Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop avondschool + games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

M'n oude laptop is ondertussen 7j oud, dus hoogtijd om deze te vervangen.

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

De laptop zal gebruikt worden voor m'n avondschool die opnieuw begint in september (analist-programmeur, 3de jaar), alsook voor regelmatig een gamepje te spelen, hierbij denk ik dan vooral aan Guild Wars 2 atm.

•Wat mag je laptop gaan kosten?

€1200 - €1300

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Vorige laptop was 17", dus heb geen problemen met deze grootte + gewicht is ook niet zo'n probleem.
Een 15,6"-laptop valt zeker ook te overwegen.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Heb reeds enkele laptops bekeken, vooral van MSI, omdat het design me meer aanspreekt, nl:

http://tweakers.net/price...0-0nc-008nl.html#tab:info

http://tweakers.net/price...7/msi-gt60-0nc-009nl.html

- Heb gelezen dat de GTX670M zo'n 20% performanter zou zijn als de GT650M, maar is dit het prijsverschil van 300-400€ waard? Is de GT650M voldoende om GW2 op 'degelijke' kwaliteit te spelen?

- Hoe zit het met de kwaliteit van de MSI-laptops? Iemand reeds ervaring hiermee?

Indien er andere laptops zijn die aan deze eisen voldoen, mogen deze natuurlijk ook altijd naar voren geschoven worden.

Als er meer informatie nodig is, laat maar weten!

Graag jullie advies :)

Alvast bedankt,
Joeri

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

De Lenovo Y580. Met een overgeklokte GTX660M streeft deze de 670M voorbij.

Ik raad je ten zeerste aan dit topic erover door te lezen:

Studie laptop voor opleiding CMD

Binnen 1 a 2 dagen plaats ik bovendien een uitgebreide productreview van deze laptop, dus houd het in de gaten.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was een 15" laptop pakken en voor het verschil met een 17" een extra LCD scherm bijkopen. 15" is voor op school meer dan voldoende en voor het gamen pak je dan lekker de LCD :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Omni schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:24:
De Lenovo Y580. Met een overgeklokte GTX660M streeft deze de 670M voorbij.
De GTX670m kan je natuurlijk ook overclocken ;)

Een een tip: koop geen MSI GE serie. De asus N56 en N76 lijn is een stukje beter, en rond dezelfde prijs. En als je voor een model met GTX 670m gaat (er staan er legio in de pricewatch). Ga dan voor de goedkoopste. Waarom? Omdat je voor 5 tientjes meer de Alienware M17x hebt. Die is A) beter en B) uitgerust met een veel snellere grafisch kaart, de HD7970m. Het enige nadeel is dat hij vrij log is...

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor het advies.

Wat bedoel je juist met de Asus N56 & N76 zijn een stukje beter? Qua bouwkwaliteit dan?

Het is nog een twijfelgeval of ik voor een GT650 of GTX670 zou gaan. Is het prijsverschil het waard om voor een GTX670 te gaan?

De Alienware M17x is misschien wat buiten budget, is blijkbaar enkel te vinden boven de 1800€.

Verwijderd

€ 1,412 met GTX 660m, € 1,514 met HD 7970m via Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Volgens mij komen daar nog wel verzendkosten bij.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:45:
Wat bedoel je juist met de Asus N56 & N76 zijn een stukje beter? Qua bouwkwaliteit dan?
De bouwkwaliteit van de GE lijn is vrij matig. Er zijn ook nog wat andere dingen, zoals het scherrm, het specifieke paneel in de GE70 wordt vaak gebruikt en komt vaak negatief in het nieuws.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Darkstone, zal deze vanavond allemaal eens bekijken.

Hetgene waar ik het meeste over twijfel is de GT650 of de GTX670, eens ik hierover beslis, zal de laptop snel volgen! ;)

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:22:
Bedankt Darkstone, zal deze vanavond allemaal eens bekijken.

Hetgene waar ik het meeste over twijfel is de GT650 of de GTX670, eens ik hierover beslis, zal de laptop snel volgen! ;)
Wat is er mis met de GTX660M die je kunt krijgen in een laptop van EUR 895?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zit er tussen, dus die doet ook nog mee :)

Ik wacht hiervoor zeker nog op je productreview hierover.

Verwijderd

Er zijn al reviews. Hij is sneller dan de N56, maar ook wat duurder (als je de i7 versie neemt) en de behuizing lijkt wat slechter

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:42:
Er zijn al reviews. Hij is sneller dan de N56, maar ook wat duurder (als je de i7 versie neemt) en de behuizing lijkt wat slechter
Over de behuizing en de bouwkwaliteit schreef ik al het eea. Het is een prima behuizing, maar gezien mijn eerdere ervaring met Asus zal de N56 waarschijnlijk ook net wat meer solide zijn. Maar we hebben het over het verschil tussen "goed" en "uitstekend", niet "redelijk" en "uitstekend".

Verwijderd

Topicstarter
De Asus-laptops zien er idd ook mooi uit.

Om nog even terug te komen op enkele posts hierboven, de MSI GE-reeks is vrij matig, geldt dit ook voor de MSI GT-reeks?

Heb ook even die Alienware M17x bekeken op de website van Dell, maar krijg deze niet zo laag qua prijs. (misschien omdat ik van België ben? of heeft dit niets te maken met die epp etc?)

Verwijderd

In belgie ben je een euro of 50 duurder uit vanwege het ontbreken van (fatsoenlijke) cashback sites. In nederland gaan die tot 5%, in belgie moet je het doen met niet eens 2% cashback.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het idd inorde gekregen met die waardebonnen van Dell, is dus ook wel een mooi prijsje.

Is de MSI GT-reeks trouwens ook matig zoals de GE-reeks?

Verwijderd

De GT reeks is niet geweldig, maar levert wel meer specs dan je normaal in het segment kan krijgen. Bij de GE lijn heb je dat niet. Als je voor de GT gaat, koop dan wel een zo goedkoop mogelijke. Ik heb de filter nog over mijn ctrl-v zitten:

http://tweakers.net/price...YWgIRnfQbfSusx_QkyyhNf1DQ

Verwijderd

Topicstarter
Damn, zo moeilijk om een beslissing te maken.
Helaas is de Asus N76 momenteel niet verkrijgbaar bij Alternate, alsook in andere belgische shops blijkbaar (out of stock, ook bij leverancier).

Vindt momenteel ook geen Asus-model met een GTX670M, enkel de Asus G75, maar die is, voor mij, toch iets te duur.

De MSI GT-reeks biedt wel wat ik zoek, (i7 3rde generatie, 8gb RAM, GTX670M, 17" 1920x1080), maar als de kwaliteit inderdaad aan de mindere kant is...

Verwijderd

De MSI GT60 en GT70 schijnen wel goed te zijn. maar de wat oudere GT683/783 modellen zijn gemiddeld. Dat zijn ook de laptops waar de medion op is gebaseerd.

Probleem met de GT60/70 is dat die even duur zijn als de M17x. En het gat tussen de GTX670m en de HD 7970m is erg groot. Er zijn al jaren geen echte knallers meer in het segment tussen de multimedia laptops (€1000) en de echte bakbeesten (€1600).

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is de GT60/70 met 8gb DDR 1333, is dit veel verschil met DDR3 1600?

Misschien moet ik eens overwegen om idd de M17x aan te schaffen, als dit zo'n verschil is voor niet veel meer geld.

Hoe zit dat juist met die EPP van dell dan? Is dit volledig betrouwbaar? ik veronderstel dat ze bij DELL ook wel weten dat dit gebeurt, en hier dus wel controle zal op zijn?
Pagina: 1