vali schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:40:
[...]
Klinkt hier meer dat je met hele oude drivers bent bezig geweest en je hardware hierdoor nietoptimaal werkt. Ik heb hier mijn desktop (i7920 ) en daar had daar ook last van (bsod). Uiteindelijk kwam het na ffen google dat het mijn creative geluids kaart was. De laatste drivers werkte mijn systeem ook niet stabiel. Na het verwijderen de kaart liep alles als een trein.
Snap het stuk niet over de "volume control", die is net als
windows 7 aanwezig.
nou hele oude drivers valt mee denk ik. Drivers waren van 9-10-2012. Ik had gehoopt dat ze wel zouden werken. Maar geheel niet

. Ik vraag me af of er nog wel nieuwere drivers aan gaan zitten te komen. Ik heb een Theatron Agrippa geluidskaart. En nee simpel uit het systeem halen daar schiet ik niets mee op. Ik kan niet zonder mijn surround kaartje. De tijd zal het leren of hier nog updates voor gaan komen. Maar ik had gehoopt dat alles gewoon backwards compatible was geweest.
Ik doelde op de volume control in
Windows media player. Ik zie hem nergens (overigens doet op deze computer dan ook mijn geluidskaart het niet en start WMP dus sowieso al niet op). Maar elders heb ik de volume control ook niet kunnen vinden in(WMP) W
8. Vreemd want de volume control van
windows dempt alleen de center speaker van een 7.1 surround set.
3dmaster schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:21:
Net de enterprise geinstalleerd als upgrade over mijn
windows 7 heen. Opzich werkt het als een trein maar heb toch een paar irrtatiepunten.
Ik heb een nas thuis en bij
windows 7 werden er een aantal shares gekoppeld in de verkenner aan letters, de inlog op de nas was gelijk aan die van
windows waardoor ik geen wachtwoord hoefde in te voeren. In
Windows 8 onthoud hij de inlog met geen mogelijkheid waardoor ik steeds rode kruizen krijg bij de shares en de melding dat niet alle shares konden worden geladen. Tevens vertraagt dit het aanmelden ook.
Ik heb er ook probleempjes mee. Ik had zelf altijd een opstartscript in W7 waarmee ik altijd automatisch inlogde naar mijn verschillende NAS locaties:
code:
1
2
| net use * /d /y
net use T: \\DISKSTATION\home\photo /user:[USER] [PASSWORD] /persistent:yes |
echter W
8 start de opstartscripts uit de map 'opstarten' pas veel en veel later. Dat betekend dus dat het echt voor een soort lagg zorgt. Anderszijds heb ik het gevoel dat dat komt omdat mijn SSD nog niet lekker draaid onder W
8. Daar ga ik morgen eens wat testjes op los laten. Het geeft een gevoel van HDD lagg, maar dat dan op een SSD.
Het script werkt overigens ook niet meer naar behoren het opent alleen wel weer de bestaande verbindingen zodat ik niet meer in hoef te loggen. In W
8 krijg ik met dit script de volgende fout:
'Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw'
Overigens een oplossing voor jou probleem is misschien
Configuratie scherm>referentiebeheer>
Windows referenties>
Windows referentie toevoegen.
Dan als path heb ik: \\workgroup\diskstation
Naam en pass van je NAS invoeren en dan zou je als het goed is geen password meer in hoeven vullen.
Belangrijk is gewoon dat \\Workgroup anders snapt Windhoos het niet.
[
Voor 42% gewijzigd door
Clifdon op 28-10-2012 01:21
]
Always look on the bright side of life.