Toon posts:

Top-notch Multimedia / Gaming desktop t.w.v. €1600-1850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag naast mijn Sony Vaio weer een desktop kopen, dit omdat ik de laatste tijd veel meer uit huis werk en dit een stuk fijner vind werken dan een laptop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor de kost ontwerp ik zowel digitaal marketing materiaal als drukwerk. Soms werk ik in een photoshop document van 10.000 x 2.000 px. Dit is vaker uitzondering dan regelmaat maar toch verwacht ik de mijn pc geen moeite heeft om hiermee te werken.

Waarschijnlijk belangrijk voor de specs, ben ik ook fanatiek gamer. Ik speel van alles wat maar iets waar ik de komende maanden veel tijd in ga stoppen is Guildwars 2 .

Hier een linkje naar de systeem vereisten van GW2

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben iemand die liever wat meer betaald voor top-of-the-line dan wat centjes bespaard voor net-goed-genoeg. Ik denk dat ik voor €1600 / 1850,- een top of the line pc kan kopen (corrigeer me als dit niet klopt)

Budget is echter flexibel, mocht er nou iets zijn waarvan je zegt "Dit is echt een game changer" sta ik daar voor open.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Enkel randapparatuur, ik heb een Razer Naga Epic muis en een Samsung: something beeldscherm. Ik vind me Logtich G15 toetsenbord niet zo fijn meer dus als iemand een aanrader heeft: Heel graag!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet slechts de basics van hardware dus dit zijn absoluut geen eisen maar ik heb wel wat voorkeuren die eigenlijk gebaseerd zijn op ervaringen:
  • SSD: Mijn huidige laptop heeft 512gb SSD, dit was betaalbaar omdat Sony bij aanschaf hier 50% korting op gaf. Daarnaast is mijn Vaio qua hardware ook wel prima maar ik denk dat een groot deel van de snelheid komt door de solid state. Dit is dus wel wenselijk.
  • Dubbele / Driedubbele videokaarten: Ik zie op veel pc guides dat dubbele GPU een trend is. Ik denk dat dit voor mij ook interessant is en eventueel nog de mogelijkheid om uit te breiden naar driedubbel.
Verder heb ik eigenlijk weinig voorkeur en laat ik alle creativiteit aan jullie tweakers over :)

Ter info zal ik nog even de specs van mijn laptop hier neerzetten wellicht kan er dan een indicatie gegeven worden over waar ik de grootste verschillen zal merken:

spoiler:
Aantal : 1
Artikelnummer : VPCF23C5E
Productomschrijving : Notebook VPC-F23C - Persoonlijke
Prijs : 1.738,98
McAfee® Online Backup : McAfee Online Backup proef
Toetsenbord Style : Toetsenbord met backlight
Sony Creative software : Zonder Imagination StudioSuite
Harde schijf : 512 GB SATA Flash SSD
Optisch station : DVD-station
Draadloos LAN : Draadloos LAN(bgn) + Bluetooth
Processor : Intel® CoreTM i7-2670QM 2,2GHz
Display : 41,6 cm LCD, 1920x1080 Premium
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 540M 2GB
Afwerkingen : Zwart
Geheugen : 8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Batterij : Batterij werkt max. 5 uur

Alvast bedankt voor de tijd en moeite om mij op weg te helpen en mocht er een vraag zijn: Ik check een aantal keer per dag dit topic :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je weet dat net goed genoeg vaak een fractie minder fps levert tegen een gigantisch kostenverschil.

Top of the line zul je toch moeten denken aan een 3960x icm met een GTX670/680/690 al dan niet in quad-sli met 512gb SSD's in RAID6 dat de pracht en praal weergeeft op een leuke videowall/seamless display. Alleen dan moet je ook wel denken aan een + €6000,- systeem.

Als 60 fps+ @ 1080p voor jou net goed genoeg is, zou ik een 3570K (z77) kopen icm met een GTX670, mugen 3, SSD,16gb 1600mhz RAM ;) en dan kun je voor 1000 euro zeker een leuk systeem bouwen

BTW je vermeld weinig nuttige informatie (behalve GW2), zoals de resolutie die je gebruikt en welk software pakket je voor je werk gebruikt. Gebruik je bijv PS/lightroom of andere meuk dan is een 3770k zeker aan te raden. Wij gaan er hier bij GoT vanuit dat je zelf ook de moeite neemt om een systeem samen te stellen en niet je boodschappenlijstje hier dropt zodat de experts iets leuks voor je kunnen samenstellen ;)

Verwijderd

Hey Geffrey,

Ik zou even de BBG gaan lezen en reviews, stel daarna je eigen systeem samen en dan geven ze hier vanzelf tips!

gr

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Tis wel de bedoeling dat je via de wenslijst zelf een systeem samenstelt en daarmee aantoont dat je al wat moeite in opzoekwerk hebt gestoken. Ben je niet echt op de hoogte van recente hardware dan begin je best van de Best Buy Guide. Het high end gamesysteem is hier voor jou een goed uitgangspunt.

Eventueel 16gb ram ipv 8gb en dan zit je normaal goed voor GW 2 en Photoshop.
Als het budget het toelaat kan je ook de i7 3770k nemen al zal je in games geen verschil merken.

Hier de link naar het BBG High end Systeem reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012

Wat ik helemaal niet begrijp is dat je zegt een "Samsung: something beeldscherm" te hebben. Als je in de grafische sector werkt neem ik aan dat je toch liefst je werk op een kwalitatief scherm wil zien met een juist kleurweergave.... met jouw budget zou ik dan toch de Dell Ultrasharp monitors in overweging nemen.

Ook willen we weten of je gaat overclocken? Dit kan al snel 100€ verschillen in je total set-up.

[ Voor 9% gewijzigd door Inrage op 13-08-2012 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als 60 fps+ @ 1080p voor jou net goed genoeg is, zou ik een 3570K (z77) kopen icm met een GTX670, mugen 3, SSD,16gb 1600mhz RAM ;) en dan kun je voor 1000 euro zeker een leuk systeem bouwen
Pardon, first post ik moet het nog leren :)

Draai inderdaad op 1080p 1920 x 1080 res.

Basicly wil ik gewoon dat dit systeem wel een jaar of 3 meegaat zonder tegen problemen aan te lopen. Ik weet dat niemand in de toekomst kan kijken maar ik denk dat een bepaalde verwachting wel mogelijk is.
BTW je vermeld weinig nuttige informatie (behalve GW2), zoals de resolutie die je gebruikt en welk software pakket je voor je werk gebruikt. Gebruik je bijv PS/lightroom of andere meuk dan is een 3770k zeker aan te raden. Wij gaan er hier bij GoT vanuit dat je zelf ook de moeite neemt om een systeem samen te stellen en niet je boodschappenlijstje hier dropt zodat de experts iets leuks voor je kunnen samenstellen ;)
Nogmaals mijn excuus, ik had meer het idee van "Dit is wat ik wil, bouw iets voor mij" no offence, ik dacht dat men dit juist leuk vond.

Ik zal proberen iets meer relevante info te geven:
Mijn meest geopende software is PSD CS5, daarnaast illustrator, Premiere, flash. Door het drukwerk eist PSD echter toch wel behoorlijk wat van het systeem.

Naast guild wars 2:
Misschien wat meer recente games zoals bijvoorbeeld Battlefield op een grote map? Of WoW in een grote map waarbij iedereen dicht in de buurt is van elkaar. Als mijn verbinding het bottlenecked - prima. Als het maar niet aan de desktop ligt :)

Om zelf iets samen te stellen wordt lastig, nogmaals ik weet min of meer hoe sommige hardware is maar ik vertrouw mezelf niet voldoende om iets samen te stellen. En daarmee wil ik echt niet eromheen praten dat ik lui ben - ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat dit geen slim idee is :)

Waar ik misschien wel mee kan helpen: Deze pc (link) leek mij fantastisch, zeker voor het geld, ik wilde als extra's nog ssd en misschien her en der wat uitbreiden maar helaas doet dit bedrijf enkel zaken in de USA en Canada..

Edit: link veranderd, vorige was onleesbaar.

Hoop dat bovenstaande link als beoogd materiaal kan dienen?

Als ik nog meer moet aanvullen feel free to bash :) Dit is m'n eerste post op tweakers.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dan is een 3770k echt aan te raden in combinatie met z77 mobo, 16 gb 1600mhz ram, SSD (>120gb), HDD (>1tb) en een gtx670 met twinfrozr/DC2/Windforce3 koeler.

Stel zelf eens, door de price-watch te gebruiken, een systeem samen met de onderdelen die jij erin zou willen. Dan geven wij wel aan waarom wel of waarom niet voor bepaalde onderdelen te gaan ;)

De aangedragen PC bestaat uit gedateerde hardware ;)

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:55:
Stel zelf eens, door de price-watch te gebruiken, een systeem samen met de onderdelen die jij erin zou willen. Dan geven wij wel aan waarom wel of waarom niet voor bepaalde onderdelen te gaan ;)
Ga vanavond even me best doen met BBG!
De aangedragen PC bestaat uit gedateerde hardware ;)
Precies de reden dat ik mezelf niet vertrouw om hardware te kiezen ;)

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 14:10
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Sabertooth X79€ 283,95€ 283,95
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 16,80€ 16,80
1Cooler Master HAF XM€ 99,90€ 99,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 49,94€ 49,94
2Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 387,-€ 774,-
1Intel Core i7 3930K Boxed€ 501,-€ 501,-
1Corsair Gaming GS700 (CP-9020013)€ 85,28€ 85,28
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4X1600C9G€ 104,40€ 104,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.915,27

nog een hdd erbij, 'k weet niet hoe veel je nodig hebt, en dan heb je een leuke game pc!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
qmaster312 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:08:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF XM€ 99,90€ 99,90
2Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 387,-€ 774,-
1Intel Core i7 3930K Boxed€ 501,-€ 501,-
1Corsair Gaming GS700 (CP-9020013)€ 85,28€ 85,28
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4X1600C9G€ 104,40€ 104,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.915,27

nog een hdd erbij, 'k weet niet hoe veel je nodig hebt, en dan heb je een leuke game pc!
Wat een belachelijk overkill systeem is dat nu weer... de topic starter will GW2 spelen op 1 scherm en een wat Photoshop doen (sorry maar photoshop is nu ook weer niet extreem veeleisend, zelfs met grote bestanden...) Het geheugen past ook niet met de gekozen CPU koeler.

Ik heb het idee dat de topicstarter gewoon is om veel te betalen voor laptops, vandaar het budget van 1850€... voor desktops ligt de balans anders. Meer power voor minder geld.

Als je dan toch veel wil uitgeven zou ik eerder investeren in een goed scherm.

'k heb even geen tijd om een lijstje te maken maar met onderstaande systeem van ±1100€ heeft de TS alles wat ie nodig heeft en meer:

i7 3770k + Scythe mugen 2 koeler (325€)
16g low profile memory (100€)
500-550w voeding (65€)
1x GTX 670 OC versie (400€)
Z77 mobo (100€)
+ case, dvd (100€)

Er is dan nog ruimte voor een nieuwe SSD, HDDs, high-end scherm, ...

Bovenstaande lijstje is dus eigenlijk de BBG High-end systeem maar dan met meer RAM en de i7 3770k ipv i5 3570k al zal je van die andere CPU in de praktijk amper iets merken.

Voor toetsenborden kan je eens in dit topic kijken... Het grote mechanische toetsenborden topic denk er wel aan, meestal maken die dingen echt lawaai, dus niet naast een huisgenoot te gebruiken die gezellig tv aan het kijken is... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Inrage op 13-08-2012 17:29 ]

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:32
Als je echt een monstersysteem wilt, kan je hier voor gaan; socket 2011, flinke SSD, twee HDD's om in RAID te gooien en dé beste AMD kaart van het moment (vooral omdat de goede GTX670's zo verschrikkelijk slecht leverbaar zijn, én het natuurlijk gewoon een BAZENkaart is.)

Desalniettemin denk ik dat zelfs dit nog overkill is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon HD 7970 royalKing€ 389,90€ 389,90
2Hitachi Deskstar 7K1000.D HDS721010DLE630, 1TB€ 76,40€ 152,80
1Corsair Obsidian 650D€ 143,80€ 143,80
1Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/8G€ 54,-€ 54,-
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 275,-€ 275,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 63,-€ 63,-
1Samsung 830 series 256GB€ 173,50€ 173,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.585,89

Edit:
Zoals bijvoorbeeld dit systeem, scheelt je 500 euro en kan je nog flink wat jaren mee vooruit.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 96,90€ 96,90
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 63,-€ 63,-
1Samsung 830 series 128GB€ 98,95€ 98,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,45€ 44,45
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.092,89

Hoewel je ook veel grafisch ontwerp doet, heb je misschien ook wel wat aan een i7 met HT....
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 265,-

[ Voor 40% gewijzigd door Genos op 13-08-2012 18:49 . Reden: Spelling, toevoeging, etc. ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
En 16 GB geheugen pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10
;)

Overigens zijn we nu gewoon inrage aan het herhalen. Een ander aspect wat een beetje vergeten wordt (hoewel inrage het ook al aangeeft) is inderdaad de kwaliteit van de monitor. Aangezien de TS zijn brood verdient met het gebruik van de pc is het wenselijk om een goede monitor te hebben die ook daadwerkelijk kleuren weer kan geven zoals ze bedoeld zijn.

En aangezien er ruimte in het budget gemaakt is door overbodig dure componenten te verwijderen zou je gelijk kunnen gaan voor een goed beeldscherm. Misschien een pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 Zwart of 2x pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart ?

Maar misschien is het ook wel handig dat de TS even vermeld wat voor monitor hij nu heeft.

[ Voor 74% gewijzigd door jaapsander op 14-08-2012 09:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat de topicstarter gewoon is om veel te betalen voor laptops, vandaar het budget van 1850€... voor desktops ligt de balans anders. Meer power voor minder geld.
Ik begin ook steeds meer die indruk te krijgen als ik hier het e.e.a. lees.. Ik heb altijd laptops gekocht. Dure dingen!
jaapsander schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:41:
En 16 GB geheugen pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10
;)

Overigens zijn we nu gewoon inrage aan het herhalen. Een ander aspect wat een beetje vergeten wordt (hoewel inrage het ook al aangeeft) is inderdaad de kwaliteit van de monitor. Aangezien de TS zijn brood verdient met het gebruik van de pc is het wenselijk om een goede monitor te hebben die ook daadwerkelijk kleuren weer kan geven zoals ze bedoeld zijn.

En aangezien er ruimte in het budget gemaakt is door overbodig dure componenten te verwijderen zou je gelijk kunnen gaan voor een goed beeldscherm. Misschien een pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 Zwart of 2x pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart ?

Maar misschien is het ook wel handig dat de TS even vermeld wat voor monitor hij nu heeft.
Bedankt voor je reactie,

Ik heb op dit moment een Asus VE276Q, geen samsung dus, my bad :')

Deze monitor heeft wel flink wat kuren, zo was het beeld heel erg blauwig en heb ik zelf een kleurenprofiel moeten downloaden om het goed te krijgen. En ja, je hebt gelijk, ik gebruik nooit die monitor als ik een ontwerp aan het maken ben omdat ik me er dood aan erger dat die kleuren nooit kloppen.

Wilde meer een wat goedkopere 27", dat formaat bevalt heul heul erg goed. Heb een aantal suggesties voor een beeldscherm gechecked en die zien er goed uit.

Ga straks even een pc samenstellen zodat jullie tips kunnen geven!

Verwijderd

Topicstarter
Alrighty, ik heb met de gegeven tips me best gedaan om een systeem te maken, ik zit nog wel met wat vraagjes.

Systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K1000.D HDS721010DLE630, 1TB€ 76,40€ 76,40
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,62€ 15,62
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Samsung 830 series 128GB€ 98,95€ 98,95
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 88,45€ 88,45
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.204,11

First of: Ik heb een hoop geleerd door voor elk onderdeel reviews van verschillende producten te lezen de drawback hier is dat met die nieuwe info ik weer allemaal nieuwe vragen heb..

Hoop dat iemand mij wilt adviseren!

GPU:
Gekozen op advies van Timmeh, juist omdat
Timmeh_PS3 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:35:
het natuurlijk gewoon een BAZENkaart is.)
^This, I like.

Ik begreep dat de GPU uit de de BBG (de GTX60 OC Versie) slecht leverbaar is (niet zo'n issue voor mij - ik ben geduldig) EN (wel een issue voor mij) minder krachtig is.

Waar de gemiddelde pc een hartverzakking krijgt, wil ik wil echt echt echt dat games goed blijven draaien als er 20 gefrustreerde gamers grenades, fireballs, en alle sparklies op me mikken.
Off-topic: Dit ligt toch 9 van de 10x aan de PC en niet de internet verbinding?
Dubbele GPU is naar jullie schrijven overkill, geldt dit ook wanneer er echt veel spelers hun dingetje doen?

HDD
1TB is genoeg. Volgens mij een prima kaart die ik zo uit de BBG heb gehaald.

Optical
Volgens mij ook prima?

Kast
Weet ik nog niet zeker of ik deze hou ga nog eventjes kijken of ik nog een mooiere zie :)

Koeldoos
Iedereen hier raadt hem aan dus ik denk dat ik hier ook goed mee zit..

CPU
Toch de i7 gekozen voor me werk i.p.v. de i5. Heb me even ingelezen en in games merk je niks van het verschil maar voor grafische bewerkingen wel. Daarnaast vind ik het ook leuk om nu en dan te streamen / recorden tijdens het gamen.

SSD
128 GB, enough? Ik las dat ik op deze schijf het beste Windows kan installeren en programma's die ik vaak open, ik denk zelf aan Adobe pakket (CS5), de projecten waar ik mee aan t werk ben (die verhuis ik dan na oplevering naar de andere schijf) en GW2

RAM
16GB lijkt me meer dan voldoende?

Mobo:
AFAIK is dit een van de beste mobo's en is hier weinig op aan te merken.

Wat denken jullie hiervan? Feedback wordt heel erg op prijs gesteld!

Note:
Ik ga dit nog aanvullen met nieuwe randapparatuur waaronder een nieuw beeldscherm en die mechanische toetsenborden zagen er goed uit Inrage, thanks for the tip!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
* Er bestaat ook een WHITE versie van die kast :) (pricewatch: Corsair Carbide 500R White)

* optical is prima

* cpu cooler is zeker goed

* je zet op de sdd best ook je games op om die loadscreens veel te versnellen dus dan moet je weten hoeveel games je hebt en hoeveel plaats die innemen ^^

* ram is voldoende, je moet al heel wat doen om 16gb volledig te gebruiken

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
CPU koeler is zeker goed, maar begint steeds duurder en slechter leverbaar te worden. De Mugen 3 is ietsje minder maar nog steeds prima. Ook kun je een mine 2 overwegen. Een koeler van 50 euro is een beetje too much wanneer je toch niet gaat overklokken (non k CPU).

Qua CPU is een i7 vooral interessant wanneer je aan videobewerking doet. Photoshop heeft nog steeds een beetje voordeel, maar wel iets minder. Ik denk dat je meer winst kan behalen door een i5 (k versie) te nemen en die een beetje over te klokken. Wil je niet overklokken dan is die i7 prima.

Ik heb weinig verstand van het CS5 pakket, maar weet wel dat je met een Nvidia kaart gebruik kan maken van de mercury playback engine (hw acceleratie). Gebruik je dit niet, dan kun je net zo goed een AMD kaart pakken.

Verder is het Mobo prima, maar vooral interessant wanneer je een beetje wilt gaan overklokken, wil je dit niet (of kan je dit niet met een non k cpu) dan kun je nog wat geld besparen op het moederbord.

Verder zie ik nog geen voeding in je laatste setup ;) Neem een voeding van een degelijk merk: corsair, Seasonic, XFX enz. OCZ en coolermaster voedingen zijn niet altijd even goed.

[ Voor 7% gewijzigd door jaapsander op 16-08-2012 12:11 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 15:48

icecreamfarmer

en het is

Overigens heb ik idd ook zo'n soort pc samengesteld.
Ik kan dan ook opmerken dat een gigabyte 670oc goed te leveren is, had de mijne de volgende dag al in huis.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1