Beste Tweakers,
Ik wil graag naast mijn Sony Vaio weer een desktop kopen, dit omdat ik de laatste tijd veel meer uit huis werk en dit een stuk fijner vind werken dan een laptop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor de kost ontwerp ik zowel digitaal marketing materiaal als drukwerk. Soms werk ik in een photoshop document van 10.000 x 2.000 px. Dit is vaker uitzondering dan regelmaat maar toch verwacht ik de mijn pc geen moeite heeft om hiermee te werken.
Waarschijnlijk belangrijk voor de specs, ben ik ook fanatiek gamer. Ik speel van alles wat maar iets waar ik de komende maanden veel tijd in ga stoppen is Guildwars 2 .
Hier een linkje naar de systeem vereisten van GW2
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben iemand die liever wat meer betaald voor top-of-the-line dan wat centjes bespaard voor net-goed-genoeg. Ik denk dat ik voor €1600 / 1850,- een top of the line pc kan kopen (corrigeer me als dit niet klopt)
Budget is echter flexibel, mocht er nou iets zijn waarvan je zegt "Dit is echt een game changer" sta ik daar voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Enkel randapparatuur, ik heb een Razer Naga Epic muis en een Samsung: something beeldscherm. Ik vind me Logtich G15 toetsenbord niet zo fijn meer dus als iemand een aanrader heeft: Heel graag!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet slechts de basics van hardware dus dit zijn absoluut geen eisen maar ik heb wel wat voorkeuren die eigenlijk gebaseerd zijn op ervaringen:
Ter info zal ik nog even de specs van mijn laptop hier neerzetten wellicht kan er dan een indicatie gegeven worden over waar ik de grootste verschillen zal merken:
Alvast bedankt voor de tijd en moeite om mij op weg te helpen en mocht er een vraag zijn: Ik check een aantal keer per dag dit topic
Ik wil graag naast mijn Sony Vaio weer een desktop kopen, dit omdat ik de laatste tijd veel meer uit huis werk en dit een stuk fijner vind werken dan een laptop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor de kost ontwerp ik zowel digitaal marketing materiaal als drukwerk. Soms werk ik in een photoshop document van 10.000 x 2.000 px. Dit is vaker uitzondering dan regelmaat maar toch verwacht ik de mijn pc geen moeite heeft om hiermee te werken.
Waarschijnlijk belangrijk voor de specs, ben ik ook fanatiek gamer. Ik speel van alles wat maar iets waar ik de komende maanden veel tijd in ga stoppen is Guildwars 2 .
Hier een linkje naar de systeem vereisten van GW2
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben iemand die liever wat meer betaald voor top-of-the-line dan wat centjes bespaard voor net-goed-genoeg. Ik denk dat ik voor €1600 / 1850,- een top of the line pc kan kopen (corrigeer me als dit niet klopt)
Budget is echter flexibel, mocht er nou iets zijn waarvan je zegt "Dit is echt een game changer" sta ik daar voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Enkel randapparatuur, ik heb een Razer Naga Epic muis en een Samsung: something beeldscherm. Ik vind me Logtich G15 toetsenbord niet zo fijn meer dus als iemand een aanrader heeft: Heel graag!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet slechts de basics van hardware dus dit zijn absoluut geen eisen maar ik heb wel wat voorkeuren die eigenlijk gebaseerd zijn op ervaringen:
- SSD: Mijn huidige laptop heeft 512gb SSD, dit was betaalbaar omdat Sony bij aanschaf hier 50% korting op gaf. Daarnaast is mijn Vaio qua hardware ook wel prima maar ik denk dat een groot deel van de snelheid komt door de solid state. Dit is dus wel wenselijk.
- Dubbele / Driedubbele videokaarten: Ik zie op veel pc guides dat dubbele GPU een trend is. Ik denk dat dit voor mij ook interessant is en eventueel nog de mogelijkheid om uit te breiden naar driedubbel.
Ter info zal ik nog even de specs van mijn laptop hier neerzetten wellicht kan er dan een indicatie gegeven worden over waar ik de grootste verschillen zal merken:
spoiler:
Aantal : 1
Artikelnummer : VPCF23C5E
Productomschrijving : Notebook VPC-F23C - Persoonlijke
Prijs : 1.738,98
McAfee® Online Backup : McAfee Online Backup proef
Toetsenbord Style : Toetsenbord met backlight
Sony Creative software : Zonder Imagination StudioSuite
Harde schijf : 512 GB SATA Flash SSD
Optisch station : DVD-station
Draadloos LAN : Draadloos LAN(bgn) + Bluetooth
Processor : Intel® CoreTM i7-2670QM 2,2GHz
Display : 41,6 cm LCD, 1920x1080 Premium
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 540M 2GB
Afwerkingen : Zwart
Geheugen : 8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Batterij : Batterij werkt max. 5 uur
Artikelnummer : VPCF23C5E
Productomschrijving : Notebook VPC-F23C - Persoonlijke
Prijs : 1.738,98
McAfee® Online Backup : McAfee Online Backup proef
Toetsenbord Style : Toetsenbord met backlight
Sony Creative software : Zonder Imagination StudioSuite
Harde schijf : 512 GB SATA Flash SSD
Optisch station : DVD-station
Draadloos LAN : Draadloos LAN(bgn) + Bluetooth
Processor : Intel® CoreTM i7-2670QM 2,2GHz
Display : 41,6 cm LCD, 1920x1080 Premium
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 540M 2GB
Afwerkingen : Zwart
Geheugen : 8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Batterij : Batterij werkt max. 5 uur
Alvast bedankt voor de tijd en moeite om mij op weg te helpen en mocht er een vraag zijn: Ik check een aantal keer per dag dit topic