Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mute knop op de Frontpage

Pagina: 1
Acties:

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 23:43

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Topicstarter
Ik zit al ruim 12 jaar op tweakers en tot op heden heb ik me eigenlijk nooit echt aan iemand kunnen storen hier. Echter sinds ongeveer een jaar post er hier een gebruiker wiens aluminiumhoedje theoriën en negatieve bash jegens alles wat Microsoft doet mij inmiddels volledig de keel uitkomen. Zijn berichten zijn ook altijd rants/epistels van epische vormen en helaas heeft hij ook een aantal fans hier rondlopen waardoor hij slechts zelden ver genoeg downgemod wordt, dus zijn lappen tekst komen keer op keer terug in de verschillende artikelen die ik hier lees en mijn plezier wordt hier toch wel een beetje door vergald.

Nu ben ik op een ander forum de mogelijkheid tegen gekomen om bepaalde users te 'muten'. Dat houdt in dat de reacties van die persoon automatisch ingeklapt worden en dat zo het bezoek aan dat forum niet verpest wordt door steeds opnieuw trollende/bashende gebruikers of gebruikers wiens schrijfstijl of bv vergezochte theoriën je totaal niet aanstaan. Graag zou ik zien dat op Tweakers een dergelijke mogelijkheid biedt. Ik na deze ene gebruiker muten en hoef me nooit meer te ergeren aan hem en hij kan zijn rants blijven plaatsen voor de mensen die er wel plezier aan beleven. Ik heb geen idee of zoiets uberhaupt te implementeren is, maar ik zie graag reacties tegemoet.

Eventueel kan ik de redactie voorzien van voorbeelden om eea te verduidelijken.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ondanks dat ik zelf op persoonlijk vlak tegen dit soort functies ben, kan ik me wel goed voorstellen dat het handig is om bepaalde gebruikers weg te halen uit jouw zicht. Je zou bijvoorbeeld een systeem a la Facebook kunnen maken waarbij comments van persoon x altijd verborgen zijn.

Wat het echter erg lastig maakt is dat we onze reacties nested weergeven. Als je de reacties van Gebruiker Y wel wil lezen, maar die reageert net op Gebruiker X, wat doe je dan? Het direct weghalen van comments zal zorgen dat je sommige reacties niet meer in de context zal kunnen plaatsen, tenzij je de functie dusdanig implementeert dat het de verborgen reactie weer te voren kan toveren. Al met al zal dat een dergelijke functie niet echt gebruiksvriendelijk en inzichtelijk maken, maar ik zet hem wel op de backlog :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien standaard verbergen van de reactie dan? Behandelen als <pref voor minimaal zichtbaar reactieniveau> - 1 en met een uitklapdingetje toch zichtbaar kunnen maken mocht een reactie erop een +1/+2 zijn.

Op het forum zou ik dat ook wel willen hebben :P

UserID als class van de message div meegeven en dan met custom css je ding kunnen doen 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We roepen in elk geval voor het forum al jaren dat we dit soort functies niet willen hebben omdat het discussies uit verband trekt en eigenlijk heel onvolwassen gedrag uitnodigt. En wat nou als degene die je negeert jou direct een vraag stelt en jij daar geen antwoord op geeft? Krijg je een boze user die in de discussie verhaal probeert te halen waarom je niet ingaat op zijn punten. Ik zou het jammer vinden als er devtijd verspild wordt aan een functie die ook opgelost wordt met gewoon even skippen van een reactie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Wat NMe zegt ^^. Hoewel ik het af en toe ook best zou willen hebben, is het niet goed voor de site en zeker neit voor het forum.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:25
Wiethoofd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:52:
UserID als class van de message div meegeven en dan met custom css je ding kunnen doen 8)
Dit vind ik persoonlijk een heel gaaf idee! Zo kun je users die voor jou interessant zijn altijd highlighten bijvoorbeeld. :)

[ Voor 28% gewijzigd door KirovAir op 14-08-2012 14:58 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 18:38

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zelf heb ik geen problemen met welke gebruiker dan ook maar in dit geval snap ik wel waarom de ts er voor pleit.
De vraag is echter of dit past bij tweakers.net en ik kan daar op zeggen nee dit past er gewoon niet bij, op hardware.info is de mogelijkheid er wel maar dat is ook een andere site met imo een nogal ander beleid.
En mocht je echt persoonlijk last van de user in kwestie hebben zijn daar al de nodige middelen voor.
Beste is om gewoon zijn berichten te skippen en even goed na te denken en er dan dus ook niet op te reageren.( mocht je dat wel eens doen)

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 14-08-2012 15:08 ]

Liefhebber van Tweakers

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:52:
Misschien standaard verbergen van de reactie dan? Behandelen als <pref voor minimaal zichtbaar reactieniveau> - 1 en met een uitklapdingetje toch zichtbaar kunnen maken mocht een reactie erop een +1/+2 zijn.

Op het forum zou ik dat ook wel willen hebben :P

Die bedoel ik inderdaad, inklappen is meer dan genoeg :) (En dan idd het liefst de discussie, want in t geval van deze specifieke gebruiker ontstaat er iedere keer weer een hele onprettige discussie....)
NMe schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:53:
We roepen in elk geval voor het forum al jaren dat we dit soort functies niet willen hebben omdat het discussies uit verband trekt en eigenlijk heel onvolwassen gedrag uitnodigt. En wat nou als degene die je negeert jou direct een vraag stelt en jij daar geen antwoord op geeft? Krijg je een boze user die in de discussie verhaal probeert te halen waarom je niet ingaat op zijn punten. Ik zou het jammer vinden als er devtijd verspild wordt aan een functie die ook opgelost wordt met gewoon even skippen van een reactie.
Ik heb het hier expliciet niet over het forum eigenlijk, daar ben ik er ook nog nooit tegengekomen. (Sterker nog volgens mij wordt op GoT dit soort geneuzel ook niet geaccepteerd, daar waar het op de FP inmiddels steeds vaker voorkomt) Het (voor mij) automatisch op -1 zetten van reacties van bepaalde 'blacklisted' mensen zou wat mij betreft écht een uitkomst zijn.
pino85 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:04:
Zelf heb ik geen problemen met welke gebruiker dan ook maar in dit geval snap ik wel waarom de ts er voor pleit.
De vraag is echter of dit past bij tweakers.net en ik kan daar op zeggen nee dit past er gewoon niet bij.
En mocht je echt persoonlijk last van de user in kwestie hebben zijn daar al de nodige middelen voor.
Beste is om gewoon zijn berichten te skippen en even goed na te denken en er dan dus ook niet op te reageren.( mocht je dat wel eens doen)
Het probleem in deze is dat betreffende gebruiker echt complete epistels (die op 1280x1024 al mijn hele scherm innemen....) schrijf vandaar de vraag. Ik heb tot nu toe ook letterlijk nooit deze behoefte gehad, maar pffft... elk topic dat over MS gaat 3 pagina's aan FUD door moeten scrollen is gewoon buitengewoon irritant.

[ Voor 58% gewijzigd door Tomba op 14-08-2012 15:12 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:01

Herman

FP ProMod
Wellicht is het beter om problemen bij de bron aan te pakken. Als je users ziet die ongewenst gedrag vertonen, dan kun je altijd even een moderator aanspreken die er even naar gaat kijken. Achter de schermen kan er dan wat worden bijgestuurd indien nodig :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Herman schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:17:
Wellicht is het beter om problemen bij de bron aan te pakken. Als je users ziet die ongewenst gedrag vertonen, dan kun je altijd even een moderator aanspreken die er even naar gaat kijken. Achter de schermen kan er dan wat worden bijgestuurd indien nodig :)
Ah dat is wellicht ook een idee, bij welke Mod kan ik mij het beste melden ?

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:01

Herman

FP ProMod
Het betreft de frontpage, dus de frontpagecrew* :) Als het dringend is,dan kun je een topic openen in SeM.

*TMF Beleid

[ Voor 15% gewijzigd door Herman op 14-08-2012 15:23 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Herman schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:21:
Het betreft de frontpage, dus de frontpagecrew* :) Als het dringend is,dan kun je een topic openen in SeM.

*TMF Beleid
Bedankt ! Wat mij betreft kan er een slotje op dan !

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben er inderdaad ook voorstander van om gewoon ongewenst gedrag aan te pakken in plaats van features te ontwikkelen die ongewenst gedrag maskeren.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het 'probleem' in dit geval is dat de gebruiker in kwestie (als we het over dezelfde gebruiker hebben) geen ongewenste reacties schrijft. Hij trollt niet en doet geen flamebaits, hij heeft enkel kritiek, speculeert er nogal vrij op los en schrijft lange teksten. Als we dit soort gebruikers gaan aanpakken zou dat betekenen dat we feitelijk gaan 'meningmodden'. Dat is juist niet de bedoeling van het moderatiesysteem en zo zou de crew dus ook niet moeten handelen.

Het echte trollen en flamebaiten waarbij op de man (of groepen gebruikers) gespeeld wordt mag van mij wel aangepakt worden maar het is erg oppassen voor een glijdende schaal en overactieve modjes die gebruikers op een gegeven moment voor lullige dingen gaan aanspreken.

Een eenvoudiger technische oplossing lijkt me om lange reacties niet in hun geheel te tonen zodat ze minder dominant overkomen. Verzoeken voor een ignorefunctie zijn er wel eens vaker geweest maar komen niet zo vaak voor dat een substantieel deel van de gebruikers er behoefte aan lijkt te hebben.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs als er een substantiële behoefte is, is het maar de vraag of we daaraan mee moeten werken gezien de negatieve effecten die het kan hebben op discussies als de helft van de bezoekers de andere helft niet ziet. Dat geldt wat mij betreft op de FP net zo hard als op het forum.

Lange reacties "inklappen" lijkt me dan wel weer een goed plan, dat maakt mijn "negeer het gewoon"-argument ook weer wat makkelijker. :P

Pagina: 1