Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

nieuw op Tweakers en dus een vraag die ongetwijfeld voor velen hier eenvoudig te beantwoorden is:

heb een 570 watt voeding met hierop een aantal molexaansluitingen en 1 6pins pci-e aansluiting.

Mijn (nieuwe) gpu (GTX460) heeft 2 6pins PCI-e aansluitingen.

Is het verantwoord om (uiteraard) de 6pins aansluiting van de voeding te gebruiken en daarnaast nog een 2xmolex naar 6 pins PCI-e adapter te gebruiken?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Als je het merk en type noemt geeft dat heel wat meer info dat enkel 570W. Zie verder ook dit topic: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:14
Welk merk en type voeding gaat het om? Als het om een fatsoenlijke A-merk voeding gaat dan moet het prima lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ha, ja het merk heb ik geprobeerd geheim te houden maar moet nu toch bekennen dat het om een Trust gaat...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 07:13
En welk type, want zie op de Trust site zo al drie verschillende artikelnummers? Geef anders even aan hoeveel ampere en gecombineerd vermogen deze kan leveren op de +12V lijn(en), kun je vinden op de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus. Gaat om deze: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14888. Kan geen foto meesturen aangezien ik deze voeding pas morgen in mijn bezit heb (althans zoals het nu lijkt)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Proberen kan nooit snel kwaad..... had laatst 3x een gtx 580 op een 1100W cooler master prul ding.. toen viel de pc steeds uit :P.. merk je dus snel genoeg... heb zelf nu een GOLD high-end quality voeding besteld

BTW wat de fabrikant zegt betekent nog helemala niets sommige 600watt voedingen van merken zijn getest op 500/400w.. aantal watt zegt dus nog steeds niet veel

[ Voor 59% gewijzigd door A87 op 13-08-2012 18:46 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

A87 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:44:
Proberen kan nooit snel kwaad.....
Wel op het gebied van voedingen. Het minste wat er kan gebeuren is dat de beveiligingsfeaturse van de voeding inslaan en alles stopzet. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je half je PC frituurt.

Zeker bij een trust voeding zou ik dit niet eens durven te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2012 18:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
D4NG3R schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:51:
[...]

Wel op het gebied van voedingen. Het minste wat er kan gebeuren is dat de beveiligingsfeaturse van de voeding inslaan en alles stopzet. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je half je PC frituurt.

Dat dus inderdaad, al eens meegemaakt dat de voeding een dikke videokaart omzeep hielp plus zichzelf.

Waarom een ontzettende dikke/dure pc in elkaar schroeven, en dan besparen op een hoofdonderdeel? Dat is als een Ferarri uitrusten met chinese banden van 30 euro, dat gaat een keer mis...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben om. Ik ga toch even verder kijken.

Dank u allen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
Pak iets met beetje A-Merk, als je heel even zoekt heb je ook een leuk "help welke voeding heb ik nodig" topic, hier zijn genoeg tweakers die jou willen helpen met een goede keuze maken, want geloof me, gekloot met een goedkope voeding wil je echt niet ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trust PSU, ik heb er vragen bij dit C-merk. M.a.w: ik zou er geen computer mee bouwen, verschiet niet dat binnenkort (wat ik niet hoop voor jou ) een nieuwe pc kan kopen / diy. Gebruik toch A-merken > Corsair, .....Kijk ook eens op HardwareInfo of op Tweakersnet, en ja dat is hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:51:

Dat is net ook het linke bij die goedkope voedingen dat er vaak geeneens een beveiliging op zit en je inderdaad je hele systeem ermee frituurt.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:57:
Hallo,

nieuw op Tweakers en dus een vraag die ongetwijfeld voor velen hier eenvoudig te beantwoorden is:

heb een 570 watt voeding met hierop een aantal molexaansluitingen en 1 6pins pci-e aansluiting.

Mijn (nieuwe) gpu (GTX460) heeft 2 6pins PCI-e aansluitingen.

Is het verantwoord om (uiteraard) de 6pins aansluiting van de voeding te gebruiken en daarnaast nog een 2xmolex naar 6 pins PCI-e adapter te gebruiken?

Dank alvast!
Het feit alleen al dat er maar 1 6pins aansluiting aan de voeding zit wil al zeggen dat ie zeker geen 2 x 6 pins aan kan. Daarbij zoals al gezegd wil 570 watt niets zeggen bij een goedkoop merk en is veelal het piekwattage maar lang niet wat ie constant kan leveren.

Ik sluit me aan bij de anderen en beter dat je eerst een A merk voeding aanschaft en dat hoeft geeneens zo duur te zijn want de CX serie van Corsair valt reuze mee qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd ik ben inmiddels om en ben druk doende zoekend naar een goede voeding. Dank voor uw hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Je kan beter zeggen wat je budget is.. aangezien er niet zo gek veel merken zijn die de moeite waard zijn.
kans is dan ook aanwezig dat het weer fout gaat...

Neem meteen een voeding van 850w oid, mits je het geld toch hebt.. over een paar jaar draai je mischien wel 2 high end kaarten. ...... een voeding kan je makkelijk 8 jaar mee doen

[ Voor 76% gewijzigd door A87 op 14-08-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je bericht. Heb toevallig net een medetweaker een dm-bericht verzonden die een 850 Watt voeding aanbiedt bij mij in de buurt. Betreft een Adata HW850.l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:20:
Dank voor je bericht. Heb toevallig net een medetweaker een dm-bericht verzonden die een 850 Watt voeding aanbiedt bij mij in de buurt. Betreft een Adata HW850.l
Adata is zeker geen A-merk. Nooit besparen op voeding.

Kijk hier in de tweakers pricewatch en sorteer op populariteit. De bovenste 10 moeten allemaal goed zijn.

Beter a merk 500w dan b merk 850w

[ Voor 4% gewijzigd door zero_cool89 op 14-08-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

zero_cool89 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:46:
[...]

En dat baseer je op ?

Specs zien er niet verkeerd uit, reviews zijn prima

Kijk hier in de tweakers pricewatch en sorteer op populariteit. De bovenste 10 moeten allemaal goed zijn.
Want er zijn maar 10 goede voedingen in de wereld :X
Roel1966 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:29:
Het feit alleen al dat er maar 1 6pins aansluiting aan de voeding zit wil al zeggen dat ie zeker geen 2 x 6 pins aan kan. Daarbij zoals al gezegd wil 570 watt niets zeggen bij een goedkoop merk en is veelal het piekwattage maar lang niet wat ie constant kan leveren.
Das kolder.
Zolang je maar zorgt dat de 12v lijn waar de molexen opzitten genoeg kan leveren, is er echt niets mis met een verloopje molex>pcie

[ Voor 41% gewijzigd door heuveltje op 14-08-2012 16:40 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

zero_cool89 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:46:
[...]

Waar baseer je die onzin op, Adata is een A+ merk 8)7 .

Edit: En nee, in de 10 populairste zitten ook voedingen die ik niet 1-2-3 zou aanraden. Bijv de pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W. Een behoorlijk matige voeding.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 14-08-2012 16:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:04:
Das kolder.
Zolang je maar zorgt dat de 12v lijn waar de molexen opzitten genoeg kan leveren, is er echt niets mis met een verloopje molex>pcie
Je leest maar half want ik schrijf namelijk dat men niet voor niks maar 1 PCI-E 6 pins connector erop zet in verband ermee dat ie anders niet genoeg kan leveren op de 12V lijn. Daarbij is het ook nog eens zo dat er bij genoeg voedingen meerdere 12 V lijnen zitten om 1 lijn niet te zeer te belasten. Je kan dus niet per definitie zomaar zeggen dat je een paar van die verloopstukjes ertussen zet en het werkt want zeker bij B of C merk voedingen is dat linke boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Roel1966 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:19:
[...]

Je leest maar half want ik schrijf namelijk dat men niet voor niks maar 1 PCI-E 6 pins connector erop zet in verband ermee dat ie anders niet genoeg kan leveren op de 12V lijn. Daarbij is het ook nog eens zo dat er bij genoeg voedingen meerdere 12 V lijnen zitten om 1 lijn niet te zeer te belasten. Je kan dus niet per definitie zomaar zeggen dat je een paar van die verloopstukjes ertussen zet en het werkt want zeker bij B of C merk voedingen is dat linke boel.
Jij leest maar half, want dat zeg ik toch :?
Of er wel of geen 2e pci-e connector op zit zegt per defintie niks over of die voeding dat wel of niet aan zou kunnen.
Zolang de lijn waar die molex opzit dat vermogen kan leveren werkt zo'n blokje net zogoed als een rechtstreeks aangesloten pcie stekker.

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 14-08-2012 22:34 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Koop gewoon een BE Quiet dark power pro / Silverstone strider gold.
/ Corsair HX / XFX Pro / Antec. Dat zijn iig een aantal van de top voedingen die er momenteel zijn.

Alles rond 750/850 w en je zit meteen jaren goed. Ook zal de voeding dan op rond de 50% load draaien oid wat juist goed is voor efficientie.. geluid... warmte ontwikkeling.... levensduur... etc.

Je moet ook geen 500w voeding willen en er dan continue 450w uit halen......

[ Voor 92% gewijzigd door A87 op 15-08-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

A87 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:06:

Je moet ook geen 500w voeding willen en er dan continue 450w uit halen......
Waarom niet?
Dan zit je behoorlijk dicht bij 't efficienste punt van een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Nee, efficientste is 50% belasting, zie de hele rits reviews @ Jonnyguru.com ofzo... of elke andere review.

Daarbij dient vermeld te worden dat je GPU bepaald geen 400 watt vreet, dus een beetje realistisch kijken naar de cijfers scheelt. Een 460 lust gemiddeld zo'n 150-160 W, daar ga je dus geen megavoeding voor nodig hebben. Laten we zeggen dat je computer verder niet absurd is, en je dus op een totaalverbruik van 250-300W max uitkomt. In die gevallen is een 500-550 W voeding uitstekend.

[ Voor 64% gewijzigd door FreezeXJ op 15-08-2012 16:48 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Binnen een paar jaar wordt het wel absurd.. mensen gaan overclocken.. SLI etc... waarom besparen op een voeding? Tenzij het budget het niet toelaat.

Vaak slaan mensen toch snel door en wordt het extreem na een tijdje :P.
Maarja zo denk ik

[ Voor 24% gewijzigd door A87 op 16-08-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

FreezeXJ schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:46:
Nee, efficientste is 50% belasting, zie de hele rits reviews @ Jonnyguru.com ofzo... of elke andere review.
Daar zie ik toch echt dat het slechts enkele procenten efficiëntie verschilt tussen 20% en 100% belasting... daarnaast staat de gemiddelde pc meer in idle dan in load. In de buurt van maximale belasting is prima, gewoon 100W marge om te zorgen dat je hem niet overbelast en ik denk dat er op efficiëntie weinig meer te halen is.
Daarbij dient vermeld te worden dat je GPU bepaald geen 400 watt vreet, dus een beetje realistisch kijken naar de cijfers scheelt. Een 460 lust gemiddeld zo'n 150-160 W, daar ga je dus geen megavoeding voor nodig hebben. Laten we zeggen dat je computer verder niet absurd is, en je dus op een totaalverbruik van 250-300W max uitkomt. In die gevallen is een 500-550 W voeding uitstekend.
Inderdaad, 850W is totale overkill en geldverspilling. Ik zie hier mensen over SLI praten:
1) In de praktijk neemt bijna niemand SLI of CF, dus ik zou daar nooit een advies voor een voeding op baseren tenzij de TS er expliciet om vraagt.
2) Zelfs 2x GTX460 verbruikt bij lange na niet genoeg om een 850W-voeding te rechtvaardigen. Dat kan prima op een 650W-voeding en dan reken ik nog ruim.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een Enermax ELT500AWT overgenomen van een mede-tweaker. Dit leek mij, afgaande op de reacties hier, prima. Ik ben niet van plan om SLI of CF te nemen of te overclocken. Zoals gezegd enkel het verruimen van het intern geheugen zal een keer gaan gebeuren.
Pagina: 1