile kunt maken. Van Windows Update e.d zou ik bv best een tile willen hebben of in ieder geval dat ie gewoon bij de normale search staat zonder settings te hoeven aanklikken.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Zit me zelf nog steeds af te vragen of W8 nodig is of niet. Als ik naar mezelf kijk mis ik eigenlijk helemaal niks in W7. Ik gebruik de programma's, niet het besturingssysteem. Als ik dan kijk naar de USP's van W8, dan wordt ik daar niet echt opgewonden van. Touch lijkt me een verschrikking, met m'n arm op de tafel rustend een muis bedienen lijkt me toch minder inspannend dan telkens m'n arm op te moeten tillen om m'n beeldscherm te bevuilen.

Het sneller opstarten is voor mij sowieso geen issue, aangezien ik m'n PC altijd in slaapstand laat sukkelen. Bij het uit slaapstand komen is mijn monitor de zwakste schakel (inschakeltijd een seconde of 4), W7 staat zodra het beeld verschijnt al lang op mij te wachten.

Ben ik nou gewoon een oude lul aan het worden die niks meer op deze site (Tweakers) te zoeken heeft, of ben ik gewoon praktisch?
Windows 8 is niet direct nodig, zeker niet op de huidige hardware.
Echter op de lange termijn is Windows 8 zeker wel belangrijk voor Microsoft omdat de ARM chips steeds meer marktaandeel krijgen tegenover een krimpende pc-markt, als deze ontwikkeling zich doorzet is het handig voor Microsoft om alvast een bruikbaar arm os te hebben.
Een tweede punt is dat steeds meer mensen eigenlijk bijna al hun "pc-gebruik" ook op een tablet kunnen uitvoeren, als die mensen dan een android of ios tablet kopen dan komt men in aanraking met het bij die tablet horende ecosysteem en is de kans groot dat ze ook andere producten en diensten van die aanbieder gaan afnemen.

En dan hebben we ook nog de ontwikkeling waarbij gebruikers op het werk steeds meer invloed uitoefenen op het it beleid door middel van zaken zoals BYOD brokkelt de Microsoft infrastructuur binnen veel bedrijven in hoog tempo af. De IT-beheerders kunnen wel zeggen dat men alles van Microsoft wil hebben maar als de managers ipad's en of android telefoons hebben dan is dat een mogelijke ingang voor Apple of Google. Dankzij Windows 8 en surface kan Microsoft eindelijk een waardige concurrent bieden voor de ipad en met Windows Phone 8 kunnen ze ook de concurrentie aan met de Android telefoons.

Of de manier waarop Microsoft de nieuwe producten aan gebruikers presenteert handig is daarover valt te twisten ;). Ik ben persoonlijk van mening dat ze gewoon een gigantische marketingblunder hebben begaan door helemaal niet te reageren op alle kritiek omtrent de nieuwe interface en het ontbreken van de start knop. Het probleem van niet duidelijk communiceren is niet nieuw voor Microsoft alleen men lijkt zich niet te realiseren dat de consumenten markt anders werkt dan het bedrijfsleven. De meeste consumenten doen geen uitgebreid onderzoek naar een product maar gaan af op geluiden uit de omgeving, als men dan hoort of leest dat Windows 8 een ramp is door de nieuwe interface dan gaan ze dit ook geloven, zo ging het ook met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakbob
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2018
Gisteren toch Windows 8 gekocht (€ 29,99), gedownload en geïnstalleerd op een Notebookje, wat geen wonder van snelheid is (Toshiba Satellite, T130, Pentium single core, 4Gb).
Downloaden duurde lang (zondagmiddag ?) en ook de installatie duurde wel even.
Maar ik ben zeker niet ontevreden over het resultaat, ook al omdat via het buroblad alle oude programmas (Excel, Word, Incredimail, Calibre, Synctoy) gewoon benaderbaar blijven (had gekozen voor behoud instellingen).
Voor een aantal worden er overigens meteen tiles gemaakt (zie afbeelding).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/35125757/Schermafbeelding%20%281%29.jpg

Het is even wennen, maar valt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik gaat vanmiddag als ik terug ben van het werk eens wat tiles maken voor games :) zodat die ook gewoon volledig gevuld zijn en niet een icoontje met een vlak er om heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ben het eens met je verhaal. Vind het idd een enorme blunder van Microsoft dat ze de start-knop verwijderd hebben. Want dat is waar 'iedereen' nu over valt. Ze hadden simpelweg de gebruiker de keus moeten laten tussen een interface à la W7 of Metro. Als die laatste dan zo goed is als Microsoft beweert dan komt hij vanzelf wel boven drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

alexbl69 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

Ben het eens met je verhaal. Vind het idd een enorme blunder van Microsoft dat ze de start-knop verwijderd hebben. Want dat is waar 'iedereen' nu over valt. Ze hadden simpelweg de gebruiker de keus moeten laten tussen een interface à la W7 of Metro. Als die laatste dan zo goed is als Microsoft beweert dan komt hij vanzelf wel boven drijven.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik zie mensen in Windows 7 nog steeds terugschakelen naar win XP looks and feel. Dit omdat ze dit kennen. Geef die mensen 5-10 minuten les in hoe de nieuwe interface te gebruiken en ze willen niet meer terug.

Ik vind het geen blunder van Microsoft, maar wel een gewaagde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Vraagje:

Ik heb nu op mijn laptop de 32 bit versie van windows 7. Ik heb van de fabrikant ook de 64 bit dvd erbij gekregen. Ik zou van windows 8 dan ook nu graag de 64 bit versie willen gaan installeren.

Ik heb begrepen dat als ik met mijn huidige installatie windows 8 bestel ik de 32 bit versie koop. Is er een methode zonder de 32bit versie te vervangen door de 64 bit, toch de 64 bit windows 8 te kopen?

?Kan je de 32 bit versie upgraden naar 64 bit.
?Virtual machine aanmaken en daarin de 64 bit installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
[...]

Basisles 1 bij verandermanagement, ieder mens is in essentie bang om te veranderen.

Damn wat is er zo goed aan de startknop? Locatie is nu iets gewijzigd en alles direct op te starten. Niet meer loos menu's door (wat volgens mij geen enkele tweakers doet). Run command is gewoon te starten met shortcut. Dus ik zie alleen maar voordelen. Gewoon ff oefenen, waarom draai je windows 2000 niet gewoon?

Zowieso is het erg relaxt om met triple monitor te werken. 1 scherm standaard metro open en rest 2 x 1920-1200 bureaubladen. En ultramon voorlopig nog niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hann1BaL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:48:
[...]
Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik zie mensen in Windows 7 nog steeds terugschakelen naar win XP looks and feel.
Dan wordt ik echt een oude l*l ;) . Kies in Windows 7 altijd nog het 'Windows-klassiek' thema. Vind dat nog steeds het prettigst werken, zonder al die poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Grootste probleem is in mijn ogen dat gebruikers niet opgeleid worden cq zichzelf niet opleiden :)
The curious imperative

Now that information is ubiquitous, the obligation changes. It's no longer okay to not know.
If you don't know what a word means, look it up.
If you're meeting with someone, check them out in advance.
If it sounds too good to be true, Google it before you forward it.
If you don't know what questions to ask your doctor, find them before your appointment.
If it's important, do your homework.
I confess that I'm amazed when I meet hard-working, smart people who are completely clueless about how their industry works, how their tools work...
It never made sense to be proud of being ignorant, but we're in a new era now. Look it up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:48:
[...]

Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik zie mensen in Windows 7 nog steeds terugschakelen naar win XP looks and feel. Dit omdat ze dit kennen. Geef die mensen 5-10 minuten les in hoe de nieuwe interface te gebruiken en ze willen niet meer terug.

Ik vind het geen blunder van Microsoft, maar wel een gewaagde keuze.
Inderdaad! Dat heb ik ook nooit begrepen. Waarom teruggrijpen naar dat 'oude' XP style startmenu. Mensen blijven ook gewoontedieren. Nu worden ze in zekere zin 'gedwongen' om te wennen aan de nieuwe manier van werken!

Erg gewaagd, maar ik hoop dat het slaagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik mis de Start knop ook ziet. Je kan hem nog altijd opstarten via het nieuwe menuutje rechts of anders druk je toch op het toestenbord op de Start knop?

Ik ben tot nog toe aardig tevreden moet ik zeggen. Hij werkt lekker vlot en ik blijf dus ook lekker bij W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480389

Ik heb bij de app "personen" al mijn contacten 3x dubbel staan. In een contact staat de gegevens van het contact en dit contact kan ik ook verwijderen. de 2 eronder staat alleen de naam in en is niet verwijderbaar. Ook koppelen van contact lukt niet. Iemand een idee hoe hiermee om te gaan? Ik heb geen andere social media gekoppeld. Alleen Microsoft/hotmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Opvallend weinig 'if it works, dont change it' peoples hier overigens.
Gelukkig _moet_ niemand wennen aan welke windows layout dan ook en is er vrijheid van layout, of men nu wel of geen startknop, xp look , tiles e.d. wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
[...]

Nou persoonlijk val ik niet over het ontbreken van een start knop, ik was vrij snel gewend aan Windows 8.
Een keuze tussen wel of geen modern ui is niet zo makkelijk als het klinkt, als je de mogelijkheid biedt om de modern ui uit te zetten krijg je automatisch veel mensen wie dit automatisch doen zonder te proberen of de modern ui echt zo slecht is. Opzich hoeft dit geen probleem te zijn maar Microsoft wil graag een gelijke interface en ervaring bieden over verschillende devices, wanneer gebruikers de modern ui naar wens aan of uit kunnen zetten ontstaat er fragmentatie, je hebt dan Windows 8 Pro installaties met modern ui en Windows 8 Pro zonder modern ui, Developers kunnen er dan bijvoorbeeld niet meer vanuit gaan dat de modern ui actief is op een normaal geïnstalleerde Windows 8 machine.

Met de traditionele startknop ontstaan ook problemen omdat het gesplitste persoonlijkheidssyndroom van het os daardoor alleen maar groter zou worden voor de standaard gebruiker. Nu weet een een gebruiker gewoon: Als ik op start druk kom ik in dat kleurige scherm en daar kan ik het plaatje van mijn programma aanklikken. Alleen legacy apps schieten terug naar de desktop maar na verloop van tijd zullen er steeds meer apps binnen de nieuwe omgeving draaien waardoor het heen en weer spring gedrag afneemt.
Met een traditioneel start menu naast de modern ui ontstaat een probleem met de intergratie van nieuwe apps met live tiles in het klassiek start menu, de gebruiker kan dan niet alle applicaties terug vinden op één locatie.

Het enige waar ik me soms aan stoor beperkte multi-tasking in de nieuwe interface, de snap feature biedt soms te weinig ruimte. Hopelijk maken ze in de toekomst de mogelijkheid om twee apps naast elkaar te draaien in plaats van de huidige verhouding. Ook zou het handig zijn wanneer ik de nieuwe interface op twee schermen zou kunnen draaien maar ik snap dat zoiets technisch gezien wel een behoorlijke uitdaging kan zijn.

Ik kan allerlei mogelijk redenen, zelfs goede :), verzinnen voor de keuzes van Microsoft maar omdat men ervoor kiest om niet duidelijk te communiceren over de reden van deze ingrijpende keuzes is nu bij veel mensen de negatieve houding jegens de modern ui ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het nogal 'in your face' op een grote monitor, dus ik probeer dat start menu zoveel mogelijk te vermijden. Gevoelsmatig is het nogal win7 minus Aero plus een confetti app schil.

Ach, het was goedkoop om aan te komen zullen we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18
Zo werk er nu 3 dagen mee. Had een clean install gedaan en heb inmiddels ook mijn standaard programmatjes zoals office en Autodesk producten draaien. Ik moet zeggen de feeling word steeds beter.
De grote fout van Microsoft is denk ik om de Metro interface te laten zien bij het eerste opstarten. Men denkt namelijk dat je verder moet vanaf het punt waar je als eerst opstart.

Eigenlijk is dat bij Windows8 maar gedeeltelijk zo. De 'desktop' omgeving is gewoon super relaxed en werkt erg fijn. Het is gewoon jammer dat je soms zo 'opgesloten' zit in je Metro omgeving. Wanneer ik bijv een PDF open en deze start in Metro dan heb ik moeite terug te komen. Normaal was dat minimaliseren/sluiten met kruisje. Nu is het een kwestie van scherm van boven naar beneden trekken. Maarrrr,,. wanneer je dat doet kom je terug in je startscherm en niet in je desktopomgeving. Dat voelt een beetje alsof je er niet meer uit kan komen.

De toevoeging van een PDF reader vind ik goed. Al hadden ze die ook beter in de desktop omgeving kunnen launchen.
Het ISO mount systeem zoals dat nu ingebouwd is werkt helemaal super. Ik wist het eerst niet en had dus Virtual clonedrive geinstalleerd waardoor ik bij het mounten BSOD's kreeg. VCD er af gegooid en de windows mount gebruikt. Helemaal top gewoon! werkt erg snel!

Een nadeel van W8 is denk ik wel de grote van de installatie. 15Gb alleen aan windows maarja inmiddels zijn SSD's wel betaalbaar en koopt niemand minder dan 120gb (mag ik hopen).

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

clifdon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:24:
Het ISO mount systeem zoals dat nu ingebouwd is werkt helemaal super. Ik wist het eerst niet en had dus Virtual clonedrive geinstalleerd waardoor ik bij het mounten BSOD's kreeg. VCD er af gegooid en de windows mount gebruikt. Helemaal top gewoon! werkt erg snel!
Geweldige functie inderdaad, werkt ook probleemloos. Al denk ik dat de mensen achter alchol, daemon en virtual clone er niet zo blij mee zullen zijn :P
Anoniem: 480389 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:58:
Ik heb bij de app "personen" al mijn contacten 3x dubbel staan. In een contact staat de gegevens van het contact en dit contact kan ik ook verwijderen. de 2 eronder staat alleen de naam in en is niet verwijderbaar. Ook koppelen van contact lukt niet. Iemand een idee hoe hiermee om te gaan? Ik heb geen andere social media gekoppeld. Alleen Microsoft/hotmail account.
Dubbel met verschillende gegevens of dubbel met dezelfde gegevens?

Dubbele die er bij mij in stonden heb ik via live.com gewoon verwijderd (waarom vind Google het nodig alles te kopieren? Laat het lekker staan waar het staat).

Alleen mijn opstarttijd is nog niet bijzonder, maar dat komt puur door de BIOS starttijd, die neemt al 12sec in beslag :(

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 29-10-2012 12:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Eigenlijk is dat bij Windows8 maar gedeeltelijk zo. De 'desktop' omgeving is gewoon super relaxed en werkt erg fijn. Het is gewoon jammer dat je soms zo 'opgesloten' zit in je Metro omgeving. Wanneer ik bijv een PDF open en deze start in Metro dan heb ik moeite terug te komen. Normaal was dat minimaliseren/sluiten met kruisje. Nu is het een kwestie van scherm van boven naar beneden trekken. Maarrrr,,. wanneer je dat doet kom je terug in je startscherm en niet in je desktopomgeving. Dat voelt een beetje alsof je er niet meer uit kan komen.
Om af te sluiten vind ik het toch een stuk makkelijker om gewoon alt+F4 te gebruiken. Gaat net iets sneller dan met de muis. De combinatie van met je ene hand shortkeys te gebruiken en de andere met je muis dingen doen werkt nog altijd het beste vind ik. Zelf eigenlijk weinig tot geen last van de metro omgeving. En grootste pluspunt is in combinatie met SSD de opstarttijd die echt super is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, ik heb gisteren nog een gevonden HD (Seagate 545MB) van mijn middelbare school overgezet. Windows 95 à 90MB stond erop. Schijf kopiëren ging trouwens met max 11 Mbps... tegenwoordig vind ik een download al langzaam in dat tempo en USB sticks van dat formaat worden nauwelijks meer verkocht. :+

Wel apart dat de iso 2,5GB is en dat uitgepakt Windows 15-16GB is, over compressie gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik heb windows 8 inmiddels op de gamebak en laptop draaien.
Loopt lekker, metro is opzich ook wel fijn.

Even je startscherm instellen / in richten naar je eigen behoefte en je bent al klaar.
Ben nog geen echte problemen tegen gekomen.
Zelfs oude spellen draaien goed RA2 en Yuri's revence van 10+ jaar oud draaien lekker.
Is m'n vriendin tenminste happy :+

Alleen in m'n PC boven wordt de creative X-FI pci-e kaart niet goed herkent.
Hij werkt na behoren, heb gewoon goed surround.
Alleeen de drivers van creative zelf geven de melding "geen hardware gevonden".
Ik kan dus crystalizer ect niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is. Als je die Win8 upgrade koopt voor 29 euro en installeert vanuit windows 7, kun je daarna je oude Windows 7 nog wel opnieuw installeren op dezelfde pc, mocht windows 8 niet bevallen?

Of is je oude win7 licentie opgeheven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Palomar schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:33:
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is. Als je die Win8 upgrade koopt voor 29 euro en installeert vanuit windows 7, kun je daarna je oude Windows 7 nog wel opnieuw installeren op dezelfde pc, mocht windows 8 niet bevallen?

Of is je oude win7 licentie opgeheven?
Je windows 7 blijft gewoon geldig en kun je dus weer opnieuw op die machine installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Bij je upgrade laat W8 je oude windows staan. Windows.old.
Je kunt al je spul nog terug halen en dan windows.old verwijderen via schijfopruiming.

W7 licentie blijft inderdaad gewoon geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Eigenlijk is dat bij Windows8 maar gedeeltelijk zo. De 'desktop' omgeving is gewoon super relaxed en werkt erg fijn. Het is gewoon jammer dat je soms zo 'opgesloten' zit in je Metro omgeving. Wanneer ik bijv een PDF open en deze start in Metro dan heb ik moeite terug te komen. Normaal was dat minimaliseren/sluiten met kruisje.
Ja en ook de X is weg. Al met al is het meer rsi meters muizen en meer kliks vaak voor hetzelfde resultaat.

Trouwens bepaalde app's/programma's starten na de juiste schil te openen.
Dus andersom komt ook voor.
De berichten om mij heen verschillen echter op mijn toetsenboard met 2 windows vlag toetsen hebben die nu ook een functie.
Links is gewoon uit de tiles omgeving direct naar desktop danwel andersom.(Maar dit kan door mijn stardocks start8 util komen, geen idee)
Rechts boven hoek plaatsen van muis, dan de r verticaal midden vlag klikken en je bent weer in startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 12:40

Je bent praktisch!
Ikzelf ben 21 jaar en wil ook altijd het nieuwste hebben qua software. Normaal sta ik op de eerste rij om over te stappen naar een nieuwe Windows.
Ik kwam pas in de wondere wereld van ICT terecht toen Windows XP al het ingeburgerde OS was. Maar bij Windows Vista ben ik wel zeer snel overgestapt, zelfs nadat ik al die kritiek had gehoord. Ikzelf zag er genoeg voordelen in: leuke GUI, meer functies, etc.
Windows 7 is hetzelfde verhaal: ook onmiddellijk overgestapt.

Windows 8? Nee, die wordt het niet. Ik heb indertijd de consumer preview geprobeerd en ik vind dat er veel te veel mis is.
- Teveel focus op touch, waardoor alles op een onlogische plaats staat
- Geen enkele vorm van consistentie tussen de 2 interfaces
- Je kan die Metro UI niet uitschakelen
- Ontbreken van start button: ik weet dat je het kan terughalen, maar het is lam/kinderachtig/dom van Microsoft om expliciet alle code van de start button weg te halen
- Geen echt nieuwe dingen voor mouse/keyboard users
- De normale desktop heeft ook een redesign gehad: van Aero naar een zeer strak en innovatieloos patroon. Ik blijf liever bij Aero dat wat meer eye candy biedt
- Microsoft wil ons allerhande Xbox zaken pushen: Xbox music, Xbox video, etc...
- Zovele zaken die niet echt goed werken op een desktop: bijvoorbeeld Metro apps kan je niet volledig afsluiten. Als je wilt zien welke er openstaat, dan moet je links een soort taskbar te voorschijn toveren. Waarom die niet altijd tonen? Ik zit hier met een breedbeeldscherm en dus is er plaats genoeg.

Samengevat: MS heeft met Windows 8 véél aandacht besteed aan gebruik via touch devices. Maar de normale desktop gebruiker heeft hier totaal geen gehoor gekregen. Het geheel voelt gewoon zo inconsistent, onlogisch en amateuristisch aan met een muis. |:(

Het enigste dat mij aanspreekt is de redesign van Task Manager en het hebben van een Ribbon in Windows Explorer, en een korter boot-proces. Maar voor die paar kleine veranderingen ga ik heus niet overschakelen. Teveel nadelen tov voordelen.

Ik heb het al meermaals gezegd: Windows 7 SP1 64 bits wordt de nieuwe Windows XP. ;)
Dat ziet hopelijk iedereen wel aankomen!

[ Voor 9% gewijzigd door Asgaro op 29-10-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480389

SinergyX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:28:
[...]

Geweldige functie inderdaad, werkt ook probleemloos. Al denk ik dat de mensen achter alchol, daemon en virtual clone er niet zo blij mee zullen zijn :P

[...]

Dubbel met verschillende gegevens of dubbel met dezelfde gegevens?

Dubbele die er bij mij in stonden heb ik via live.com gewoon verwijderd (waarom vind Google het nodig alles te kopieren? Laat het lekker staan waar het staat).

Alleen mijn opstarttijd is nog niet bijzonder, maar dat komt puur door de BIOS starttijd, die neemt al 12sec in beslag :(
Dubbel met alleen bij de eerste keer emailadres en bij de rest alleen de naam. Kan degene met email adres verwijderen maar de andere 2 niet. Erg vervelend dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Wel grappig al die meldingen wat er mis mee is, maar eigenlijk is dat natuurlijk alleen maar persoonlijk, echt mis er mee is er natuurlijk niet :) je vind het fijn of je vind het niet en dat is het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zijn er voor de Asus K53SJ series (specifiek de sx077v) al drivers beschikbaar met betrekking tot de touchpad en toetsenbord.

Ik kan geen enkele FN functie meer gebruiken en de multitouch werkt ook niet meer op de touchpad.
Via de Asus site kom ik niet veel verder qua drivers en de automatische detectie werkt niet.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 12:40
WeAreLegion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:41:
Wel grappig al die meldingen wat er mis mee is, maar eigenlijk is dat natuurlijk alleen maar persoonlijk, echt mis er mee is er natuurlijk niet :) je vind het fijn of je vind het niet en dat is het gewoon.
Op zich werkt alles, inderdaad.

Maar geef toe: het feit dat iedereen hier shortcuts zit van buiten te leren, toont toch dat er iets scheelt aan de GUI. ;)
In elke Windows 8 topic dat ik lees op internet, wordt er rondgestrooid met shortcuts... Net omdat alles zo omslachtig werkt met een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

mukkel schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:31:
Ik heb windows 8 inmiddels op de gamebak en laptop draaien.
Loopt lekker, metro is opzich ook wel fijn.

gelukkig werkte het bij mij wel. ik heb de drivers in compabiliteitsmodus "vista" geinstaleerd en ze werkten.
creative had ook een speciaal progje voor moeilijkheden bij detectie hardware.

en helaas werken sommige games bij mij niet meer. saints row the third en dirt (1e)
op mn laptop met win 8 CP werkte saint row nog wel.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mrc4nl schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:50:
[...]

gelukkig werkte het bij mij wel. ik heb de drivers in compabiliteitsmodus "vista" geinstaleerd en ze werkten.
creative had ook een speciaal progje voor moeilijkheden bij detectie hardware.

en helaas werken sommige games bij mij niet meer. saints row the third en dirt (1e)
op mn laptop met win 8 CP werkte saint row nog wel.
Al in compatibility mode geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

WeAreLegion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Dat werkt inderdaad leuk, Oblytile. _/-\o_

Net een gemaakt voor Word 2013, ziet er beter uit dan de standaard tile die voor desktop apps wordt gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18177933/Naamloos-2.png

De "rest" van de desktop apps ook maar even doen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Asgaro schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:49:
[...]

Op zich werkt alles, inderdaad.

Maar geef toe: het feit dat iedereen hier shortcuts zit van buiten te leren, toont toch dat er iets scheelt aan de GUI. ;)
In elke Windows 8 topic dat ik lees op internet, wordt er rondgestrooid met shortcuts... Net omdat alles zo omslachtig werkt met een muis.
Ik heb dat helemaal niet, de dingen die ik gebruik staan of op een tile, of ik doe windows D en icoon stsaat op me desktop,

verder heb je windows +i, windows +c en meer heb ik er eigenlijk niet nodig :D

maar goed, ben het er wel mee eens dat ze het makkelijker hadden moeten maken om je eigen tiles toe tevoegen

@hierboven Ja oblytile is wel echt handig :) Kan je dus oook voor games doen noem maarop :)

[ Voor 6% gewijzigd door WeAreLegion op 29-10-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mukkel schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:31:
Daarnaast werkt heel die cystalizer niet als je vanuit een app direct afspeelt, enkel programma's en desktop explorer lijkt te werken met de crystalizer (en andere features).

Ik gebruik altijd 2 standaard youtube nummers om te kijken of alles goed staat, maar wat ik ook probeer, het blijft fout gaan (die upmix-stereo of surround lijkt trouwens helemaal niet te werken).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Rubman schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:47:
Zijn er voor de Asus K53SJ series (specifiek de sx077v) al drivers beschikbaar met betrekking tot de touchpad en toetsenbord.

Ik kan geen enkele FN functie meer gebruiken en de multitouch werkt ook niet meer op de touchpad.
Via de Asus site kom ik niet veel verder qua drivers en de automatische detectie werkt niet.
Even bij de nieuwere laptops zoeken. de meeste asus drivers zijn backwards compatible. Zo heb ik de boel op mijn N53 aan de praat gekregen met drivers van de N55. Overigens zijn de drivers voor win 8 van Asus nog niet geheel bugvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

SinergyX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

Daarnaast werkt heel die cystalizer niet als je vanuit een app direct afspeelt, enkel programma's en desktop explorer lijkt te werken met de crystalizer (en andere features).

Ik gebruik altijd 2 standaard youtube nummers om te kijken of alles goed staat, maar wat ik ook probeer, het blijft fout gaan (die upmix-stereo of surround lijkt trouwens helemaal niet te werken).
Het is ook geen must, het werkt gewoon, alleen staat er in apparaatbeheer geen creative maar HD audio device. crystalizer had ik altijd hoog staan, klinkt alles net is schermper / helderder.
(Tenminste in mijn beleving ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 15:24
Poops_McGhee schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:18:
[...]

3 keer mijn laptop opgestart en klep dichtgedaan. Alle keren sloot hij netjes af en startte net zo fijn weer op. Geen crashes hier.
Dat is mooi, als ik dat doe is het foute boel, dus met laptop weer terug naar W7 gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mukkel schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:11:
Het is ook geen must, het werkt gewoon, alleen staat er in apparaatbeheer geen creative maar HD audio device. crystalizer had ik altijd hoog staan, klinkt alles net is schermper / helderder.
(Tenminste in mijn beleving ;) )
Jup, zelfs een matige youtube/128kbit MP3 kan hij nog ombouwen tot een redelijk te luisteren stukje muziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Anoniem: 262853 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Dat werkt inderdaad leuk, Oblytile. _/-\o_

Net een gemaakt voor Word 2013, ziet er beter uit dan de standaard tile die voor desktop apps wordt gebruikt.

[afbeelding]

De "rest" van de desktop apps ook maar even doen.. 8)
Persoonlijk vind ik het fijn om meteen te kunnen zien wat een desktop app is en wat een metro app, maar goed het is fijn dat dergelijke tools bestaan voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
punisher007 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

Persoonlijk vind ik het fijn om meteen te kunnen zien wat een desktop app is en wat een metro app, maar goed het is fijn dat dergelijke tools bestaan voor de liefhebbers.
Je ziet dat zoiezo wel vrij snel hoor, want als je voor games andere meer plaatjes zou gebruiken dan heb je dat duidelijke verschil wel :) maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278083

Ben zeer tevreden over W8. Ondanks dat ik toch een Apple fanboy ben maar een macbook nog niet kan betalen.

Heb een Asus K53 Laptopje met een Crucial M4 128GB en 12GB geheugen. Het opstarten is werkelijk in een knipoog gebeurt. Heerlijk is dat. Alles werkt prima op windows 8! Die metro interface was even wennen maar is niet irritant ofzo. Heb overigens de Windows 8 Pro X64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480256

Ook niet normaal Sony vraagt voor upgrade kit met alle drivers 30 euro en voor ophalen installeren en terugbrengen 150 euro waar gaat het heen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:04
Weet iemand de download locatie van de file die upgrade asst binnenhaalt (op win7)? Ik heb het hier niet kunnen vinden..

Edit: opgelost, de upgrade asst geeft mij de optie om een iso op te slaan in Documents. Optie 'installeren door het maken van media'

[ Voor 36% gewijzigd door pennywiser op 29-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Anoniem: 480256 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:25:
Ook niet normaal Sony vraagt voor upgrade kit met alle drivers 30 euro en voor ophalen installeren en terugbrengen 150 euro waar gaat het heen ;p
Kun je niet gewoon leestekens ed. gebruiken?

En ik denk dat die €150,- best redelijk is als je kijkt hoeveel tijd je ermee uitspaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
Asgaro schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:39:
Ik heb het al meermaals gezegd: Windows 7 SP1 64 bits wordt de nieuwe Windows XP. ;)
Dat ziet hopelijk iedereen wel aankomen!
En dat ziet Microsoft ook aankomen vandaar de support tot 2020!
Er is echter zeker wel markt voor een OS zoals Windows 8.

[ Voor 15% gewijzigd door dutch_warrior op 29-10-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 14:54

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Nou ik geef het op.... Ben nou al 2 dagen bezig om mn win 8 dual boot met mn win7 te krijgen. Je zou zeggen dat is geen probleem maar ik maak gebruik van een ssd voor cache (dataplex). Ik heb van alles al geprobeerd.

- 2 partities
- VHD op C:/
- VHD op andere partitie

Het werkt prima, tot ik SSD caching weer inschakel voor mn win7. 1x gaat het goed maar zodra ik weer naar win8 boot krijg ik een BSOD :( Wanneer ik het opstartmenu er bij pak (en de ssd caching tijdelijk wordt gedeactiveerd) werkt het opeens weer, maar 1x booten naar win7 en helaas.....

Mijn laatste idee is om windows op een usb stick te installeren helaas is mijn grootste exemplaar 8gb dus ik vrees dat dat niet genoeg is.

Iemand tips / ideën?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dutch_warrior schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:32:
En dat ziet Microsoft ook aankomen vandaar de support tot 2020!
Er is echter zeker wel markt voor een OS zoals Windows 8.
De markt is wel afhankelijk van de softwarebakkers, als je even een mindfart doet op wat allemaal mogelijk zou zijn binnen de Metro omgeving, zou echt geweldig zijn. Voor WoW complete (android) app voor chat, auctions en armory, voor het gros van de forums een compleet werkende omgeving, voor steam een normaal werkende variant in style van Xbox Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Asrock Z77 Extreme4, clean install Win8 Pro. Kanalen scannen @ dvbviewer resulteert in kernel security check failure. Alles nieuw hip en geupdate. Verschillende poorten geprobeerd. Sluit de terratec h7 voor de gein aan mn lappie aan, had ik geupdate van 7 naar 8 en daar werkt het prima. Dezelfde drivers, dezelfde software. Snap er geen reet van.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 15:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hoe langer ik ermee werk, hoe mooier t wordt. Met Office 2013 preview en de Google Chrome app is vrijwel alles goed te doen in Metro. Ik baal er alleen van dat iTunes Match net leuk draait bij mij, en de kans dat er een officiële iTunes App aankomt is niet heel groot volgens mij ;)

Oja; en ze moeten Skype integreren in Berichten. Veel overzichtelijker 1 messaging app waarin alles zit, ipv 2 losse.

[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-10-2012 13:44 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
SinergyX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

De markt is wel afhankelijk van de softwarebakkers, als je even een mindfart doet op wat allemaal mogelijk zou zijn binnen de Metro omgeving, zou echt geweldig zijn. Voor WoW complete (android) app voor chat, auctions en armory, voor het gros van de forums een compleet werkende omgeving, voor steam een normaal werkende variant in style van Xbox Live.
Klopt helemaal, daarom zeg ik ook dat er zeker markt is voor Windows 8.
Zelf draai ik Windows 8 op al mijn machines vanaf de release preview en ik wil helemaal niet terug naar Windows 7. De modern ui is prima bruikbaar op mijn laptop en desktop maar ik kan zelf niet wachten todat ik een Windows 8 Pro tablet heb want dan komt dit OS pas echt tot zijn recht. Grote voordeel gaat dan zijn dat het OS op mijn tablet/laptop hybride en op mijn desktop precies hetzelfde is.

Op dit moment is er nogal vaak een wisseling tussen de Modern UI en de desktop maar dat gaat vanzelf minder worden. Zoals je al aangeeft wordt dit OS alleen maar beter wanneer er nieuwe apps komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hann1BaL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Al in compatibility mode geprobeerd?
ja, opstarten en menu is geen probleem, zoda de race begint appcrash
saints row he third crash al bij startup(na het selcteren van de dx9/10 mode)

[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 29-10-2012 14:00 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dutch_warrior schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:57:
Klopt helemaal, daarom zeg ik ook dat er zeker markt is voor Windows 8.
Zelf draai ik Windows 8 op al mijn machines vanaf de release preview en ik wil helemaal niet terug naar Windows 7.
Eens. Ik vind ook niet dat het een OS is dat alleen geschikt is voor tablets... het is gewoon wennen en nieuwe toetscombinaties/mouse gestures uit het hoofd leren maar zodra je die weet werkt het ook met een muis een stuk fijner dan oudere windows versies wat mij betreft...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Albert020 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:14:
[...]

Dat is mooi, als ik dat doe is het foute boel, dus met laptop weer terug naar W7 gegaan :(
Dat is eigenlijk altijd een driver issue. Misschien handig om te vermelden wat voor laptop het exact is zodat anderen rekening kunnen houden met eventuele problemen op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:02
Ik draai momenteel ook Windows 8 Pro en vind het tot nu toe zeer prettig werken.

Er is echter een probleempje; Hij hangt nog al eens vast. Dat wil zeggen: Je kunt tijdelijk niets doen, maar na enkele seconden/minuten werkt alles weer prima. Het lijkt voornamelijk voor te komen tijdens het afspelen van muziek, maar ook als ik dat niet doe loopt de computer wel eens vast.

Ik had andere audio-drivers geinstalleerd, maar deze ook weer verwijderd, en dit maakt geen verschil.
Ook heb ik gezien dat het een probleem was in een van de vorige releases, maar ik heb er momenteel geregeld last van. Alle updates zijn geinstalleerd.

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 14:15
Gewoon wennen aan een nieuwe manier van werken? Waarom? Daar heb ik helemaal geen zin in. Mijn manier van werken is het beste voor mij, daarom werk ik ook zo. Ik ga dat niet allemaal ineens omgooien omdat een gekke manager in Amerika dat eventjes zo voor mij wil gaan bepalen ! Mijn centen krijgen ze dus ook niet.

Zie er ook totaal de noodzaak niet van in om deze upgrade ronde mee te doen. Buiten het hele Metro verhaal (waar Wordfeud dan wel leuk is), vind ik de gewone desktop echt afschuwelijk. Alles is flets wit en ziet er naar mijn mening zo Windows 3.11 uit. Ik snap niet dat mensen Windows 8 mooier vinden. Het is gewoon poep lelijk !

Niet alleen Windows 8 is lelijk, ook Outlook.com ,OWA van Exchange2013 en het hele Office 2013 pakket zijn ook allemaal zo. Visueel vind ik het allemaal één pot nat en niks voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door MrDirect op 29-10-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 17-05 18:40
DeNachtwacht schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:43:
Oja; en ze moeten Skype integreren in Berichten. Veel overzichtelijker 1 messaging app waarin alles zit, ipv 2 losse.
GTalk zal ik persoonlijk erg graag zien. Zou het voor mij afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Cyleo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:25:
[...]

GTalk zal ik persoonlijk erg graag zien. Zou het voor mij afmaken.
Inderdaad, als ze Skype en Google Talk erin zetten zou het helemaal een top app zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Flets wit? Je kan zelf je kleurthema instellen, dus die snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobinL94 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:20:
Ik draai momenteel ook Windows 8 Pro en vind het tot nu toe zeer prettig werken.

Er is echter een probleempje; Hij hangt nog al eens vast. Dat wil zeggen: Je kunt tijdelijk niets doen, maar na enkele seconden/minuten werkt alles weer prima. Het lijkt voornamelijk voor te komen tijdens het afspelen van muziek, maar ook als ik dat niet doe loopt de computer wel eens vast.

Ik had andere audio-drivers geinstalleerd, maar deze ook weer verwijderd, en dit maakt geen verschil.
Ook heb ik gezien dat het een probleem was in een van de vorige releases, maar ik heb er momenteel geregeld last van. Alle updates zijn geinstalleerd.

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met dit probleem?
Toevallig als je even niets heb gedaan? Kans groot dat je HDD dan standby gaat en er weer uit moeten komen. Als ik de verkenner opstart, doet hij ook 2-3sec niets omdat 1 van m'n HDD's weer moet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:02
SinergyX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Toevallig als je even niets heb gedaan? Kans groot dat je HDD dan standby gaat en er weer uit moeten komen. Als ik de verkenner opstart, doet hij ook 2-3sec niets omdat 1 van m'n HDD's weer moet opstarten.
Nee, het is gewoon compleet uit het niets, als ik ergens mee bezig ben dan kan ik gewoon opeens niks meer.

De muis beweegt nog wel, en ik kan nog wel naar het start-menu komen, maar als ik dan iets aanklik dan doet ie niks en wordt de handeling pas een tijdje later uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MrDirect schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:22:
Gewoon wennen aan een nieuwe manier van werken? Waarom? Daar heb ik helemaal geen zin in. Mijn manier van werken is het beste voor mij, daarom werk ik ook zo. Ik ga dat niet allemaal ineens omgooien omdat een gekke manager in Amerika dat eventjes zo voor mij wil gaan bepalen ! Mijn centen krijgen ze dus ook niet.

Zie er ook totaal de noodzaak niet van in om deze upgrade ronde mee te doen. Buiten het hele Metro verhaal (waar Wordfeud dan wel leuk is), vind ik de gewone desktop echt afschuwelijk. Alles is flets wit en ziet er naar mijn mening zo Windows 3.11 uit. Ik snap niet dat mensen Windows 8 mooier vinden. Het is gewoon poep lelijk !

Niet alleen Windows 8 is lelijk, ook Outlook.com ,OWA van Exchange2013 en het hele Office 2013 pakket zijn ook allemaal zo. Visueel vind ik het allemaal één pot nat en niks voor mij.
Niemand houd je tegen om Windows 7 te blijven gebruiken. Je draag echter ook niets bij aan het topic, omdat je dus geen ervaring gaat hebben met Windows 8. Je mening is prima, moet iedereen voor zich bepalen. Vergeet alleen niet dat er altijd managers zijn die je manier van PC gebruik hebben bedacht/bepaald. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 29-10-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
MrDirect schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:22:

Je 'moet' helemaal niets? Behalve dan spammen in het topic van over een os dat je niets lijkt, dat _moet_ je niet doen!

En er IS niets lelijk, jij VINDT dingen lelijk. Als jij blij word van geïmiteerd glas moet je zeker bij Windows7 blijven.

De algemene indruk is dat juist dat door die versimpelde minimalistische interface Windows8 een ontzettend fijn en doeltreffend os is geworden.

Pagina: 1 ... 37 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.